Bandstemmen

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Bandstemmen

Bericht door doctorwho »

Op het forum van wetenschapspagina waar ik af en toe een kijkje neem kwam ik het volgende tegen en wil jullie dit niet onthouden. Misschien leuk om deze bandstemmenparodist op freethinker uit te nodigen zijn ideeen uit te leggen?

Auteur: NL (---.xdsl.tiscali.nl)
Datum: 24-10-2005 16:36

net nieuw forum betreffende wetenschap, filosofie, esoterie, religie, maar dan wel in relatie tot de wetenschap. Schrijf eens een stukje als je wilt.

Auteur: Mivak (---.speed.planet.nl)
Datum: 26-10-2005 23:16

Bandstemmen (EVP) is wetenschappelijk gezien één van de belangrijkste vraagstukken op dit moment. Voor meer informatie verwijs ik u naar www.mivak.com Kunt u mij misschien de url van uw forum sturen?

Auteur: Rob (---.adsl.xs4all.nl)
Datum: 27-10-2005 12:57

Ik vraag mij af waar de vorige schrijver de aanname op baseerd dat bandstemmen één van de belangrijkste wetenschappelijke vraagstukken zou zijn?
Is hier dan wetenschappelijk onderzoek naar gedaan? Ik heb even op de site gekeken en het heeft toch wel een vooringenomen karakter waarbij geen onderbouwing of verklaring anders dan contact met gene zijde wordt gegeven. Lijkt mijn niet echt een wetenschapsforum onderwerp.

Volgens mij ben jij niet echt goed op de hoogte Rob. Heb je het gedeelte van Hans Kennis al gelezen?

Auteur: Rob (---.adsl.xs4all.nl)
Datum: 10-11-2005 10:06

Ik heb het stuk van Hans Kennis nu wel gelezen. Maar diens achtergrond is voor mij reden te meer mijn standpunt te handhaven.

Bron Prikbord van wetenschap.pagina.nl

Met vriendelijke groet...
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Herman
Forum fan

Bericht door Herman »

Misschien bedoelt hij dit in relatie tot het Directe Stem Apparaat, dat volgens de boeken van Jozef Rulof (zie topic elders in dit forum) rond het jaar 2025 zal worden uitgevonden. Dat apparaat zal ons gewone stervelingen in staat stellen om te communiceren met 'gene zijde'. Alleen de regeringen mogen erover beschikken, dus het zal niet te koop zijn in de winkel. Alles wat in de Rulof-boeken werd voorspeld, zal dankzij dat apparaat dan op waarheid blijken te berusten. De wetenschappers die met de eerste versie komen zullen aanvankelijk niet serieus worden genomen, maar de verbeterde versie zal het helemaal gaan maken. Misschien bedoelt hij dit?
Wenn die Löwen reden könnten hätten sie uns nichts zu sagen - Wittgenstein
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Wie 'Evil Dead' heeft gezien weet wel wat hier wordt bedoeld. :lol:
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

doctorwho: Ik denk dat het weinig zin heeft mensen te gaan uitnodigen. Je komt mijns insziens dan heel belerend en/of evangeliserend over. (Dat laatste niet in christelijke zin maar wel in wetenschappelijke zin). Ik denk dat het zinvoller is als je afwacht tot de volgende aan komt zetten met zijn ideeen. Die onderwerpt zich vrijwillig aan 'onze' vrijdenkerij. Lijkt mij een gezondere basis voor debat.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
onemangang
Forum fan

Bericht door onemangang »

Misschien wordt het eens tijd om eens serieus onderzoek te doen naar of we met doden kunnen communiceren.

De test kan heel simpel zijn:
- neem je bankpascode mee in het graf en vertel het echt aan helemaal niemand tijdens je leven..
- als je dood bent, geef dan het eerste je bankpascode door via wat voor medium ook.

Als een medium of zo'n bandapparaat iets heel anders zegt, dan weten je nabestaanden in ieder geval dat het hier niet om jouw stem gaat. Op die manier kan je voorkomen dat anderen, die claimen dat ze uit naam van jou spreken dingen gaan zeggen die je nooit zou zeggen als je levend was.

Zegt het voort, zegt het voort. Vooral oude mensen en mensen die niet lang meer te leven hebben moeten we verzoeken om hun pinpas geheim te houden en daarna deze code door te geven.
Als een gelovige begrijpt waarom hij het bestaan van al die 19.999 goden die de mens heeft aanbeden afwijst, volgt het begrip waarom ik 20.000 goden afwijs.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Ja ach, als iemand Fermat in de astrale wereld tegenkomt, dat deze effe vraagt naar die ene laatste stelling van hem.

Zo zijn er wel meer dingen te verzinnen die een bewijs kunnen leveren van communicatie met de doden.

Helaas blijft het bij: "Ik hoor een E. Eee. Eddie. Eduard. Evert? Erik? Erkan?".
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
onemangang
Forum fan

Bericht door onemangang »

chromis schreef:Ja ach, als iemand Fermat in de astrale wereld tegenkomt, dat deze effe vraagt naar die ene laatste stelling van hem.

Zo zijn er wel meer dingen te verzinnen die een bewijs kunnen leveren van communicatie met de doden.

Helaas blijft het bij: "Ik hoor een E. Eee. Eddie. Eduard. Evert? Erik? Erkan?".
Ik zou in zo'n geval het spelletje meespelen en haar net zo lang laten raden totdat ze het woord 'oplichtster' noemt.
Als een gelovige begrijpt waarom hij het bestaan van al die 19.999 goden die de mens heeft aanbeden afwijst, volgt het begrip waarom ik 20.000 goden afwijs.
Antiscience
Banned

Psychofoon ( Franz Seidl )

Bericht door Antiscience »

Later vertel ik meer over de gebouwde psychofoon,
en een zeer bijzonder spontaan fenomeen dat optrad
toen een neef, die hoofdverpleegkundige
in een psychiatrisch ziekenhuis is, de zgn. "blitzknop"....
voluit draaide, hoewel ik hem had ingelicht dit
niet te doen, hiervoor werd nl. in het boek van Seidl uitdrukkelijk gewaarschuwd.
Hij is wel vertrouwd met veel "gekke" gebeurtenissen uit zijn dagelijkse praktijk,maar toen werd hij echt lijkbleek

http://www.vtf.de/psych1.shtml
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Hij is wel vertrouwd met veel "gekke" gebeurtenissen uit zijn dagelijkse praktijk,maar toen werd hij echt lijkbleek
Wat gebeurde er dan?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Antiscience
Banned

Ben maar meteen met de deur in huis gevallen met mijn verhaal,
er gingen niet zo significante stemmen, geluiden aan vooraf.
Toen ik het eerste apparaat gebouwd had, hoorde ik geluiden
van dichtslaande deuren, zachte kinderstemmen etc.. niet echt shocking.

Mijn neef die hoorde dat ik zo'n apparaat had was nieuwsgierig geworden
en nodigde mij uit bij hem thuis het apparaat aan zijn opname/apparatuur
versterker aan te sluiten. Wij zaten in de woonkamer. Ik zat op de bank,
de apparatuur stond op een plek boven de open haard tegenover mij.
Hij draaide de "blitzknop" voluit, ik had hem gewaarschuwd dit niet
te doen. Hij zei ; " dat is toch mijn verantwoordelijkheid. "
Ik dacht nog ja, moet je eigenlijk zelf weten.
Toen hij de "blitzknop voluit draaide" hoorden
wij een stem schreeuwen ; " Take it off, take it off "
We waren allebei erg geschrokken. Van de eerste schrik bekomen,
wilde ik hem het apparaat uitlenen, maar hij had na dit voorval
geen interesse meer. Daarna heb de psychofoon weer meegenomen.
In de periode daarna, begon ik het ook een eng apparaat te vinden, en
vreesde er angstig door te kunnen worden.
Tenslotte heb ik de psychofoon in een vuilnisbak gegooid,
ik wilde er vanaf.
Laatst gewijzigd door Antiscience op 29 mar 2006 13:57, 7 keer totaal gewijzigd.
JanC
Ervaren pen

Re: Bandstemmen

Bericht door JanC »

doctorwho schreef:Op het forum van wetenschapspagina waar ik af en toe een kijkje neem kwam ik het volgende tegen en wil jullie dit niet onthouden. Misschien leuk om deze bandstemmenparodist op freethinker uit te nodigen zijn ideeen uit te leggen?
Als het alleen maar de bedoeling is om een beetje te stoeien en lol te trappen, nu ja, 1 april is niet ver meer.
Iemand die nu nog kan geloven in 'bandstemmen' als tekenen uit het hiernamaals, dat komt nooit meer goed vrees ik. Al heb je waarschijnlijk altijd wel een paar fundamentalistische relativisten die zeggen dat je rekening moeten houden met élke mogelijkheid, hoe absurd klein de kans dan ook moge zijn.
Ni dieu, ni maître.
Antiscience
Banned

JanC schreef:
doctorwho schreef:Op het forum van wetenschapspagina waar ik af en toe een kijkje neem kwam ik het volgende tegen en wil jullie dit niet onthouden. Misschien leuk om deze bandstemmenparodist op freethinker uit te nodigen zijn ideeen uit te leggen?
Als het alleen maar de bedoeling is om een beetje te stoeien en lol te trappen, nu ja, 1 april is niet ver meer.
Iemand die nu nog kan geloven in 'bandstemmen' als tekenen uit het hiernamaals, dat komt nooit meer goed vrees ik. Al heb je waarschijnlijk altijd wel een paar fundamentalistische relativisten die zeggen dat je rekening moeten houden met élke mogelijkheid, hoe absurd klein de kans dan ook moge zijn.
ja, het zal wel Toeval zijn geweest, dat twee mensen net op zo'n moment
" take it off, take it off " hoorden. :)
..... collectieve zinsbegoocheling, ...... inductieve psychose :idea:
.... practical joke van mijn neef,
of gewoon door mij verzonnen.
Laatst gewijzigd door Antiscience op 29 mar 2006 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

Antiscience schreef:ja, het zal wel Toeval zijn geweest, dat twee mensen net op zo'n moment " take it off, take it off " hoorden. :) Of collectieve zinsbegoocheling. Nog beter inductieve psychose :idea: Een practical joke van mijn neef, of gewoon door mij verzonnen.
Remarkable claims require remarkable evidence. Dit 'ik heb het zelf meegemaakt!' heeft exact dezelfde waarde als een advertentie als Ariel wast op 40 graden wél goed schoon!.

Ik zou zeggen, post de schema's van je 'psychofoon' maar eens, vervolgens trommelen we een elektrotechnicus op die de boel kritisch bekijkt en zomogelijk nabouwt. Ikzelf kan nog net twee koperdraadjes aan elkaar solderen en weet wat je met een LED of een diode moet doen, maar daar houdt mijn kennis van elektronische schakelingen op. Desondanks heb ik het donkergrijze vermoeden dat je een radio hebt gebouwd, want ik vind het erg vreemd dat je opeens een engelse stem hoorde.

Maar nu zal ik waarschijnlijk voor 'te kritisch' worden versleten.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Dan roep ik bij dezen Saviourmachine op. Das een student Electrotechniek.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Antiscience
Banned

cymric schreef:
Antiscience schreef:ja, het zal wel Toeval zijn geweest, dat twee mensen net op zo'n moment " take it off, take it off " hoorden. :) Of collectieve zinsbegoocheling. Nog beter inductieve psychose :idea: Een practical joke van mijn neef, of gewoon door mij verzonnen.
Remarkable claims require remarkable evidence. Dit 'ik heb het zelf meegemaakt!' heeft exact dezelfde waarde als een advertentie als Ariel wast op 40 graden wél goed schoon!.

Ik zou zeggen, post de schema's van je 'psychofoon' maar eens, vervolgens trommelen we een elektrotechnicus op die de boel kritisch bekijkt en zomogelijk nabouwt. Ikzelf kan nog net twee koperdraadjes aan elkaar solderen en weet wat je met een LED of een diode moet doen, maar daar houdt mijn kennis van elektronische schakelingen op. Desondanks heb ik het donkergrijze vermoeden dat je een radio hebt gebouwd, want ik vind het erg vreemd dat je opeens een engelse stem hoorde.

Maar nu zal ik waarschijnlijk voor 'te kritisch' worden versleten.

goed idee cymric,

aangezien ik ook enige kennis van
elektrotechniek, (medische) electronica bezit,
zal beetje achtergrondinformatie geven, waarom de psychofoon
geconstrueerd is als " kooi van Faraday ".
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kooi_van_Faraday
Om het apparaat af te schermen. Normaal bevindt een radioantenne zich
niet in een kooi van Faraday, je krijgt dan het effect dat je misschien wel
eens geconstateerd hebt, wanneer je in een tunnel of parkeergarage bent,
dan doet je handy het niet, en de autoradio valt ook uit.
Soms zijn er desondanks inderdaad nog zenders te horen op de psychofoon, als soort
achtergrondgeluid zacht en niet afgestemd, die "zweven" a.h.w. weer
weg, tussen veel " witte ruis " etc.
Vreemd vond ik het dat op precies het passende moment,
( bij het op maximaal draaien " blitzknop " ) de stem zo hard klonk,
en een duidelijk ondubbelzinnige boodschap gaf ;
-> de knop af te zetten. " take it off, take it off "
We hadden een bandrecorder op de uitgang van de
psychofoon aangesloten die normaalgesproken meedraait, om te stemmen/geluiden op te nemen .
Plaats reactie