Kerstbomen zijn beledigend.

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Cluny
Banned

Kerstbomen zijn beledigend.

Bericht door Cluny »

Kerstbomen zijn 'beledigend'
Gepost door Joop (Athlon_2o0o) - Bron: Seattle Post Intelligencer
Gepubliceerd: maandag 11 december 2006 @ 03:42
Alle negen kerstbomen van het Sea-Tac International Airport in de Amerikaanse stad Seattle zijn weggehaald, omdat ze beledigend zouden zijn voor joden en andere religies.

De rabbi Elazar Bogomilsky had een advocaat ingehuurd en dreigde met een rechtszaak als de luchthaven geen Joodse menorahs zou plaatsen. Het kerstfeest is immers een christelijk feest en hij vond dat de joden ook aan bod moesten komen.

In plaats dat de luchthaven menorahs besloot te plaatsen, heeft het alle kerstbomen maar weggehaald. "We hebben alle bomen weggehaald, omdat we niet exclusief willen zijn", aldus de woordvoerder Terri-Ann Betancourt. "We willen respectvol zijn en zullen volgend jaar ons beleid analyseren". Een menorah toevoegen was volgens de luchthaven geen optie, want dan zouden veel andere culturen en religies ook hun symbolen opeisen. "De feestdagen zijn de drukste dagen op de luchthaven, de medewerkers hebben geen tijd om cultureel antropologen te spelen", aldus Betancourt.

De medewerkers van de luchthaven zijn niet blij met de beslissing. Ze vinden dat bezoekers de luchthaven moeten bellen om hun onvrede kenbaar te maken. De kerstbomen staan nu in een opslagkamer, waar niemand ze kan zien.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Die Rabbi weet nog niet de helft :D

Afbeelding
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
BR

Bericht door BR »

Nou, kerstbomen kunnen beledigend zijn hoor, vorig jaar één in de kamer gehad die bleef maar vloeken en vunzige taal uitspreken!
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

BR schreef:Nou, kerstbomen kunnen beledigend zijn hoor, vorig jaar één in de kamer gehad die bleef maar vloeken en vunzige taal uitspreken!
Waarschijnlijk een grove den :D
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
balou
Forum fan

Bericht door balou »

HAHA DrWho!!
In ieder geval geen fijnspar...
artikel 1. Een fundamentalist heeft altijd gelijk.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
Don Diego
Forum fan

Bericht door Don Diego »

Het wordt met de dag gekker op deze wereld. :shock:
Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en je zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven in het geloof dat hij predikte, en omdat met het zwaard te verspreiden".
els
Forum fan
Contacteer:

Bericht door els »

Ik als atheist heb geen probleem met kerstbomen. Zijn er hier beledigde atheisten eigenlijk?

Ik heb wel eens tegen iemand gezegd dat ik kerstbomen leuk vond, die persoon ging mij toen vertellen dat dat hypocriet van me was, als ik niet in god geloofde, moest ik ook de kerstboom afwijzen. :shock:
Een menorah toevoegen was volgens de luchthaven geen optie, want dan zouden veel andere culturen en religies ook hun symbolen opeisen.
Ja, dat zou wel feestelijk staan op die luchthaven, zo'n symbool van de American Atheists, met dat atoommodel in looplampjes eromheen golvend. :D

Afbeelding
Primaat
Ervaren pen

Bericht door Primaat »

Het zieligste is van het hele verhaal is dat de christenen de traditie hebben gestolen van de oude germanen, lees zelf maar:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kerstboom
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Don Diego
Forum fan

Bericht door Don Diego »

Verander de kerst in het midwinterfeest en iedereen is gelukkig. Sorry, op het noordelijk halfrond dan. :shock:
Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en je zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven in het geloof dat hij predikte, en omdat met het zwaard te verspreiden".
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ik ken kinderen die zonder kerstmis, verjaardagen en sinterklaas zin opgegroeid.
Nu ze volwassen zijn en weigeren die achterlijk Jehova's Getuigen godsdienst hun leven te laten bepalen, voelen ze heel veel gemis dat ze hun hele jeugd deze feestelijkheden hebben moeten missen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ik heb ooit de directeur van de christelijke uitgever waar ik werkte zowat een hartstilstand bezorgd door een kerstboom in de hal te zetten toen hij buiten de deur was. Toen hij terugkwam bleef hij er zowat in. Wist ik veel dat gereformeerde bonders kerstbomen als iets heidens zien. Na veel gedoe mocht hij echter blijven staan omdat het grootste gedeelte van het toenmalig personeel voor de kerstboom was. Toen ik daar vertrok was dit ook meteen het einde van de kerstboom. Zo zie je maar, zelfs binnen de christenwereld is het idee over kerstbomen verdeeld.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ik vind op zich dat die Rabbijn een punt heeft. Als je met de ene religie begint, moet je met alle religies beginnen en dan is er geen houden meer aan, dan maar liever allemaal weg.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
FonsV
Diehard

Xmas tree

Bericht door FonsV »

Stukje uit de jaarlijkse kerst- en nieuwjaarsmail van een Amerikaanse collega. In mijn ogen een man met een op z’n minst normaal verstand dat hij gebruikt om in vrijheid zijn eigen gedachten te ontwikkelen. Ik vind hem bovendien ‘beschaafd’ en zijn gedachten vind ik dus navenant: 'beschaafd'.

I am a Jew, and every single one of my ancestors was Jewish. And it does not bother me even a little bit when people call those beautiful lit up, bejewelled trees Christmas trees. I don't feel threatened. I don't feel discriminated against. That's what they are: Christmas trees.

It doesn't bother me a bit when people say, "Merry Christmas" to me. I don't think they are slighting me or getting ready to put me in a ghetto. In fact, I kind of like it. It shows that we are all brothers and sisters celebrating this happy time of year. It doesn't bother me at all that there is a manger scene on display at a key intersection near my beach house in Malibu. If people want a crèche, it's just as fine with me as is the Menorah a few hundred yards away.

I don't like getting pushed around for being a Jew, and I don't think Christians like getting pushed around for being Christians. I think people who believe in God are sick and tired of getting pushed around, period.
I have no idea where the concept came from that America is an explicitly atheist country. I can't find it in the Constitution, and I don't like it being shoved down my throat.

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
balou
Forum fan

Bericht door balou »

@ Fons V
I don't like getting pushed around for being a Jew, and I don't think Christians like getting pushed around for being Christians. I think people who believe in God are sick and tired of getting pushed around, period.
I have no idea where the concept came from that America is an explicitly atheist country. I can't find it in the Constitution, and I don't like it being shoved down my throat.
Hoewel ik het voor een groot deel wel eens ben met het betoog, vind ik het toch een merkwaardig einde hebben.
Want juist in amerika zijn het de atheisten die door gelovigen het meest worden aangevallen. En is het de godsdienst die door de strot gewrongen wordt.
artikel 1. Een fundamentalist heeft altijd gelijk.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Sararje schreef:Ik vind op zich dat die Rabbijn een punt heeft. Als je met de ene religie begint, moet je met alle religies beginnen en dan is er geen houden meer aan, dan maar liever allemaal weg.
Ik niet. De rabbijn is een ongelooflijke religiezeikerd, gewoon uit principe zou je nooit moeten gehoorzamen een religezeik.
Ik zou als reactie nog extra bomen erbij zetten.
Plaats reactie