TV-programma getiteld: "God bestaat niet"

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

chromis
IT Tech. & Moderator

TV-programma getiteld: "God bestaat niet"

Bericht door chromis »

Ik kwam net dit tegen:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/54331

Ik vraag me af wat dat gaat worden en vooral: wat voor reacties dit gaat wekken!

Lekker provocerend dus.

http://www.muntzvandewint.com/site/indexframes_2.html

http://www.rvu.nl/rvu.php?i=4&l=0&n=806

Afbeelding
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

I Loooooooove provocaties,
Het lokt heftige reactie en daarna goede discussie uit.

I Looooooove Muntz
Denk aan het Tjakka incident (Ratelband door het lint) Heerlijk.

I Looooooove de VPRO (OK, OK dit keer is het de RVU)
Ik ga zekere kijken en zet het vast in mijn agenda
vanaf 7 juni 23.30 Nederland 3
:lol: :lol:

Ben héél benieuwd.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
bad_religion

Bericht door bad_religion »

In ieder geval een goede tegenhanger van dat gedruip en gekwijl van de EO...
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Ook de moslims zullen steigeren, of gaat het alleen over de
'christelijke god"?
bad_religion

Nee ook het zielige verzinsel van de pedofiele profeet komt ook aan bod....
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

laat dat progamma maar komen. Ik hoop dat de makers echt in een geloof verdiepen en dat ze niet alleen annnemen wat ze van andere horen..

Ik vind de fotos op de tweede link niet kunnen. Je drijft de spot met anders mans geloof. door fotos te maken van een of andere kerel aan het kruis en dat ie dan nix aan heeft om zn edele delente bedekken vind ik schandalig. Als het gene waarvan hun denken dat de waarheid is, een of andere theorie ofzo, zo voor gek wordt gezet zijn de poppen aan het dansen, maar christenen moeten alles maar pikken, doen ze dat niet zitten er een paar op een of andere site die mensen belachelijk te maken.

Ik vind dat ze respect verdienen, niet omdat ze christelijk zijn, maar omdat ze op komen voor het gene waar ze voor staan. Kijk eens om je heen daar zijn zoveel mensen ie dat niet doen! Maar als het wel gebeurd worden ze uitgejouwd. Beetje respect kan toch wel! Ze zetten zich af tegen de beroerde wereld die de mens heeft gecreërd.

Hier wordt om ze gelachen omdat ze op komen voor hun geloof. Schandalig vind ik het. Respecteer elkaar, respecteer je medemens.
bad_religion

eef schreef:Ik vind de fotos op de tweede link niet kunnen. Je drijft de spot met anders mans geloof. door fotos te maken van een of andere kerel aan het kruis en dat ie dan nix aan heeft om zn edele delente bedekken vind ik schandalig. Als het gene waarvan hun denken dat de waarheid is, een of andere theorie ofzo, zo voor gek wordt gezet zijn de poppen aan het dansen, maar christenen moeten alles maar pikken, doen ze dat niet zitten er een paar op een of andere site die mensen belachelijk te maken..
Ach als we jou theorie dan moeten volgen eis ik een direct publicatie verbod op de Bijbel, dat boek waarin de ongelovigen van alle kanten worden vernederd, beschimpt en de meest vreselijke dingen dingen boven het hoofd hangt als de christelijke leider weer terugkomt.

De bijbel is één en al belediging voor andersdenkenden. Trouwens, waar zit je mee, op een goede dag worden deze spottende ongelovigen als kaf van het koren gescheiden en in het eeuwige hellevuur verteerd...en zo zijn er nog vele uitspraken......
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Dat er flink wordt geprovoceerd vind ik dan niet meer dan terecht.

Als er beledigd wordt in naam van een geloof, dan is het "vrijheid van geloof". Dat moet dan kunnen. Zie de rechtzaak van El Moumni. Als er beledigd wordt uit naam van jezelf, dan is het "laster" of zelfs "racisme".

Ik kan het eigenlijk alleen maar leuk vinden als er geschopt wordt tegen zere benen vol met fascisme en superioriteitsgevoel, benen waar maar al te vaak ook mee geschopt wordt tegen minderheden als homoseksuelen, vrouwen en ongelovigen.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Laten we de achtergrond niet vergeten. Boeiende reportages met vooraanstaande wetenschappers. En inderdaad dit is leuker dan de EO-versie; De verandering. Of Hennie zoekt God. Catherine zoekt God.
Waar alle clichés van het scherm af rollen. Holocaust.. Hij is liefde. Darfur .... Hij is liefde. Wordt ook tientjeslid van deze omroep.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

eef schreef: Ik vind de fotos op de tweede link niet kunnen. Je drijft de spot met anders mans geloof. door fotos te maken van een of andere kerel aan het kruis en dat ie dan nix aan heeft om zn edele delente bedekken vind ik schandalig. .
Wat men als aanstootgevend beschouwd is heel persoonlijk en subjectief. Voor mij is de bijbel heel aanstootgevend, vanwege het geweld, bloedvergieten, sactionering van slavernij, vrouwenmisbruik, steniging en kindermoord, etc. etc. etc.
Ik, als ongelovige, ben heel tolerant. Ik tolereer de bijbel; dit aanstootgevende boek; deze moeder van alle beledigingen, en ik tolereer het dat christenen evangeliseren en eruit citeren.
Ik verwacht van de gelovigen ook een beetje tolerantie.

Vriendelijke groet....
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Miss heb jij van sommige christenen geen toleranite gekrgen, laat ik je dit zeggen, christenen krijgen het hier ook net op deze site. Ik ben hier een middag en ik heb het al door. Als christen wordt je hier niet gerespecteerd en het belangrijkste in je leven ook niet. Tuurlijk, je hoeft ook niet te gaan geloven maar je kan ergens respect voor opbrengen en het er niet mee eens zijn. Na een aantal reactie hier te hebben gelezen weet ik dat dat hier niet mogelijk is.

El moumni sprak niet in zijn eigen naam. Hij vertelde dingen die in de bijbel staan. Daarom hebben ze hem weg gestemd. Leedvermaak vinden jullie hier erg leuk, als er een ander wordt gekwetst maakt niet uit. Leuk toch, tege zere benen trappen? :roll:

@bad religion
Ik zal vertelle waar ik mee zit, op een goede dag worden deze spottende ongelovigen als kaf van het koren gescheiden en in het eeuwige hellevuur verteerd... daar zit ik precies mee. Ik wil dat iedereen het eeuwig leven, als ik er aan denk dat er mensen naar het helle vuur gaan krijg ik een rot gevoel.
En in de bijbel heb je een keus. Je hoeft niet tot die groep ongelovige te behoren.. je kan ook gaan geloven. Ik heb geen keus bij die foto's, alleen de keus om die site niet meer te opene, die keus hebbe ongelovige ook bij de bijbel. Bij de bijbel heb je twee keuzes, ik krijg er nu maar 1.
bad_religion

eef schreef: @bad religion
Ik zal vertelle waar ik mee zit, op een goede dag worden deze spottende ongelovigen als kaf van het koren gescheiden en in het eeuwige hellevuur verteerd... daar zit ik precies mee. Ik wil dat iedereen het eeuwig leven, als ik er aan denk dat er mensen naar het helle vuur gaan krijg ik een rot gevoel.
O jee, je velt nu een oordeel over ons, en mij specifiek, staat er niet geschreven :

"Oordeelt niet opdat gij niet geoordeelt worde met de maat die gij voor een ander aanlegt"
eef schreef:En in de bijbel heb je een keus. Je hoeft niet tot die groep ongelovige te behoren.. je kan ook gaan geloven. Ik heb geen keus bij die foto's, alleen de keus om die site niet meer te opene, die keus hebbe ongelovige ook bij de bijbel. Bij de bijbel heb je twee keuzes, ik krijg er nu maar 1.
Deze keus maak jij voor jezelf, het is technisch zeer goed mogelijk om deze site te openen, en nog wat, als jij zo christelijk ben dan weet jij toch ook dat Jezus bij hoeren en tollenaars binnenging ?

Waarom kan jij dit niet?

Ik zou zeggen, een heel nest vol met notoire zondaars die je kan bekeren !
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Hoe graag ik ook op Jezus wil lijken ik ben nog altijd eefje, miss kan ik het daarom niet...
Het staat er idd, maar er staat ook dat alleen gelovige het eeuwig leven hebben.. Lees niet 1 zinnetje lees het geheel. Bespaart mij ok moeite...
bad_religion

eef schreef:Hoe graag ik ook op Jezus wil lijken ik ben nog altijd eefje, miss kan ik het daarom niet...
Het staat er idd, maar er staat ook dat alleen gelovige het eeuwig leven hebben.. Lees niet 1 zinnetje lees het geheel. Bespaart mij ok moeite...
Zo, dus als ik het goed begrijp hebben alleen de gelovigen het eeuwig leven.

Lees jij eigenlijk de bijbel wel eef...

Ui onderstaand citaat blijkt uit niets dat Jezus een eindoordeel zal vellen over welk geloof je al dan wel niet hebt......

Christen zijn is leuk, maar gaan de doctrines voor op de woorden van je heiland ?

Matheüs 25 31: 46 Het oordeel van de Zoon des Mensen
Jezus schreef:
Wanneer dan de Zoon des mensen komt in al zijn heerlijkheid dan zal Hij plaats nemen op de troon zijner heerlijkheid. En al de volken zullen vóór Hem verzameld worden, en Hij zal ze van elkander scheiden, zoals de herder de schapen scheidt van de bokken, en Hij zal de schapen zetten aan zijn rechterhand en de bokken aan zijn linkerhand.

Dan zal de Koning tot hen, die aan zijn rechterhand zijn zeggen ; Komt, gij gezegenden mijns Vaders, beërft het Koninkrijk, dat U bereid is van de grondlegging der wereld af. Want Ik heb hongergeleden en gij hebt Mij te drinken gegeven, Ik heb dorst geleden en gij hebt Mij te drinken gegeven. Ik ben een vreemdeling geweest en gij hebt mij gehuisvest, naakt en gij hebt Mij gekleed, ziek en gij hebt Mij bezocht; Ik ben in de gevangenis geweest en gij zijt tot Mij gekomen.

Dan zullen de rechtvaardigen Hem antwoorden, zeggende: Here, wanneer hebben wij U hongerig gezien en U gevoed, of dorstig gezien en hebben wij U te drinken gegeven ? Wanneer hebben wij U als vreemdeling gezien en hebben wij U gehuisvest, of naakt en hebben wij U gekleed ? Wanneer hebben wij U ziek of in de gevangenis gezien en zijn tot U gekomen ? En de Koning zal hun antwoorden en zeggen : Voorwaar, Ik zeg u, in zoverre gij dit aan één van deze mijn minste broeders hebt gedaan, hebt gij het Mij gedaan.

Dan zal Hij ook tot hen, die aan zijn linkerhand zijn, zeggen: Gaat weg van Mij, gij vervloekten, naar het eeuwige vuur, dat voor de duivel en zijn engelen bereid is. Want Ik heb honger geleden en gij hebt Mij niet te eten gegeven. Ik heb dorst geleden en gij hebt Mij niet te drinken gegeven; Ik ben een vreemdeling geweest en gij hebt mij niet gehuisvest, naakt en gij hebt Mij niet gekleed, ziek en in de gevangenis, en gij hebt Mij niet bezocht.

Dan zullen zij tot Hem antwoorden en zeggen : Here, wanneer hebben wij U hongerig gezien, of dorstig, of als vreemdeling, of naakt, of zie, of in de gevangenis, en hebben wij U niet gediend ?

Dan zal Hij hun antwoorden en zeggen: Voorwaar Ik zeg U, in zoverre gij dit één van mijn minsten niet gedaan hebt, hebt gij het ook niet aan Mij gedaan. En dezen zullen heengaan naar de eeuwige straf, maar de rechtvaaardigen naar het eeuwige leven.
Zie jij hier ergens staan dat alleen gelovigen het eeuwig leven krijgen ?
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Hier wordt gesproken van rechtvaardigen die het eeuwige leven krijgen

Johannes 3:18
Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God

Mat 10,22
Jullie zullen door iedereen worden gehaat omwille van mijn naam; maar wie standhoudt tot het einde zal worden gered.

Mar 5,34
Toen zei hij tegen haar: ?Uw geloof heeft u gered; ga in vrede en wees genezen van uw kwaal.?

Mar 16,16
Wie gelooft en gedoopt is zal worden gered, maar wie niet gelooft zal worden veroordeeld.

Ik kan nog wel ff door gaan met teksten waarin staat dat alleen de gelovige worden gered maar ik denk dat het zo ook wel duielijk is. Wie denk je dat de rechtvaardigen zijn.. De eerste en tweede helft van matteus 25 horen bij elkaar. De een hoort het woord van God en gebruikt het, de ander hoort het maar laat het links liggen of te wel gelooft het niet..
Plaats reactie