NIEUW Idee: Forum columnisten

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Vind je Forumcolumns een goed idee?

Ja
10
71%
Nee
1
7%
Geen mening
3
21%

Totaal aantal stemmen: 14

Gerard
Bevlogen

NIEUW Idee: Forum columnisten

Bericht door Gerard »

We roemden in het andere topic allemaal de taalpingelaar Tsjok45.
Is het niet een goed idee retoriek hier te stimuleren door een ieder de gelegenheid te geven in een eigen column commentaar te geven op actuele onderwerpen :idea: :?:
Ik vind mijn eigen bijdragen altijd te saai (in vergelijking met bv Tsjok) omdat ik er niet de tijd voor neem.
Mijn bedoeling van een column is dat de columnist in spé er wel de tijd voor neemt en krijgt en op mooie wijze probeert een bepaald, zelfgekozen onderwerp probeert aan te kaarten. De tijd is zijn vijand, om de actualiteit niet te verliezen. Dus het is niet erg als hij een onderwerp aansnijdt waarover al uitentreure is gediscusiëerd in een topic waar de actualiteit door snelle reacties wordt besproken. Het gaat dan puur om de manier van schrijven, de metaforen, de retoriek.
Kommentaren erop behoren dan ook vooral te gaan over hoe hij in de column e.e.a naar voren brengt. Hoe het overkomt (provocerend, overtuigend, geloofwaardig, onjuist maar mooi gebracht etc.)
Tis maar een idee :idea: , geboren uit eigen behoefte, als test, als leerschool. Misschien dat als spin-off daarvan de forumleden automatisch 'columnatig' gaan posten zoals Tsjok45 nu al doet. Hoe we dit vorm geven is dan weer fase twee. Bv een kopje Columns in de index.! Komt er een column per persoon of alles op een hoop op onderwerp.?
Ik gooi slechts een balletje op. Als jullie het idee omarmen laat het in de poll dan weten.
Als 41% het er mee eens is ga ik naar de kamer? :P
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Misschien is het een goed idee een draadje te openen allleen kan men niet zelf een topic aanmaken. Ik weet niet of dit technisch mogelijk is, maar dat de topic wordt geopend door de moderators na de ingestuurde column (per pb of e-mail).

Zo blijft er altijd een beetje opbouwende censuur over de inhoud van de column, en het moderator team kan de hoeveelheid columns bewaken. De moderators zouden ook meerdere colums over één onderwerp in hetzelfde draadje kunnen zetten.

Het staat voor zich dat de schrijver hierna zijn column niet meer kan editten...

Voor de rest zou niemand daar dan kunnen posten.....hierover zou een lezer een topic kunnen openen.

Je zou misschien twee hoofdtopic kunnen hebben bijvoorbeeld;

Colums
Discussie n.a.v. colums

Ik denk dat we het niet erg moeten vinden als iemand die meer begiftigd columnist is dan ook wat vaker wordt geplaatst. :wink:
Laatst gewijzigd door bad_religion op 10 dec 2005 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
bad_religion

P.S. Zo zou het ook mogelijk kunnen zijn dat meerdere forumleden samenwerken voor één column, daar de text niet wordt gepost als een topic, maar via mail naar de moderators gaat..
FonsV
Diehard

Bericht door FonsV »

Dag GH,
Je schreef:Is het niet een goed idee retoriek hier te stimuleren door een ieder de gelegenheid te geven in een eigen column commentaar te geven op actuele onderwerpen.
Op zich een goed voorstel, alhoewel ik het niet helemaal (ten gronde) begrijp. Waarom niet?

* Een column schrijven is in mijn ogen een 'kunst' die je dus moet beheersen. True or not true?

* Wanneer is een bijdrage/artikel een ’column’? Anders gevraagd: Wat is de definitie van ‘column’.
Het woordenboek antwoordt: column: in het Nederlands ingeburgerde term voor een geregeld verschijnende, gesigneerde bijdrage in een dagblad of tijdschrift, waarbij de schrijver een grote vrijheid heeft in keuze en behandeling van zijn onderwerpen.
Is degene die regelmatig op dit forum (geen dagblad of tijdschrift) een gesigneerde bijdrage plaatst nu een columnist?

* Is er een kernmerk aan te halen dat een column onderscheidt van een ander ‘artikel(tje)’? Moet een column b.v. altijd kritisch zijn in de zin van negatief/afkeurend/veroordelend commentaar gevend op een of ander?

Vanmorgen stond er in de Volkskrant weer een column van Aleid Truijens: ‘Spinnend lig ik in mijn hangmat, mijzelf genoeg’. Ik vond het een prachtig stukje tekst, zeg maar 'literatuur' als column: bijna poëtisch taalgebruik en een (levens)wijze maar vooral milde zelfspot. Als ik tijd heb tik ik het over en zet het hier ergens neer. Maar ja, Aleid kán schrijven, dat blijkt telkens opnieuw.

We zien wel. Ik denk nog na over m'n stem. :)

Groeten.

Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

bad_religion schreef:Misschien is het een goed idee een draadje te openen allleen kan men niet zelf een topic aanmaken.
kennelijk en ik het verschil niet tussen een topic en een draadje, dacht dat het hetzelfde was.
bad_religion schreef:Ik weet niet of dit technisch mogelijk is, maar dat de topic wordt geopend door de moderators na de ingestuurde column (per pb of e-mail).
Is een mogelijkheid. Misschien moet je eerst een plaats onder de forumcolumnisten verwerven. Een soort competitie waarbij de moderators bepalen wie wel en wie niet als columnist aan het forum verbonden mag zijn.
bad_religion schreef:De moderators zouden ook meerdere colums over één onderwerp in hetzelfde draadje kunnen zetten.
Prima.
bad_religion schreef:Het staat voor zich dat de schrijver hierna zijn column niet meer kan editten...
Lijkt me ook. Het is juist de bedoeling dat je anders dan in je postings iets langer nadenkt over je bijdrage.
bad_religion schreef:Voor de rest zou niemand daar dan kunnen posten.....hierover zou een lezer een topic kunnen openen.
Je zou misschien twee hoofdtopic kunnen hebben bijvoorbeeld;
Colums
Discussie n.a.v. colums
Prima !
bad_religion schreef:Ik denk dat we het niet erg moeten vinden als iemand die meer begiftigd columnist is dan ook wat vaker wordt geplaatst. :wink:
Prima of zoals ik al voorstelde je moet je plaatsje verwerven bv a.h.v. stemmen van de forumleden. Democratischer kan het niet.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

FonsV schreef:* Een column schrijven is in mijn ogen een 'kunst' die je dus moet beheersen. True or not true?
True, maar ik schreef "als leerproces" ik schreef "de columnist in spé" Het gaat mij erom om mooi of spannend taalgebruik hier te stimuleren. Om beperkte talenten te ontwikkelen. Niet om pretenties alsof hier allemaal potentiële columnisten of literatoren rondspoken maar om kwaliteits en genots verbetering op dit forum. (lees dit niet als "het niveau is te laag" maar als "ik ben erg tevreden over dit forum. Alles wat het verder versterkt is meegenomen")
FonsV schreef:* Wanneer is een bijdrage/artikel een ’column’? Anders gevraagd: Wat is de definitie van ‘column’.
Het woordenboek antwoordt: column: in het Nederlands ingeburgerde term voor een geregeld verschijnende, gesigneerde bijdrage in een dagblad of tijdschrift, waarbij de schrijver een grote vrijheid heeft in keuze en behandeling van zijn onderwerpen.
Is degene die regelmatig op dit forum (geen dagblad of tijdschrift) een gesigneerde bijdrage plaatst nu een columnist?
Nee het moge duidelijk zijn dat als het als nieuw wordt geperesenteerd niet de oude situatie impliceert dat we allemaal columnisten zijn.
FonsV schreef:* Is er een kernmerk aan te halen dat een column onderscheidt van een ander ‘artikel(tje)’? Moet een column b.v. altijd kritisch zijn in de zin van negatief/afkeurend/veroordelend commentaar gevend op een of ander?
Nee mag ook positief/bejubelend/oordelend. Het moet alleen interessant zijn te lezen. Is het dat niet dan aangeven waarom men afhaakt. Ter lering.
FonsV schreef:Vanmorgen stond er in de Volkskrant weer een column van Aleid Truijens:....... ‘Spinnend lig ik in mijn hangmat, mijzelf genoeg’. Ik vond het een prachtig stukje tekst, zeg maar 'literatuur' als column: bijna poëtisch taalgebruik en een (levens)wijze maar vooral milde zelfspot. Als ik tijd heb tik ik het over en zet het hier ergens neer. Maar ja, Aleid kán schrijven, dat blijkt telkens opnieuw.
Lees helaas geen Volkskrant dus ken Aleid niet. Maar ja, je kunt columnisten in spé op dit forum natuurlijk niet vergelijken met geroutineerde columnisten in een groot landelijk dagblad. Je kunt slechts een bijdrage leveren ze te ontwikkelen.
Friedrich Nietzsche
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Wilde iets vergelijkbaars voorstellen maar leek me leuk om bijv. het als een soort estafette te doen in de trend van iemand schrijft binnen x dagen (bijv. drie weken) een column over een zelfgekozen onderwerp en geeft hierna het stokje door aan een ander naar keuze.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Ik vind het op zich een heel leuk idee, alhoewel er denk ik al heel veel postings worden geschreven die men naar mijn mening wél een collumn zouden kunnen noemen; dan doel ik op veel topics van Fons, die, vind ik, vaak het karakter hebben van een collumn.

Verder ben ik het ook wel eens met de kritische noot van Fons, en vraag ik me af hoe het één en ander een plek zou moeten krijgen op dit forum. Moet er een apart subforum voor aangemaakt worden? En waar moeten de collumns over gaan? En als ze over de meest uiteenlopende onderwerpen kunnen gaan, dan krijg je toch al snel dat mensen ze gewoon plaatsen bij de bestaande subfora. Wat het beste werkt bij zoiets als collumns is denk ik een soort weblog.

Grtz...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
FonsV
Diehard

Bericht door FonsV »

Misschien is dit ‘n voorbeeld van een column? (gestolen van Jan Blokker in de Volkskrant)

Principes

Waarom het me gaat is H. Wiegels bewering dat het grondwetsartikel 23 in 1917 niet uit politiek opportunisme, maar uit principe door de liberalen is verdedigd en dat het beginsel terugging tot de 19de eeuw. (23.7: ‘Het bijzonder algemeen vormend lager onderwijs, dat aan de bij de wet te stellen voorwaarden voldoet, wordt naar dezelfde maatstaf als het openbaar onderwijs uit de openbare kas bekostigd.’)

Dat leek me sterk.

Ik schat dat ik in mijn leven al een keer of tien de vooruitstrevende liberaal Johannes Kappeyne van de Coppello heb geciteerd, die in 1878 als minister van Binnenlandse Zaken tijdens het onderwijsdebat in de Tweede Kamer verklaarde (en hier komt de elfde keer):

‘Wij richten onze openbare scholen zo in, dat wanneer uw godsdienst er niet geëerbiedigd wordt of gij bij ons komt klagen, gij verzekerd kunt zijn dat u recht geschieden zal. Maar wij kunnen niet nog een stap verder gaan en het wereldlijk gezag dienstbaar maken aan de uitbreiding van uw kerkelijke macht en aan u de beschikking geven over gelden, door de Nederlandse belastingschuldigen opgebracht’.

Klare liberale taal. Nog hetzelfde jaar richtte Abraham Kuyper uit woede de Antirevolutionaire Partij op. Waar haalt Wiegel dan in godsnaam dat 19de eeuwse beginsel vandaan?

Daar heb ik wel een verklaring voor.

Natuurlijk hebben de liberalen in 1917 onprincipiële koehandel gepleegd door het algemeen kiesrecht van de kerkelijke macht te kopen met het geld voor hun bijzondere scholen. Maar nog geen dag nadat politici op zo’n manier hun diepste overtuiging hebben moeten verkwanselen, beginnen ze al dun draai te maken.

Eerst zeggen ze tegen de teleurgestelde achterban dat ze met dit compromis het hogere ideaal van het algemeen kiesrecht voor de poorten van de hel hebben moeten wegslepen en vervolgens dat het belang van artikel 23 natúúrlijk nooit kan opwegen tegen de afspraak die nu in één klap alle burgers mondig maakt.

Vervolgens gaan ze zelf geloven wat ze tegen de teleurgestelde achterban hebben gezegd. En tenslotte raken ze ervan overtuigd dat ook Kappeyne van de Coppello in 1878 hetzelfde heeft bedoeld wat zij nú, 40 jaar later, als beginsel hebben laten zegevieren.
Zo werken die dingen door tot in de dagen van H. Wiegel.

Kijk anders naar M. Verhagen. Vecht als een leeuw voor 250 miljoen koopkrachtcompensatie voor ons allemaal. Heeft er de val van het kabinet voor over. Houdt zijn been stijf. Hoort na een dag crisisberaad dat het 70 miljoen wordt en geen cent meer. Verklaart tegenover zijn teleurgestelde achterban dat hij met dit compromis toch maar 70 miljoen voor de allerarmsten uit het hellevuur heeft weggesleept, en durft zondag al te zweren dat die 250 miljoen grotendeels wisselgeld was, want het ging hem van meet af aan om het beginsel van 70.

Let de komende dagen op R. Verdonk en zeker ook op B. Dittrich, die op het principiële standpunt staat dat mevrouw Verdonk niet mag liegen, en dat B. Bot en H. Kamp niet 1100 jongens en meisjes naar het gevaarlijke zuiden van Afghanistan mogen sturen.

Let kortom op alle politieke beginselen.

Groeten.

(signeren gaat niet) :wink:
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Devious schreef:Ik vind het op zich een heel leuk idee, alhoewel er denk ik al heel veel postings worden geschreven die men naar mijn mening wél een collumn zouden kunnen noemen; dan doel ik op veel topics van Fons, die, vind ik, vaak het karakter hebben van een collumn.

Verder ben ik het ook wel eens met de kritische noot van Fons, en vraag ik me af hoe het één en ander een plek zou moeten krijgen op dit forum. Moet er een apart subforum voor aangemaakt worden? En waar moeten de collumns over gaan? En als ze over de meest uiteenlopende onderwerpen kunnen gaan, dan krijg je toch al snel dat mensen ze gewoon plaatsen bij de bestaande subfora. Wat het beste werkt bij zoiets als collumns is denk ik een soort weblog.

Grtz...
Mischien kan je het zo zien: schrijf je in je vrije tijd een stuk tekst dat wellicht interessant is voor anderen, toch wel een afgebakend onderwerp uitdiept oid, maar niet echt een discussie lijkt, terwijl dat stukje tekst eigenlijk ook geen artikel is, stuur het dan op [naar jou oid] onder het kopje "column" zodat het ergens op de site geplaatst kan worden.

Een idee?

Zelf tik ik ook wel eens tekstjes. Die passen dan op 2 A4'tjes ofzo.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
FonsV
Diehard

Bericht door FonsV »

Dag Devious,
Je schreef:Ik vind het op zich een heel leuk idee, alhoewel er denk ik al heel veel postings worden geschreven die men naar mijn mening wél een column zouden kunnen noemen.
Nou ben ik zo dat ik ieder idee de moeite van het aanhoren en ieder voorstel de moeite van het overdenken waard vind. Zelfs in het domste idee zit nog wel iets waardevols en een voorstel wordt altijd door één iemand de moeite waard gevonden. Tóch? :)

Het voorstel van GH: ‘Het gaat mij erom om mooi of spannend taalgebruik hier te stimuleren’ vind ik in ieder geval een goed voorstel. Of veel dan wel minder veel bijdragen de naam ‘column’ verdienen laat ik in het midden, maar ik vind persoonlijk dat het taalgebruik (zowel spelling als zinsbouw) wel eens voor verbetering vatbaar is. (Er is: goed, beter, best.)
Het zal wel aan mijn opleiding (grootdeels alfa) liggen, maar mij is een ontzag ingehamerd voor het axioma: ‘De taal is van gans een volk’. Dat wil zoveel zeggen als: dat ik onderworpen ben aan de wetten van de taal die ik gebruik. Zo ben ik samen met alle andere Nederlanders gehouden aan de regels voor het openbaar verkeer waaraan ik deelneem. Ben ik in beide gevallen autonoom of in de contramine, dan hoor ik mijn mond te houden en thuis te blijven. Vind ik. :wink:

En wát maakt nu een opstel tot een column? Moet het onderwerp per se actueel zijn? Of is het mogelijk om aan een serie bijdragen over één onderwerp (desnoods historisch onderwerp) de allure van een serie columns te geven? Wijst mogelijk de term ‘column’ op een stijlfiguur zoals ‘sonnet’ op een bepaalde dichtfiguur duidt?

Denk, denk, denk… :?

Groeten.

Fons.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Columns zijn wat mij betreft teksten die geschreven zijn door mensen die zich op dat moment zich druk maken over iets, of ergens mee bezig zijn met hun gedachten. Vaak bevatten ze overdenkingen in een persoonlijk kader. Je spreekt vanuit je zelf - wat je hebt meegemaakt, wat je mening is en wat je ervaart.

http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=1069

Dit zou onder een column kunnen vallen.

Een leuk stukje tekst, maar ergens niet "discussiewaardig" als je begrijpt wat ik bedoel.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Devious schreef:dan doel ik op veel topics van Fons, die, vind ik, vaak het karakter hebben van een collumn.
Nou dan is Fons alvast kandidaat Columnist nr. 1
Devious schreef:Verder ben ik het ook wel eens met de kritische noot van Fons, en vraag ik me af hoe het één en ander een plek zou moeten krijgen op dit forum. Moet er een apart subforum voor aangemaakt worden?
Ik weet natuurlij niet wat forumtechnisch het handigst is.Misschien moet je bv 3 vaste Columnisten uitkiezen, of door alle leden laten uitkiezen, uit een aantal aangeleverde bijdragen en die onder het kopje Columnisten ieder een subforum plaats geven, waarop ze dan ook regelmatig een bijdrage moeten leveren. Uiteraard mogen ze ook worden weggestemd als men de uiteindelijke bijdragen beneden maats vindt.
Devious schreef:En waar moeten de collumns over gaan?
Actuele onderwerpen uit de voorafgaande week bv.
Devious schreef:En als ze over de meest uiteenlopende onderwerpen kunnen gaan, dan krijg je toch al snel dat mensen ze gewoon plaatsen bij de bestaande subfora.

Misschien moeten we ze beginnen dat iedereen gewoon blijft posten en dat andere forumleden op een gegeven moment iemand of iemands post nomineert voor een column.
Uiteindelijk kan er dan gekozen worden uit de genomineerden. Uiteindelijk is het columnisten subforum dan alleen bedoeld voor het plaatsen van de columns en het beoordelen ervan door medforumleden. Inhoudelijke commentaren kunnen dan, als er nog geen topic over is aangemaakt worden, of als er al wel een topic over is, in het betreffende topic worden gegeven.
Devious schreef:Wat het beste werkt bij zoiets als collumns is denk ik een soort weblog.Grtz...
Nou ben ik persoonlijk niet zo vertouwd met het fenomeen Weblog. :oops:
Friedrich Nietzsche
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

FonsV schreef:Misschien is dit ‘n voorbeeld van een column? (gestolen van Jan Blokker in de Volkskrant)
Ik ben zelf een fan van Gerrit Komrij
Een voorbeeld van zijn vaste donderdag column "Gouden Woorden" waarin hij ingaat op uitspraken van bekende personen.: Deze is bv van 1 dec.
`Het is niet de bedoeling dat wij overgaan tot een generaal pardon, maar dat wij een aantal zaken nog beter regelen.'
Van Gent, Kamerlid GroenLinks

Regeren is vooruitzien. Regeren is de basis scheppen voor vrijheid en recht. Regeren is het handelen als een goed huisvader in het groot.
Veel moois heb ik daarover al gehoord.
Balken is zingen in het Nederlands, zei Lichtenberg al. Betuttelen is regeren in het Nederlands, kunnen we eraan toevoegen.
Bemoeizucht is de Hollander aangeboren. Bemoeizucht is de politiek ook aangeboren. Hollandse politiek vormt dus het summum van bemoeizucht.
Regeltjes.
Wat doet de gemiddelde Nederlander zoal?
Met rode konen fantaseren hoe de regeltjes overtreden kunnen worden. Clandestien en anoniem en in het donker de regeltjes inderdaad overtreden. Zich dood ergeren en luidkeels om de politie roepen als de regeltjes door een ander worden overtreden.
Het houdt de Nederlander overeind.
Het ganzenborden en sjoelbakken zijn verdwenen. Dit nationale spel woekert voort.
Ooit zou alles anders worden. De wereld zou niet meer dezelfde zijn.
Pim Fortuyn riep dat Den Haag een broeinest van regelzucht was. De meeste van de regeltjes konden worden afgeschaft. Als het aan hem lag zouden ze ook worden afgeschaft.
Hij maakte het niet mee. Een regelneef greep in. Maar hij liet een gedachtegoed na. De strijd tegen de regeltjes stond hoog in het vaandel van dat goed.
Het kabinet-Balkenende, geboren uit armoede en Fortuynnood, balkte het hem braaf na.
Het kabinet-Balkenende is er nog altijd. De regelzucht ook.
Binnen één dag hoor je de volgende drie besluiten. Wie 65 jaar of ouder is valt, mits hij aan bepaalde regels voldoet, buiten de op zichzelf al lachwekkende regel dat je niet permanent in een vakantiehuisje mag wonen. De regel dat een kerstpakket voor de belasting als inkomen meetelt vervalt. Ook hier bedriegt de schijn. Het is een regeltje dat wordt afgeschaft met nieuwe regeltjes. De politici willen dat er regels komen om het blowen op straat te verbieden. Binnenskamers blowen mag, in het café blowen ook, maar blowen op straat, stel je voor. Altijd al hoogst hinderlijk geweest.
Er zijn, om te kunnen regeren, regels denkbaar die noodzakelijk zijn, nuttig en gewenst. Wat deze drie regeltjes gemeen hebben is hun pietepeuterigheid, hun overbodigheid en hun lachgasgehalte.
Lap- en broddelwerk dat ook wordt toegepast op de gezondheidszorg, de scholen en het wegennet.
Bewindsman Donner vraagt zich af, volgens het nieuwsbericht over het blowen, of er wel genoeg agenten zijn om te controleren of het verbod wordt nageleefd. De hang naar controle is de Nederlander net zo aangeboren als de blinde drift zich te bemoeien met een ander.
De ene helft knijpt de kat in het donker en de andere helft sluipt er met een nachtkijker achteraan.
Ik ga eind december blowen in een recreatiewoning, met mijn kont in een kerstpakket. Wachtend op de barbaren.
Maatschappij kritisch én leuk. :lol:
Friedrich Nietzsche
bad_religion

Devious schreef: Wat het beste werkt bij zoiets als collumns is denk ik een soort weblog.
Zou opzich heel leuk zijn voor de site FreeThinker.nl als deze weblog losgekoppelt is van het forum, misschien verhoogt het weer een betere communicatie naar de buitenwereld en maakt de site aantrekkelijker :wink:
Plaats reactie