Zijn dierenactivisten ook extremisten?
Moderator: Moderators
Zijn dierenactivisten ook extremisten?
Ik wil de vraag stellen of mijn vermoeden juist is dat sommige dierenactivisten ook extremisten zijn. Ik heb enkele voorbeelden.
De man die min. Rita Verdonk onlangs in het gezicht spuugde was een dierenactivist. Maar er zijn ergere voorbeelden. Bij de rechts-extreme politieke splinterpartij Nationale Alliantie zitten ook dierenactivisten (zie hun website www.na.nl) . En Volkert van der G., de man die Pim Fortuyn doodschoot, was ook een dierenactivist.
De man die min. Rita Verdonk onlangs in het gezicht spuugde was een dierenactivist. Maar er zijn ergere voorbeelden. Bij de rechts-extreme politieke splinterpartij Nationale Alliantie zitten ook dierenactivisten (zie hun website www.na.nl) . En Volkert van der G., de man die Pim Fortuyn doodschoot, was ook een dierenactivist.
Wenn die Löwen reden könnten hätten sie uns nichts zu sagen - Wittgenstein
Sorry, doctorwho, foutje van mij
. De website is: www.nationalealliantie.com

Wenn die Löwen reden könnten hätten sie uns nichts zu sagen - Wittgenstein
Re: Zijn dierenactivisten ook extremisten?
Sommige dierenrechtenactivisten zijn inderdaad extremisten, zoals die gasten die vrachtwagens en slagerijen in de brand steken. Maar de meeste dierenactivisten zou ik geen extremisten willen noemen. Ik ben zelf vegetarier en dierenvriend, maar beslist geen extremist in wat voor vorm dan ook.
Vriendelijke groet....
Vriendelijke groet....
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Dag Herman,
En... extremisten of fundamentalisten kun je overal tegenkomen. Bij voorkeur natuurlijk bij 'andersdenkenden'. Maar kijk eens onbevangen rond: ook in je eigen gelederen zijn ze te vinden!
Groeten.
Fons.
Wat maak je me nou? Vragen naar de bekende weg?Je schreef:Ik wil de vraag stellen of mijn vermoeden juist is dat sommige dierenactivisten ook extremisten zijn. Ik heb enkele voorbeelden.

En... extremisten of fundamentalisten kun je overal tegenkomen. Bij voorkeur natuurlijk bij 'andersdenkenden'. Maar kijk eens onbevangen rond: ook in je eigen gelederen zijn ze te vinden!

Groeten.
Fons.
Een theoloog die naar exactheid streeft, heeft de eerste stap gezet naar het atheïsme. Een atheïst is geen naïeveling, maar iemand die god nauwkeurig 'kent', voor wie dus veel zo niet alle godsvoorstellingen hun betekenis hebben verloren.
Ik denk dat het voor de dieren weinig uitmaakt wie er voor ze opkomt. Veel activisten zijn echter niet alleen activist met oog op het doel dat zij lijken na te streven. Door actief aan iets mee te doen geef je ook jezelf een goed gevoel en ben je lid van de groep. Dit gaat soms wat ver. Een week geleden reden er in het bos achter mijn huis leden van de landroverclub in samenwerking met de rotaryclub door het bos met toestemming en medewerking van staatsbosbeheer. Waarom?? Omdat het voor een goed doel was. Deze mensen hadden ook allen anoniem iets kunnen doneren en hun auto buiten het bos houden . Maar ja dan ziet niemand hoe goed je bent. 

Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
-
ac·ti·vis·me (het ~)
1 [rel.] zienswijze waarin sterke voorrang wordt gegeven aan de daad ten koste van meditatie, studie en gebed
2 het met alle mogelijke buitenparlementaire middelen streven naar een veelal politiek doel
3 het streven om Vlaamse eisen te verwezenlijken met behulp van de Duitse bezetter tijdens de Eerste Wereldoorlog
ex·tre·mis·me (het ~)
1 het gaan, het voeren tot het uiterste op politiek gebied
Ik ben van mening dat de verdediging van de rechten van dieren niet louter een politieke doelstelling heeft maar meer berust op de al dan niet moraliteit van de mens. Zou de politiek een weerspiegeling moeten zijn van deze moraliteit, ik vind van wel maar dat blijkt in de praktijk niet zo te zijn. De mens schijnt een moreel wezen te zijn. En in mijn ogen is dat niet het creëeren van lijden en dood. Voelen dieren pijn, angst, affectie? Ik ben van mening van wel. Daarom is het in mijn ogen in tegenstrijd om dieren te fokken en te doden puur uit het eigenbelang van individuen, terwijl ze in het proces altijd juist datgene tegenkomen (lijden en dood). Omdat dieren zichzelf niet mondig kunnen verdedigen, is het in mijn ogen geoorloofd dit met acties te bestrijden. Ik ben echter niet van mening dat de meeste winst op die manier te halen valt maar meer in het proberen mensen meer bewust te maken van wat voor praktijken er schuil gaan achter het produkt dat men vlees of vis noemt. Zijn mensen die opkomen voor wezens die dat niet voor zichzelf kunnen, extremisten of vooruitsrevende en vooruitlopende mensen in de ontwikkeling van de moraliteit van de mens an sich? Ik denk dat alleen de tijd dt kan leren. Ik tolereer nooit fysiek geweld. Maar dit gaat op voor zowel tegen dieren als tegen mensen die zelf geweld toedienen bij dieren. Ik wacht cons.
1 [rel.] zienswijze waarin sterke voorrang wordt gegeven aan de daad ten koste van meditatie, studie en gebed
2 het met alle mogelijke buitenparlementaire middelen streven naar een veelal politiek doel
3 het streven om Vlaamse eisen te verwezenlijken met behulp van de Duitse bezetter tijdens de Eerste Wereldoorlog
ex·tre·mis·me (het ~)
1 het gaan, het voeren tot het uiterste op politiek gebied
Ik ben van mening dat de verdediging van de rechten van dieren niet louter een politieke doelstelling heeft maar meer berust op de al dan niet moraliteit van de mens. Zou de politiek een weerspiegeling moeten zijn van deze moraliteit, ik vind van wel maar dat blijkt in de praktijk niet zo te zijn. De mens schijnt een moreel wezen te zijn. En in mijn ogen is dat niet het creëeren van lijden en dood. Voelen dieren pijn, angst, affectie? Ik ben van mening van wel. Daarom is het in mijn ogen in tegenstrijd om dieren te fokken en te doden puur uit het eigenbelang van individuen, terwijl ze in het proces altijd juist datgene tegenkomen (lijden en dood). Omdat dieren zichzelf niet mondig kunnen verdedigen, is het in mijn ogen geoorloofd dit met acties te bestrijden. Ik ben echter niet van mening dat de meeste winst op die manier te halen valt maar meer in het proberen mensen meer bewust te maken van wat voor praktijken er schuil gaan achter het produkt dat men vlees of vis noemt. Zijn mensen die opkomen voor wezens die dat niet voor zichzelf kunnen, extremisten of vooruitsrevende en vooruitlopende mensen in de ontwikkeling van de moraliteit van de mens an sich? Ik denk dat alleen de tijd dt kan leren. Ik tolereer nooit fysiek geweld. Maar dit gaat op voor zowel tegen dieren als tegen mensen die zelf geweld toedienen bij dieren. Ik wacht cons.
Non numeranda sed ponderanda sunt argumenta
- MOODY BLUE
- Diehard
binnenland
volgend bericht »
'Meer bewijs tweede moord Volkert van der G.'
Uitgegeven op vrijdag 07 juli 2006 om 06:32:55
print in printvriendelijk formaat email dit bericht aan een vriend
(Novum) - Justitie beschikt over 'sterke' aanwijzingen dat milieuactivist Volkert van der G., de man die is veroordeeld voor de moord op Pim Fortuyn, in 1996 de 43-jarige milieuambtenaar Chris van der Werken in Nunspeet heeft geliquideerd. Dat blijkt uit een geheim rapport van de Nationale Recherche, schrijft De Telegraaf vrijdag.
Van der Werken werd tijdens zijn werk van achteren met drie kogels neergeschoten. De Nationale Recherche heeft na de moord op Fortuyn onderzoek gedaan naar 'feiten waarmee Van der G. buiten de moord op Fortuyn in verband mee is gebracht', schrijft het ochtendblad. Eén van deze zaken is de onopgeloste moord op Van der Werken, waarover rechercheurs eerder het vermoeden hebben uitgesproken dat Van der G. ermee te maken zou hebben.
Van der G. en Van der Werken waren in 1995 en 1996 met elkaar in conflict gekomen over de uitvoering van een ammoniakreductieplan. Voor Van der G. en zijn Vereniging Milieu Offensief (VMO) ging dit plan volgens de krant niet ver genoeg. Uit het onderzoek zou blijken dat Van der Werken kort voor zijn dood tegen een getuige heeft verklaard dat Van der G. hem met de dood had bedreigd. Ook zou Van der G. geen sluitend alibi hebben voor het moment van de moord op de milieuambtenaar en zou zijn auto zijn gesignaleerd op het landgoed waar de moord plaatsvond.
De conclusies hebben niet geleid tot heropening van het onderzoek, schrijft de krant. Wel is nieuw vervolgonderzoek volgens de Nationale Recherche 'niet ondenkbaar'.
[Copyright 2006, Novum]
http://www.nieuws.nl/252853
volgend bericht »
'Meer bewijs tweede moord Volkert van der G.'
Uitgegeven op vrijdag 07 juli 2006 om 06:32:55
print in printvriendelijk formaat email dit bericht aan een vriend
(Novum) - Justitie beschikt over 'sterke' aanwijzingen dat milieuactivist Volkert van der G., de man die is veroordeeld voor de moord op Pim Fortuyn, in 1996 de 43-jarige milieuambtenaar Chris van der Werken in Nunspeet heeft geliquideerd. Dat blijkt uit een geheim rapport van de Nationale Recherche, schrijft De Telegraaf vrijdag.
Van der Werken werd tijdens zijn werk van achteren met drie kogels neergeschoten. De Nationale Recherche heeft na de moord op Fortuyn onderzoek gedaan naar 'feiten waarmee Van der G. buiten de moord op Fortuyn in verband mee is gebracht', schrijft het ochtendblad. Eén van deze zaken is de onopgeloste moord op Van der Werken, waarover rechercheurs eerder het vermoeden hebben uitgesproken dat Van der G. ermee te maken zou hebben.
Van der G. en Van der Werken waren in 1995 en 1996 met elkaar in conflict gekomen over de uitvoering van een ammoniakreductieplan. Voor Van der G. en zijn Vereniging Milieu Offensief (VMO) ging dit plan volgens de krant niet ver genoeg. Uit het onderzoek zou blijken dat Van der Werken kort voor zijn dood tegen een getuige heeft verklaard dat Van der G. hem met de dood had bedreigd. Ook zou Van der G. geen sluitend alibi hebben voor het moment van de moord op de milieuambtenaar en zou zijn auto zijn gesignaleerd op het landgoed waar de moord plaatsvond.
De conclusies hebben niet geleid tot heropening van het onderzoek, schrijft de krant. Wel is nieuw vervolgonderzoek volgens de Nationale Recherche 'niet ondenkbaar'.
[Copyright 2006, Novum]
http://www.nieuws.nl/252853

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.
There you go man, keep as cool as you can.
Hmm...
Uit bovenstaande interpreteer ik dat de BVD cq AIVD Volkert al geruime tijd in de smiezen had, en hem geen strobreed in de weg legde in zijn manie om de lastpak Pim Fortuyn uit de weg te ruimen.
Er zijn in ieder geval meldingen geweest over aanwezigheid van de ME in de buurt van de moord. En natuurlijk weet er niemand het fijne van.
Op die manier heeft het toch een sterke overeenkomst met het scenario wat gebruikt is om President John F Kennedy te vermoorden.
Uit bovenstaande interpreteer ik dat de BVD cq AIVD Volkert al geruime tijd in de smiezen had, en hem geen strobreed in de weg legde in zijn manie om de lastpak Pim Fortuyn uit de weg te ruimen.
Er zijn in ieder geval meldingen geweest over aanwezigheid van de ME in de buurt van de moord. En natuurlijk weet er niemand het fijne van.
Op die manier heeft het toch een sterke overeenkomst met het scenario wat gebruikt is om President John F Kennedy te vermoorden.
Ik denk wel niet dat dit dierenrechten activisten zijnHerman schreef:Sorry, doctorwho, foutje van mij. De website is: www.nationalealliantie.com

Dit is wat op hun website te lezen staat over dierenrechten :
#Tegen legbatterij eieren.
#Voor een verbod op onnodige dierproeven.
#Tegen bont en leder waar dieren apart voor moeten worden geslacht.
#Tegen de bio-industrie
Over het eerste en tweede punt zijn vrijwel alle partijen het eens.
Maar punt 4 begrijp ik totaal niet. Tegen de bio-industrie ???
Ok je kan tegen factory farming en bio zijn maar niet enkel tegen biologisch boeren.
Dit is het minst erge van de twee.
Wou dit even recht zetten

Voor de rest geloof ik dat geweldadig extremisme nooit goed is zelfs niet van dierenrechten activisten.
Maar net als in alle stromingen zal je een kleine groep vinden die gelooft dat geweld de oplossing is.
Maar je kan niet pro dierenrechten zijn EN uiterst rechts of rascisitisch...
Mensen zijn ook dieren!
er wordt over bio-industrie gesproken wanneer dieren als fabrieks waar in een hok/kooi/bak/emmer/zak zitten te wachten om afgeslacht te worden voor de gulzige veelvraat, de mens!
Biologische teelt en fokkerijen behoren daar dus niet toe.
Biologische teelt en fokkerijen behoren daar dus niet toe.
"Als vleeseten een onverschillige zaak was, dan zouden de vleeseters het vegetarisme niet aanvallen. Zij worden boos, omdat ze zich reeds bewust zijn van hun schuld, maar nog niet de kracht hebben zich ervan vrij te maken"- Tolstoy
Met wat minder mensen is kleinschaligheid en productiedruk automatisch minder groot.#Tegen legbatterij eieren.
#Voor een verbod op onnodige dierproeven.
#Tegen bont en leder waar dieren apart voor moeten worden geslacht.
#Tegen de bio-industrie
Dus bij diervriendelijkheid hoort ook een fatsoenlijk bevolkingsbeleid.
met de bovengenoemde quote ben ik het echter volledig eens
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden