Zijn dierenactivisten ook extremisten?

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

LordDragon
Bevlogen

Re: Zijn dierenactivisten ook extremisten?

Bericht door LordDragon »

Ja ik prefereer zeker doden boven molesteren. ALS ik moet kiezen tussen die 2 althans.

Maar bovenal kies ik natuurlijk helemaal geen diergebruik waardoor molesteren en doden sowieso overbodig wordt.
Nope ik ken mensen die dieren molesteren zonder ze te doden. Zeker weten 8)

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
XveganxchickX
Forum fan

Bericht door XveganxchickX »

Ik zeg toch ook niet dat dat niet kan?
Ik zeg gewoon dat ik kies voor geen diergebruik, waardoor er dus ook geen dier gemolesteerd en/of gedood hoeft te worden.

Als je enkel een dier molesteerd, dan gebruik je het nog hé...
XveganxchickX
Forum fan

http://www.hln.be/hln/nl/2661/Bedreigde ... #reactions

:(

Ik wil niet denken aan de gevolgen wanneer zowat alle eetbare vissoorten uitgestorven zullen zijn!

Btw people: kweekvis eten helpt ook niet, die worden trouwens gevoerd met vis uit de zee...

Zie hier: http://www.voedselencyclopedie.nl/Kweekvis
Het voedsel van gekweekte vis bestaat voor een groot deel uit andere vis, die dan wel in het wild gevangen wordt. Voor een kilo kweekvis is wel twee tot zes kilo wilde vis nodig.
Zo'n 30% van de gevangen wilde vis wordt gebruikt als visvoer.
Maar lees zeker ook de rest van die link, is erg interessant en informatief.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

XveganxchickX schreef:http://www.hln.be/hln/nl/2661/Bedreigde ... #reactions

:(

Ik wil niet denken aan de gevolgen wanneer zowat alle eetbare vissoorten uitgestorven zullen zijn!

Btw people: kweekvis eten helpt ook niet, die worden trouwens gevoerd met vis uit de zee...
Er is ook kweekvis die op plantaardig voedsel goed gedijt, bijvoorbeeld Tilapia. Niet elke vis eet vis.

Trouwens wilde vissen eten ook vis.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
XveganxchickX
Forum fan

Dat van die Tilapia wist ik niet... ik ken die vissoort niet eens. Is die dan ook wel makkelijk verkrijgbaar op de markt? (niet dat ik hiermee bedoel dat ik dit goed vind ofzo)

En uiteraard eten wilde vissen ook vis, maar ik bedoel maar dat het niet is omdat je kweekvis eet, dat je dan moet denken dat je het wilde visbestand helemaal niet meer aantast.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

XveganxchickX schreef:Dat van die Tilapia wist ik niet... ik ken die vissoort niet eens. Is die dan ook wel makkelijk verkrijgbaar op de markt? (niet dat ik hiermee bedoel dat ik dit goed vind ofzo)
Ja hoor, gewoon bij de supermarkt.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
siger

Bericht door siger »

Met hopen. Wordt gekweekt in het koelwater van kerncentrales.
@rno
Geregelde verschijning

Bericht door @rno »

Uit onderstaande vermelde link:

"Tilapia is niet zo gezond als dat we denken. Dit komt doordat deze vis weinig gezonde omega-3 vetzuren bevat en veel ongezonde omega-6 vetzuren."
..............
"Vooral wat betreft vis is het heel erg belangrijk om het goede type te eten of visolie te nemen. Er is bewijs dat je jezelf kwaad kan doen door de verkeerde vis te eten. Voorbeelden zijn de (gekweekte) tilapia en catfish."
"Deze twee vissen zijn volgens de onderzoekers nog slechter dan een magere hamburger, donut of bacon."

http://www.hartgenoten.nl/20080728224/n ... et-tilapia
XveganxchickX
Forum fan

Volgt er iemand trouwens deze blog?
http://www.meatandmeal.nl/weblog/vegave ... s/#5%20okt

Reacties/meningen?

Wat vinden jullie van Tobias' mening en manier van aanpak?
LordDragon
Bevlogen

Vegan, op vele vlakken kan ik me niet vinden in die persoon zijn mening, er wordt bvb geen onderscheid gemaakt tussen carnivoren, omnivoren en herbivoren. Ook de evolutie moet eraan geloven en nog meer. Wat me weerom opvalt is dat ook hier men vlees eten wil verbieden. Men is niet geinteresseerd in alternatieven, zoals het dier een beter leven geven en pijnloos doden. Het begint allemaal wat op een religie te lijken.

Verder vindt ik het, zoals de meeste blogs, maar saai. (maar dat heeft niet echt niets met het onderwerp veganisme te maken)

Ik ben ook niet voor plastic kippen van 45 dagen oud, dat weet je wel al, maar daar zijn alternatieven voor. Ik vind het jammer dat de meeste veggies zich niet bekommeren om die alternatieven.

bvb bij gsm's en pc's heb je het probleem dat veel goedkope arbeiders in azie in vervuilende fabrieken deze produceren. (mensen leven in armoedige omstandigheden en het vervuild aardig daar) Moeten we nu zeggen weg met de gsm, weg met de computer? Ik denk van niet, wel kan men druk gebruiken om de productie zo milieu vriendelijk te laten verlopen en om de arbeiders en deftig loon te geven. Ik denk wel dat de meesten dit eenvoudige voorbeeld gaan snappen, wat mijn vraag dus is; waarom kunnen veggie's geen middenweg zoeken?

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
balkon
Banned

Bericht door balkon »

LordDragon schreef: bvb bij gsm's en pc's heb je het probleem dat veel goedkope arbeiders in azie in vervuilende fabrieken deze produceren. (mensen leven in armoedige omstandigheden en het vervuild aardig daar) Moeten we nu zeggen weg met de gsm, weg met de computer? Ik denk van niet, wel kan men druk gebruiken om de productie zo milieu vriendelijk te laten verlopen en om de arbeiders en deftig loon te geven. Ik denk wel dat de meesten dit eenvoudige voorbeeld gaan snappen, wat mijn vraag dus is; waarom kunnen veggie's geen middenweg zoeken?

MVG, LD.
Waarom moet men zich niet druk maken over die slechte omstandigheden voor die arbeiders en wel voor slechte omstandigheden van dieren in de bio-industrie? Jij maakt tenslotte deze vergelijking. Voor zover ik weet worden die mensen in Azië overigens niet doodgemaakt. En er is nog een ander "excuus" en dat is: als die fabrieken daar niet zouden staan, zouden die mensen het nog veel slechter hebben.
LordDragon
Bevlogen

Waarom moet men zich niet druk maken over die slechte omstandigheden voor die arbeiders en wel voor slechte omstandigheden van dieren in de bio-industrie? Jij maakt tenslotte deze vergelijking.
Neen ik maak die vergelijking niet, jij verdraait mijn woorden weer. Ik zeg net dat men zich wel kan bekommeren om de toestand van de arbeiders, en minder vervuilend kan te werk gaan, wat een verbetering van de situatie zou zijn. (sterftecijfer is daar hoog en gem ouderdom heel wat lager dan hier net door die vervuiling)

EN ik haal dat net aan om het te hebben over een volgens mij haalbaar doel, dat is idd verbetering van de leefomstandigheden van dieren in de vleesindustrie.

Verbetering zie ik als een midden weg, vandaar mijn vraag waarom veggies niet geinteresserd zijn in verbetering (op enkele uitzonderingen na)

MVG, LD.
balkon
Banned

Bericht door balkon »

LordDragon schreef:
Waarom moet men zich niet druk maken over die slechte omstandigheden voor die arbeiders en wel voor slechte omstandigheden van dieren in de bio-industrie? Jij maakt tenslotte deze vergelijking.
Neen ik maak die vergelijking niet, jij verdraait mijn woorden weer.
(...)

EN ik haal dat net aan om het te hebben over een volgens mij haalbaar doel, dat is idd verbetering van de leefomstandigheden van dieren in de vleesindustrie.
Oh, akkoord! Ik had je verkeerd begrepen dan. En je hebt ook volkomen gelijk.
Verbetering zie ik als een midden weg, vandaar mijn vraag waarom veggies niet geinteresserd zijn in verbetering (op enkele uitzonderingen na)
Middenweg tussen wat en wat? En waarom zou het andere niet haalbaar moeten zijn? Als ik Cluny goed begrijp is hij bijvoorbeeld verslaafd aan kippen en hij wil kost wat het kost iets eten dat precies zo smaakt als dode kip. Is vleeseterij niet toch gewoon een verslaving? Zullen we een nieuw topic openen over deze vraag in de hoop dat Kitty 'm niet sluit?
LordDragon
Bevlogen

balkon
Oh, akkoord! Ik had je verkeerd begrepen dan. En je hebt ook volkomen gelijk.
Misschien wat te snel gelezen? Mo apology accepted.
Middenweg tussen wat en wat?
Tussen doden en laten leven
Zullen we een nieuw topic openen over deze vraag in de hoop dat Kitty 'm niet sluit?
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat freethinker een veganisten vs vleeseters forum wordt.

MVG, LD.
balkon
Banned

Bericht door balkon »

LordDragon schreef:
Middenweg tussen wat en wat?
Tussen doden en laten leven
De enige middenweg die ik dan kan bedenken is mishandelen en daar ben jij zelfs geen voorstander van.
Plaats reactie