Mobiele site
Moderator: Moderators
Mobiele site
Misschien is deze al eens vaker geopperd: Is er al eens naar gekeken om het FT forum ook als mobiele website te lanceren? Op zich werkt het op de Tablet best aardig zo (kan misschien beter), maar op je mobiel is de site onhandig en niet echt bruikbaar.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: Mobiele site
Er zijn volgens mij goede tools om een app te maken, die men vervolgens kan downloaden. Zelf vindt ik het vooral lastig dat het beelscherm van mijn smartphone gewoon te klein is. Ik kan met name moeilijk manoevreren in de gequote tekst. Dus het is of de hele post quoten of niets. Ik zou niet weten of daar met een app gemakkelijk iets aan gedaan kan worden . . . .
Ik wens u alle goeds
-
Jinny
De technische staf is aan het brainstormen, er hangen naar ik begrijp nog wel wat haken en ogen aan, als we wat weten melden we het.....
Er zou wat HTML/CSS werk in zitten om het forum zogeheten responsive (design op basis van de resolutie) te maken. Hoewel het in de basis niet heel moelijk is, vergt zoiets nog wel wat tijd.
Er kan ook gekeken worden naar TouchBB (voor iPhone/iPad users).
Helaas zit je bij bijvoorbeeld Tapatalk vast aan een monthly subscription...
Er kan ook gekeken worden naar TouchBB (voor iPhone/iPad users).
Helaas zit je bij bijvoorbeeld Tapatalk vast aan een monthly subscription...
Zelf selecteer ik de tekst die ik wil quoten door op de tekst te drukken. Er verschijnen dan 4 pijltjes. Je kunt dan exact de tekst selecteren. Vervolgens kopieer ik deze en plaats deze in de quote. Ik ken een site waar je de optie hebt "Reply with Quote". Als je daarop klikt dan quote je de complete tekst. Daardoor krijg je wel lappen tekst, maar in een App werkt dit beduidend sneller.Zelf vindt ik het vooral lastig dat het beelscherm van mijn smartphone gewoon te klein is. Ik kan met name moeilijk manoevreren in de gequote tekst. Dus het is of de hele post quoten of niets. Ik zou niet weten of daar met een app gemakkelijk iets aan gedaan kan worden . . . .
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik zie dat er al wat is gedaan. Het is nog niet echt mooi, maar het lijkt wel te werken.
Ik wens u alle goeds
-
Jinny
We zitten inderdaad wat zaken uit te testen.....
Feedback mag hier worden gegeven.....
Feedback mag hier worden gegeven.....
Inderdaad zie je dat er aan wordt gewerkt, koel! Toch leuk dat 1 opmerking zulke verstrekkende gevolgen heeft 
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
Even een topic bump. Is dit nog actueel? Kan ik de mobiele site via een bepaalde URL benaderen op mijn smartphone?
Ik heb het laatst met de IT technici besproken, er wordt nagedacht over een app. Geduld is bij ons soort mensen een schone zaak, maar ik hoop dat het er van komt.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Bedankt, we wachten nog even af. Zou wel mooi zijn voor onderweg en zometeen op het terrasPietV. schreef:Ik heb het laatst met de IT technici besproken, er wordt nagedacht over een app. Geduld is bij ons soort mensen een schone zaak, maar ik hoop dat het er van komt.