PietV schreef:Gezelligheid is sarcastisch bedoeld. Een overweldigende meerderheid van gelovigen lijkt mij voor de niet gelovige geen gezellige uitgangssituatie vooral als het gelovigen zijn die hun meerderheidspositie op gemeentelijk niveau toepassen op de plaatselijke situatie. Of het nu zondagsrust is, uitgaansgelegenheden of andere activiteiten waar ze geen boodschap aan hebben omdat ze daar een Bijbelse visie aan koppelen.
Nu snap ik wat je bedoelt.
Tja... ik vond vroeger mijn ouders ook helemaal niet gezellig, als ze me vanalles verboden, wat vlg. mij nu juist mijn leven gezelliger zou moeten maken.

En laten dat nu net niet alleen maar religieus geaarde dingen zijn.

Toch vond ik veel dingen, die met het religieus zijn te maken hadden, nu juist best wel gezellig.
Wanneer ging je nu met je familie, vader en moeder samen wandelen?
Juist ja.... 's zondags naar de kerk.
En dat deden dus veel families/mensen.
Je liep ook vaak samen op.
Vrienden en families gingen uit de kerk om de beurt bij elkaar op de koffie.
Gezellig was dat zeker wel.
Ik mocht als puber niet naar dansavonden, die pas om 10 uur begonnen en dan tot diep in de nacht doorgingen.
Wel naar de "club" van de kerk, van 8.00u tot 11.00 u.
Ik heb dat altijd wel als "gezellig" ervaren.
Ik vind bepalen of iets nu wel of niet gezellig is en de gedachten daarover toch wel erg betrekkelijk.
Ieder zijn meug natuurlijk en ik zou zeker anderen hun gezellige dingen niet willen afnemen.
Als het gaat om dingen waarbij je elkaar niet stoort, zou ik me dan ook niet verder met anderen bemoeien.
Ieder het zijne.
En daar moet mi. ook de plaatselijke wetten zich op richten.
Tijden veranderen en ook de meningen van mensen.
Het zijn voor mij ook maar nostalgische herinneringen, want sinds mijn volwassenheid heb ik er weinig ervaring meer mee en woon ik ook niet meer in mijn oude dorp.