Rescue Honden

Hier kun je allerlei zaken kwijt die van invloed zijn op of te maken hebben met cultuur. Bijvoorbeeld culturele gebruiken, taal, beschavingsgeschiedenis, maar ook kunst, architectuur of muziekgeschiedenis.

Moderator: Moderators

BadAssChick
Ervaren pen

Rescue Honden

Bericht door BadAssChick »

sinds 1 oktober ben ik de adoptie moeder van Shiva een duitse herder van 3 jaar die uit Padul<Granada,Spanje> komt , na een lange tijd op straat geleefd te hebben ,meerdere keren zwaar mishandeld en uiteindelijk door jongens geprobeerd is om haar te verdrinken heeft de spaanse politie Shiva gered, broodmager met 3 dode puppen in haar buik en een kapotte heup is ze in het asiel terecht gekomen , operaties waren er nodig om haar op te lappen,de dag dat ze bij Robustiano<het asiel> binnen kwam hoorde ik van haar bestaan, aangezien ik een opvangadres ben werdt me gevraagt om dat voor Shiva te worden,al zou het minstens nog een half jaar duren voor ze reis klaar was in de 2e week van september hoorde ik dus dat het zover was ,de vlucht werdt geboekt en foto,s naar me toe gesuurd , ik viel meteen voor haar , die grote oren ,eigenwijze maar toch wat angstige blik, i.p.v. opvang besloot ik haar zelf te adopteren<ik ben gek op duitse herders> en voor mijn eigen hond Zack en herder van 9 zou ze een mooi speelmaatje zijn
op 1 oktober 2011 ben ik samen met de beheerster naar eindhoven gereden alwaar 4 hondjes zouden arriveren voor adoptie , het vliegttuig kwam op tijd en een uur na de landing kwamen er er 2 grote benchen en een reistas door de douane heen, 4 paar bruine ogen keken ons wat angstig aan,nadat de 2 kleine hondjes door de nieuwe adoptanten waren opgehaald gingen wij met 2 grote benchen<kennels> naar de auto , vanwege plaatsgebrek in de achterruimte werd Shiva uit d,r bench gehaald en kwam ze voorin bij mij te zitten,ik was totaal vreemd voor haar, en ze begreep er niks van ,haar vriendje zat nog achter in de bench
na een veilige terugreis naar huis kwam ze angtig m,n huis in waar Zack haar opwachtte, die was dolblij met z,n nieuwe vriendinnetje ,maar Shiva kroop meteen in d,r kennel die ik al klaar had staan

nu na 4 maanden is ze hier helemaal thuis, zeer aanhankelijk ,vroliik en speels en een echte knuffel ,spelen doet ze graag met Zack ,maar door haar achtergrond is ze tegen andere honden te dominant en is ze ook erg op eten gefixeerd ,alles wat ze te pakken krijgt verzameld ze in haar kennel, inclusief mijn sokken
ze is 1 van de weinige honden die we hebben kunnen redden, maar er zijn nog zoveel honden in o.a spanje,griekenland,italie en veel andere landen die niet dit geluk hebben , als ze al van straat worden gehaald verdwijnen er heel veel in de dodingstations,waar ze in een hok worden gestopt met als enigste uitzicht ....DE DOOD , door 1 enkel spuitje en daarna op een grote hoop worden gegooid alvoor ze echt overleden zijn

mooie vakantie landen maar deze duistere zijde van dit soort landen wordt vaak niet gezien of gewoon genegeerd , ook de overheden doen hier weinig aan
help ons helpen om deze arme stumpers van een vreselijke dood te redden
kijk op http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en geef wat hulp,de honden en de vele vrijwilligers zijn er zo mee geholpen
namens deze hondjes en mijn lieve vrolijke Shiva alvast bedankt
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
a.r.

Re: Rescue Honden

Bericht door a.r. »

Bac hoe mooi je mededogen met en liefde voor die honden/specifiek jouw hond (en katten) ook is en hoe mooi het verhaal ook is dat je hebt geschreven, ik ben het er niet mee eens om deze dieren hier naar toe te halen en wel om de eenvoudige reden dat er ook nederland vele dieren in asiels zitten. Idd meestal minder zwaar mishandeld en verwaarloosd als daar, maar het kost een vermogen om ze daar weer een beetje op te lappen plus de verzorging daar, de kosten van de vliegreis hier naartoe en het feit dat je niet weet wat je in huis haalt door een zo zwaar mishandeld dier in huis te nemen en wellicht de peperdure van rekeningen van de dierenarts hier, als het beestje er blijvende lichamelijke schade van ondervindt. Ik heb jarenlang voor de Dierenbescherming gewerkt en ook in die tijd werd het afgeraden om deze honden en katten uit Spanje, Portugal en Turkije niet hier naartoe te halen. Maar ik wens je natuurlijk wel heel veel en vooral heel lang geluk toe met Shiva en de rest van je beestenboel!
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

erg leuk dat je dit doet! alleen jammer dat ik niet kan helpen aangezien ik 17 ben en nog niet op mezelf woon :wink: Ik hoop dat Shiva haar dominantie achterwege zal laten naar verloop van tijd. misschien een idee om de honden op een honden cursus te doen? heeft bij mijn buren hun hond erg veel geholpen!

groet, sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
steen
Forum fan

Bericht door steen »

BAC Ik vind het ongelooflijk dat je niet snapt dat je hier alleen maar bezig bent met xxxxxxxxxx.
En dat gaat ten koste van honderdduizend honden, paarden, katten, eenden, schapen, koeien, die met een paar euro een beter leven of desnoods een humaan spuitje kunnen krijgen.

En a.r. is veel te lief voor je.

Ik word hier knap misselijk van.

Steen
http://www.joodsmonument.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Aäron Loterijman

Willi Kulla, de SS'er die hem in het Baarnse Bos doodschoot.

Daarin wordt de overlijdensdatum van 25 april 1945 vermeld.
sytze
Diehard

Bericht door sytze »

steen schreef:BAC Ik vind het ongelooflijk dat je niet snapt dat je hier alleen maar bezig bent met xxxxxxxxxxxxx.
En dat gaat ten koste van honderdduizend honden, paarden, katten, eenden, schapen, koeien, die met een paar euro een beter leven of desnoods een humaan spuitje kunnen krijgen.
Ik denk dat hier een bepaalde argumentatie aan vereist is. De intentie is volgens mij erg diervriendelijk, en niet zoals jij beweerd zelf bevredigend. geen een actie is volledig altruïstisch alleen ook niet geheel egoïstisch.
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
Jinny

Bericht door Jinny »

Steen, ik vind de bewoording wat erg zwaar aangezet, hoewel ook ik het er mee eens ben dat de beesten beter daar kunnen blijven.

Ik heb de bewoording dan ook aangepast.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Ik weet niet of dit de plek is voor een discussie hierover, begrijp dat de topicstartster met de beste bedoelingen hieraan begint maar als ik ergens voor had moeten stemmen dan zou ik ze ook lokaal laten afmaken. Een spuitje lijkt me dan een vrij dure oplossing.. gezien er tienduizenden van rondlopen en honden staan bij mijn weten niet op de rode lijst van het IUCN.

Maar misschien kan iemand me uitleggen hoe die prioriteiten liggen.. ik zou dan zelf de moeite/geld steken in het beschermen van zeg de laatste paar Javaanse neushoorns.. dan in een beest wat eigenlijk meer een plaag is dan een aanwinst..
siger

Bericht door siger »

Samsa schreef:Ik weet niet of dit de plek is voor een discussie hierover, begrijp dat de topicstartster met de beste bedoelingen hieraan begint maar als ik ergens voor had moeten stemmen dan zou ik ze ook lokaal laten afmaken.
Er moet nog ergens een spreekwoord zijn over dat het iets zegt hoe mensen met dieren omgaan...

Naderen we een tijd waarin het gespreksonderwerp wordt wie eerst afgemaakt zal worden om voldoende ruimte te laten voor wie vervolgens....? Ik hoop nog altijd dat we een minder grimmige manier van leven ontdekken voor het zover is. In de tussentijd geeft het me een warm en hoopvol gevoel dat mensen zich het lot van een zwerfhond aantrekken. En ik ben niet cynisch over gevoelens.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Hier doe ik niet moeilijk over, het levert van mij alleen maar pluspunten op, maar die had BAC toch al flink verzameld. :(
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

siger schreef: Er moet nog ergens een spreekwoord zijn over dat het iets zegt hoe mensen met dieren omgaan...
Kom eens achter je computer vandaan en ga een avond rondlopen op Bali. Veel sterkte (waarschijnlijk vertel je het niet na). Met een warm gevoel zal ik dan realiseren dat, vlak voordat een paar honderd hondsdolle lokale fauna-uitmoordende mensenvrienden je in stukken scheurden je besefte dat honden geen spreekwoorden kennen.

Dominantiecursusjes en origami speelkwartiertjes zijn niks voor wilde honden.. weet je.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Los van het feit dat men kan bediscuseren wat men voor deze honden zou willen, kunnen en moeten doen, weet ik niet of
1. Dit onder cultuur hoort
2. We topics moeten starten / toelaten waarin verzocht wordt bepaalde goede doelen, stichtingen of zelfs commerciele zaken te steunen.

Dit los van de inhoud van de post van BAC. Om punt nummer 2 wil ik niet op de inhoud ingaan. Ik heb al eerder een dergelijke en vergelijkbare situatie gezien, waar toen vrijwillig werd ingestemd met het verwijderen van een logo als avantar. Het zou volgens mij goed zijn als BAC vrijwillig opdracht zou geven haar Spam te verwijderen en een beter / onafhankelijker / neutraler topic posten, waarin de bredere inhoud centraal kan staan. Zonder dat de stichting recht of onrecht aangedaan kan worden.

Edit: Ik denk dat het fair is gezien het beeld wat ik heb van BAC en de goede, zelfs beste intentie waarmee dit is gepost, dat ik nog geen melding heb gemaakt aan de moderatie. Ik denk dat BAC dat eventueel het beste zelf kan doen. (just in case someone was wondering)

Groet,

Bob
Ps. Ik ga nu even schoenen kopen bij een van die sympatieke en inhoudelijk sterke debaters hier :lol:
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
steen
Forum fan

Bericht door steen »

In het geval het verzoek van Blue Bob gehonoreerd wordt en ik gedwongen / mij verzocht wordt een en ander te verwijderen nog even snel dit;

Beste BAC.
Overal op deze wereld worden beesten verwaarloosd in de steek gelaten, uitgehongerd, gemarteld, levend gekookt, -gebraden en - in tweeën gesneden.
En dan koop jij een vliegticket voor één hond.
Waarom besteed je dat geld niet aan een goeie dierenorganisatie.
Voor het bedrag waar jij nu een doodongelukkig mormel uit Spanje hierheen hebt laten vliegen kunnen duizenden dieren gevaccineerd, gesteriliseerd, of desnoods humaan geëuthanaseerd worden.
Ben je al lid van De Dierenbescherming? Kijk eens hier; http://www.dierenbescherming.nl" onclick="window.open(this.href);return false; daar zitten een heleboel lieve hondjes te wachten op een baasje.

Heb je wel eens gehoord van BROOKE hospital? Die lui zitten te springen om een paar tientjes, doen vreselijk goed werk met paarden (dat moet jou toch aanspreken) en Ezels in Egypte.

Als God nou toch nog mocht bestaan dan weet ik waar hij al die atheïsten laat reïncarneren, dat wordt dan in Egypte als Ezel.
Dan ben je blij dat je daarna in de hel eeuwig mag branden.

Ik mag het woord of de uitdrukking zelf-bevrediging niet gebruiken van Jim dus zal ik maar zeggen dat je bezig bent uitsluitend je eigen 'goedvoelen' te pamperen.
Want dat je een goed baasje bent met een hart vol dierenliefde dat geloof ik wel. Alleen;............ ZO STOM !

Laten we nou godverdomme eindelijk eens een keer wijs wezen (naar een zeer beroemde nederlander),
Steen
http://www.joodsmonument.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Aäron Loterijman

Willi Kulla, de SS'er die hem in het Baarnse Bos doodschoot.

Daarin wordt de overlijdensdatum van 25 april 1945 vermeld.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Zouden jullie de toon even willen matigen. De bezwaren worden nu wel erg persoonlijk. BAC is een dierenliefhebster en maakt hierin keuzes. Die kun je aanvechten maar wel graag op een manier die niet gaat lijken op een exercitie.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Samante

Bericht door Samante »

Voor veel mensen is hun hond hun kind, familie dus. Er zijn mensen die hun partner uit het buitenland halen en sommige mensen adopteren een kind uit het buitenland.
BAC adopteert een hond uit het buitenland en voor een aantal mensen hier is dan de wereld te klein.
Ze heeft wel een hond, die letterlijk door een hel ging, een thuis gegeven in Nederland. Een spuitje was goedkoper geweest, verdrinken van zo'n hond zelfs nog goedkoper.
Maar van BAC kun je in elk geval niet zeggen dat ze harteloos is.
Plaats reactie