God in Groningen
Moderator: Moderators
God in Groningen
http://www.rtvnoord.nl/mobiel/i/index.asp?p=124914" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel kerken staan leeg. Sommige worden gekocht door projectontwikkelaars, die ze ombouwen tot appartementencomplexen. In Kiel-Windeweer kun je heerlijk eten in wat ooit de Hervormde kerk was, gebouwd in 1755.Het is een van de vele godshuizen die zijn omgetoverd in een restaurant. Waar is God naartoe verhuisd? We hebben geen verhuisbericht ontvangen. Wellicht weet u het. Groningen bolwerk der goddelozenNu zijn Groningers van oudsher al nooit zo gelovig geweest. In het laatste grote onderzoek naar religie in Nederland geeft minder dan één op de drie respondenten aan, lid te zijn van een geloofsgemeenschap. Ter vergelijking: in Limburg geeft 85 % van de bevolking aan een geloof te belijden. Groningen is het bolwerk der goddelozen. Hier waren verreweg de meeste communisten te vinden, de erfvijanden van de kerkgangers.Nieuwe gelovenMaar zou je die volgelingen van Lenin en Marx ook niet als een soort van gelovigen kunnen beschouwen? Religie is immers een breed begrip. Spiritualiteit lijkt in sneltreintempo aanhangers te winnen. We zijn volop bezig met zingeving. En dat willen we graag van dichtbij bekijken. Wat geloven Groningers? Welke rol speelt God, Allah, Boeddha of een andere hogere macht, in uw dagelijks leven. Welke invloed heeft dat op de keuzes die u maakt? Vertel uw verhaalDe komende weken en maanden willen we op de radio, de televisie en het internet verslag doen van de ervaringen waarmee u ons confronteert. Waar is God in Groningen? Het succes van onze zoektocht staat of valt met uw bereidheid, ervaringen en overtuigingen met ons en andere Groningers te delen. Laat ons weten wat de bron is van uw eigen innerlijke kracht. Inspireer ons en anderen. Waarschuw ons voor charlatans. Maak ons wijzer met uw belevenissen. Contact opnemenMailt u uw verhalen/reacties/opmerkingen naar godingroningen@rtvnoord.nl. U kunt ook reageren via ons contactformulier.
Geinteresseerden?
Veel kerken staan leeg. Sommige worden gekocht door projectontwikkelaars, die ze ombouwen tot appartementencomplexen. In Kiel-Windeweer kun je heerlijk eten in wat ooit de Hervormde kerk was, gebouwd in 1755.Het is een van de vele godshuizen die zijn omgetoverd in een restaurant. Waar is God naartoe verhuisd? We hebben geen verhuisbericht ontvangen. Wellicht weet u het. Groningen bolwerk der goddelozenNu zijn Groningers van oudsher al nooit zo gelovig geweest. In het laatste grote onderzoek naar religie in Nederland geeft minder dan één op de drie respondenten aan, lid te zijn van een geloofsgemeenschap. Ter vergelijking: in Limburg geeft 85 % van de bevolking aan een geloof te belijden. Groningen is het bolwerk der goddelozen. Hier waren verreweg de meeste communisten te vinden, de erfvijanden van de kerkgangers.Nieuwe gelovenMaar zou je die volgelingen van Lenin en Marx ook niet als een soort van gelovigen kunnen beschouwen? Religie is immers een breed begrip. Spiritualiteit lijkt in sneltreintempo aanhangers te winnen. We zijn volop bezig met zingeving. En dat willen we graag van dichtbij bekijken. Wat geloven Groningers? Welke rol speelt God, Allah, Boeddha of een andere hogere macht, in uw dagelijks leven. Welke invloed heeft dat op de keuzes die u maakt? Vertel uw verhaalDe komende weken en maanden willen we op de radio, de televisie en het internet verslag doen van de ervaringen waarmee u ons confronteert. Waar is God in Groningen? Het succes van onze zoektocht staat of valt met uw bereidheid, ervaringen en overtuigingen met ons en andere Groningers te delen. Laat ons weten wat de bron is van uw eigen innerlijke kracht. Inspireer ons en anderen. Waarschuw ons voor charlatans. Maak ons wijzer met uw belevenissen. Contact opnemenMailt u uw verhalen/reacties/opmerkingen naar godingroningen@rtvnoord.nl. U kunt ook reageren via ons contactformulier.
Geinteresseerden?
Re: God in Groningen
Daar worden ze ook voor gestraft met aardbevingen en hoge werkeloosheid.lanier schreef:http://www.rtvnoord.nl/mobiel/i/index.asp?p=124914
Groningen bolwerk der goddelozenNu zijn Groningers van oudsher al nooit zo gelovig geweest. In het laatste grote onderzoek naar religie in Nederland geeft minder dan één op de drie respondenten aan, lid te zijn van een geloofsgemeenschap. Ter vergelijking: in Limburg geeft 85 % van de bevolking aan een geloof te belijden. Groningen is het bolwerk der goddelozen. Hier waren verreweg de meeste communisten te vinden, de erfvijanden van de kerkgangers.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
@ Fish,
Maar goedkope huizen dat is weer mazzel.
En ik maar denken dat het er stikt van de gereformeerd vrijgemaakten.
Maar goedkope huizen dat is weer mazzel.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan
Bob Dylan
Wie gaat dit volgen? Als je het introductieverhaaltje bekijkt dan lijken het geen gelovigen die dit onderzoek doen. Soms geven ze wel wat domme antwoorden, maar ze gaan echt werkelijk het hele spectrum bij langs, tot aan wazige kwakhealers aan toe.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
Welnee, er zijn een aantal dorpen zoals Onstwedde met een relatief hoog aantal gereformeerden, maar dan heb je het over een dorp van 3000 inwoners. Bij mij in de straat ken ik een echtpaar die gereformeerd zijn, de rest is voor zover ik weet niet gelovig of gaat in ieder geval niet naar de kerk op zondag. Dat is dus 2 van de pakweg 50.En ik maar denken dat het er stikt van de gereformeerd vrijgemaakten.
Ik woon niet in Groningen. Maar misschien kan de ploeg van RTV noord hier komen uitzenden. Althans praten over de innerlijke kracht die ook bestaat zonder een god. Het klinkt al tamelijk geheimzinnig "Bron van uw eigen innerlijke kracht". Moet ik de ademhalingsketen gaan uitleggen en de vorming van ATP?lanier schreef: Waar is God in Groningen? Het succes van onze zoektocht staat of valt met uw bereidheid, ervaringen en overtuigingen met ons en andere Groningers te delen. Laat ons weten wat de bron is van uw eigen innerlijke kracht. Inspireer ons en anderen. Waarschuw ons voor charlatans. Maak ons wijzer met uw belevenissen. Contact opnemenMailt u uw verhalen/reacties/opmerkingen naar godingroningen@rtvnoord.nl. U kunt ook reageren via ons contactformulier.
Geinteresseerden?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
De meeste mensen kunnen de uitzending wel bekijken denk ik want ik kan zelf alle regionale zenders bekijken.
-
Jinny
Nou nee, dat is niet per definitie zo Lanier.
Wie geen digitale ontvanger heeft is afhankelijk van de enkele analoge regionale zender.
En dan nog, de plaatselijke kabel hoeft de regionale omroepen niet uit te zenden, en dat gebeurt ook niet overal.
Ikzelf heb een schotelontvanger en kan wel (bijna) elke regionale omroep bekijken, maar nogmaals, ook dat is niet iedere kijker gegund.
Ergo, je bent te kort door de bocht.
Wie geen digitale ontvanger heeft is afhankelijk van de enkele analoge regionale zender.
En dan nog, de plaatselijke kabel hoeft de regionale omroepen niet uit te zenden, en dat gebeurt ook niet overal.
Ikzelf heb een schotelontvanger en kan wel (bijna) elke regionale omroep bekijken, maar nogmaals, ook dat is niet iedere kijker gegund.
Ergo, je bent te kort door de bocht.
Toch even "in defense of Lanier": iedereen die digitale TV via de kabel heeft, bij Ziggo, UPC oid of via de KPN over ADSL, heeft beschikking over alle regionale zenders.
In 2011 waren er reeds 6 miljoen digitale TV gebruikers, dus een grote kans dat FT-ers deze zenders ook kunnen ontvangen
In 2011 waren er reeds 6 miljoen digitale TV gebruikers, dus een grote kans dat FT-ers deze zenders ook kunnen ontvangen
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
Ik zei niet iedereen, ik zei de meeste. Zie verder reactie van MoreTime.Nou nee, dat is niet per definitie zo Lanier.

-
Jinny
Juist, en niet iedereen heeft digitale tv, ik bv ook niet via de kabel, wel via de schotel, maar daar zit RTV NH weer niet in (bezuinigen bij RTV NH) maar die komt gelukkig gewoon op de analoge kabel.....
Dat van die huizen weet ik alles van. Die andere kom ik (nog) noet teugen (poging tot dialect)Storm schreef:@ Fish,
Maar goedkope huizen dat is weer mazzel.En ik maar denken dat het er stikt van de gereformeerd vrijgemaakten.
Ik denk dan ook dat ik niet qualificeer als Groninger, lol.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)