Acceptatie van christenen]Acceptatie van christenen
En daarlangs kwam ik op deze blog:
http://www.noorderkerk.org/weblog/
Ik heb de dominee een mailtje met uitnodiging gestuurd:
Beste Dr. P. J. Visser
U vraagt zich in het reformatorisch dagblad af waarom er zoveel venijn is richting christenen. Wellicht ziet u zelf niet genoeg wat het venijn veroorzaakt.
Goed het sexschandaal noemt u, en zegt dat er geen excuus is. Maar de rol van de paus is op zijn minst disputabel. En er zijn veel meer dingen te noemen waar hij een dubieuze rol speelt. Maar het is niet alleen de paus.
Neem een ander berichtje op het refdag:
Quote:
Open toelatingsbeleid biedt kansen voor refoscholen
16-02-2013 12:59 | W. C. van der Toorn
Een open toelatingsbeleid hoeft niet negatief te zijn, stelt W. C. van der Toorn. Volgens hem biedt het reformatorische scholen veel kansen om buitenkerkelijken met het Evangelie in aanraking te brengen.
Eind quote.
Mijn kinderen worden dus stiekem met het evangelie in aanraking gebracht? Wat een achterbaks idee! In mijn opvoeding moet ik al jong mijn kinderen wapenen tegen reclame en tegen evangelisten. En daar moet ik echt jong mee beginnen. Nog voor de basisschool zo blijkt. En liefst nog jonger want mijn zoontje van drie zat onlangs naar een tekenfilmpje te kijken, en ned3, wat ik redelijk veilig vind vergeleken met de andere zenders, maar nu even niet want de EO vond het nodig het verhaal van Noach te verkondigen.
En als we dan toch de vergelijking met verkopers gemaakt hebben, kan die nog wel dieper uitgewerkt worden. Een evangelist is als een tweedehands-autoverkoper: Hij weet dat er allerlei mankementen in zijn verkoopverhaal zitten, maar zal echt het volledige plaatje niet verkondigen. Een evangelist weet dat er tal van argumenten tegen de evangeliën zijn, maar die verteld ie er nooit bij.
Nu heb ik al vaker gelovigen op hun opinie stukken aangesproken en hun uitgenodigd voor een discussie op freethinker.nl, waar ik onder de naam van Bonjour actief ben. Helaas willen ze daar hun stukken nooit verdedigen. Bij deze ook een uitnodiging aan u. Ik hoop dat u er wel op in gaat.
Ik zal een onderwerp met verwijzing naar u blog aanmaken, waar u kunt reageren. Ik hoop op een leuke discussie.