Zelfmoord terrorist

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Re: Zelfmoord terrorist

Bericht door lost and not found yet! »

dikkemick schreef:
lost and not found yet! schreef:
Sorry, maar dan heb je het bericht van Appelflap niet begrepen! Lees het nog eens na! En mijn laatste bericht ook nog eens!
Nog 1 vraag hierover! Noem de naam van 1 Joodse zelfmoordterrorist die een Palestijnse school heeft opgeblazen!
Joden zijn ook altijd dolblij als er weer eens een paar 100 Palestijnse kinderen afgeslacht worden door het Israelische leger. er is ALTIJD vreugde als de vijand sterft

Dit is het bericht waar ik op reageerde. Hoe kun je dit verkeerd opvatten? Ik lees haat, nijd en indoctrinatie en kan me dit zelfs voorstellen in deze gebieden waar de religieuze groeperingen niet echt in vrede samenleven. Ik denk toch dat je voorzichtig mag beweren dat Israël het liefst ziet dat alle Palestijnen vertrekken en andersom ook.

Ook heb ik het nergens gehad over Joodse zelfmoordterroristen die scholen opgeblazen zouden hebben.
Maar is over het algemeen de euforie onder een bevolking niet groot als er "vijandige" tegenpartijen worden afgeslacht?

Maar wat Israël betreft erken ik in jou mijn meerdere! Ik ben er nooit geweest en...voel de behoefte ook niet er ooit heen te gaan.
Die euforie is er in Israel absoluut niet! Als ervaringsdeskundige mag je me geloven, maar dat hoeft uiteraard niet! Heb ook heel veel vrienden in de Palestijnse dorpen op de Golan en in de buurt van Tiberias! Leuke mensen, maar de manier zoals de mensen er hier over denken, zoals het hier in de media wordt voorgesteld, is niet de realiteit! De realiteit bereik je alleen door er eens op bezoek te gaan! Let wel, ook ik heb heel veel problemen met de manier waarop de Israelisch met hun Palestijnse landgenoten, die een Israelisch paspoort hebben, omgaan, maar de situatie, zoals ik die heb waargenomen, hebben de palestijnse dorpen in Israel het super goed! Voorbeeld: ik was 4 weken geleden een week in Israel, bij vrienden. Mijn beste Israelische vriend zegt, ik heb 2 palestijnen uitgenodigd voor de BBQ vanavond. Ik zeg: gezellig! Wie kom ik tegen? Een tukker uit Almelo die in Israel woont en zich heeft bekeerd als moslim! Super gezellig! Wat dat betreft zouden mensen meer moeten reizen om de echte werkelijkheid onder ogen te zien! Toch?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Die euforie is er in Israel absoluut niet! Als ervaringsdeskundige mag je me geloven, maar dat hoeft uiteraard niet! Heb ook heel veel vrienden in de Palestijnse dorpen op de Golan en in de buurt van Tiberias! Leuke mensen, maar de manier zoals de mensen er hier over denken, zoals het hier in de media wordt voorgesteld, is niet de realiteit! De realiteit bereik je alleen door er eens op bezoek te gaan! Let wel, ook ik heb heel veel problemen met de manier waarop de Israelisch met hun Palestijnse landgenoten, die een Israelisch paspoort hebben, omgaan, maar de situatie, zoals ik die heb waargenomen, hebben de palestijnse dorpen in Israel het super goed! Voorbeeld: ik was 4 weken geleden een week in Israel, bij vrienden. Mijn beste Israelische vriend zegt, ik heb 2 palestijnen uitgenodigd voor de BBQ vanavond. Ik zeg: gezellig! Wie kom ik tegen? Een tukker uit Almelo die in Israel woont en zich heeft bekeerd als moslim! Super gezellig! Wat dat betreft zouden mensen meer moeten reizen om de echte werkelijkheid onder ogen te zien! Toch?
Maar schilder je het hier nu niet heel euforisch af? Alsof het een dolle gezellige boel is? Zolang ik nieuws kijk, komt Israël en Palestina aan bod. Het zal eenzijdig nieuws zijn, maar ik zie weinig beelden van Joden en Moslims achter de bbq.
Maar ik weet niet of het nieuws alleen gereserveerd is voor godsdienstfanatisme en dat ze de andere kant nooit belichten.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

lost and not found yet! schreef: Heb je hier ook enigzins een onderbouwing voor?
kranten, media, tijdschriften, de blijdschap binnen de Israelische gemeenschap als er Hamasleiders vermoord werden
gewoon af en toe de krant lezen, zeker in periodes als ze mekaar weer de kop inslaan
over sommige Israelische verkozenen moet je zelfs niet eens beginnen, wat zij uitkramen zou in vele Europese landen grosso modo misdadig zijn.

Drones worden bijna per definitie uitsluitend ingezet in burgergebieden, de slachtoffers zijn dus doorgaans onschuldige burgers, men wil leider xyz raken maar er is geen front. Je moet dus die dingen op dorpen afsturen. De onschuldige doden noemt men dan eufemistisch, verzachtend vergoedend collaterale damage.
vaak zie je dan in de berichtgeving eveneens passieve zinsvormen opduiken (alsof men er niets kan aan doen en de dood bijna een gevolg is van een natuurramp),

het woordje zelfverdediging
voor heel veel mensen jammer genoeg een vrijbrief, carte blanche, een soort van toverwoord waardoor ineens alles zou mogen. de Term zelfverdediging is compleet uitgehold en verwaterd, zeker in Israel, to het equivalent van het monopolykaartje 'verlaat de gevangenis zonder betalen".
héél makkelijk maar compleet onredelijk

lost
ik snap dat je op je teen getrapt bent maar laat ons duidelijk wezen
Israelische burger die Lieberman en co verkiezen zijn wel degelijk blij met dode Palestijnse kinderen. dat soort racisme en fascisme is er zodanig ver over en toch raken die verkozen (en het wordt alleen maar erger na elke verkiezing).
in heel veel Europese landen zou men die Partijen gewoon verbieden (in Duitsland is Lieberman zijn partij per definitie Verfassungswidrig) en tov Lieberman zijn Le pen en Dewinter centrumrechtse softies en koorknapen
(ik weet dat je dit ook niet graag zult lezen)
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

appelfflap schreef:
Drones worden bijna per definitie uitsluitend ingezet in burgergebieden, de slachtoffers zijn dus doorgaans onschuldige burgers, men wil leider xyz raken maar er is geen front. Je moet dus die dingen op dorpen afsturen. De onschuldige doden noemt men dan eufemistisch, verzachtend vergoedend collaterale damage.
Eerder:
appelflap schreef:jammer genoeg worden bvb Amerikaanse drones bijna exclusief in burgergebieden ingezet en maken zij bijna uitsluitend burgerslachtoffers.
Onderlijning van mij.

Ahh, dus vooral subjectieve (onderbuik) bronnen.

Ik heb hier een NOS artikel dat een heel ander licht laat zien:
In Pakistan zijn veel minder burgers omgekomen bij drone-aanvallen van de VS dan tot nu toe werd gedacht. Volgens het Pakistaanse ministerie van Defensie is drie procent van de slachtoffers een burger en zijn alle andere doden terroristen.

Het is opvallend dat Pakistan nu met een laag aantal slachtoffers komt. Eerdere schattingen van het ministerie zelf en van onafhankelijke onderzoekorganisaties wijken er sterk van af.

2160 doden
De nieuwste cijfers komen voor in een document aan de Senaat (.pdf). Daarin staat dat sinds 2008 2160 mensen zijn gedood bij een drone-aanval; 67 van hen waren burgers.

Andere bronnen houden het op 185 of zelfs 300 burgerdoden.

Terrorisme
Premier Sharif van Pakistan heeft vorige week tijdens een gesprek met de Amerikaanse president Obama nog aangedrongen op een einde aan de aanvallen met de onbemande vliegtuigjes.

De VS gebruikt de drones in de strijd tegen al-Qaida en de Taliban en is niet van plan ermee te stoppen.

http://nos.nl/artikel/568943-minder-bur ... rones.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook dit artikel laat hele andere cijfers zien:\

http://politiek.thepostonline.nl/2013/0 ... n-stoppen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is ook bekend dat men na zo'n aanval de wapens weghaalt, wat over blijft zijn mannen die je niet kan onderscheiden van burgers, ze dragen immers geen uniformen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

dikkemick schreef:Zolang ik nieuws kijk, komt Israël en Palestina aan bod. Het zal eenzijdig nieuws zijn, maar ik zie weinig beelden van Joden en Moslims achter de bbq.
Maar ik weet niet of het nieuws alleen gereserveerd is voor godsdienstfanatisme en dat ze de andere kant nooit belichten.
Het nieuws, beste vriend, wordt ontzettend, eh, geregisseerd. Heel zorgvuldig wordt bepaald wat er in komt, en wat niet tegen de 'algemene' trend in gaat, want dat is te moeilijk voor het pvv/gelovige volk.

Ik kan hier voor mezelf praten want ik was ooit een redelijk Ierland deskundige. Kende ook de Ierse geschiedenis (die ook weer niet zo is als op de Ierse scholen wordt onderwezen. Maar dat heeft, net als in alle landen, een redelijke biased gezichtspunt. Niettemin ..... door de eeuwen heen ( nu ja .... sinds 1798) was alle opstand in handen van protestanten, want die mochten wapens hebben en hadden geen verbod op samenkomst.
Maar wat ik dan over de toestand daar hier vernam, raakte kant noch wal. In kranten en nieuwsuitzendingen.

Terug naar Israël, en dan even het boek van Leon Uris: Exodus.
Vanaf ongeveer 1900 (Russische anti-joodse progroms) werd dat gebied allengs meer met Joden bevolkt, maar kennelijk leefden en woonden Jood en Palestijn (redelijk) vreedzaam naast en door elkaar. Toen de Engelsen op last van de VN (lees VS) het land verlieten gaven ze alle wapens aan de Palestijnen, die er ook gebruik van maakten.
(daar geloof ik dat boek in ... wellicht onterecht)
In 1948 dacht de Arabische wereld wel even dat kleine gebiedje te 'zuiveren'. Palestijnen, en andere Arabieren, kregen de raad het land te verlaten, zodat de 'onoverwinnelijke' legers zich niet hoefden af te vragen wie vriend of vijand was.
Het liep anders af. Zoals bekend. Maar de Palestijnen waren hun land en huis kwijt.....

Het optreden tegen de Palestijnen, en anderen, is daar ook op gebaseerd. Ze staan tegenover een enorme overmacht aan mensen; inmiddels hebben ze ook (voor een groot deel) de wereldopinie tegen, en tegelijkertijd hebben de meeste regeringen aldaar te maken met de zeloten/orthodoxen, de evenknie van IS, voor wie het niet bloeddorstig genoeg kan gaan. Gewoon alles en iedereen aan de kant, want wij zijn het heilige volk. etc etc. Maar ze zijn wel nodig om een regering te kunnen vormen. En je weet hoe dat gaat (kijk maar naar Nederland en het gedogen door SGP en CU)

(sorry .... een beetje uitvoerige reactie op je vraag over Nieuws)
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@Henk

Ik dacht eigenlijk dat het midden oosten altijd al een (religieus) broeinest van onrust is geweest. Juist, omdat daar de hoofdstromingen ontstaan zijn. En ik denk altijd, waar 2 vechten hebben 2 schuld. Maar meer weet ik van het midden oosten conflict eigenlijk niet af. Maar Palestijnen die met Joden achter de bbq zitten...dat beeld staat niet op mijn netvlies. Andere beelden wel.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

lost and not found yet! schreef:...
Stemmen zij Netanyahu?
Ik denk dat de Israëlische bevolking net zo verschillend is als de Nederlandse.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

dikkemick schreef:@Henk

Ik dacht eigenlijk dat het midden oosten altijd al een (religieus) broeinest van onrust is geweest. Juist, omdat daar de hoofdstromingen ontstaan zijn. En ik denk altijd, waar 2 vechten hebben 2 schuld. Maar meer weet ik van het midden oosten conflict eigenlijk niet af. Maar Palestijnen die met Joden achter de bbq zitten...dat beeld staat niet op mijn netvlies. Andere beelden wel.
Kijk .... het ging even om wat voor indruk krijg je nu van het Nieuws.
En het nieuws is allesbehalve onpartijdig .... daarnaast nog wat onkunde ... en áls ze nog eens een deskundige erbij halen, is dat altijd maar van één kant.

Verder: het zijn allemaal dezelfde soort (woestijn) volkeren. Buitengewoon heethoofdig. Vandaar ook zoveel moord en doodslag in het ot. Dat was normaal daar, en is dat kennelijk nog.
Komt nog bij: ze hebben geen ontzag voor onderhandelingen. Dat is zwakte.
Terwijl ze (allemaal) vinden dat het recht van de sterkste bovenaan staat. Ze lachen om ons poldermodel.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HenkM schreef:
Verder: het zijn allemaal dezelfde soort (woestijn) volkeren. Buitengewoon heethoofdig. Vandaar ook zoveel moord en doodslag in het ot. Dat was normaal daar, en is dat kennelijk nog.
Terwijl ze (allemaal) vinden dat het recht van de sterkste bovenaan staat. Ze lachen om ons poldermodel.
Dat is dan om te huilen!
Ik wens u alle goeds
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef:
Maar schilder je het hier nu niet heel euforisch af? Alsof het een dolle gezellige boel is? Zolang ik nieuws kijk, komt Israël en Palestina aan bod. Het zal eenzijdig nieuws zijn, maar ik zie weinig beelden van Joden en Moslims achter de bbq.
Ja, het enige advies wat ik je kan geven, ga er eens heen! Ik schilder het absoluut niet euforisch af, ik vertel de realiteit zoals ik deze, als nadenkend mens, meemaak! Thats it! Ennuh...slecht nieuws is nieuws toch?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bonjour schreef:
lost and not found yet! schreef:...
Stemmen zij Netanyahu?
Ik denk dat de Israëlische bevolking net zo verschillend is als de Nederlandse.
Haha, die is nog veel gevarieerder als de Nederlandse!

Check maar: http://commons.m.wikimedia.org/wiki/Cat ... uselang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
We will dance again!
lost and not found yet!
Bevlogen

dikkemick schreef:@Henk

Bij mij wel! Zelf vaak meegemaakt! Maar dat is ook het probleem! Je ziet hier het nieuws, je baseerd je mening daarop en zo kun je nog jaren doorgaan! Maar dat is de realiteit niet, dat is wat je achteraf denkt als je weer eens het NOS nieuws gezien hebt! Goed nieuws is geen nieuws! Toch?
We will dance again!
lost and not found yet!
Bevlogen

HenkM schreef:
En het nieuws is allesbehalve onpartijdig .... daarnaast nog wat onkunde ... en áls ze nog eens een deskundige erbij halen, is dat altijd maar van één kant.
Terwijl ze (allemaal) vinden dat het recht van de sterkste bovenaan staat. Ze lachen om ons poldermodel.[quote}
Waarop baseer je dat Isreal een woestijnvolk is? Verdiep je eerst eens waaruit Israel bestaat en hoe het er voor staat, met technische ontwikkelingen, patenten en Nobelprijswinnaars! Haha, Israel een woestijnvolk, je weet echt niet waar je het over hebt! Je moet je huiswerk iets beter doen!
We will dance again!
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

HenkM schreef:
Terwijl ze (allemaal) vinden dat het recht van de sterkste bovenaan staat. Ze lachen om ons poldermodel.[quote}
Waarop baseer je dat Isreal een woestijnvolk is? Verdiep je eerst eens waaruit Israel bestaat en hoe het er voor staat, met technische ontwikkelingen, patenten en Nobelprijswinnaars! Haha, Israel een woestijnvolk, je weet echt niet waar je het over hebt! Je moet je huiswerk iets beter doen!
In het eerste millennium had de Arabische wereld ook een heel hoog niveau aan wetenschappers. Tot het kalifaat daar een einde aan maakte. Kijk nu eens ....

Wou jij beweren dat in eerste instantie het geen woestijnvolk was? Die gedrevenheid zit er nog steeds in.
De weigering om met die muur te stoppen komt daarmee aardig overeen.
Het enteren van een schip in open zee en een aantal activisten doden ook.
Het niet betalen van belasting aan Palestina ook.

Tegenwoordig (sinds 1900) is er een wereld van verschil. En dat zie je terug in welvaart, scholing en technische hoogstandjes.
Plaats reactie