Zoek verklaring Moslims visioen jezus en worden christen

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

Re: Zoek verklaring Moslims visioen jezus en worden christen

Bericht door PietV. »

Een vrij gemakkelijk en toegankelijk stuk zet ik er maar even tussen. Helaas is het niet één van mijn favoriete bronnen, maar het geeft een paar aanknopingspunten.

http://www.eo.nl/magazines/visie/artike ... ver-jezus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Jammer dat Jezus alleen maar in dromen verschijnt zodat er nooit getuigen bij zijn.
Als Hij echt moslims zou willen bekeren lijkt mij de Hadl in Mekka een doeltreffender gelegenheid, daar bereikt hij met éen verschijning honderdduizenden moslims tegelijk.
Zolang Hij daar nog niet is verschenen neem ik zijn verschijningen aan éen moslim tegelijk maar met een korreltje zout.
NB: Doe wel en zie niet om.
Floris1976
Forum fan

Bericht door Floris1976 »

writer schreef:Jammer dat Jezus alleen maar in dromen verschijnt zodat er nooit getuigen bij zijn.
Als Hij echt moslims zou willen bekeren lijkt mij de Hadl in Mekka een doeltreffender gelegenheid, daar bereikt hij met éen verschijning honderdduizenden moslims tegelijk.
Zolang Hij daar nog niet is verschenen neem ik zijn verschijningen aan éen moslim tegelijk maar met een korreltje zout.
Dat is frapant dat jij dat zegt. Hetzelfde idee over verschijnen in Mekka had ik ook al geopperd tegen een vriend eerder vanmiddag.
Liefde, respect en rechtvaardigheid zijn voor mij de belangrijkste zaken. Welke goede god veroordeeld mensen voor eeuwig?!
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Floris1976 schreef:...
Dat is frapant dat jij dat zegt. Hetzelfde idee over verschijnen in Mekka had ik ook al geopperd tegen een vriend eerder vanmiddag.
Niks frapant, kwestie van logisch redeneren.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Heb je cijfers over deze visioenen Floris? Zijn er onderzoeken gedaan?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Floris1976
Forum fan

Bericht door Floris1976 »

dikkemick schreef:Heb je cijfers over deze visioenen Floris? Zijn er onderzoeken gedaan?
Nee ik heb geen cijfers. Eerlijk gezegd durf ik hier niet goed naar verder te zoeken. Het klinkt als struisvogelpolitiek, maar als ik op dergelijke christelijke sites kom zal ik gezien, mijn vatbaarheid voor het christendom, hoogstwaarschijnlijk weer voor mij verontrustende dingen tegen komen. En wat je eenmaal gelezen hebt, kun je niet onlezen. Het is niet dat ik te lui ben dit uit te zoeken (ik zoek veel dingen uit), maar ik wil/durf gewoon niet op dergelijke sites. Ik vraag mezelf wel af hoe vaak dit voorkomt. Wetenschappelijk zal het denk ik nooit onderzocht zijn, maar het feit dat iets niet wetenschappelijk onderzocht is betekend voor mij niet dat het niet bestaat.
Liefde, respect en rechtvaardigheid zijn voor mij de belangrijkste zaken. Welke goede god veroordeeld mensen voor eeuwig?!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nogmaals. Verdiep je eens in Michael Shermer. "Conspiricy theorieën" b.v.
Of lees de brief van Dawkins globaal eens door.

http://insidecredulity.blogspot.nl/2008 ... o-his.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Misschien dat het uit PR-efficiency overwegingen toch handig zou zijn als god zijn powerpoint presentatie gewoon bij iedereen tegelijk afspeelt, dan hoeven we er niet van die welles/nietes discussies over te voeren.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dat beloof ik schreef:Misschien dat het uit PR-efficiency overwegingen toch handig zou zijn als god zijn powerpoint presentatie gewoon bij iedereen tegelijk afspeelt, dan hoeven we er niet van die welles/nietes discussies over te voeren.
Ja, maar onze god wil dat je een keuze kunt maken. Vandaar dat Hij zo vaagjes blijft.
Echter...Ik voel medelijden met hen die een godsvisioen hebben mogen ontvangen. Hen is de vrije keus immers ontnomen.
En ik ben nog steeds in staat een eerlijke weloverwogen keuze te maken door alle voors-en tegens tegen elkaar af te wegen. Helaas kan ik dan geen enkel valide argument voor zijn bestaan ontdekken. Als DAT (eerlijke oprechte zoeken) gestraft wordt...So be it.
Einstein/Mick
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Floris1976 schreef:
Hoe verklaren jullie dit gebeuren dat op het internet veelvuldig door christenen genoemd wordt?
Groeten Floris
Omdat het aardig is je eigen denkbeelden bevestigt te zien. Toen Al Bundy met zijn achterhoofd tegen de muur achter zijn bank in slaap viel verscheen er een vetvlek in de vorm van een andere king namelijk Elvis de pelvis :)
Het veelvuldig genoemd worden is niet meer dan hear say en natuurlijk is de gedachte aardig dat Jezus een beter product is dan dat van de concurrentie bij de islam. Bij Toutatis en Belenos welke ik overigens regelmatig genoemd zag worden in werken van hoogstaand niveau waar Jezus nooit in mee mocht doen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

dikkemick schreef:....Als DAT (eerlijke oprechte zoeken) gestraft wordt...So be it.
Ik herinner me dat het in mijn jeugd mijn ultieme wens was, zo werd het je ook voorgehouden, dat je een teken van God kreeg , dat Hij je uitverkoren had.

Want Mijn hand heeft al deze dingen gemaakt, en al deze dingen zijn geweest, spreekt de HEERE; maar op dezen zal Ik zien, op den arme en verslagene van geest, en die voor Mijn woord beeft.(Jes 66:2)

Volgens de bijbel pakt God het dus nooit groots aan, Hij pikt er zo nu en dan een enkeling uit, zijn uitverkorene. Een uitzondering hierop was tijdens de uitstorting van de HG, toen werden er 3000 mensen geroepen, elk in hun eigen taal. Of de apostelen de vreemde talen ook daarna zijn blijven beheersen weet ik niet. In elk geval is dat toverkunstje nooit meer herhaald en wordt men blijkbaar enkel nog in een droom geroepen. Ik zie het helemaal voor me, in de hemel mag elke nacht een engel even in de pot met 6 miljard namen grabbelen en bingo, Jezus kan zijn lichtgevende gewaad weer aantrekken en de gelukkige krijgt een visioen. Mijn moeder heeft 89 jaar op zo'n visioen gewacht maar helaas, het geluk was niet met haar. Of ze was daar net iets te nuchter voor, net als ik, dan gebeurt er namelijk helemaal niets. Nou ja, niets, als je naam na je dood nog in de genoemde grabbelpot zit krijg je enkele reis richting hel.
Maar even serieus, in de biblebelt wordt nog steeds geleerd dat je met zomaar een beetje christelijk zijn niet in de hemel komt. Als Jezus in je leven niet in een visioen aan je is verschenen ga je naar de hel.
Jeremia omschreef hun toestand als volgt, hun dagelijks leven:

Aanzie, HEERE, want mij is bange; mijn ingewand is beroerd, mijn hart heeft zich omgekeerd in het binnenste van mij, want ik ben zeer wederspannig geweest; van buiten heeft mij het zwaard van kinderen beroofd, van binnen is als de dood. Zij horen, dat ik zucht, maar ik heb geen trooster; al mijn vijanden horen mijn kwaad; en zij zijn vrolijk, dat Gij het gedaan hebt; als Gij den dag zult voortgebracht hebben, dien Gij uitgeroepen hebt, zo zullen zij zijn, gelijk ik ben. Laat al hun kwaad voor Uw aangezicht komen, en doe hun, gelijk als Gij mij gedaan hebt vanwege al mijn overtredingen; want mijn zuchtingen zijn vele, en mijn hart is mat. (Klaagliederen van Jeremia 1:20-22)

DM, als je dit maar vaak genoeg leest, veel zuchten, wie weet krijg je dan je felbegeerde visioen [-o<
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

PietV. schreef:
gerard_m schreef: Het verschijnen van Isa is dus geen reden om de islam te verlaten.
Wat is dan wel de reden volgens jou? En waarom ben je hier zo stellig over?
Een moslim ziet een figuur die in zijn eigen religie bekend is. Dat is op zichzelf geen reden om uit die religie te stappen.

Als Boeddha in een droom zou verschijnen - geen profeet in de islam - zou dat voor de betrokkene veel schokkender zijn.

De vraag is of er wel sprake is van een fenomeen. Hoeveel mensen dromen over Jezus en bekeren zich niet?
Dit is tamelijk expliciet gesteld en lijkt op een gevolgtrekking die je er doorheen wilt duwen, ik moet uitgaan van de beweringen die op internet staan en als het “veelvuldig” voorkomt en er ook boeken over verschijnen met naam en toenaam dan kun je verschillende natuurlijke verklaringen er naast leggen. Dat Jezus via een teletijdmachine ineens in een droom opduikt daar geloof ik dus niet in. Wat wel voor de hand ligt is dat mensen in hun onderbewustzijn informatie opslaan maar hoe komen ze aan deze info. Heeft het te maken met de christelijke broadcasting die dag in dag uit via de ether de mensen probeert te bereiken? Dat is voor mij de vraag ik ga denk ik wel even verder spitten om aanknopingspunten te vinden.

Zoals je het nu stelt - als een vraag - lijkt het me logisch: het is het onderzoeken waard. Ik denk dat het met de evangelisatie in de islamitische wereld nogal meevalt. Niet omdat evangelisten niet willen, maar omdat de mogelijkheden beperkt zijn. In islamitische landen heb ik niets gemerkt van evangelisatie, en alle niet-moslims die ik sprak waren zich zeer bewust van hun kwetsbare positie en lieten het wel uit hun hoofd. Hoeveel mensen bereikt die christelijke broadcasting (met beelden waar mensen van kunnen gaan dromen)?
En misschien is 90% van de verhalen van de categorie broodje aap. Maar met alleen broodje aap ben je er vaak nog niet.
Alle religies halen enthousiast nieuwelingen binnen en praten liever niet te veel over mensen die eruit stappen. Ook als alle verhalen waar zijn: wanneer mensen interesse hebben in een ander geloof en is niet onlogisch om erover te dromen en die droom als een teken te zien. Ik ken verhalen over mensen die in dromen wijsheid van hun overleden moeder of van Jomanda horen. Ik wil maar zeggen: wie ervoor open staat, ziet het als een hogere boodschap. Wie zich vervolgens ook nog bekeert, haalt de website van bijv. de EO. Een stuk of 10 verhalen op een website is een klein aantal op 1,5 miljard moslims.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

gerard_m schreef: Niet omdat evangelisten niet willen, maar omdat de mogelijkheden beperkt zijn. In islamitische landen heb ik niets gemerkt van evangelisatie, en alle niet-moslims die ik sprak waren zich zeer bewust van hun kwetsbare positie en lieten het wel uit hun hoofd. Hoeveel mensen bereikt die christelijke broadcasting (met beelden waar mensen van kunnen gaan dromen)?
Nu speelt evangelisatie zich vaak op een iets ander niveau af in de islamitische wereld dan in de VS waar de billboards aan de kant van de weg staan. Maar even constructief gesteld zullen we dit eens gaan uitvissen, het lijkt mij een interessante uitdaging om de christelijke evangelisatie matrix te ontwarren in de islamitische wereld. Welke organisatie zit waar, hoeveel mensen komen er in beeld en hoe verlopen de vaak onzichtbare lijnen. Deze groep schijnt zich te concentreren op vluchtelingkampen in Syrië.

http://www.arabsforchrist.org/stories/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit zijn uitzendingen via de satelliet in het Farsi die zich richten op Iran en Afghanistan. 24 uur per dag christelijke boodschappen. De organisatie zit in de VS.

http://www.farsinet.com/radio_tv/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zomaar een paar die ik willekeurig tegen kom. Op een gegeven moment kun je dan een ruwe inschatting maken.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Piet, eerder had je het over dromen n.a.v. het zien van afbeeldingen van Jezus. Dit zijn radio uitzendingen.
Wil je kijken naar de activiteiten van evangelisatie in het algemeen, of naar een verklaring voor het zien van beelden van Jezus in dromen?

Weten we iets over hoeveel mensen zulke uitzendingen luisteren? Ik vermoed dat de meeste moslims net zoals wij niet snel op zulke zenders zullen afstemmen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

gerard_m schreef:Piet, eerder had je het over dromen n.a.v. het zien van afbeeldingen van Jezus. Dit zijn radio uitzendingen.
Wil je kijken naar de activiteiten van evangelisatie in het algemeen, of naar een verklaring voor het zien van beelden van Jezus in dromen?

Weten we iets over hoeveel mensen zulke uitzendingen luisteren? Ik vermoed dat de meeste moslims net zoals wij niet snel op zulke zenders zullen afstemmen.
Radio uitzendingen vormen slechts een onderdeel van het geheel, die heb ik er bij gezet net als de bezoeken aan vluchtelingenkampen. Het gaat uiteraard niet op het deel dat er niet mee in aanraking komt. Het mooiste zou zijn als er een connectie is tussen evangelisatie en het zien of doen. Dat de bron van deze verhalen ligt in misschien (in)directe marketing. Een vorm van oorlogspropaganda om de tegenpartij op het verkeerde been te zetten. In de EO link werden al een paar relaties gelegd heb je deze doorgelezen?
Plaats reactie