Elk weekend was ik in de meest ordinaire gayclubs te vinden

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Elk weekend was ik in de meest ordinaire gayclubs te vinden

Bericht door Maria »

Thony (19): 'Elk weekend was ik in de meest ordinaire gayclubs te vinden'

Een jonge homo, die is uitgeraasd in de homo scene en terugkomt in de schoot van zijn gelovige familie.
Ik hoop dat hij in de toekomst, als hij weer worstelt met zijn diepste wezen een betere omgeving zal treffen.
https://www.facebook.com/freethinker.nl ... 4101577144" onclick="window.open(this.href);return false;
Eigenlijk best wel zielig. :cry:

Als reactie hierop een persiflage
Fleur (22): ‘Elke zondag was ik in de meest obscure kerken te vinden’
Hilarisch. =D>
.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Gralgrathor
Diehard

Re: Elk weekend was ik in de meest ordinaire gayclubs te vin

Bericht door Gralgrathor »

Wow. Dat is werkelijk laag-bij-de-gronds gedrag van de EO. Als dit verhaal ooit bekendheid krijgt in de media heeft de EO heel wat goed te praten.
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Gralgrathor schreef:Wow. Dat is werkelijk laag-bij-de-gronds gedrag van de EO. Als dit verhaal ooit bekendheid krijgt in de media heeft de EO heel wat goed te praten.
De EO zegt doodleuk een deel van onze achterban gelooft dit. Oude Pekela is een soap aan het worden, Jojanneke in de prostitutie schijnt ook de schijn tegen te hebben. Het lijkt er zo langzamerhand op dat de EO andere normen en waarden hanteert. Of vertel ik iets nieuws.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Ik kreeg ontzettend veel likes en positieve reacties van allerlei kanten. Zelfs van leerlingen van de reformatorische school waar ik op zat. De directie van de school was minder blij. Ik moest het Facebookberichtje verwijderen.
Say no more
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Het artikel staat ook op NRC next. Alleen het is voor mij niet online te lezen. Iemand anders die het hier kan plaatsen.

Het heet : "o-wonder-de-eo-toont-een-genezen-homo-ziek-is-dat".
Gralgrathor
Diehard

PietV. schreef:Het artikel staat ook op NRC next. Alleen het is voor mij niet online te lezen. Iemand anders die het hier kan plaatsen.

Het heet : "o-wonder-de-eo-toont-een-genezen-homo-ziek-is-dat".
Plaatsen kan ik niet doen, copyrights enzo. Als je gewoon even een loos emailadres gebruikt kun je het zelf lezen. Goed artikel, terechte verontwaardiging. Dit moet breder worden uitgemeten in de media. Meer mensen moeten horen over de wanpraktijken van de EO.
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Als je een paar regels googled vind je misschien iemand die het wel heeft geplaatst.
Dan kun je daar naar linken.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Sorry voor de suggestie.
Onbegonnen werk.
Deze kop is zo "hot".
Overal dezelfde boodschap.
Ga het lezen en dan steeds dezelfde link naar NRC.

Evenals de titel van dit topic.

Als je hits wil hebben moet je dit soort teksten schrijven.
De EO heeft een hit.
En NRC erbij.

:evil3:
Gralgrathor
Diehard

En natuurlijk zijn er via Disqus.com vele mooie en minder mooie reacties te lezen op dat artikel zonder dat je die hele EO-meuk er ook nog eens om heen moet zien:

https://disqus.com/home/discussion/eobe ... 1847993484
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Misschien kunnen we van tijd tot tijd de meest aansprekende reactie quoten en hier neer zetten met de naam van de reageerder. Dan blijft het topic levendig en in beeld voor de kijkers.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Als het gaat om mensen zoals Thony te kunnen of te willen helpen of over te denken wat in dit geval het beste zou kunnen zijn.
Inderdaad zijn veel reacties begripvol, zowel van gelovige als van ongelovige zijde.
Of hier.
https://www.facebook.com/wielie.elhorst ... 6132970494" onclick="window.open(this.href);return false;
Faceboek voor christelijke homo's
Ons medelid Raymond is daar ook deelnemer.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 44#p451344" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik weet niet of we hier in dit geval wel direct onze atheïstische zienswijze moeten profileren.
Deze jongeman is nu het meest gebaat bij mensen die hem in zijn waarde zien en laten, zodat hij dat zelf ook kan leren.
Op dit moment is alle anti-theïsme taboe, omdat hij zich alleen af zal keren.
Hij heeft nu net pas een kant gekozen.
Zeker is dat, dit niet lang een overtuiging zal blijven.
Daarvoor heeft hij al teveel geproefd.
Het is nu nog bij hem een alles of niets.
Gralgrathor
Diehard

Maria schreef:Deze jongeman is nu het meest gebaat bij mensen die hem in zijn waarde zien en laten
Deze jongeman is niet de issue. Het zou me verbazen als 'Thony' zijn echte naam was, en het verhaal zoals dat gepubliceerd is zijn ongewijzigde verhaal. Ongetwijfeld is het hier en daar op gepaste wijze door de EO aangedikt. Met name die 'genezing' op het eind komt mij verdacht over. Maar hoe dan ook, ik denk dat 'Thony' voldoende is afgeschermd van verdere gevolgen van deze publicatie - ik acht de EO tot veel in staat (of eigenlijk acht ik ze tot veel niet in staat, inclusief het beschermen van deze jongen), maar hij heeft ook vrienden en familie nog.

Wat hier de issue is is het cynische misbruik dat de EO van een dergelijk verhaal maakt, en de sentimenten (de homofobie) die daaraan ten grondslag liggen.

En ik denk niet dat 'Thony' gekwetst zal zijn als de EO daar keihard op wordt aangepakt.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Gralgrathor schreef:
Maria schreef:Deze jongeman is nu het meest gebaat bij mensen die hem in zijn waarde zien en laten
Deze jongeman is niet de issue. Het zou me verbazen als 'Thony' zijn echte naam was, en het verhaal zoals dat gepubliceerd is zijn ongewijzigde verhaal.
Lijkt gemakkelijk te achterhalen.
EO schreef:Thony wijst naar de deur van de kledingoutlet die hij runt, midden in het centrum van Goes.
Goes is niet zo groot, 2 lange winkelstraten met wat verbindingen en zijstraten.
De foto van de winkel erbij.
Gralgrathor schreef: Wat hier de issue is is het cynische misbruik dat de EO van een dergelijk verhaal maakt, en de sentimenten (de homofobie) die daaraan ten grondslag liggen.
Ik denk ook zeker dat zij hier over de schreef zijn gegaan.
Maar Tony wordt met zijn 19 jaar officieel als volwassen gezien en heeft dit misschien wel zelf gezocht.
Iig. zelf zijn medewerking verleend.

Voor beide is dit reclame, voor de EO, maar ook voor Thony.
De ophef die erover is in de algemene pers, is 180 graden tegengesteld als die in de Refo omgeving.
In zijn eigen omgeving "had hij wat goed te maken nu hij thuisgekomen is".
Niet iedereen is nl. zo'n goede herder, die een feestmaal aanricht voor zijn teruggevonden schaap.

Ter info:
In Goes zijn een paar kledingwinkels, die gericht zijn op Refo's.
Gralgrathor
Diehard

Maria schreef:De ophef die erover is in de algemene pers, is 180 graden tegengesteld als die in de Refo omgeving.
Zucht, wat een wereld.

Maar ik blijf wat de EO betreft bij mijn standpunt. Hoe Thony er zelf ook in staat, hun aandeel hierin getuigt van of extreme onnadenkendheid, of immoraliteit.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Maria schreef: De ophef die erover is in de algemene pers, is 180 graden tegengesteld als die in de Refo omgeving.
Dat is een belangrijk punt, in eigen kring scoort hij. Daar zitten mensen die mensen op nieuw willen africhten. Want je bent andersgericht en pleegt sodomie. Want het aloude relaas komt dan weer in beeld. Als hun god het had gewild had hij wel Albert en Gordon geschapen. Die zichzelf gaan klonen.
Plaats reactie