Niet over de inhoudelijkheid van dit filmpje, maar over de waarschuwing, die erbij vermeld staat.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 25#p286027" onclick="window.open(this.href);return false;
Warning: "This show contains propaganda"
Ik vraag me eigenlijk af, wie er op Youtube bepaald of iets propaganda is en waarom?
En bovendien, wat betekent dat in dit verband?
Wie denkt wie te moeten waarschuwen?
We hebben het duidelijk niet over commerciële reclame.
Ik heb een 10 minuten gekeken en zie geen verschil met de meeste documentaires.
De maker ervan bepaalt, wat hij wil laten zien en hoe hij dat wil laten zien.
Is dat niet bij 99% of meer van de documentaires?
Dit is de eerste keer, dat ik deze aantekening zie op Youtube.
Is dit niet ook een subjectieve beoordeling met het doel de gedachten van de kijker te vertroebelen naar het oordeel van degene, die deze opmerking hierbij plaatste?
Bovendien is er vrijheid van meningsuiting.
Ik krijg heel onderhuidse kriebels:
Is deze toevoeging in dit filmpje niet een heel slinkse manier om die vrijheid van de ander onderuit te halen om zich zo van kritiek voor zichzelf te worden gevrijwaard?
Hoe kritisch zijn wij bij beoordelingen en besprekingen van wat dan ook, ook al hebben zij de schijn van objectiviteit?
Opmerking van één van de lezers:
Antwoord door inzender:I like the little prompt "This show contains propaganda." lol Way to weird it up, man. Let us decide if it's propaganda or not. Nutbar.
Een andere inzender:
From Wikipedia: Propaganda often presents facts selectively (thus possibly lying by omission) to encourage a particular synthesis, or uses loaded messages to produce an emotional rather than rational response to the information presented. The desired result is a change of the attitude toward the subject in the target audience to further a political agenda. Propaganda can be used as a form of political warfare.
DrRonPaul2012 4 maanden geleden
Edit:"It's mostly propaganda..."
What asshole said this? If by "propaganda" you mean "truth", then sure... it's propaganda...
Ik heb dit onder filosofie geplaatst, maar misschien moet het wel een ethische kwestie.