Omdat de spot drijven met 'het anders zijn', kwetsend is voor de betreffende persoon. Het is ook respectloos naar het slachtoffer toe. Bovendien getuigd het van domheid. Ik ben een voorstander van vrijdenken, zolang dat niet ten koste gaat van zijn/haar omgeving, dit laatste begrip in de ruimste zin van het woord. Iemand belachelijk maken om zijn/haar 'anders zijn', is naar mijn filosofische opvattingen absoluut ongehoord. En behoorlijk arrogant bovendien. Wie of wat denkt hij/zij wel die hij/zij is, om zich de vrijheid te kunnen veroorloven de spot met iemand te drijven omdat die iemand anders zou zijn?HankS schreef:En waarom dan wel ? Ik denk dat je zoals velen voor jou waarschijnljk een verkeerd idee hebt van vrijdenken, misschien is het handig om de forumregels eens door te nemen .Kan mij overigens moeilijk voorstellen, dat er op een forum als dit mensen zitten die de spot zouden willen drijven met ideeën welke voor hen nieuw zijn.![]()
Het gaat niet zo zeer om dat ideeen nieuw zouden zijn dat ze niet serieus te nemen zijn . En er is niet echt veel nieuws onder de zon wat betreft de onderwerpen waar PietV het over. heeft . We hebben al veel voorbij zien komen dat maar niet wil overtuigen, maar misschien ben jij de uitzondering, verras ons !
Wil U mij nu duidelijk maken, dat iedereen die het begrip 'vrijdenken' hanteert en niet in overeenstemming met de betekenis die U eraan geeft, een verkeerd idee heeft van dit begrip?
Ik heb geen behoefte mensen te overtuigen. Dat moet ieder voor zich uitmaken. Mij gaat het erom gedachten met elkaar te vergelijken en op die manier wellicht wijzer proberen te worden.
Wellicht is het interessant voor U, in het woordenboek het woord 'neerbuigend' eens op te zoeken.