Met alle respect voor jouw beslissing/overtuiging, die ik denk te begrijpen, wil ik toch de kanttekening maken dat wij mensen allemaal van elkaar verschillen. Er zijn ook mensen, zoals bijvoorbeeld ondergetekende, die de argumenten tegen het christendom serieus nemen en op waarheidsgehalte onderzoeken. Ik meen me te herinneren dat Ravi Zacharias het over negenentwintig argumenten heeft gehad, weliswaar niet allemaal in dezelfde bewoordingen maar wel allemaal op hetzelfde neerkomend. En dan blijkt volgens mij dat die argumenten uiteindelijk geen stand houden tegen de wat dieper doordachte antwoorden op die argumenten. Dat is dus zoals ik het ervaar.EJ_81 schreef: Je ziet dat bij veel 'twijfelaars' of vrijzinnigen: ze kunnen hun eigen geloof soms helemaal aan gort schieten, om dan te eindigen met: 'en toch... (vul een of andere emotionele en onbewezen reden hier in die heel spiritueel klinkt)'. Zo blijft men geloven terwijl het tegenbewijs zich als een berg kan opstapelen. Hoe meer tegenbewijs, hoe meer geloof nodig is, hoe beter men zich over zijn/haar geloof voelt... is het niet een fantastisch systeem
Dit is de derde keer dat ik een discussie in dit Persoonlijk forum moet afsplitsen, die wordt begonnen door Willempie. Hiervoor nu een officiele waarschuwing. Maria