Godverdomme Architectuur.
Moderator: Moderators
Godverdomme Architectuur.

God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Re: Godverdomme Architectuur.
Ze hebben ook het oorspronkelijk mooie Concertgebouw verpest met een uitbouw:

De oorspronkelijke zijkant:

Born OK the first time
Ja, GVD!Rereformed schreef:Ze hebben ook het oorspronkelijk mooie Concertgebouw verpest met een uitbouw:
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Mag ik eve overgeve?
Terwijl de kopgevel aan de andere kant van dit in baksteengotiek gemetseld kloostergebouw ook afgebeeld staat op de franse site met litho's in het topic Cluny.

Aan de andere kant heeft dit stukje horizonvervuiling toch een warm plaatsje weten te veroveren in ons hart. De protesten tegen dit iconische monument waren destijds niet van de lucht, (het argument was dat de eifeltoren een smet zou vormen op het monumentale Parijs) maar tegenwoordig is het synoniem aan Parijs of Frankrijk.

Maar goed, verder kan ik de eerder gegeven voorbeelden niet anders omschrijven als een vorm van cultuurverkrachting.

Maar goed, verder kan ik de eerder gegeven voorbeelden niet anders omschrijven als een vorm van cultuurverkrachting.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"

Kleinschalige Godverdomme Architectuur.
Ik durf dit in verband met Cluny's bloeddruk bijna niet te plaatsen.
Fortis Vastgoed Vermogensbeheer en KPN tekenen volgende week de koopovereenkomst van het postkantoor aan De Neude in Utrecht. Het rijksmonument van KPN krijgt daarmee een nieuwe functie. Met respect voor de architectuur van het rijksmonument zal Fortis Vastgoed Ontwikkeling het pand herontwikkelen tot een gebouw met binnenstedelijke functies als retail, horeca en een hotel. KPN blijft het gebouw tot 2015 nog gebruiken. Daarna zal de herontwikkeling starten. Deze herontwikkeling betekend ondermeer een glazen puist aan dit mooie gebouw

Fortis Vastgoed Vermogensbeheer en KPN tekenen volgende week de koopovereenkomst van het postkantoor aan De Neude in Utrecht. Het rijksmonument van KPN krijgt daarmee een nieuwe functie. Met respect voor de architectuur van het rijksmonument zal Fortis Vastgoed Ontwikkeling het pand herontwikkelen tot een gebouw met binnenstedelijke functies als retail, horeca en een hotel. KPN blijft het gebouw tot 2015 nog gebruiken. Daarna zal de herontwikkeling starten. Deze herontwikkeling betekend ondermeer een glazen puist aan dit mooie gebouw

Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Maar Cluny, ook ik ben bezorgd over je bloeddruk! Maar welke god heeft met dit topic te maken?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Kijk naar afbeelding 1.
En maak een voorstelling wat mijn eerste reactie was toen ik vanaf de Sint Michielsbrug blij verrast naar de nog niet door mij ontdekte gotische gevel liep en een eerste blik op de zijgevel wierp.
Dan kan je vast ook wel een voorstelling maken van het daarbij horende geluid.
En maak een voorstelling wat mijn eerste reactie was toen ik vanaf de Sint Michielsbrug blij verrast naar de nog niet door mij ontdekte gotische gevel liep en een eerste blik op de zijgevel wierp.
Dan kan je vast ook wel een voorstelling maken van het daarbij horende geluid.
Ja, een mooi postkantoor. ik ben er wel eens binnen geweest.doctorwho schreef:Ik durf dit in verband met Cluny's bloeddruk bijna niet te plaatsen.
Fortis Vastgoed Vermogensbeheer en KPN tekenen volgende week de koopovereenkomst van het postkantoor aan De Neude in Utrecht. Het rijksmonument van KPN krijgt daarmee een nieuwe functie. Met respect voor de architectuur van het rijksmonument zal Fortis Vastgoed Ontwikkeling het pand herontwikkelen tot een gebouw met binnenstedelijke functies als retail, horeca en een hotel. KPN blijft het gebouw tot 2015 nog gebruiken. Daarna zal de herontwikkeling starten. Deze herontwikkeling betekend ondermeer een glazen puist aan dit mooie gebouw![]()
Overigens, de meeste architecten vinden het gebruik van deze boogvorm not done!.
Dat is juist zo smaakvol gedaan. Met dien verstande dat we accepteren dat een aanpassing, de uitbreiding aan het ontwerp een onontkoombare noodzaak was. Alleen tegen die achtergrond mag de uitbreiding beoordeeld worden.Rereformed schreef:Ze hebben ook het oorspronkelijk mooie Concertgebouw verpest met een uitbouw:
Pardon?Ali schreef: Dat is juist zo smaakvol gedaan. Met dien verstande dat we accepteren dat een aanpassing, de uitbreiding aan het ontwerp een onontkoombare noodzaak was. Alleen tegen die achtergrond mag de uitbreiding beoordeeld worden.
Ga jij mij verbieden deze walgelijke moderne plakzooi godverdomme architectuur te noemen?
Onderwerp van Cultuur naar Babbelbox verplaatst.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
En dat terwijl het topic wel degelijk over cultuur gaat.CXT schreef:Onderwerp van Cultuur naar Babbelbox verplaatst.
Doe er nog even wat motivatie bij CXT, voor de liefhebbers.