Hulp gevraagd

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Weet zoveel niet
Forum fan

Hulp gevraagd

Bericht door Weet zoveel niet »

Zoals vandaag aangegeven probeer ik mijn communicatie sterk te verbeteren en vraag daar hulp bij via de http://www.freethinker.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en met hoop daar kennis op te doen in communicatie.
Mijn wens is om daar een sterk verbeterde sociale omgang te leren en mijn kennis in taalgebruik en redenatie te verbeteren. Ondertussen probeer ik dan ook afspraken te maken over de manier van mijn communicatie en controle voordat ik een bericht kan plaatsen. Zojuist lees ik dat dit helaas niet mogelijk is en wil daarom openlijk mijn probleem bespreken over open communicatie.
Beste leden, zeer graag en echt uit de grond van mijn hart vraag ik om hulp naar redelijkheid in mijn beleving van de wereld en communicatie. Ben alles verloren omdat ik de ervaring/gedachte had dat ik iets moest doen uit straf van een hogere macht. Op elke manier hoop ik oprecht en in mijn beste zijn en intentie hier te mogen leren om mijn communicatie en redenatie sterk te verbeteren. Uitdrukkelijk wil ik dan ook aangeven dat ik heb gevraagd of mijn berichten voor plaatsing gecontroleerd kunnen worden. helaas is dit niet mogelijk dus vraag alle leden van dit forum om mij te begeleiden en terug te zetten wanneer ik buitensporig reageer. Bovenstaande quote is dan ook een bericht naar een hulpverlener toe die echt in het absurde zijn best doet om mij te helpen.

Het kost mij extreem veel moeite om niet in overvloed te reageren en heb niet goed geleerd om beargumenteerd mijn mening of gedachte te verkondigen. Daar ontstaat ook de monoloog dat ik in mijn levens ervaring geen goed gesprek partner heb mogen ontmoeten die zich kan richten op het onderwerp die ik in oorsprong wil aansnijden. Mijn ervaring leert dat de kern van het verhaal overschaduwt wordt met redundantie.

Zeer graag en op elke manier wil ik met respect leren van jullie. Mijn gevoel en intuïtie zegt mij, dat mits ik eerlijk ben en openlijk reageer en mensen toe laat hier een goede plek heb gevonden. En dat men mij hier kan leren mijzelf te verdedigen met kennis en redenatie. een aantal jaren geleden heb ik mij hier ook willen aanmelden maar was er toen nog niet aan toe. Nu denk ik dat door mijn inzet en bewustwording het wel de juiste tijd is om hier hulp te vragen.

En het exacte moment wat mij vreselijk veel pijn en verdriet heeft gedaan en waar ik echt om heb moeten huilen dagen lang! En nu een paar jaar later nog steeds heel veel pijn van heb is dit moment:

Ik hoop en ik bid voor jou dat god je vergeeft en toe laat in de hemel en je niet eeuwig in de hel hoeft te branden! Omdat jij hem niet meer toelaat in je leven! Maar mijn verdriet zit niet in hun uitspraak, maar in de onwetendheid van hun.

Praat liever open op het forum dan in PB.
Weet zoveel niet
Forum fan

Re: Reacties na de eerdere berichten van Weet niet zoveel.

Ondertussen maakte ik een bericht naar Maria toe:
Beste leden,

Graag zou ik mij opnieuw willen voorstellen en nu op een rustige manier. Dit omdat ik in een vlaag van woede en frustratie handelde en blank mijzelf op dit forum heb aangemeld. Zonder regels te lezen of mij verder te verdiepen in de doelstelling van dit forum.

Tevens heb ik gevraagd of mijn berichten de aankomende tijd eerst gecontroleerd worden voordat deze definitief geplaatst worden. Dit is ter bescherming van mijn soms (regelmatige) uitbarstingen van typen en afschrijven van mijn worstelingen in het leven mbt de reden waarom alles mij is overkomen. De ervaring leert mij dat ik meestal in een monoloog verwikkel en niemand meer toelaat tot een gesprek/discussie.

Dit gezegd hebbende even een korte introductie van mij:

34 jaar oud wonende in het noorden van Nederland. Interesses zijn vrij breed maar mijn passie en liefde zit in muziek. Met grote regelmaat maak ik dan ook gebruik van muziek om mijn standpunten kracht bij te zetten. Helaas wil ik er meestal van uitgaan dat iedereen dit begrijpt en mijn boodschap helder is. Dit blijkt dus niet zo te zijn.

Mijn doelstelling is om hier kennis op te doen van hoe een gezonde discussie zou moeten gaan en op een normale manier een sociaal gesprek te kunnen voeren. Het kost mij veel moeite om dit goed te kunnen doen en door zelfoverschatting (drank gebruik) ben ik door vaak onredelijk en ergens is dit bescherming om mensen weg te jagen en ze niet toe te laten. Mijn ervaring leert dat dit komt omdat ik niet snel genoeg meerdere mensen tegelijk kan volgen en het verkeert interpreteren van teksten. Hier komt dan ook mijn gebruik van muziek of beeld naar voren om mijn uiting kracht bij te zetten of te verwoorden.
Heb dit bericht niet afgemaakt omdat ik (weet het niet) met meerdere dingen tegelijk bezig ben, maar wil deze pb jullie niet ontnemen die ik had willen versturen.
Weet zoveel niet
Forum fan

Probeerde niet iets te lezen op dit forum omdat ik er zeer veel moeite mee heb met de gedachtengang of doelstelling van iets, en denk nu even aan regels om niet iemand bij naam te noemen. Dus ik zeg ik lees een bericht van een willekeurig iemand en het lijkt zo vervaagd en vertolkt en mistig dat ik niet meer de kern er uit kan halen. Lees berichten en zie reactie en kan niet voor mijzelf een coherent iets er uit halen. Het kost mij extreem veel moeite om de tekst te analyseren en het juiste er van op te maken. Soms denk ik dat dit komt daar mijn gebrek aan kennis of woordenschat, en soms denk ik dat dit komt door het interessant willen zijn van een ander.

Maar ergens heb ik dan een gevoel dat ik niet goed onderlegt ben in mijn communicatie en voel dan een vorm van jaloezie omdat lk heel erg graag andere woorden wil gebruiken. Het is een vorm van status voor mij, en een vorm van het laten zien van kennis. Het bezitten van taalgebruik en de achterliggende kern daarvan.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Dank voor je openheid, Weet niet veel.
Misschien kunnen we dit daarom ook (gedeeltelijk) op het forum afhandelen.

Forum technisch is het niet mogelijk om je berichten te controleren.
Misschien is dat ook niet nodig.
We kunnen ook afspraken maken.

1e Bijvoorbeeld, dat je je voorlopig beperkt tot 2 maximaal 3 aaneensluitende berichten, als er (nog) geen respons is op wat je schreef.
Bedenk ook dat we een veranderknop hebben. Nog even kun je je bericht wijzigen.
2e Dat je een bericht beantwoordt, voordat je verder gaat met je eigen verhaal.
Ook al vind je niet het juiste antwoord, reageren helpt bij een goede gedachtenwisseling.
Het kan wat tijd kosten bij veel deelnemers, maar neem die tijd dan ook.

Uit ervaring weet ik, dat je bij een eerlijk verhaal ook eerlijke reacties krijgt.
En met eerlijk bedoel ik niet dat het altijd even soft zal zijn.
Ik bedoel dan ook eerlijk, maar zonder de bedoeling te beledigen of af te geven op de ander.

Je kunt zelf melden en ook anderen vragen ons (de moderatie) te melden, dat er iets anders geschreven werd, dan wat de bedoeling kan zijn.
Het uitroepteken boven aan het bericht leidt naar het beheer.

Ik wens je veel schrijf- en leesplezier hier en dat je mag vinden wat je zoekt.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Heel veel stukken hier komen van mensen die al jaren in bepaalde materie zitten. Velen met een eigen specialiteit. Je hoeft je echt niet te schamen als je bepaalde stukken niet begrijpt.
Dat betekent niet dat je in zo'n onderwerp moet zwijgen. Als het onderwerp je interesseert kan je altijd om extra informatie vragen.

Discussiëren via internet is lastig. Het is erg gemakkelijk dat een zin anders overkomt dan dat de schrijver bedoelt heeft. En als je lange stukken schrijft om te verduidelijken, wordt een groot gedeelte niet gelezen.
Dus rustig oefenen. We kunnen af en toe wel wat feedback geven over de vorm van je stukken als je het wil.

Veel plezier.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Weet zoveel niet
Forum fan

Mijn taalgebruik en woorden schat is echt het meest zwakke aan mij, en erken dit en wil dit verbeteren. Freethinkers forum geeft mij een gevoel dat ik hier kan leren om mijzelf beter te voorzien en te verweren in taalgebruik.

Uiteraard heb ik mijn eerdere berichten terug gelezen en zie daar zelf wel degelijk een logica in, helaas door gebrek aan communicatieve kennis verwoord ik het niet op de manier wat ik zou willen. Het liefste zou ik nu een reeks aan worden in mijn berichten gebruiken die ik niet beheers, en niet om indruk te maken, maar om mijn overdracht van gedachten concreter te maken. Het liefste zou ik willen dat ik een draatje hier mag openen om deze kennis te bemachtigen.

Omdat ik ervaar dat heel veel gesprekken voor mij niet goed te volgen zijn. Niet wetende of dat dit zo extreem filosofie is dat het meerdere gedachte gangen kan vertegenwoordigen, of omdat ik niet de kennis bezit om een goed gesprek aan te gaan. Maar als ik mijn eerlijke denkwijze wil uitspreken zeg ik dat het overgroten meren deel zich wil profileren als een gezegend mens met kennis.

Mijn zegening is eerlijk te duren zijn dat ik deze gave niet heb en zoek naar verheldering in gedachten en uitspraak. Denk dan ook dat ik nu zeer goed de indruk geef en bewust dit meermaals probeer te verduidelijken dat ik in gesprek/discussie en redenatie hier kennis mag opdoen. Echt extreem graag wil ik mijn gebruik van taal sterk verbeteren in discussie en drogredenatie kunnen weerleggen.

[youtube]yQjTl8Zmy2s[/youtube
https://www.youtube.com/watch?v=yQjTl8Zmy2s

Oprecht en met goede intentie hoop ik hier te mogen leren.

Met respect voor de kennis van een ander groet ik,
Weet niet zoveel
Uitgeschakeld. Bekijk op YouTube. Code defect gemaakt. Maria
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Eigenlijk zou je je naam moeten veranderen. 'Wil leren' klinkt veel beter.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Weet zoveel niet
Forum fan

Bonjour schreef: We kunnen af en toe wel wat feedback geven over de vorm van je stukken als je het wil.

Veel plezier.
Regel om een citaat beperkt te houden! ;) Ja ik zou er zeer content mee zijn om mij een feedback te geven op mijn gebruik van omgang met anderen op een forum en het gebruik van dit medium.
Weet zoveel niet
Forum fan

Maria schreef:
1e Bijvoorbeeld, dat je je voorlopig beperkt tot 2 maximaal 3 aaneensluitende berichten, als er (nog) geen respons is op wat je schreef. Bedenk ook dat we een veranderknop hebben. Nog even kun je je bericht wijzigen.

2e Dat je een bericht beantwoordt, voordat je verder gaat met je eigen verhaal.
1: Mijn hulpverlening richt zich er op dat ik in beperking reageer en niet complete systemen plat leg met mail aanvallen of berichtgeving op forums. Mijn hulpverlening richt zich er nu op dat ik niet in overvloed reageer op mensen en te veel informatie geef die niet meer te overzien is. Men blijft adviseren dat ondanks een gekleurd verhaal de kennis te specifiek is en dit niet door een ander goed begrepen kan worden die zich niet in mijn leest heeft verdiept. Het advies is om goed te remmen en tijd te nemen om mensen een kans te geven in reactie. Voor mij is het extreem moeilijk om niet te reageren of overdadig te reageren. Deze dwang ontstaat doordat ik niet rust kan vinden in mijn uiting of schrift en telkens meer verheldering wil geven of uitleg.

2: Er wordt mij geadviseerd om tijd te nemen in reactie en niet direct 10 stappen verder gaat, en dat hoe graag ik het ook wil alles zijn tijd nodig is en niet op mijn snelheid gaat werken. Dat ik moet accepteren om rust te nemen en een ander de kans moet geven om op zijn of haar niveau zichzelf mag uiten.

Edit: niet zijn of haar niveau, maar zijn of haar snelheid.
Weet zoveel niet
Forum fan

Re: Hulp gevraagd

Zeer graag wil ik in ruil ook iets met jullie delen, en weet niet goed of dit een aanvulling is voor jullie, maar deel het toch. Zoals voor mij het moeite kost om een ander te begrijpen denk ik hiermee een gelijkenis te kunnen geven in hoe ik dit forum en de goede intentie ervaar. En zie dit als een gebaar om iets terug te geven.

[youtube] 3 clips verwijderd [/youtube]

Niet wetende of dit begrepen kan worden probeer ik hiermee een goodwill te tonen en iets te delen. Hoop dan ook dat men dit als positief ervaart en het enige helderheid kan geven in mijn beleving/expertise.
YouTube verwijderd. Als je begrepen wil worden moet je eerst vertellen wat we moeten begrijpen. Je komt prima uit je woorden. Kun je het proberen uit te leggen? Maria
Weet zoveel niet
Forum fan

Voel een zeer sterke neiging om nog op iemand te reageren, maar in het reglement staat dat ik niet o; de man mag afspelen. En weet hier niet goed mee om te gaan, omdat ik denk dat ik met zelfs een simpele link een aanvallend gedrag kan vertonen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Synesthesie_(zintuig" onclick="window.open(this.href);return false;)

Edit: ik ervaar dan ook een complicatie in mijn bewoording en omgang en weet dit niet goed te verwoorden. Om heel eerlijk te zijn wil ik tegen deze persoon gaan aanschoppen en slaan omdat je dit woord gemakkelijk via google kon opzoeken. Het kost mij extreem veel moeite, maar denk nu dat ik met beargumentatie (probeer dit te leren) een verweer, of een vorm van discussie mag starten. Maar ik voel mij extreem bezwaard omdat ik bang ben een verkeerde indruk te genereren.
Weet zoveel niet
Forum fan

Re:Hulp gevraagd

YouTube verwijderd. Als je begrepen wil worden moet je eerst vertellen wat we moeten begrijpen. Je komt prima uit je woorden. Kun je het proberen uit te leggen? Maria
Ja indien iemand mij direct en oprecht eerlijk vraagt wat ik bedoelde wil ik hier zonder de toevoeging van de videoclips op reageren. Slecht ben ik dit niet gewend en deed dit om een kracht uit te oefenen. Wat ik letterlijk bedoelde was Illuminatie, en dan niet op een negatieve manier. Mijn intentie was om een verhelderend beeld te vormen.

En de videoclips die ik gebruikte ging het om buren. Na verscheidene gesprekken met en binnen het loge van vrijmetselaars ben ik en met behulp van muziek tot de conclusie gekomen dat dit niet bij mij past. Wat ik heb willen uitdrukken is dat dit niet de juiste weg is en geen openheid geeft in het leven en zich "vrijmetselaars" richten en secundair geheel wijden aan een geloof. Mijn intentie was om te laten zien dat de muziek hier ook op inspeelt en met de nummers die ik plaatste wou ik duidelijk maken buren van hun te zijn.

De buren zijn luidruchtig en zeer duidelijk en in de muziek verwoorde men dit met ruzie tussen de buren. De muziek die ik gebruikte vertegenwoordigde (hoe ik het ervaar) de illuminatie die zegt niet meet in indoctrinatie van geloof te trappen of sekte vorming van een hoger geloof. Mijn geloof en ervaring zegt mij dat dit een anonieme organisatie is die zich uitspreekt en manifesteert op elke manier om geen dogmatische (het woord betekend bij mij aangeleerd) opvatting of overtuiging te hanteren.

Wat ik bedoelde is letterlijk de verlichting van kennis.

Slechts heb ik de ervaring dat vele "buren" die je op je zoektocht tegen komt jou er van willen weerhouden om een vrij bestaan te hebben en zij zich manifesteren "gevestigde orde" om jou te onderdrukken en jou te weerhouden van kennis. De politie en buren ruzie bestaat er dan ook uit dat men vraagt om niet te luid te zijn! Dit is wat ik letterlijk probeerde duidelijk te maken in de videoclips.
Weet zoveel niet
Forum fan

wilfred degens schreef:Ik begrijp je wel. Op zoek naar een site waar je je gedachten en gevoelens de verwachte vrije loop wil laten roept teleurstelling op wanneer je ziet dat je gedachten alvorens te mogen delen gekeurd moeten worden naar de maatstaf weer van anderen. Ik kreeg zelf ook even zo'n negatieve prikkel toen ik hetzelfde op dit forum ondervond.
Maar ik ben het helemaal eens met de uitleg van Peter van Velzen dat onze vrijheid hier niet ten koste mag gaan van een andere schrijver op zoek naar begrip voor zijn/haar gedachten en gevoelens.
Ik vermoed dat hier ruimdenkend gemodereerd wordt t.b.v. een goede sfeer en een stukje beschaving waar verder op het internet steeds minder nog van te vinden is.
Het fenomeen van synesthesie heb ik in deze context niet kunnen thuisbrengen.
Opvallend voor mij is dat wanneer ik in een boeiende film iemand een Hajenius zie opsteken, ik die rook onmiddellijk ruik ofschoon ikzelf niet rook. Ook reportages over paarden in hun stallen op de tv ruik ik tot mijn stomme verbazing altijd meteen.
Hoe valt zoiets te verklaren? Maar ook wanneer iemand die zich tot bloedens toe snijdt voel ik zijn/haar pijn. Moet ik nu concluderen dat ik "synesthesie's" ben en daarom zo reageer? 8-[
Wetende dat ik hier beter niet op kan reageren moet ik toch reageren. Want ik voel een extreme vorm van bevrediging bij jou om goedkeuring van een ander te krijgen en acceptatie. Mijn beleving leert dat het aanhalen van een ander een zoektocht naar een vorm van bevrediging is.

Tevens zie ik niet in dat elders op het internet er geen mogelijkheden zijn voor goede gesprekken. Mijn ervaring leert dat de persoon die reageert hier zelf onderdeel van is in de reactie van wat men krijgt. Het oproepen van nostalgie in omgangsvorm lijkt niet in mijn beleving te passen en accepteer verandering.

En vervolgens de persoonlijke bevinding van synesthesie en een eventuele vergelijking met mij stel ik absoluut niet op prijs. Er kan er dan ook geen enkele ervaring tussen mijn bevinding of jouw geschetste situatie zijn.

En vervolgens de persoonlijke bevinding van synesthesie en een eventuele vergelijking met mij [...........klopt niet.......... ] Er kan er dan ook geen enkele ervaring tussen mijn bevinding of jouw geschetste situatie zijn.
Bewoording aangepast en verdere reacties weggezet. Maria
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Probeer duidelijk te maken wat je wel bedoelt en hoe het voor jou persoonlijk is.
Het is moeilijk te begrijpen en ieder heeft zijn eigen associaties.
Alleen een link naar Wikipedia over synesthesie blijkt niet te voldoen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Het is niet toegestaan anderen persoonlijk aan te vallen maar het is zonder meer toegestaan om te zeggen dat je iemands bericht niet begrijpelijk vindt. Zelfs als ben jij de enige die er moeite mee heeft, dan noch is de persoon in kwestie wellicht bereid om het ook voor jouw begrijpelijk te maken.

Als we nooit kritiek op elkaar mogen leveren, dan leren we onszelf nooit verbeteren toch?
Wij hebben ook moeite om jou te begrijpen. We zijn nu eenmaal allemaal begiftigd met een beperkt inzicht. Daarom moeten we ook met elkaar in gesprek blijven, om dat inzicht te leren verbeteren.

Dus geneer je niet om op iemand te reageren. Probeer alleen beleefd te blijven. Dat lijkt me toch doenlijk.
Uiteraard wil ik je helpen, maar ik kan dat misschien niet zo goed. Dus verwacht geen wonderen. (vrijdenkers geloven zowiezo niet in wonderen).
Ik wens u alle goeds
Gesloten