Teveel boeken? - Wat te denken van recyvlen?
Moderator: Moderators
Teveel boeken? - Wat te denken van recyvlen?
Boeken verkopen via Bol.com kost veel tijd en door de hoge portokosten die de verkoper zelf moet betalen, kost het soms meer dan het opbrengt. Ook via Marktplaats is het een heel gedoe, al kun je daar wel actuele vakliteratuur kwijt.
Boeken schenken aan gevangenisbibliotheken: ze hebben geen tijd om ze te verwerken. Idem voor Engelstalige boeken voor asielzoekers: ze hebben een stapel van 2 jaar die ze nog weg moeten werken.
De Slegte wil vnl. kookboeken en religie en van de laatste 2 jaar....
Dus ik doe ze maar naar de kringloop of geef ze gewoon weg/door aan mensen die belangstelling hebben, gratis en voor niks.
Binnnenkort kunnen we ons huis niet meer in of uit vanwege alle boeken......ik ben kennelijk niet wantrouwig genoeg. Maar bedankt voor de waarschuwing want inderdaad, er lopen heel wat gekken rond op deze wereld.
Boeken schenken aan gevangenisbibliotheken: ze hebben geen tijd om ze te verwerken. Idem voor Engelstalige boeken voor asielzoekers: ze hebben een stapel van 2 jaar die ze nog weg moeten werken.
De Slegte wil vnl. kookboeken en religie en van de laatste 2 jaar....
Dus ik doe ze maar naar de kringloop of geef ze gewoon weg/door aan mensen die belangstelling hebben, gratis en voor niks.
Binnnenkort kunnen we ons huis niet meer in of uit vanwege alle boeken......ik ben kennelijk niet wantrouwig genoeg. Maar bedankt voor de waarschuwing want inderdaad, er lopen heel wat gekken rond op deze wereld.
Re: Dimitri Verhulst - Godverdomse dagen op een godverdomse bol
Samen met de andere boeken die je kwijt wil in een kratje doen en naar de dichtstbijzijnde vestiging van de Slegte brengen en de deur verlaten met centjes waar je boeken voor kan kopen die je wel wil lezen. Of een smakelijke lunch tot weekendje weg al naar gelang het aantal en soort boeken waar je van af wil. Heb je Godverdomse dagen op een Godverdomse bol overigens zelf gekocht?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Zoek eens op internet naar boekenmarkt. Als er eentje in de buurt is kun je daar een kraam huren. Geen verzendkosten en vaak veel liefhebbers. Ben je gelijk van de bulk af. En als je samen bent, kun je ook zelf nog rondkijken. Maak je er een gezellig dagje uit van.weetniet schreef: Binnnenkort kunnen we ons huis niet meer in of uit vanwege alle boeken......ik ben kennelijk niet wantrouwig genoeg. Maar bedankt voor de waarschuwing want inderdaad, er lopen heel wat gekken rond op deze wereld.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Ja, ik heb dat boek wel zelf gekocht. Het duurt me soms te lang om te wachten tot een nieuw boek in de bibliotheek staat. En ik vind het zo'n leuke jongen, die jongen moet er van leven denk ik dan, koop dat boek nu maar.
En met 100 boeken naar de Slegte...krijg je 15 euro voor. Voor al die onverbiddelijke bestsellers, het was om te huilen. Zoveel moeite ga ik er niet meer voor doen. En ik ben geen mens voor achter een kraampje,ik ben totaal onzakelijk en zou toch alles gratis weg gaan geven. Dan krijg je weer protesten dat je de markt bederft.....ander onderwerp. Er zijn veel ergere dingen in de wereld.
En met 100 boeken naar de Slegte...krijg je 15 euro voor. Voor al die onverbiddelijke bestsellers, het was om te huilen. Zoveel moeite ga ik er niet meer voor doen. En ik ben geen mens voor achter een kraampje,ik ben totaal onzakelijk en zou toch alles gratis weg gaan geven. Dan krijg je weer protesten dat je de markt bederft.....ander onderwerp. Er zijn veel ergere dingen in de wereld.
Af en toe een boek op een bankje leggen in een park, met erin een briefje: 'Veel plezier met lezen, en als je het uit hebt, leg je het dan weer terug voor een ander? of doe dit eens met je eigen boeken die je niet meer leest.'
Dit is een bestaand project, (ik weet helaas niet meer waar) waarbij mensen dit deden, en het werd zeer enthousiast ontvangen, en velen legde het boek na lezen weer op een bankje in het park, of in een ander park of andere plek in een andere stad. Zo kom je op een ludieke manier van je boeken af, en doe je mensen plezier die verwonderd zijn door zo'n actie en het boek graag lezen. Hier verdien je dan natuurlijk geen geld mee, maar veel moeite hoef je er ook niet voor te doen.
P.S. ik vond inmiddels wat informatie hierover:
http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn ... tafels.ece
Dit is een bestaand project, (ik weet helaas niet meer waar) waarbij mensen dit deden, en het werd zeer enthousiast ontvangen, en velen legde het boek na lezen weer op een bankje in het park, of in een ander park of andere plek in een andere stad. Zo kom je op een ludieke manier van je boeken af, en doe je mensen plezier die verwonderd zijn door zo'n actie en het boek graag lezen. Hier verdien je dan natuurlijk geen geld mee, maar veel moeite hoef je er ook niet voor te doen.
P.S. ik vond inmiddels wat informatie hierover:
http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn ... tafels.ece
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Ik zag dit voor het eerst een paar jaar geleden op een camping in Frankrijk, waar vrij vaak Nederlanders verbleven.
Een rijtje boeken en tijdschriften onder een afdak bij het sanitair.
Vaak "snel leesbare" boeken, maar soms ook bijzonder goede.
Sindsdien neem ik op vakantie boeken mee, die ik (nog) eenmaal wil lezen en laat ze daarna ook achter.
Begonnen met de boeken die ik via erfenis kreeg.
Lezen en afgeven, wordt in mijn kennissen kring vaker gedaan.
Ik kan heel moeilijk boeken weggooien, welke dan ook.
Ook koop ik op rommelmarkten boeken en geef ze daarna weer af naar "goede doelen".
Maar dit is meestal snuffelen naar een beetje een fatsoenlijk boek, maar vaak sta je versteld van het aantal goede boeken, die je er kunt vinden en de lage prijzen.
Veelal afkomstig van mensen, die hetzelfde denken?
Een rijtje boeken en tijdschriften onder een afdak bij het sanitair.
Vaak "snel leesbare" boeken, maar soms ook bijzonder goede.
Sindsdien neem ik op vakantie boeken mee, die ik (nog) eenmaal wil lezen en laat ze daarna ook achter.
Begonnen met de boeken die ik via erfenis kreeg.
Lezen en afgeven, wordt in mijn kennissen kring vaker gedaan.
Ik kan heel moeilijk boeken weggooien, welke dan ook.
Ook koop ik op rommelmarkten boeken en geef ze daarna weer af naar "goede doelen".
Maar dit is meestal snuffelen naar een beetje een fatsoenlijk boek, maar vaak sta je versteld van het aantal goede boeken, die je er kunt vinden en de lage prijzen.
Veelal afkomstig van mensen, die hetzelfde denken?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Als ik blut ben ga ik altijd even in het park kijken.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Bekend met het verschijnsel "bookcrossing"?
http://www.bookcrossing.nl/
Komt erop neer dat je boeken kan registreren en vervolgens op een willekeurige plek achterlaten.
Degene die het boek dan vindt, kan op de website dit aangeven. Hiermee kan de oorspronkelijke
eigenaar zijn boek volgen.
Komt erop neer dat je boeken kan registreren en vervolgens op een willekeurige plek achterlaten.
Degene die het boek dan vindt, kan op de website dit aangeven. Hiermee kan de oorspronkelijke
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Ja precies, dat stond ook al in de link die ik gaf te lezen.The Prophet schreef:Bekend met het verschijnsel "bookcrossing"?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Waarom zou je een boek willen volgen waar je vanaf wilt? Het prettige van de retourboer of spullenhulp etc. is nu juist dat je een zorg minder hebt en ik wens de gelukkige vinder of koper veel plezier met zijn of haar nieuwe schat. Heb je een probleem met "loslaten" Kitty? Ik zit daar ook al jaren op te oefenen en het gaat steeds beter.
Maar als het vloeken in een boek je tegenstaat waarom koop je dan een boek met zo'n titel (zelfterging?)weetniet schreef:Ja, ik heb dat boek wel zelf gekocht. En met 100 boeken naar de Slegte...krijg je 15 euro voor. dingen in de wereld.
En ik krijg bij de slegte steevast aanmerkelijk meer voor mijn boekjes kan ik je vertellen. Boeken die onverkoopbaar zijn kan je wel achterlaten dat scheelt je een loopje naar het oud papier.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
Nee, doctorwho, het verhaal tussen de vloeken door kon me niet zo boeien. Het vloeken op zich stoort me niet zo. Maar het is een beetje de tijdgeest, je hoort het ook bij jonge cabaretiers: veel gevloek en verder hebben ze niet veel interessants of geestigs te melden. Dat vind ik heel kinderachtig, zoals kleine kinderen trots zijn dat ze een vies woord durven zeggen.
Ik kwam bij de Slegte in Hilversum en een jongeman die zelf nauwelijks kon lezen ging de waarde van mijn boeken beoordelen, het woord literatuur kon hij waarschijnlijk nieteens spellen. Gromgromgrom, was ik maar een beer, dan kon ik de hele dag door brommen. Toch dat boek van Dimitri maar weer eens proberen...misschien lucht het me nu op.
Ik kwam bij de Slegte in Hilversum en een jongeman die zelf nauwelijks kon lezen ging de waarde van mijn boeken beoordelen, het woord literatuur kon hij waarschijnlijk nieteens spellen. Gromgromgrom, was ik maar een beer, dan kon ik de hele dag door brommen. Toch dat boek van Dimitri maar weer eens proberen...misschien lucht het me nu op.
Dat je bij De Slegte weinig kreeg voor je boeken, weetniet, pleit waarschijnlijk voor de kwaliteit ervan. Goede boeken zijn nu eenmaal minder goed verkoopbaar dan bv de paperbacks van de Boeketreeks, en De Slegte is nu eenmaal een boek-hàndel.weetniet schreef:Nee, doctorwho, het verhaal tussen de vloeken door kon me niet zo boeien. Het vloeken op zich stoort me niet zo. Maar het is een beetje de tijdgeest, je hoort het ook bij jonge cabaretiers: veel gevloek en verder hebben ze niet veel interessants of geestigs te melden. Dat vind ik heel kinderachtig, zoals kleine kinderen trots zijn dat ze een vies woord durven zeggen.
Op een van de Nederlandse campings hier in Portugal, staat een caravan die dienst doet als bibliotheek, en waar ook iedereen zijn overtollige boeken achterlaat. En ook daar zitten heel wat goede tussen, heel goede zelfs, en sommige daarvan zo op het oog zelfs gloednieuw. En ik vermoed dat die zijn achtergelaten doordat ze niet voldeden aan de verwachting...
Het laatste boek dat ik er vond, en achter elkaar heb uitgelezen, was 'En Sarah lachte' van Hannah Green, de schrijfster van 'Ik heb je nooit een rozentuin beloofd'. Het bestaat uit 12 korte verhalen, waar ik doorgaans niet zo van hou, maar ze zijn zo indringend geschreven dat ze je ademloos van bewondering achterlaten - mij tenminste wel. En uitstekend vertaald.
Heb het boek nog steeds niet ergens op een bankje in het park kunnen ontdekken. De wachtrij bij de bieb heb ik doorstaan en ik kan eindelijk beginnen het te lezen. Jullie reacties hebben mijn verwachting opgeschroefd. Ben benieuwd.
Groet
kiks
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
- Blackadder
- Ervaren pen
Ik vind de slegte sowieso een stomme en veel te dure winkel, al zal dat in de vestigingen in de grootste steden misschien wat beter zijn. in het zeldzame geval dat ze eens wat hebben wat ik wil, dan vragen ze meteen de hoofdprijs. Woonde ik maar in een engelstalig land, daar is alles goedkoper qua boeken
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'