De gelovige Atheïst en zijn dogma van de waarheid.

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

GayaH
Bevlogen

Re: De gelovige Atheïst en zijn dogma van de waarheid.

Bericht door GayaH »

-
DE waarheid vertellen?
Welke pijnlijke waarheid vertel je dan gewoon?
GetBigFast schreef:... ...
Of gewoon de waarheid vertellen welke pijnlijk is?
Jouw ´waarheid´ die je eerder vermeldde:
  • Dat jij open staat voor de mogelijkheid dat God WEL bestaat?
  • Dat God geen eenduidige definitie heeft?
  • Dat jij, afhankelijk van wat het dogma is, bereid bent om jezelf echt moeite te getroosten
    om inhoudelijk proberen te begrijpen wat een dogmatisch gelovige zoal vertelt?
-
Dat lijkt me bepaald geen pijnlijke waarheid voor een gelovige ...
... of over welke waarheid heb je het?

-
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Thor schreef: Beste Cluny,

Met het risico op herhaling
Wie op dit forum is de gelovige atheïst en wat is zijn dogma van de waarheid?
Eenieder die zich conformeert (met of zonder kennis) met de stelling dat er geen God is is een atheïst en zijn dogma is dat er geen God is. Is dat nu zo moeilijk?
2 is voorlopig genoeg om die malle stelling van Thor te verwerpen.
Zelfkennis is het begin van veel ontwikkelingen, je hoeft daar niemands hand voor vast te houden Cluny.
Die vraag kan ik wel beantwoorden.
Ja, Thor is gelovig.
Wat of waarin geloof ik dan beste Cluny?
Je bent aanhanger van het gedachtegoed van de spirituele oplichter Steiner en daarbij een homeopathiegelovige.
Leven met de gedachte "God bestaat niet" is geen dogma, dat is een vuistregel.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
GetBigFast
Forum fan

Bericht door GetBigFast »

GetBigFast schreef:
Ik vind het niet relevant om te praten over welke moralistisch uitgangspunten ten grondslag liggen aan de standpunten.
Thor schreef:Ik had ook niet anders verwacht van een atheïst.
Mijn punt is dat atheisten vaak beter discussier dan jij schrijft in jou reacties.
Thor schreef:Klaarblijkelijk niet over moraal. :D
Ik ga niet op het moraal punt in omdat het buiten de huidige discussie staat. Constant van de hak op de tak springen heeft geen toegevoegde waarden.
Thor schreef: Het gaat dus over het begrip uit zichzelf
- ik heb nog nooit een kraai bewust zien zoeken naar de beste methode om een noot open te maken
- ik heb nog nooit een aap zelf een boek zien pakken en met de nieuw geleerde woorden middels gebarentaal zien communiceren.
- ik heb nog nooit een kat/hond uit zichzelf naar de toilet zien gaan om daarna ook nog door te trekken.
Je begrijpt misschien de bedoeling.
Overigens ben ik nieuwsgierig naar die claim dat apen 'zelf' geleerd hebben de kokosnoten steeds efficiënter open te maken, misschien een Stapelaartje?

Wat zegt het nu eigelijk deze zin "Ik heb nog nooit een kraai bewust zien zoeken naar de beste methode om een noot open te maken"
Wat zegt het ander soms "Ik heb wel een kraai bewust zien zoeken naar de beste methode om een noot open te maken"

Sterker nog er zijn onderzoeken naar gedaan en gefilmd. Maar goed omdat jij het niet hebt gezien is het niet waar.
Laatst gewijzigd door GetBigFast op 14 nov 2011 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Zelfde poep, andere dag.
Thor
Forum fan

Bericht door Thor »

Beste heeck,
Noem mij iets waarbij het geloven zonder enige nadere verificatie leidt tot betrouwbare kennis over onze omgeving.
Dat antwoord kan ik je niet geven omdat het van jou afhangt. Maar met het begrip bewustzijn zou tot iets kunnen leiden.
Persoonlijke voorkeuren op basis van geloof mag iedereen van mij onderhouden mits niet de eis wordt gesteld dat ik direct of indirect mee moet doen, want puur op basis van geloof oordelen is het begin van het einde.
Ik dank je voor de vriendelijkheid, hoewel ik je kan zeggen dat je vooral op basis van geloven oordeelt. :wink:

Beste Cluny,
Je bent aanhanger van het gedachtegoed van de spirituele oplichter Steiner en daarbij een homeopathiegelovige.
Goh, je hebt wat onthouden en tot mijn spijt moet ik je ook hier in tegenspreken. Want hoe kun jij het gedachtegoed van Steiner spirituele oplichterij noemen als je daar niets vanaf weet? Daarnaast ben ik geen homeopathie 'gelovige' en dat wordt beargumenteerd met het feit dat ik geen homeopathische producten gebruikt. Waar jou verwarring ontstaat is dat ik de effecten van homeopathie niet a-priorisch aan de kant schuif. Iets wat de atheïst, als verlengstuk van die ziekelijk club "Vereniging tegen de Kwakzalverij" constant blijft uitdragen.
Wat is het verschil, is er wel een verschil?
"Er bestaat geen mening, hoe absurd ook, die de mensen niet gemakkelijk tot de hunne maken, zodra het gelukt is, hen te overtuigen, dat die algemeen aanvaard is."
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Thor schreef:Beste Jagang,
Dogma's zijn leerstellingen die niet aan rede onderhevig worden geacht.
Gelukkig heeft Fishhook mij geholpen anders was ik natuurlijk radeloos met zo'n vraag.
Streep het volgende maar weg:
Een dogma is een fundamenteel concept ter onderbouwing van een gedachtegoed,
Want een dogma is namelijk:
http://www.woorden-boek.nl/woord/dogma" onclick="window.open(this.href);return false;
dogma: ` dog - ma
(�Latijn�Grieks)
het -woord
dogma`s, dogmata

1 vaststaand geloofsartikel dat geen bewijs behoeft, leerstelling;

2 geheel van geloofsartikelen, geloofsleer
dogma: doctrine, geloofsleer, leerstelling
Dogma en onderbouwing zijn dus twee verschillende zaken.
Ik denk dat je in de war bent met het axioma, maar daar komen we nog op.
daarom wordt de aanhanger van dit gedachtegoed geacht er niet van af te wijken en het nooit te betwisten of te betwijfelen. Dus als er gezegd wordt wij ontkennen het bestaan van een God is dat een fundamenteel concept ter onderbouwing van het atheïstische gedachtegoed.
Ik laat constant toe dat gelovigen mijn standpunt betwijfelen, maar als er een gat zit in de logica van de gelovige die zijn god als propositie opvoert, weet ik 'm te vinden.
En dat is me tot nu toe altijd nog gelukt, en ik neig naar aanleiding van talloze ervaringen naar de verwachting dat me dat ook zal blijven lukken.

Ik zie het beoefenen van religiekritiek als een manier om helder en scherp te blijven, maar helaas vinden gelovigen het vaak maar blasfemie.

Het zij zo.
Hier komt men juist via de rede tot de conclusie dat goden zoals tot nu toe geopperd door theïsten, niet kunnen bestaan.
Ongeacht de beperkingen van de rede, kun je toch niet ontkennen dat er geen sluitend bewijs is geproduceerd op basis van de rede, we komen niet verder dan hypotheses en axioma's.
Zeg me wie je god is, en wat de eigenschappen er van zijn, en ik vertel je waar je de mist in gaat.
De beperkingen van de rede steken namelijk zuinig af tegen die van het godsgeloof.

Geloof heeft ons geen computers gebracht, en geen mensen op de maan gezet, en zoals Heeck het eens zei: Het heeft ons (zelfs) nooit een lekke fietsband geplakt, en geamputeerde ledematen groeien niet terug.

Wanneer een godheid tegenstrijdige eigenschappen worden toegedicht, is dat afdoende om dat concept van een god te verwerpen.

Inconsistentheid is namelijk alvast geen zwakte van de rede, maar van het geloof.
De grootste kracht van het geloof is kinnesinne jegens de "outgroup".

Nog even over het axioma:

http://www.woorden-boek.nl/woord/axioma" onclick="window.open(this.href);return false;
axioma: onbewijsbare maar onaanvechtbare grondwetten van een theorie.

axioma: propositie of een formule die als waar wordt aangenomen

axioma: grondstelling
In tegenstelling tot het dogma hierboven, zijn axioma's aanname's die tenminste hun sporen hebben verdiend, omdat ze aantoonbaar geholpen hebben bij het begrijpelijker maken van iets.
Zonder, waren ze nooit als zodanig aangenomen.

Voorbeeld van zo'n axioma: "Morgen wordt het weer licht."

Ik kan jou strikt genomen niet bewijzen dat het morgen nog eens licht wordt.
Maar gezien de historie is dat wel zodanig aannemelijk, dat je het als een gegeven kan beschouwen.

De onaanvechtbaarheid van het axioma heeft te maken met haar verdiensten, en niet met een politiek decreet, zoals dat bij godsdiensten het geval is.
Uit je je afkeer van dogma's, of ben je middels de jijbak-methode op zoek naar de legitimiteit om er je eigen dogma's op na te kunnen houden?
Ik ben een mens dus zal beslist ook dogma's hebben, maar die hebben alleen op mijzelf betrekking daar zoek ik geen legitimiteit voor mijn beste.
Of de dogma's alleen op jezelf betrekking hebben, hangt van de aard af.
Als jouw dogma stelt dat atheïsme dogmatisch is, heeft het ook betrekking op mij.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Thor
Forum fan

Bericht door Thor »

Beste GetBigFast,
De vele atheïsten die ik ken (inclusief me sa) zijn tegen slavernij uit moraal oogpunt.
Ik ga niet op het moraal punt in omdat het buiten de huidige discussie staat. Constant van de hak op de tak springen heeft geen toegevoegde waarden.
Hoezo buiten de huidige discussie staan, wie begint moraal als argument op te voeren in een discussie en dan als een lafaard weglopen, trek dan je argument in of terug?
Overigens ben ik nieuwsgierig naar die claim dat apen 'zelf' geleerd hebben de kokosnoten steeds efficiënter open te maken, misschien een Stapelaartje?
Sterker nog er zijn onderzoeken naar gedaan en gefilmd. Maar goed omdat jij het niet hebt gezien is het niet waar.
Dus laat maar zien, of gewoon weer een loze bewering. =D>
"Er bestaat geen mening, hoe absurd ook, die de mensen niet gemakkelijk tot de hunne maken, zodra het gelukt is, hen te overtuigen, dat die algemeen aanvaard is."
GetBigFast
Forum fan

Bericht door GetBigFast »

Thor schreef:Beste GetBigFast,
De vele atheïsten die ik ken (inclusief me sa) zijn tegen slavernij uit moraal oogpunt.
Hoezo buiten de huidige discussie staan, wie begint moraal als argument op te voeren in een discussie en dan als een lafaard weglopen, trek dan je argument in of terug?
Het doet er simpel weg niet toe waar het moraal vandaan komt. Het is een reactie op discussieren beoordeling vanuit verschillende contexten. Hier zijn gelovige slechter in dan atheist, atheisten houden minder vast aan niet logische zaken. Op nog meer moraal/site topic bashing ga ik niet in, te kinderachtig.
Thor schreef: ik begrijp dat je het niet ziet, misschien kan ik het iets beter formuleren; als je de geschiedenis in zijn context ziet en niet de maat neemt met de hedendaagse moraal dan ben je met een gezond verstand de geschiedenis aan het bekijken. Neem als voorbeeld de discussie "Christendom en slavernij" mensen als siger en jij nemen de maat met de hedendaagse moraal en niet met gezonde verstand. In de discussie heb je ook niets inhoudelijks in te brengen, waarbij heden ten dage er nog veel slavernij bestaat, los van elke religie en soms door de religie. Deze halfslachtigheid vindt je terug bij atheïsten, oordelen vooral over een specifiek religie en de context van toen negeren en ook de huidige praktijk negeren. Vele beschouwen de hypotheken ook als een vorm van slavernij. Maar het echte vrijdenken is ook niet zo makkelijk of wel soms?
Thor schreef: Dus laat maar zien, of gewoon weer een loze bewering.
Even snel gezocht naar een voorbeeld. Het onderzoek heb ik gezien in een docu waarvan ik de naam niet meer weet. Deze BBC docu is tevens een voorbeeld van leren dieren.
http://www.youtube.com/watch?v=BGPGknpq3e0
Zelfde poep, andere dag.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Jongens, leergedrag heeft niets met goden te maken.
Leergedrag is een wetenschappelijke aangelegenheid.

Het gaat hier om de legitimiteit van niet-geloven.

@ Thor: Waar wil je het nu over hebben, geloof of wetenschap?

AUB - BOT
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Thor schreef:Beste heeck,
Noem mij iets waarbij het geloven zonder enige nadere verificatie leidt tot betrouwbare kennis over onze omgeving.
Dat antwoord kan ik je niet geven omdat het van jou afhangt. Maar met het begrip bewustzijn zou tot iets kunnen leiden.
Persoonlijke voorkeuren op basis van geloof mag iedereen van mij onderhouden mits niet de eis wordt gesteld dat ik direct of indirect mee moet doen, want puur op basis van geloof oordelen is het begin van het einde.
Ik dank je voor de vriendelijkheid, hoewel ik je kan zeggen dat je vooral op basis van geloven oordeelt. :wink:
Thor,
Hoezo hangt dat van mij af?
Hoezo zou het begrip bewustzijn tot iets kunnen leiden?
In welke richting?
Het onderscheiden van verschillende levensvormen op basis van hun kenmerken kan best zonder bewustzijn als determinatiekenmerk.
Vanwaar kom je op de idee dat ik vooral op basis van geloven oordeel?

Bovendien had ik het over betrouwbare kennis en niet over oordelen op basis van een geloof.

Wat wil je met je topic? Zet dat eens duidelijk neer.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Thor schreef:Beste Cluny,
Goh, je hebt wat onthouden en tot mijn spijt moet ik je ook hier in tegenspreken. Want hoe kun jij het gedachtegoed van Steiner spirituele oplichterij noemen als je daar niets vanaf weet? Daarnaast ben ik geen homeopathie 'gelovige' en dat wordt beargumenteerd met het feit dat ik geen homeopathische producten gebruikt. Waar jou verwarring ontstaat is dat ik de effecten van homeopathie niet a-priorisch aan de kant schuif. Iets wat de atheïst, als verlengstuk van die ziekelijk club "Vereniging tegen de Kwakzalverij" constant blijft uitdragen.
Wat is het verschil, is er wel een verschil?
Jouw naam zat in mijn herinnering als foute boel. Ik heb dit foute topic van je gevolgd en ter opfrissing van mijn geheugen wat eerdere bijdragen van je herlezen. Je hebt niets bijgeleerd. Je bent een hardnekkige gelovige.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

# Cluny
-
Ik versta onder een oplichter iemand die door misleiding geld krijgt van andere mensen.
Waarop baseer je dat Steiner een oplichter was?

-
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

GayaH schreef:# Cluny
-
Ik versta onder een oplichter iemand die door misleiding geld krijgt van andere mensen.
Waarop baseer je dat Steiner een oplichter was?

-
Volgens mij zijn er genoeg topics met het onderwerp Steiner die je kunt bestuderen.
http://www.freethinker.nl/forum/search. ... ds=steiner" onclick="window.open(this.href);return false;
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Thor schreef:Denk hier eens goed over na?
Laat ik even het onderwerp voelen links liggen, maar richt ik mij op het begrip goedgelovigheid. Een citaat: "Ook al kun je niets absoluut zeker weten, je ontkomt er toch niet aan om dingen voor zeker aan te nemen, zo meende Wittgenstein. Niet eens alleen vanwege de praktische onmogelijkheid om alles voortdurend in twijfel te trekken, maar vooral ook door een theoretische onmogelijkheid: zonder vertrouwen is het überhaupt onmogelijk om iets te weten. De leerling die er niet zeker van is dat zijn leraar de waarheid spreekt, zal nooit iets leren." http://bit.ly/vq0FFk" onclick="window.open(this.href);return false;
De kernvraag waar het hier over gaat heeft betrekking op wie ga je vertrouwen om daarmee goedgelovig met die kennis om te gaan. Groepsdruk is daarin heel bepalend, maar daarnaast speelt nog iets anders en dat is het eigen startpunt, indien de goedgelovigheid (gebaseerd op een religie) geen antwoorden geeft op duidelijke vragen dan wordt die ondermijnt. Ik neem aan dat dit helder is want dan is de volgende vraag als iemand door die groepsdruk en terechte vragen zijn geloof opgeeft dan ontstaat er een scheidingsprobleem. Want iemand kan de zaken die hij geloofd heeft niet alleen afwijzen, maar hij moet ze ook bespotten en beschimpen om er los van te komen. Een van de overtuigingen die ik heb is dat de meeste mensen die deze weg zijn gegaan of gaande zijn een belangrijk punt over het hoofd zien. Dit punt is zelfstudie, ga zelf op zoek en je weet niet wat je tegenkomt, het volgen van de ene stroming is niet anders dan de andere stroming het zelfstandig denken wordt uitgeschakeld, conformisme is de lijn en tot mijn spijt moet ik je meedelen dat je daarmee niet gelukkiger wordt.
Maar waarom zeg je tegen mij dat ik hierover goed met nadenken? Ik onderschrijf dit bovenstaande wat je schrijft en ben al een leven lang mee bezig met deze dingen te bestuderen en zelfstudie, wat ik noem 'het ontmaskeren van mezelf'.
De uitspraak van Wittgenstein blijft echter wel als een paal boven water staan. Ik ben er na een half leven van overtuigd geraakt dat een God waar mensen wat over vertellen (Allah, Jezus, Jahweh, Adonis, Mithras, Apollo en alle duizenden anderen) geen noemenswaardige geloofwaardigheid heeft. Ik kies dus voor atheïsme.
Geloof aan het bestaan van überhaupt een God is volkomen irrelevant en geloof in een goede God totale onzin:
Geloof in een menselijke God is een verlangen gebaseerd op projectie, ik kijk in de spiegel en zie de mens als God. Deze mens kan ik alles vragen en de een geeft hij zelfvertrouwen en de ander mislukking, uiteindelijk is het de mens zelf die dit realiseert of niet. Je hebt op verschillende niveaus het verlangen van een God, maar het probleem is dat het de mens is die dit verlangen heeft. De spirituele wereld is niet de menselijke wereld, hoewel er wel verbindingen zijn, en het contact tussen beide werelden is volstrekt niet aanwezig.
Voor mij is jouw godtalk irrelevant. Het is eenvoudig praten over de mens en er een woordje god bij gebruiken dat geen inhoud heeft.
Ik zou zeggen: werk er eens aan helder denker te worden.
Het vervelende is dat door het afzetten tegen de oude dogma's er veel goede dingen (want dan is ook niets meer goed) ook worden weggegooid en dat noem ik achterlijk en stom. Maar dat heeft alles te maken met gevoel en niet met de ratio.
Dat dacht ik vroeger als gelovige ook. Het was echter geen goede waarneming.
Atheïsten, in hun afzetten tegen de traditionele overtuigingen, verdedigen hun nieuw verworden geloof door ongekende grof de traditionele gelovige de les te lezen, zonder goed na te denken wat ze zelf 'geloven'!
Tsja, als dat je beeld van atheïsten is, maak dan eens kennis met andere atheïsten zou ik zeggen. Ik zelf houd niet zo van grof. Maar van pittig en intelligent zoals Hitchens het doet kan ik weer wel bijzonder genieten.
Spirituele entiteiten kan de een engelen noemen de andere jinns de volgende geesten enzovoort. Ik accepteer het gegeven dat er spirituele entiteiten zijn, die wij niet kunnen zien en die zich niet in het materiële menselijke bestaan kunnen manifesteren, waarom is het dan belangrijk dat af te wijzen?
Oh, het hoeft niet hoor. Een hele kermis houdt op te draaien wanneer je er niet meer in gelooft. En sommigen willen het liefst altijd op zo'n kermis zijn. Voor mij was en is het nog steeds een zalig gevoel dat ik niet meer in die malle draaimolen zit.

Dan Barker heeft heel mooi over die ervaring geschreven toen ale 'onzichtbare spirituele entiteiten' eindelijk z'n hersenen uit gingen in het verhaal van zijn bekering tot atheïst. Kan ik je aanraden om te gaan lezen.
Ik snap niet dat ik dan meedoe aan enige vorm van starheid, graag zou ik willen weten wat je daarmee bedoeld?[/quote]
Born OK the first time
Jinny

Bericht door Jinny »

Verhaal is duidelijk.
Thor trolt.

Thor, graag even de vraag van Heeck beantwoorden in dit bericht.
En dan met name de laatste vraag, waar wil je naartoe.
Thor
Forum fan

Bericht door Thor »

Beste GetBigFast,
Het doet er simpel weg niet toe waar het moraal vandaan komt.
Je hebt gelijk, volgens een van atheïstische medestanders schreef: "That, of course, is not what I am doing, precisely for the reasons the objection brings up: atheism (as such) carries with it no particular moral stance, and therefore atheism (as such) cannot have any moral foundation whatsoever." Des te vreemder dat je er wel mee schermt.
te kinderachtig.
Zeg dan toch gewoon oeps foutje, ik was een beetje dom.
Het onderzoek heb ik gezien in een docu waarvan ik de naam niet meer weet. Deze BBC docu is tevens een voorbeeld van leren dieren.
http://www.youtube.com/watch?v=BGPGknpq3e0" onclick="window.open(this.href);return false;
Er wordt nergens gesproken over het uit zichzelf leren mijn beste men heeft het over vaardigheden (skills) die men aanpast aan nieuwe situaties.

Beste Jagang,
Leergedrag is een wetenschappelijke aangelegenheid.
Kun je dit eens toelichten?
@ Thor: Waar wil je het nu over hebben, geloof of wetenschap?

Beste heeck,
Dat antwoord kan ik je niet geven omdat het van jou afhangt.
Hoezo hangt dat van mij af?
Je eist twee zaken je wenst; IETS gebaseerd op geloven die leidt tot betrouwbare kennis over je omgeving. De enige persoon die beide zaken kan realiseren, niemand van buiten jou kan dat duidelijk maken.
Maar met het begrip bewustzijn zou tot iets kunnen leiden.
Hoezo zou het begrip bewustzijn tot iets kunnen leiden?
Jouw bewustzijn is het enige dat leidt tot betrouwbare kennis van jouwe omgeving, het is jouw unieke mogelijkheid. Indien je daar op door gaat dan is jouw dubbele eis te realiseren.
Vanwaar kom je op de idee dat ik vooral op basis van geloven oordeel?
Voor jou nog eens extra. Een citaat: "Ook al kun je niets absoluut zeker weten, je ontkomt er toch niet aan om dingen voor zeker aan te nemen, zo meende Wittgenstein. Niet eens alleen vanwege de praktische onmogelijkheid om alles voortdurend in twijfel te trekken, maar vooral ook door een theoretische onmogelijkheid: zonder vertrouwen is het überhaupt onmogelijk om iets te weten. De leerling die er niet zeker van is dat zijn leraar de waarheid spreekt, zal nooit iets leren." http://bit.ly/vq0FFk" onclick="window.open(this.href);return false;
Bovendien had ik het over betrouwbare kennis en niet over oordelen op basis van een geloof.
Zie bovenstaande quote.
Wat wil je met je topic? Zet dat eens duidelijk neer.

Beste Cluny,
Je hebt niets bijgeleerd. Je bent een hardnekkige gelovige.
Ik heb veel bijgeleerd de laatste maanden. Dit in tegenstelling tot jou persoontje die zijn vooroordelen stoelt op herinneringen en die herinneringen blijken er wat naast te zitten. :idea:
Hardnekkig is een vreemd begrip in dit verband, kun je dat toelichten?
Volgens mij zijn er genoeg topics met het onderwerp Steiner die je kunt bestuderen.
Alleen heb jij dat nooit gedaan, let op het woord bestuderen, maar wel oordelen.
Plaats reactie