Gratis aan de klaagmuur

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
siger

Gratis aan de klaagmuur

Bericht door siger »

Hier speciaal voor onze joodse broeders (of misschien toch ook wel voor anderen?)

Met twitter kan je sinds kort je gebeden gratis doorgeven om ze in de naden van de duizendjarige klaagmuur in Jeruzalem te proppen, zonder uit je luie stoel te komen!

zie http://www.tweetyourprayers.info/
Chinuchi

Re: Gratis aan de klaagmuur

Bericht door Chinuchi »

siger schreef:Hier speciaal voor onze joodse broeders (of misschien toch ook wel voor anderen?)

Met twitter kan je sinds kort je gebeden gratis doorgeven om ze in de naden van de duizendjarige klaagmuur in Jeruzalem te proppen, zonder uit je luie stoel te komen!

zie http://www.tweetyourprayers.info/
Ik ben geen voorstander van dit soort praktijken. Bidden (Tephila) is een gesprek met G-d. Iedere jood weet, dat hij de brachot (zegenspreuken) gevolgd door de andere woorden goed moet uitspreken. Wanneer iemand niet in staat is om te bidden door een ziekte, wordt er na het Torahlezen opgeroepen om voor hem/haar te bidden voor een spoedige genezing. Bidden en vragen; dat is een privezaak tussen Hem en hem/haar.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

chinuchi
Bidden en vragen; dat is een privezaak tussen Hem en hem/haar.
Mooi zo, en best zo houden! :)

Jij bent een Jood veronderstel ik? Alvast een welkom, want ik zie dat het je eerste post is.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

@ Chinuchi,

Ook al is dit geen voorsteltopic, welkom! Kom je uit, of woon je in Israel?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Chinuchi

Bericht door Chinuchi »

lost and not found yet! schreef:@ Chinuchi,

Ik heb gewoond in Zafet en in Jerusalem. Regelmatig was ik aan kotel en bid het liefst met een minyan. Er niets beters dan met een kavone (Soort concentratie) te bidden. En als iemand bid voor een iemand, dan moet hij dat met een itentie doen. Naar mijn menig heeft een fax of internet niet die kracht dan als de paersoon zelf bid.
Chinuchi

Bericht door Chinuchi »

LordDragon schreef:chinuchi
Bidden en vragen; dat is een privezaak tussen Hem en hem/haar.
Mooi zo, en best zo houden! :)

Jij bent een Jood veronderstel ik? Alvast een welkom, want ik zie dat het je eerste post is.

MVG, LD.
Ja, ik ben joods en ik ben er trots op mijn religie en volk met alle capsone's om zich heen.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Chinuchi schreef:
lost and not found yet! schreef:@ Chinuchi,

Ik heb gewoond in Zafet en in Jerusalem. Regelmatig was ik aan kotel en bid het liefst met een minyan. Er niets beters dan met een kavone (Soort concentratie) te bidden. En als iemand bid voor een iemand, dan moet hij dat met een itentie doen. Naar mijn menig heeft een fax of internet niet die kracht dan als de paersoon zelf bid.
Edit:
Zie mijn reactie op verzoek in een nieuw topic.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 98&start=0
Laatst gewijzigd door Maria op 02 dec 2009 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Voor de kracht van gebed graag een nieuw topic openen. Dan blijft het hier overzichtelijk.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
siger

Bericht door siger »

...Tephila...G-d...brachot....kotel....minyan...kavone

Als je verder nog iets zinnigs te vertellen hebt, van harte welkom.
Plaats reactie