Wie doodde er meer mensen, God of Satan?
Moderator: Moderators
Wie doodde er meer mensen, God of Satan?
Ene Steve Wells heeft begin dit jaar eens de moeite genomen om na te tellen hoeveel doden God volgens de bijbel op zijn geweten heeft. Hij kwam uit op het 2.301.427 Dit zijn alle doden waarvan de aantallen exact worden genoemd. De zondvloed, Sodom en Gomorra etc zijn niet meegenomen in deze telling. Zie de volledige lijst op ‘How many has God killed?’ http://dwindlinginunbelief.blogspot.com ... vised.html
Nieuwsgierig geworden besloot Wells ook het aantal doden te gaan tellen dat Satan op zijn geweten heeft. Dat zijn er 10! En deze 10 zijn ook nog het gevolg van een weddenschap die God aangaat met Satan (Job 1:1-19), dus feitelijk is God hier medeschuldig. Meer info op ‘Who has killed more, Satan or God?' http://dwindlinginunbelief.blogspot.com ... r-god.html
Wells heeft vervolgens geprobeerd in te schatten hoeveel doden God en Satan op hun geweten hebben als we ook de niet genoemde aantallen meenemen, dus oa alle slachtoffers van de zondvloed. Zijn schatting voor God is 33 miljoen en voor Satan 60 (dus zestig!, en niet 60 miljoen). Zie ‘How many has God killed? (complete list and estimated total)’ http://dwindlinginunbelief.blogspot.com ... ed_04.html
Om het plaatje compleet te maken heeft Wells tot slot aan de hand van de bijbel ingeschat hoeveel God nog van plan is te gaan doden in de toekomst. Hij komt uit op 3,3 biljoen. Zie voor meer info ‘How many more will God kill?’ http://dwindlinginunbelief.blogspot.com ... -kill.html
Interessante cijfers...
Mvg, Jelmer
Nieuwsgierig geworden besloot Wells ook het aantal doden te gaan tellen dat Satan op zijn geweten heeft. Dat zijn er 10! En deze 10 zijn ook nog het gevolg van een weddenschap die God aangaat met Satan (Job 1:1-19), dus feitelijk is God hier medeschuldig. Meer info op ‘Who has killed more, Satan or God?' http://dwindlinginunbelief.blogspot.com ... r-god.html
Wells heeft vervolgens geprobeerd in te schatten hoeveel doden God en Satan op hun geweten hebben als we ook de niet genoemde aantallen meenemen, dus oa alle slachtoffers van de zondvloed. Zijn schatting voor God is 33 miljoen en voor Satan 60 (dus zestig!, en niet 60 miljoen). Zie ‘How many has God killed? (complete list and estimated total)’ http://dwindlinginunbelief.blogspot.com ... ed_04.html
Om het plaatje compleet te maken heeft Wells tot slot aan de hand van de bijbel ingeschat hoeveel God nog van plan is te gaan doden in de toekomst. Hij komt uit op 3,3 biljoen. Zie voor meer info ‘How many more will God kill?’ http://dwindlinginunbelief.blogspot.com ... -kill.html
Interessante cijfers...
Mvg, Jelmer
God mag dat want hij heeft ons zelf geweven in de schoot van onze moeder. *Brabbelt verder door over pottenbakkers en klei*
Ik maak me meer zorgen over een god die mensen voor eeuwig laat branden in de hel (of net zo erg: laten aanbidden). Weet je wel hoe lang dat is? Iemand die met deze boodschap aankomt, moet eens goed nadenken over wat eeuwig is. Dood is dood, lekker rustig en overzichtelijk. Nee, we zijn er niet echt op vooruitgegaan met het nieuwe testament.
Ik maak me meer zorgen over een god die mensen voor eeuwig laat branden in de hel (of net zo erg: laten aanbidden). Weet je wel hoe lang dat is? Iemand die met deze boodschap aankomt, moet eens goed nadenken over wat eeuwig is. Dood is dood, lekker rustig en overzichtelijk. Nee, we zijn er niet echt op vooruitgegaan met het nieuwe testament.
Volgens mij is het zeker 0-0.
Als men echter bedoelt "mensen gedood door mensen die meenden in opdracht van God te handelen", zie ik niet goed waarom men met het tellen zou stoppen bij Herodes. Dan tel ik de kruistochten, de "ontdekkingsreizen", de kolonieën, de jihad, de honderdjarige oorlog, de dertignarige oorlog, de Iran-Irak oorlog, de Irakese burgeroorlog...... het gaat om tientallen en tientallen miljoenen. En aangezien de god van de enen de satan van de anderen is, is de stand nog altijd gelijk.
Edit: volgens zijn volgelingen heeft God de dood uitgevonden. Is God niet verantwoordelijk voor elke dode van Adam tot de Laatste Mens? En werkt Satan niet voor hem?
Als men echter bedoelt "mensen gedood door mensen die meenden in opdracht van God te handelen", zie ik niet goed waarom men met het tellen zou stoppen bij Herodes. Dan tel ik de kruistochten, de "ontdekkingsreizen", de kolonieën, de jihad, de honderdjarige oorlog, de dertignarige oorlog, de Iran-Irak oorlog, de Irakese burgeroorlog...... het gaat om tientallen en tientallen miljoenen. En aangezien de god van de enen de satan van de anderen is, is de stand nog altijd gelijk.
Edit: volgens zijn volgelingen heeft God de dood uitgevonden. Is God niet verantwoordelijk voor elke dode van Adam tot de Laatste Mens? En werkt Satan niet voor hem?
Godgelovigen zijn exact dat inderdaad.lehem schreef:Nope, de mens is verantwoordelijk. Als dat niet zo zou zijn zou er geen vrijheid zijn. Dan zouden we allemaal poppetjes aan een touwtje zijn in handen van een machtswellusteling genaamd god.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Waarop baseer je je bewering dat we geen poppetjes zijn aan een touwtje in handen van een machtswellusteling genaamd God?lehem schreef:Nope, de mens is verantwoordelijk. Als dat niet zo zou zijn zou er geen vrijheid zijn. Dan zouden we allemaal poppetjes aan een touwtje zijn in handen van een machtswellusteling genaamd god.
Ik lees namelijk in mijn bijbel:
"En Er, de eerstgeborene van Juda, wekte het misnoegen des Heren op, en de Here doodde hem". Gen. 38:7
En even later, wanneer Onan de seks niet goed bedrijft met de vrouw van zijn broer Er, die hij opgedrongen krijgt, krijgen we te horen:
"En hetgeen hij gedaan had, was kwaad in de ogen des Heren en Hij doodde ook hem".
Of had God toendertijd enkel last van een paar kwaaie dagen?
Born OK the first time
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
En hoe zit dat dan met natuurrampen, wie is daarvoor verantwoordelijk?lehem schreef:Nope, de mens is verantwoordelijk. Als dat niet zo zou zijn zou er geen vrijheid zijn. Dan zouden we allemaal poppetjes aan een touwtje zijn in handen van een machtswellusteling genaamd god.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
- collegavanerik
- Superposter
Daarom vind ik het boeddhisme ook veel aantrekkelijker. Als je de eerste keer niet in het Nirwana komt, mag je net zolang proberen tot het wel lukt. Een ganzebord zonder put.Kiwi schreef:God mag dat want hij heeft ons zelf geweven in de schoot van onze moeder. *Brabbelt verder door over pottenbakkers en klei*

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
- collegavanerik
- Superposter
we zijn toch afhankelijk van genade?lehem schreef:Nope, de mens is verantwoordelijk. Als dat niet zo zou zijn zou er geen vrijheid zijn. Dan zouden we allemaal poppetjes aan een touwtje zijn in handen van een machtswellusteling genaamd god.
wikipedia schreef:Ook volgens Johannes Calvijn en Maarten Luther hield de predestinatie in dat God vooraf bepaald heeft wie zalig wordt en wie niet.

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.