Ik probeer duidelijk te krijgen wat je bedoelt. Met (?) geef ik hieronder een paar vragen aan, die bij me opkomen.waarom? schreef: Terwijl de singulariteit juist de oorzaak en externe factor is die de gehele machinerie in werking zet. Wetten van Fysica gelden in een singulariteit niet meer.
...
Zie mijn antwoord boven. Maar dit is maar 1 hypothese voor onstaan universum, geeft GEEN verklaring waar die singulariteit "vandaan" komt. Het is er zoals sommige stellen dat er een god is.....Alleen hebben we een compleet universum als proeflab om de hypothese(misschien) te valideren. Met god ligt dit toch nog iets lastiger......
Je stelt dat:
"De singulariteit" heeft het universum voortgebracht.
"De singulariteit" buiten het universum ligt en er geen deel van uit maakt (externe factor die de gehele machinerie in werking zet).
-> maw. waar de singulariteit zelf ook uit moge bestaan, dit is niet in het universum terug te vinden. (?)
-> bestaat "de singulariteit" nu nog (?)
"De singulariteit" zelf is niet natuurwetenschappelijk te beschrijven. (er gelden geen wetten van fysika)
-> er is nimmer niets over de "interne werking" van de singulariteit te zeggen of te beschrijven (?)
-> Voldoet "de singulariteit" (als geheel) wel aan wetten (?)
Misschien stel je ook (beetje onduidelijk): "De singulariteit" heeft zelf geen oorzaak nodig. Zo ja: waarom is dat zo(?)