De Hervormde Vrouw

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

De Hervormde Vrouw

Bericht door PietV. »

Om te bestuderen het blad voor de hervormde vrouw. Nu vraagt iedereen zich af wat ik met deze doelgroep te maken heb; het antwoord is niets. Maar dit blad wordt nergens inhoudelijk bekeken en gewogen. En misschien staan er artikelen in die geschikt zijn om te voorzien van een kritische recensie. En misschien volgt de doelgroep om eens de andere kant van het verhaal te horen.

http://hervormdevrouwenbond.nl/wp-conte ... t-2015.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
dominee Admirant schreef:Het valt op hoe vaak Paulus in deze brief het woord broeders gebruikt.
We moeten dit inclusief de zusters lezen, dus broeders en zusters. Hij
spreekt de gemeenteleden aan op hun verbondenheid aan Christus én
aan elkaar.
Dit is me dus nooit volledig duidelijk geworden, dat je de aanhef gebruikt mijne heren dat dit ook voor de vrouwen geldt. Zijn hier mensen die dit kunnen uitleggen?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Maria
Moderator

Re: De Hervormde Vrouw

Bericht door Maria »

Maar dat is toch duidelijk. :shock:
Ook de de leer van het Christendom evolueert.

Misschien niet de Bijbel, maar wel de aanhangers, die zich zullen moeten aanpassen en mee moeten evolueren in de tijd, als ze mee willen blijven doen in de ratrace om gelovigen te behouden en te trekken.
Vrouwen emancipathie is gedurende 100 jaar redelijk bestreden kunnen worden, maar dat lukt de laatste 50 jaar steeds minder.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Maria schreef:Maar dat is toch duidelijk. :shock:
Ook de de leer van het Christendom evolueert.
Het vreemde is dat men normaliter aanknopingspunten zoekt voor hun visie en daarvoor de Bijbel nodig hebben. Dus als de dominee stelt dat broeders vermenigvuldigd moet worden met zusters dan is het wel handig als hij dit doet met een sluitend betoog.

Het blijft trouwens wennen dit soort zinnen
Heiliging is blijven in de gemeenschap met Hem.
Zijn opstandingskracht moet in ons overvloeien.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

1e Gedeelte legt het haarfijn uit.
https://www.youtube.com/watch?v=rWsu6wCb5wo" onclick="window.open(this.href);return false;
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

dikkemick schreef:1e Gedeelte legt het haarfijn uit.
https://www.youtube.com/watch?v=rWsu6wCb5wo" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat heeft dit te maken met het onderwerp? Althans rond het inhoudelijke deel dus het aanspreken van Paulus kun je dat even concreet uitleggen?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

PietV. schreef:
dikkemick schreef:1e Gedeelte legt het haarfijn uit.
Wat heeft dit te maken met het onderwerp? Althans rond het inhoudelijke deel dus het aanspreken van Paulus kun je dat even concreet uitleggen?
Dit is me dus nooit volledig duidelijk geworden, dat je de aanhef gebruikt mijne heren dat dit ook voor de vrouwen geldt.
"Mensen" "Dames en heren" , "Heren en dames ook.." etc. Ik moest hieraan denken. Meer niet.En ik zag zelf toch wel enig verband.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

dikkemick schreef: Dit is me dus nooit volledig duidelijk geworden, dat je de aanhef gebruikt mijne heren dat dit ook voor de vrouwen geldt.
"Mensen" "Dames en heren" , "Heren en dames ook.." etc. Ik moest hieraan denken. Meer niet.En ik zag zelf toch wel enig verband.
Maar je komt nu met een filmpje aan van Van Kooten en de Bie. Echter de predikant zal het niet van een filmpje van Van Kooten en van Bie hebben dus netto schieten we niet veel op en het onderwerp drijft dan af naar de bodem. Een echte weerlegging blijft uit want zonder argumenten is het een hol vat.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ingetrokken. Laat maar.
Einstein/Mick
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

De Voorzitster schreef:Groot is Uw trouw. Terugkijkend op de jaren waarin vakantieweken door de Hervormde Vrouwenbond georganiseerd werden, kunnen we alleen maar zingen van Gods trouw.
Hier vraag je je af of God en godsgeloof het toppunt van banaliteit en onbenulligheid bereikt heeft.
Born OK the first time
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Mevrouw Brink te Oene:
Christus heeft de satan voor de Zijnen gebonden. Hij kan hun geen kwaad meer doen. Maar God
kan het nodig vinden Zijn kinderen voor een tijd weer over te geven aan hem.
Alsof Hij al zijn kinderen dagelijks in de gaten houdt en bijstuurt wie even iets te frivool door het leven gaat. Die krijgt voor een tijdje de satan op haar dak. Of zomaar ook al heeft ze niets verkeerd gedaan, Gods wegen zijn immers ondoorgrondelijk, Hij kan het zonder ons bekende reden nodig vinden iemand te laten lijden. Zelf houdt Hij zijn handen daarbij schoon, het vuile werk mag de satan voor Hem opknappen. Goede samenwerking daar boven. En handig dat de vrouwenbond die kennis in huis heeft zodat de dames hun aardse bekommeringen ootmoedig kunnen dragen:
Het gebed ‘Verlos ons van de boze’ is elke dag nodig.
Ik zou aan mevrouw Brink willen vragen wanneer Christus de satan voor de Zijnen gebonden heeft.
Niet toen de satan in de hemel de opstand ontketende, hem werd slechts de toegang ontzegd.
Ook niet toen hij Eva verleid had, alleen de slang werd gestraft.
En ook niet toen Christus aan het kruis stierf, hij mag zich noch nog steeds op de kinderen van God in hun eigen belang uitleven.
NB: Doe wel en zie niet om.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Admirant schreef:4. Welke worstelingen op seksueel gebied komt u in uw omgeving tegen? Hoe kunnen we anderen
daarbij helpen en wellicht ook zelf geholpen worden?
Na het stuk van de dominee komen de vragen althans een deel van de vragen hoef ik niet eens te beantwoorden. Dit zijn de vragen die slechts vragen om het antwoord: "Ik vertrouw op God hij zal mij leiden". Vul het verder op met onmachtig, onbekwaam en laten leiden door Jezus en de dominee gaat glimmen van plezier. Onderkennen dat er strijd is geeft een bonuspunt. Maar bij bovenstaande vraag denk ik altijd aan privacy, wie is er nu geïnteresseerd in het seksuele leven van de buurvrouw of ze er nu wel of niet van geniet. Een christen of een heimelijke minnaar? En wat moeten we er aan doen om dit te verbeteren,,, veel bidden zal het antwoord zijn en doordat we veel bidden en dan komen we er achter dat aan het kruis onze verlossing is bewerkt (Kol 2:15). Maar even terug waarom wil de dominee zo graag weten wat er op seksueel gebied speelt binnen de gelederen is dat zijn taak?
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

Rereformed schreef:
De Voorzitster schreef:Groot is Uw trouw. Terugkijkend op de jaren waarin vakantieweken door de Hervormde Vrouwenbond georganiseerd werden, kunnen we alleen maar zingen van Gods trouw.
Hier vraag je je af of God en godsgeloof het toppunt van banaliteit en onbenulligheid bereikt heeft.
Rereformed,

Als je je geloof serieus neemt dat strekt het uit over je hele leven uit. Wat betreft is het "eerlijk", maar op buitenstaanders komt het banaal over.
Daarom zal Godsgeloof ook voor "insiders" steeds moeilijker worden: God is niet meer nodig voor het dagelijkse leven, is niet meer nodig voor verklaringen van onbegrepen verschijnselen, etc
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

In deze club zijn diverse handleidingen om kinderen succesvol te indoctrineren. Dit is er één van:

http://hervormdevrouwenbond.nl/wp-conte ... kkerij.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime »

Ken het alleen van naam; zag iemand in de trein over de Veluwe dit blad lezen.
Volgens mij is de doelgroep toch veelal ouderen.

Het probleem met dit soort bladen is dat men ze als bron hanteert. Net als het Zoeklicht, of dat soort bladen. 'Maar het stond in de ... dus zal het wel waar zijn'

Zo is het Ref. Dagblad druk bezig om campagne te voeren tegen het 'geloof' in de opwarming van de aarde, en in die kringen wordt het RD als gezaghebbend gezien. Wat zouden ze daar nou mee opschieten? Waarom wil een gelovige daar niet aan? Maar dat is een ander topic...
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

MoreTime schreef:Ken het alleen van naam; zag iemand in de trein over de Veluwe dit blad lezen.
Volgens mij is de doelgroep toch veelal ouderen.
Ik kwam het tegen bij de groep 40+, de middengroep om zo maar te zeggen :wink: , moest even wachten op de koffie en dat duurde nogal lang en dan ga je maar eens wat lezen, gezinsgids, terdege, de hervormde vrouw en nog meer educatief verantwoorde bladen. Die ik dus allemaal ken want in het verleden kregen we weleens een gratis abonnement in de maag gesplitst dit was ik op een gegeven moment zat en als je het gegeven christelijke paard in de bek kijkt dan zijn de rapen gaar maar gelukkig hebben we daarna geen ongewenste lectuur meer ontvangen.
Plaats reactie