En daar is Carlin weer. Altijd leuk.MoreTime schreef:Als iedereen de 10 geboden zou houden hadden we geen diefstal, gebroken gezinnen, moord, ruzie, etc.
Bizarre uitspraken in de bijbel
Moderator: Moderators
-
Destinesia
Re: Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platfor
Het refereren van Christenen naar de 10 geboden is de grootste grap aller tijden. Er staat duidelijk in Exodus: Gedenk de Sabat. Dat moet je niet vertalen met "De dag des heeren", onder het mom van de zondag ook wel goed is. Geen Christen houdt zich aan de 10 geboden.MoreTime schreef:@Elle
Ik denk dat zij bedoeld wat de meeste christenen bedoelen: Als iedereen de 10 geboden zou houden hadden we geen diefstal, gebroken gezinnen, moord, ruzie, etc.
En de straf voor overtreding is heel duidelijk: Steniging. Bevel van God.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Waarom zou iedereen zich eraan moeten houden? Het tiende gebod laat goed zien dat God de slaven en de vrouwen niet eens aansprak.MoreTime schreef:Als iedereen de 10 geboden zou houden hadden we geen diefstal, gebroken gezinnen, moord, ruzie, etc.
En sinds wanneer heeft een christen ooit de sabbat onderhouden? De tien geboden zijn van de Joden. Om daar iets 'christelijks' van te maken is niet eerlijk.
En hoe de maatschappij erop vooruit gaat wanneer men van nu af aan mensen die wat hout sprokkelen op de sabbat ter dood veroordeelt moet de christin ook nog eens uitleggen.
Born OK the first time
Er zijn ook sabbattisten hè, die houden zich wel aan de sabbat volgens het vierde gebod.Bonjour schreef:
Het refereren van Christenen naar de 10 geboden is de grootste grap aller tijden. Er staat duidelijk in Exodus: Gedenk de Sabat. Dat moet je niet vertalen met "De dag des heeren", onder het mom van de zondag ook wel goed is. Geen Christen houdt zich aan de 10 geboden.
En de straf voor overtreding is heel duidelijk: Steniging. Bevel van God.
Non sum qualis eram
Hahaha, blijft super die Carlin. Ik heb em via FT 'ontdekt', erg grappig.Destinesia schreef:En daar is Carlin weer. Altijd leuk.MoreTime schreef:Als iedereen de 10 geboden zou houden hadden we geen diefstal, gebroken gezinnen, moord, ruzie, etc.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
Die's heel scherp. Zo is het idd wel, de vrouw in het OT stelde weinig voor...Rereformed schreef:Waarom zou iedereen zich eraan moeten houden? Het tiende gebod laat goed zien dat God de slaven en de vrouwen niet aansprak.MoreTime schreef:Als iedereen de 10 geboden zou houden hadden we geen diefstal, gebroken gezinnen, moord, ruzie, etc.
"De intuïtieve geest is een heilig geschenk, en de rationele geest een trouwe dienaar. We hebben een maatschappij gecreëerd die de dienaar eert, en het geschenk is vergeten".
Albert Einstein
Albert Einstein
Zo heb ik ook altijd geredeneerd! God zal wel begrip hebben voor mijn twijfel en vragen; anders had hij er als almachtige wat aan moeten doen dat ik zo in elkaar steekelle schreef:Of ze hanteren een dubbele moraal. Zo aan de buitenkant gezien kan iemand een prachtchristen lijken, geheel levend volgens bijbelse normen en waarden. En toch onderhuids vast houden aan een bepaalde zonde, redenerend dat God wel begrip zal kunnen opbrengen voor de zwakheid van de mens.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Aangezien vrouwen veel religieuzer zijn dan mannen is het goed altijd een paar van die zaken in je broekzak te hebben wanneer ze 'de bijbelse moraal' prijzen.WPS schreef:Die's heel scherp. Zo is het idd wel, de vrouw in het OT stelde weinig voor...Rereformed schreef:Waarom zou iedereen zich eraan moeten houden? Het tiende gebod laat goed zien dat God de slaven en de vrouwen niet aansprak.MoreTime schreef:Als iedereen de 10 geboden zou houden hadden we geen diefstal, gebroken gezinnen, moord, ruzie, etc.
Vraag haar de volgende keer of ze ook wel eens Numeri 30 heeft gelezen. Daar kan ze leren dat een vrouw ook heilige beloften kan doen of een eed kan zweren, maar haar vader of man moet dan altijd nagaan of deze uitspraken wel verantwoord zijn. Zo niet, dan verklaart hij ze gewoon ongeldig, en zal niets van wat ze ‘in haar onbezonnenheid’ gezegd heeft van kracht zijn, en de Here zal het haar vergeven!
Born OK the first time
Tsss.. belachelijk!Rereformed schreef:
Aangezien vrouwen veel religieuzer zijn dan mannen is het goed altijd een paar van die zaken in je broekzak te hebben wanneer ze 'de bijbelse moraal' prijzen.
Vraag haar de volgende keer of ze ook wel eens Numeri 30 heeft gelezen. Daar kan ze leren dat een vrouw ook heilige beloften kan doen of een eed kan zweren, maar haar vader of man moet dan altijd nagaan of deze uitspraken wel verantwoord zijn. Zo niet, dan verklaart hij ze gewoon ongeldig, en zal niets van wat ze ‘in haar onbezonnenheid’ gezegd heeft van kracht zijn, en de Here zal het haar vergeven!
Ik krijg ineens zin om die hele bijbel in de fik te steken
Non sum qualis eram
Zo was het in Nederland ook tot kort na de oorlog. Moest je als vrouw je man vragen om een handtekening te zetten onder bepaalde documenten anders was het niet rechtsgeldig.Rereformed schreef:Vraag haar de volgende keer of ze ook wel eens Numeri 30 heeft gelezen. Daar kan ze leren dat een vrouw ook heilige beloften kan doen of een eed kan zweren, maar haar vader of man moet dan altijd nagaan of deze uitspraken wel verantwoord zijn. Zo niet, dan verklaart hij ze gewoon ongeldig, en zal niets van wat ze ‘in haar onbezonnenheid’ gezegd heeft van kracht zijn, en de Here zal het haar vergeven!
Maarten van Rossum had hierover nog een aardig verhaaltje van een vrouw die een mixertje op afbetaling kocht. Thuisgekomen liet ze de mixer trots aan haar man zien. Die zag het nut er niet van in en weigerde het afbetalingscontractje te tekenen. Kon de vrouw mooi haar mixertje terugbrengen naar de winkel
Rereformed schreef: Aangezien vrouwen veel religieuzer zijn dan mannen is het goed altijd een paar van die zaken in je broekzak te hebben wanneer ze 'de bijbelse moraal' prijzen.
Dit doet mij denken aan een leuk, nieuw "knuppel in het hoenderhok"-onderwerp: vrouwen hebben minder meetbare talenten dan mannen...
"De intuïtieve geest is een heilig geschenk, en de rationele geest een trouwe dienaar. We hebben een maatschappij gecreëerd die de dienaar eert, en het geschenk is vergeten".
Albert Einstein
Albert Einstein
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
elle schreef:Tsss.. belachelijk!
Ik krijg ineens zin om die hele bijbel in de fik te steken
Zo zie je maar weer eens hoe gelijk de bijbel heeft. Maar gelukkig zal de Here je jouw onbezonnenheid vergeven.
Born OK the first time
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Wat ook een hele leuke is: zeg eerst dat je niet zoveel met de bijbel op hebt, maar wel het boek Prediker bewondert, voor de wijsheid die erin zit. Vraag dan heel onschuldig aan de christen-vrouw of ze Prediker niet ook een vreselijk diepzinnig en wijs boek vindt. Ze zal daar 'in haar onbezonnenheid'
'ja' op zeggen, waarna je haar een paar verzen eruit laat lezen:
‘Ik heb wijsheid gezocht en wilde tot een slotsom komen; van het kwaad heb ik de dwaasheid willen kennen, van de dwaasheden de waanzin. En wat ik vind is altijd weer een vrouw die bitterder dan de dood is, die een valstrik is. Haar hart is een klapnet en haar handen zijn ketenen. Een mens die God behaagt zal aan haar ontsnappen, maar een zondaar laat zich door haar strikken. Al met al, zegt Prediker, is dat de slotsom van mijn onderzoek. Ik heb met hart en ziel gezocht, maar nog altijd niet gevonden. Onder duizend mensen vond ik er maar één die ook werkelijk een mens was, maar het was geen vrouw.’ (Prediker 7:25-28)
‘Ik heb wijsheid gezocht en wilde tot een slotsom komen; van het kwaad heb ik de dwaasheid willen kennen, van de dwaasheden de waanzin. En wat ik vind is altijd weer een vrouw die bitterder dan de dood is, die een valstrik is. Haar hart is een klapnet en haar handen zijn ketenen. Een mens die God behaagt zal aan haar ontsnappen, maar een zondaar laat zich door haar strikken. Al met al, zegt Prediker, is dat de slotsom van mijn onderzoek. Ik heb met hart en ziel gezocht, maar nog altijd niet gevonden. Onder duizend mensen vond ik er maar één die ook werkelijk een mens was, maar het was geen vrouw.’ (Prediker 7:25-28)
Born OK the first time
De christen-vrouw zal waarschijnlijk onderdanig knikken van ja zo is het. Immers is de vrouw (Eva) als eerste gevallen in het paradijs en zij heeft ook haar man meegenomen in die val. En God heeft de man boven haar gesteld, dus is het goed.Rereformed schreef:Wat ook een hele leuke is: zeg eerst dat je niet zoveel met de bijbel op hebt, maar wel het boek Prediker bewondert, voor de wijsheid die erin zit. Vraag dan heel onschuldig aan de christen-vrouw of ze Prediker niet ook een vreselijk diepzinnig en wijs boek vindt. Ze zal daar 'in haar onbezonnenheid''ja' op zeggen, waarna je haar een paar verzen eruit laat lezen:
Maar dit lezend spring ik bijna uit mijn vel van ergernis.
Wat een wijsheid in dat boek...
Non sum qualis eram
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
In Spreuken 31 is er eindelijk een wijze vrouw die dan ook wijze raad geeft:
"Hier volgt onderricht voor koning Lemuël,
de raad die zijn moeder hem gaf:
Mijn zoon, die ik gedragen heb,
mijn zoon voor wie ik geloften heb gedaan,
wat zal ik je zeggen?
Verspil je krachten niet aan vrouwen,
je woorden niet aan hen die koningen te gronde richten"
(de laatste zin is parallellisme, d.w.z. hetzelfde nog een keer op een andere manier gezegd).
Maar het boek Spreuken eindigt met een 'loflied op de sterke vrouw'!
"Hier volgt onderricht voor koning Lemuël,
de raad die zijn moeder hem gaf:
Mijn zoon, die ik gedragen heb,
mijn zoon voor wie ik geloften heb gedaan,
wat zal ik je zeggen?
Verspil je krachten niet aan vrouwen,
je woorden niet aan hen die koningen te gronde richten"
(de laatste zin is parallellisme, d.w.z. hetzelfde nog een keer op een andere manier gezegd).
Maar het boek Spreuken eindigt met een 'loflied op de sterke vrouw'!
Born OK the first time