Dit geldt niet voor Jerimia.Karssenberg schreef:
Het antwoord staat in ditzelfde stuk al. God zegt: als het zo moet, met al dat bloed aan jullie handen, houd er dan maar mee op. Dan hoeft het voor Mij niet meer.
In het dagelijks leven gebeurt het vaak dat mensen keihard beweren iets vroeger nooit gezegd te hebben, terwijl dat echt wel gebeurt is.In het dagelijks leven zeggen mensen ook vaak zulke dingen tegen elkaar. En iedereen, die maar een beetje verstand heeft snapt de bedoeling. Maar als het in de bijbel staat dan gaan we naar 'contradicties' zoeken. Om te proberen gelovigen van hun overtuiging af te brengen.
Hoe meer ik in de Bijbel lees hoe meer ik jouw god verafschuw. Kijk eens naar dit verwijt:Nou, succes. Zoekt door en gij zult (nog veel meer) vinden. Maar kijk uit! Er zijn mensen geweest, ex-moslims bijvoorbeeld, die de bijbel gingen doorspitten op tegenstrijdigheden. Met als resultaat, dat ze overtuigd werden van de waarheid van de bijbel. Het is dus een gevaarlijke bezigheid om te veel in de bijbel te bladeren. Je zou tot geloof kunnen komen.
Wat kan er onschuldiger zijn dan een pasgeboren baby? Toch verwijt God hier de mensen iets wat hij in de zondvloed zelf ook heeft gedaan!Jeremia 7 schreef: 5 Als jullie je leven werkelijk beteren, als jullie elkaar rechtvaardig behandelen, 6 vreemdelingen, wezen en weduwen niet onderdrukken, in dit land geen onschuldig bloed vergieten en niet achter andere goden aan lopen, jullie onheil tegemoet,
Ik ben niet atheïst omdat er fouten in de heilige boeken staan. Ik ben atheïst omdat ik niets zie van wat voor god dan ook. En de heilige boeken zijn afschuwelijk. De goden die hier in gepresenteerd worden zouden naar psychiatrische inrichtingen moeten. Je moet echt wel gebrainwasht zijn om die te verdedigen.