Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platform

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PietV.
Erelid

Re: Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platfor

Bericht door PietV. »

JeroenLeiden schreef:
"Spanningen gaan oplopen"? Weet jij niet in welke mate christenen overal te wereld al niet worden vervolgd? In alle moslimlanden worden ze vervolgd, in Afrika worden ze vervolgd, en nu zelfs in Nederland!111!11 Christenen worden hier gediscrimineerd, want ze mogen nu zelfs geen homo's meer discrimineren. Er worden zelfs ambtenaren ontslagen die weigeren hun taak uit te voeren, terwijl de goede christenen niet eens meer ambtenaren mogen ontslaan die iets doen dat helemaal niets met hun professionele functioneren te maken heeft.

Vind je het gek, dat christenen deze vervolging niet langer aan kunnen?

* #-o -modus uit*
Ze hebben het altijd al zwaar gehad. En inderdaad het is buitengewoon vervelend dat Den Haag een ambtenaar ontslaat die discrimineert. Nu liggen ze massaal wakker, want stel je eens voor dat ze straks geen andere mensen meer mogen discrimineren. Het is toch te gek voor woorden. Kun je niet eens meer Bijbelteksten naleven in Nederland. Wat blijft er dan nog over van je identiteit?
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

ben benieuwd hoe lang dit blijft staan... :D

Christenen getuigen, maar het schiet geen meter op. Ze hebben 2000 jaar de tijd gehad. God of welke van de anderen 3000 godheden doen helemaal niks. Meeste mensen hebben dit al gelukkig in de gaten alhoewel er altijd dromers blijven bestaan. Kerken lopen leeg en religieuzen zoeken hun zieltjes bij wilsonbekwame,armen, verslaafden, kinderen. Het is tijd voor een laatste seculier reveille. Iedereen die nog meent te moeten evangeliseren zouden gratis psychische hulp moeten krijgen.
willem, dongen | 16-11-2011 13:20:40
http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=25649" onclick="window.open(this.href);return false;
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

biemer schreef:ben benieuwd hoe lang dit blijft staan... :D
Christenen getuigen, maar het schiet geen meter op. Ze hebben 2000 jaar de tijd gehad. God of welke van de anderen 3000 godheden doen helemaal niks. Meeste mensen hebben dit al gelukkig in de gaten alhoewel er altijd dromers blijven bestaan. Kerken lopen leeg en religieuzen zoeken hun zieltjes bij wilsonbekwame,armen, verslaafden, kinderen. Het is tijd voor een laatste seculier reveille. Iedereen die nog meent te moeten evangeliseren zouden gratis psychische hulp moeten krijgen.
willem, dongen | 16-11-2011 13:20:40
http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=25649" onclick="window.open(this.href);return false;

Op deze plek lang; elders kort :) In het stuk staan ook aardige uitspraken. Bijvoorbeeld: "De kerken hebben geen levende Heer gepresenteerd". Dat kan kloppen in veel kerken hangt een lijk aan een kruis.
aton

Bericht door aton »

PietV. schreef: In het stuk staan ook aardige uitspraken. Bijvoorbeeld: "De kerken hebben geen levende Heer gepresenteerd". Dat kan kloppen in veel kerken hangt een lijk aan een kruis.
Nog geluk dat God zijn zoon gezonden. Stel je voor dat ie de H.Geest had uitgestuurd, dan hingen er overal gelakte duiven aan de muur.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

aton schreef: Nog geluk dat God zijn zoon gezonden. Stel je voor dat ie de H.Geest had uitgestuurd, dan hingen er overal gelakte duiven aan de muur.
Het is iets verfijnder dan naakte mannen die onder het bloed zitten :)
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Eigenlijk zouden we, als gevolg van de verlichting, ook zo'n mooi symbool moeten hebben...De Guillotine ofzo ? :D
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

biemer schreef:Eigenlijk zouden we, als gevolg van de verlichting, ook zo'n mooi symbool moeten hebben...De Guillotine ofzo ? :D
Dit doet me denken aan een uitspraak van Ronald Giphart. Als ze Jezus hadden verdronken dan hadden de christenen nu een aquarium boven hun deur gehad.
Samante

Bericht door Samante »

PietV. schreef:
biemer schreef:Eigenlijk zouden we, als gevolg van de verlichting, ook zo'n mooi symbool moeten hebben...De Guillotine ofzo ? :D
Dit doet me denken aan een uitspraak van Ronald Giphart. Als ze Jezus hadden verdronken dan hadden de christenen nu een aquarium boven hun deur gehad.
Een brandstapeltje heeft ook wel wat. Vooral in deze donkere dagen is een brandstapeltje erg sfeervol.
aton

Bericht door aton »

PietV. schreef: Dit doet me denken aan een uitspraak van Ronald Giphart. Als ze Jezus hadden verdronken dan hadden de christenen nu een aquarium boven hun deur gehad.
Gelukkig maar dat de Romeinen en niet de Joden de klus geklaard hebben, of er hing een zak ' hot-stones'.
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Kijk dit is nog eens een sluitend argument :^o
Zou de redactie a.u.b. willen ingrijpen?! Reageren en opbouwende kritiek, prima. Maar laten die dwaze, ongelovige recalcitranten a.u.b. ergens anders hun gal spuwen. Ze weten niet eens waar ze het over hebben. Ieder mens heeft met God te doen en zal rekenschap moeten afleggen van alles wat hij/zij gedaan heeft. En als dat niet geloofd wordt, is dat 100% het probleem van degene die dat niet geloofd...!!!
N.a.v. http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=25672" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinny

Bericht door Jinny »

Als gebruikelijk is de taalkundige ontwikkeling ook niet alles bij de beminde gelovigen......
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=25702" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is dan toch gebeurd.
Bijna de hele correspondentie van gisteren van gisteren gewist.
Je reactie kan niet worden geplaatst; dit IP adres is geblokkeerd vanwege misbruik.
Het eerste bericht was al gewist:
zie ook
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =29&t=9995" onclick="window.open(this.href);return false;

Waarom is mijn reactie van gisteravond weggehaald?
Het was een volkomen eerlijke en redelijke reactie om hier het verschijnsel van een bekende psychische ziekte te signaleren.
Zie voor meer info hier:
gezondheidsplein.
aandoeningen/570/
Hysterie
Ook de reactie van Patrick, die in mijn bericht een terechte bevestiging zag van zijn bevreemding is verdwenen.
Meme, Zeeland | 20-11-2011 14:52:14

Omdat Harry en Sjors net als de gehele bijbelbelt veilig in het insttuut kerk ga zitten luisteren en consumeren naar de door formulieren tot stand gekomen idee van Gods Woord.
Terwijl de bijbel duidelijk is in handel en wandel.
Jezus zei Op zieken zult gij de handen leggen en ja iemand met down syndroom is niet per se ziek maar kan ook ziek zijn.
Ooit een iemand uit de bijbelbelt gezien die deed wat Jezus heeft gezegt ik niet. Deze oprechte christenen zien niet meer wat Gods principes zijn helaas.
Grace, Gebroken wereld | 20-11-2011 13:11:27
Het bericht van Grace om aan te geven vanaf wanneer er gewist werd.

De reactie van Patrick is nu bij nader inzien ook gewist.
Dat verklaard dan ook meteen waarom er geen invalide aanpassingen waren in de woning en ze in het filmpje ook zegt: "wat doet dit hier, dat hoort hier, en het vervolgens op een hoge positie hangt". Juriaan, wat ik deze vrouw wel gun is de liefde van Jezus Christus, mensen die haar blijven bezoeken en helpen, met haar bidden voor genezing van haar hart en zorgen dat ze het liefst dagelijks gevoed wordt met het woord van God.
Patrick, Assendelft | 19-11-2011 23:26:00
Deze ziekte lijkt toch genezen te zijn?
Meme, Zeeland | 20-11-2011 15:26:50

Waarom is mijn reactie van gisteravond weggehaald?
Het was een volkomen eerlijke en redelijke reactie om hier het verschijnsel van een bekende psychische ziekte te signaleren.
Zie voor meer info hier:
gezondheidsplein.
aandoeningen/570/
Hysterie
Ook de reactie van Patrick, die in mijn bericht een terechte bevestiging zag van zijn bevreemding is verdwenen.
Meme, Zeeland | 20-11-2011 14:52:14
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Bij nader inzien zal deze reactie toch wel blijven denk ik.
Natuurlijk was mijn schrijven er niet op gericht een diagnose te geven, maar een suggestie om toch even verder te kijken dan alleen naar de gegeven verklaringen van niet medici.

Of misschien is de term "hysterie" verkeerd begrepen.

Toch is dit de originele klassieke benaming.
Tegenwoordig wordt echter vaak de term "conversie stoornis" gebezigd, daar het woord hysterie in de loop van de tijd veel negatieve bijklanken heeft gekregen.
Met conversie wordt echter alleen het lichaamlijke symptoom aangegeven van deze toch wat meer geestelijk complexe ziekte.
Meme, Zeeland | 20-11-2011 17:15:37

jammer en onbegrijpelijk [oneerlijk] dat je reactie weggehaald is.
kennelijk accepteert men geen kritische reacties.
ik heb hem gelezen en zo ook de reactie van Patrick en vind het een uitleg, die zeker in aanmerking genomen kan worden.
mede ook voor diegenen die niet genezen.

door speciale aandacht en aanrakingen kunnen bepaalde blokkades opgeheven worden, wat zeer waarschijnlijk hier gebeurd zou kunnen zijn [ik blijf voorzichtig] in mijn optiek.

alhoewel ik ook nog wel wat bedenkingen heb bij dit hele gebeuren, maar dit terzijde....niet relevant.
ben wel benieuwd hoe de artsen dit verklaren; wat zij erop te zeggen hebben.
ook hoe het de vrouw de komende tijd zal vergaan, maw. of de genezing blijvend is.
dat laatste hoop ik natuurlijk wel voor haar.
zo'n plotseling gebeuren is op zich al een schok die verwerkt moe
sophie, groningen | 20-11-2011 15:39:59
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Wanneer hier alleen mensen mogen reageren die alles zomaar aannemen en niet kritisch mogen zijn dan is er iets goed fout .
De reactie van Meme was er één die me liet nadenken; inderdaad hoe komt het dat deze mevrouw geen verschijnselen van atrofie en dystrofie heeft wat 100% het geval is bij neurologische verlammingen.

Dat wil niet zeggen dat deze mevrouw liegt ze kan zeker een hersenbloeding gehad hebben maar vaker zie je dat mensen blijven hangen in de gewoonte dat men niet kan bewegen.
Waarschijnlijk lezen hier ook christen artsen fysiotherapeuten, misschien kunnen zij één en ander verduidelijken.
Ik gun deze vrouw van harte genezing laat dat duidelijk zijn.

Bep, Elburg | 20-11-2011 17:31:52
Bij nader inzien zal deze reactie toch wel blijven denk ik.
Natuurlijk was mijn schrijven er niet op gericht een diagnose te geven, maar een suggestie om toch even verder te kijken dan alleen naar de gegeven verklaringen van niet medici.

Of misschien is de term "hysterie" verkeerd begrepen.

Toch is dit de originele klassieke benaming.
Tegenwoordig wordt echter vaak de term "conversie stoornis" gebezigd, daar het woord hysterie in de loop van de tijd veel negatieve bijklanken heeft gekregen.
Met conversie wordt echter alleen het lichaamlijke symptoom aangegeven van deze toch wat meer geestelijk complexe ziekte.
Meme, Zeeland | 20-11-2011 17:15:37
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Is het niet zo dat in de RK wonderbaarlijke genezingen eerst uitgebreid en grondig worden onderzocht door deskundigen van verschillende soorten disciplines.
en dat om logische en natuurlijke verklaringen uit te sluiten?
Waarom dan hier klakkeloos aannemen wat iemand op een filmpje laat zien?
Ook al heeft Juriaan dit zelf meegemaakt en ter goedertrouw is; is hij een zodanig medisch deskundige, dat hij gelijk kan zien, dat hetgeen hij ziet en hoort van deze mevrouw, voldoende is om hier te spreken van een wonder?
Meme, Zeeland | 20-11-2011 20:50:57
3e deel van mijn bericht.
Het lopen daarna is volkomen symmetrisch zonder maar een spoor van een Trendelenburg.
Bij draaien en even stilstaan belast zij zowel haar rechter, als haar linkerbeen steeds even wat langer.
zoals in een normaal gezond looppatroon.
Na 14 jaar inactiviteit en zg. verlamming bestaat dit niet, want zelfs bij een wonder, zal de strofie toegeslagen hebben en zal er veel geoefend moeten worden voor zo'n looppatroon.
Ik heb zelden meegemaakt dat de eerste seconden van steunen op een voet, na meer dan enkele dagen volledig onbelast te zijn geweest, pijnloos is.

Mi. zou ze 14 jaar geleden een beroerte gehad kunnen hebben, maar is ze na herstel toch hierin blijven hangen.
Meme, Zeeland | 20-11-2011 20:30:56

Om mensen te helpen die wel gekeken hebben maar niet gezien hebben.
Niet kwalijk te nemen want niet iedereen de ogen heeft kan ook zien.
Daarbij is de deskundige meer getraind.
C'est moi.
Het verhaal is een beetje te lang daarom staat het eerste deel van dit bericht hieronder.
Dat ze therapie gehad heeft moet duidelijk zijn, als het verhaal waar is, want ze vertoont op geen enkele manier een frozen shoulder. Zelfs met therapie is zo'n beweeglijkheid vaak moeilijk haalbaar.

Thuis heeft ze de stevige bank aan haar linkerzijde, waar zij, waarschijnlijk gewoonte getrouw met haar rechterhand haar linkerarm op legt, maar direct daarna gebruikt ze zonder spoor van aarzeling haar linkerhand op de rugleuning van de bank bij het opstaan.

Het lopen daarna is volkomen symmetrisch zonder maar een spoor van een Trendelenburg.
Bij draaien en
Meme, Zeeland | 20-11-2011 20:29:56

Volgens wie kan zij niet gaan verzitten?
Je kunt zelfs met 1 hand en 1 been opstaan
Maar dan wel met steun rechts.
De stabiele bank in haar woonkamer staat links van haar.
Ik heb stapels mensen meegemaakt met een hemiplegie, die, soms met kniestabilisatoren (beugels) en peroneusveer en stok(ken) konden lopen.

Het volgende kan iedere toeschouwer zien als hij er ogen voor heeft.
Veel kennis is niet nodig.

In het filmpje vertoont ze op geen enkele wijze atrofie of dystrofie.
Haar hand en voet zijn slank en zonder oedeem.
De omvang van haar benen is gelijk.

Eerste reactie en steeds maar weer opnieuw, die bewegende vingers en het heffen van haar arm, zonder maar een poging te doen om iets te pakken of de kracht uit te testen.
Wat logisch zou zijn met 14 jaar therapie.
Dat ze therapie gehad heeft moet duidelijk zijn, als het
Meme, Zeeland | 20-11-2011 20:26:59

Och heden
Deze mevr was halfzijdig verlamd wat een gevolg was van een herseninfarct.
Zij liep duidelijk niet weg als een kievit wellicht omdat er sprake was geweest van atrofie en dystrofie een onvermogen om te bewegen.
En als je dan iemand hebt met post traumatische dystrofie zoals destijds Janneke Vlot waarbij de medici voor een raadsel stonden alle verschijnselen en beschadegingen waren compleet weg dan zijn er weer mensen die roepen het zat tussen mevr haar oren.
Gloria, Aarde | 20-11-2011 19:19:25

Wanneer hier alleen mensen mogen reageren die alles zomaar aannemen en niet kritisch mogen zijn dan is er iets goed fout .
De reactie van Meme was er één die me liet nadenken; inderdaad hoe komt het dat deze mevrouw geen verschijnselen van atrofie en dystrofie heeft wat 100% het geval is bij neurologische verlammingen.

Dat wil niet zeggen dat deze mevrouw liegt ze kan zeker een hersenbloeding gehad hebben maar vaker zie je dat mensen blijven hangen in de gewoonte dat men niet kan bewegen.
Waarschijnlijk lezen hier ook christen artsen fysiotherapeuten, misschien kunnen zij één en ander verduidelijken.
Ik gun deze vrouw van harte genezing laat dat duidelijk zijn.

Bep, Elburg | 20-11-2011 17:31:52
Plaats reactie