Angst, schuld en schaamte zijn de grootste vijanden van de mens.Floris1976 schreef: Ik wil het geloof niet meer. Kan het gewoon ook niet meer. Probeer het te verliezen, maar de angst blijft en wordt gevoed als profetiën daadwerkelijk uitkomen. Dagelijks leef ik hiermee. Ik merk dat veel mensen hier het maar een lachertje vinden, het geloof, maar geloof me mijn angst is geen lachertje. Ik ben een vader en een partner. Ik wil gewoon weer mens zijn, niet meer bang.
De samenstellers van het OT hebben niets van God begrepen. Als God liefde is, zal God nooit zoiets als een hel scheppen. Een God van liefde zal niet oordelen en straffen. Zo'n God geeft je een onvoorwaardelijk vrije wil.Floris1976 schreef: Een God die zo is als beschreven in het OT kan ik nooit vrijwillig dienen. Ook de hel is naar mijn mening onmenselijk. Eeuwig straffen past wat mij betreft niet bij rechtvaardigheid. Ik wou dat ik mijn geloof verloor. Ben zo zat van die angst!! Ik moet God niet, maar de angst voor de hel blijft me vasthouden.
Voorspellingen zoals gedaan in het OT en ook in Openbaringen moet je zien als sprookjes die niet te rijmen zijn met een God van liefde, met een God die almachtig en volmaakt is.