antoon schreef:Men had het over de bloedkwestie, in de eerste plaats wijs ik erop dat hier de stek van JG is verdere topics maken kan verwarrend werken,
Over bloed zal ik nooit een bevredigend antwoord kunnen geven, daar zal je eerst meer kennis over de persoon van God moeten hebben,
In het kort dan:
God beschouwd het bloed als een synoniem voor leven zowel bij mens en dier, ook in Jezus tijd beschouwde men het als iets heiligs, er zijn Bijbelteksten die daarop wijzen
In de vervolging tijdens de Romeinse tijd probeerde men Christenen over te halen vlees te eten waar bloed in verwerkt zat
Wij accepteren alle medische behandelingen, alle organen, behalve waar bloed meespeelt
Antoon, hoe kan je nu zeggen dat organen aanvaardbaar zijn en bloed niet?
In die organen zit bloed hoor.... dus ik snap niet goed hoe je geen bloed kan aanvaarden, maar wel iets waar bloed inzit?
Een andere vraag: wat als jij een ongeluk hebt en een amputatie of slagaderlijke bloeding hebt? Of wat als jouw kind dat ondergaat? Ga jij dan ook bloed weigeren ookal sterf je?
Of een inwendige bloeding door een stomp trauma?
Zo'n zaken los je niet op zonder bloed te aanvaarden...
En je zegt dat je alle medische behandelingen aanvaardt.. dus ook een varkensklep laten inbouwen?
PS.: jullie aanvaarden organen, maar zijn jullie ook orgaandonor?
Ik zou het redelijk hypocriet vinden om wel organen te aanvaarden en je eigen leven te redden, maar zelf geen organen af te staan bij dood.