Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

coby
Forum fan

Re: Knessetlid verscheurt Nieuwe Testament

Bericht door coby »

aton schreef:
coby schreef: Jij gelooft niet in Hem, maar alleen dat de historische figuur heeft bestaan en je hebt het over een mythische versie, netzoals bij Sinterklaas. Ik geloof dat de historische Jezus letterlijk is opgewekt uit de dood en nog steeds leeft en dat in Zijn Naam nog steeds doden opgewekt worden.
En die kunnen dan gelijk aan de slag in zombie-movies als figuranten. Wacko Jacko had had er ook al een lading van die ' opgewekte christenen ' in dienst. http://www.youtube.com/watch?v=ufVx80xkim8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://m.youtube.com/watch?feature=mhee&v=GZW-NKGXFGg" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze vind je misschien wel leuk. Een jood die uitlegt waarom hij niets met Jezus heeft en een christelijke voorganger die wel respect voor hem heeft en hem niet probeert te bekeren.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.
WPS
Forum fan

Bericht door WPS »

coby schreef:
aton schreef:
coby schreef: Jij gelooft niet in Hem, maar alleen dat de historische figuur heeft bestaan en je hebt het over een mythische versie, netzoals bij Sinterklaas. Ik geloof dat de historische Jezus letterlijk is opgewekt uit de dood en nog steeds leeft en dat in Zijn Naam nog steeds doden opgewekt worden.
En die kunnen dan gelijk aan de slag in zombie-movies als figuranten. Wacko Jacko had had er ook al een lading van die ' opgewekte christenen ' in dienst. http://www.youtube.com/watch?v=ufVx80xkim8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://m.youtube.com/watch?feature=mhee&v=GZW-NKGXFGg" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze vind je misschien wel leuk. Een jood die uitlegt waarom hij niets met Jezus heeft en een christelijke voorganger die wel respect voor hem heeft en hem niet probeert te bekeren.
Interessant filmpje, bedankt :)
"De intuïtieve geest is een heilig geschenk, en de rationele geest een trouwe dienaar. We hebben een maatschappij gecreëerd die de dienaar eert, en het geschenk is vergeten".

Albert Einstein
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

fascinerend
(heb enkel de 1e 5 à 6 berichten gelezen)
als een moslim de bijbel verbrandt is het hersenloze fundamentalist die elk moment kan ontploffen en als een jood de bijbel verscheurt dan is het de schuld vd christen die het lef had deze jood een beok te geven want dat is respectloos, bekerend, ...
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

appelfflap schreef:fascinerend
als een moslim de bijbel verbrandt is het hersenloze fundamentalist die elk moment kan ontploffen en als een jood de bijbel verscheurt dan is het de schuld vd christen die het lef had deze jood een beok te geven want dat is respectloos, bekerend, ...
En als een christen een Koran verbrandt, ontploft de moslimwereld, dan worden kerken incl. kerkgangers in brand gestoken, ambassades aangevallen, de doodstraf afgekondigd, aanslagen gepleegd.

Wat hebben religies toch ?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Vilaine schreef: Wat hebben religies toch ?
het zijn allemaal boeken hé
toch bizar dat je respect eist voor je eigen geloof en andere religies zo respectloos behandelt.

ook een typishc kenmerk van religies zeker?
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

"Alle religies zijn gelijk. Onderscheid maken op omvang, politieke agenda, imperialistische ambitie, agressiviteit, compatibiliteit met de mensenrechten of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
(Artikel 1 van de cultuurrelativistische grondwet)
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Uncle Rat schreef:"Alle religies zijn gelijk. Onderscheid maken op omvang, politieke agenda, imperialistische ambitie, agressiviteit, compatibiliteit met de mensenrechten of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
(Artikel 1 van de cultuurrelativistische grondwet)
Dat ben ik niet met je eens! De orthodoxe Joodse religie heeft absuloot geen evangeliserende functie! Zelfs als je orthodox Joods wil worden wordt dat juist door de orthodoxe Joden afgeraden! Het wordt echt ontmoedigd! Terwijl je bij andere religies met open armen wordt ontvangen! Of bedoelde je het niet zo?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Vilaine schreef:
appelfflap schreef:fascinerend
En als een christen een Koran verbrandt, ontploft de moslimwereld, ..............
Oké, dat is waar.
Maar....
Het gaat hier, denk ik, toch ook om onze reacties op dit forum over vernietiging van de Bijbel, door verschillende groepen.
Vrij tweeslachtig allemaal.
Dat wordt duidelijk in dit topic.
Het is zo, in het algemeen, wat Appelflap stelt. :!:
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Vilaine schreef: En als een christen een Koran verbrandt, ontploft de moslimwereld, dan worden kerken incl. kerkgangers in brand gestoken, ambassades aangevallen, de doodstraf afgekondigd, aanslagen gepleegd.

Wat hebben religies toch ?
Even kijken hoor, vanaf wanneer is het christendom ook al weer begonnen?
En tot wanneer kon je voor bijbels verbranden gedood worden of gelynched?
Wat heeft eraan bijgedragen dat men zich fatsoenlijk is gaan gedragen?

Wanneer is de islam ter wereld gekomen?

Stel dat het christendom in 33 nC is begonnen.
Tot pakwek 200 jaar geleden kon men nog gedood worden vanwege blasfemie.
De islam is geboren 600 jaar na het christendom.
Geef ze nog 400 jaar de tijd. (en als het 300 jaar geleden is, dan geef je ze nog 300 jaar, als het 400 jaar geleden is dan nog 200. Ik ben niet goed met cijfertjes).

Of begin een verlichting, midden in de moslimwereld. Als je te boek wilt staan als een martelaar van de verlichting. Misschien stichten ze nog wel een religie op jouw naam ook.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Met het huidige onderwijs, internet en sociale media - waar het merendeel van de moslims gebruik van kan maken - lijkt het mij niet zolang te hoeven duren.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Salomon

Bericht door Salomon »

Mariakat schreef:

Is het verscheuren van een deel van de Bijbel wel of niet terecht?
(Openbaar als reactie en door Joodse ogen gezien?)
Wel of niet beledigend?
Heeft het wel of niet met wellevendheid te maken?
Wel of niet de sowieso een juiste reactie?
Nu, speciaal in dit geval, ook politiek/diplomatiek gezien?

Je moet het gewoon niet in je hoofd halen bijbels aan ultra orthodoxe Joden uit te delen. Jezus is God, Jezus is meer dan de tempel, meer dan Mozes is hier etc. Allemaal uitspraken die in het verkeerde keelgat bij deze lieden schieten. En dan teksten dat het altijd de Joden waren die Jezus wilden doden terwijl er hele scharen (ik neem aan Joden) in hem geloofden. Door de eeuwen heen heeft de Bijbel genoeg gezeik voor de Joden opgeleverd. En dan geloven dat Jezus hun kan redden. Deze politicus is nu in beeld. Ik ben ook benieuwd naar de zendingsdrang van deze bewuste evangelist. Dit is olie op het vuur gooien.
Nando1944

Bericht door Nando1944 »

Als (gedwongen) Katholiek opgevoede Jood en thans toegewijd atheïst, kan ik mij toch de woede van het knessetlid wel voorstellen.
De tendentieuze passages in het nieuwe testament hebben het antisemitisme bevorderd en aangemoedigd, en vormen de grondslag tot wat de schrijver Jules Isaac "de chategese der verguizing" noemde.
De afkeer van dit boek is zelfs onder seculiere Joden bij net zo groot als de walging die "Mein Kampf" oproept.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Hartelijk welkom Nando1944 op dit forum. Lees deze informatie even door om op de hoogte te komen van een recente nieuwe maatregel.

Je hebt een heel bijzondere persoonlijke achtergrond. Zou je hierover wat willen vertellen in een voorstellingstopic? ( zie http://www.freethinker.nl/forum/viewforum.php?f=13" onclick="window.open(this.href);return false; ). (Overigens niet verplicht.)
Born OK the first time
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Nando1944 schreef: De afkeer van dit boek is zelfs onder seculiere Joden bij net zo groot als de walging die "Mein Kampf" oproept.
En dan verdedig je een boek waarin genocide gemeengoed is? :?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Nando1944

Bericht door Nando1944 »

Fish schreef:
Nando1944 schreef: De afkeer van dit boek is zelfs onder seculiere Joden bijna net zo groot als de walging die "Mein Kampf" oproept.
En dan verdedig je een boek waarin genocide gemeengoed is? :?
Ik begrijp deze vraag niet. Mogelijk heb ik mij onhandig uitgedrukt maar waar verdedig ik een boek? Ik kan hooguit begrip opbrengen voor een knessetlid die dat onheilig boek verscheurt. Hoewel ik in mijn hart huiver voor het vernietigen van boeken.
Plaats reactie