Even denken om de quotes en de leesbaarheid. Lukt dit niet dan ga ik dingen redigeren en waarschijnlijk ook stukken tekst verwijderen.Believer in YHWH schreef: Nee, om wat jij en ik misdaan hebben. En nog gaan doen.
95 stellingen / vragen aan een christen (Believer in Jahwe)
Moderator: Moderators
Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- Doppelgänger
- Bevlogen
Oh ja, Gods idee van vrije wil. Zijn wil, of...de dood. Wauw, dat is pas échte keuzevrijheid!Believer in YHWH schreef:Als God dat doet is het geen verzoek. Maar een opdracht. Ongehoorzaamheid heeft gevolgen.Doppelganger schreef:[1] Zolang iemand een groep mensen van tevoren waarschuwt, is het dus gerechtvaardigd om hen van het leven te beroven?
Okee, dus God mag moorden en mensen niet. Got it.Believer in YHWH schreef:You got it.....Doppelganger schreef:[2] Of geldt [1] alleen voor God en is dit voor mensen geen excuus om aan het moorden te slaan?
Dat doet ook niet terzake. Waar het om gaat is dat genocide, gepleegd of bevolen door God, goed is omdat het van God afkomstig is. Bedankt, u heeft zojuist aangetoond dat er geen absolute moraal bestaat. Goddelijke geboden hebben geen enkele waarde omdat een gebod als 'gij zult niet stelen' niet meer relevant is als God vandaag besluit dat stelen morgen weer prima de luxe is.Believer in YHWH schreef:Doppelganger schreef:[3] Of geldt [1] niet voor God en is het ten allen tijde gerechtvaardigd dat hij mensen ombrengt, ongeacht of er eerst een waarschuwing geweest is?
Goed dat je al inschat dat het voor God goed zal zijn. Dat is zo. Voor al het andere: Als God bestaat. ALS! God bestaat (en ik zeg dat het zo is). Dan doet het volstrekt niet ter zake wat jij of ik van de spelregels vinden die door Hem gesteld worden. Die MAG je naast je neerleggen. Begrijp je mijn argumentatie? Dus als ik eerlijk ben moet ik op deze vraag JA zeggen. Het is evenwel niet zoals ik God ken dat hij mensen ombrengt voor de lol. En ook niet zonder waarschuwing.
Werkelijk? Hoeveel mensen heeft u ondertussen gesproken die momenteel de eeuwigheid doorbrengen, en wat zijn hun ervaringen tot dusver? Hoe worden we volgens u geacht de eeuwighied door te brengen? Ik ben reuze benieuwd.Believer in YHWH schreef:Nog een punt dat jij niet zult vatten is dat DIT leven niet het belangrijkst is. Het gaat om de eeuwigheid. En hoe je die doorbrengt. Eeuwigheid is namelijk wat langer dan een 80 jaar als je je best doet.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Is dit een argument. Er zijn boekenkasten vol over geschreven. De basis is een veronderstelling; een nogal vreemd en ongeloofwaardig verhaal. En op basis van een mythe worden nieuwe mythen gecreëerd. En zo vul je een bibliotheek. Het gebrek aan bewijs wordt opgeheven door er maar eindeloos over te schrijven. Kent u Albert Schweitzer?Believer in YHWH schreef:
Zou voor God iets te wonderlijk zijn? De Bijbel zegt dat Jezus zijn heerlijkheid aflegde. Ik lees dat zo (maar daar zijn boekenkasten vol over geschreven wat ik niet wil overdoen hier) dat Hij God was, één met God de Vader, één met God de Geest, maar wel in de gestalte van een mens.
Er zijn ondertussen correcties uitgevoerd. Believer in Jahwe het is inmiddels ruimschoots gezegd. Geen geklieder meer met gekleurde letters. We hebben ook een snelcursus quoten.T8 :: Probeer zogenaamde "kerstboomreacties" te vermijden. Wat bedoelen we daar mee? Wees spaarzaam met vetgedrukte letters, cursieve letters, grotere letters, kleuren of combinaties van beiden! Gebruik ze alleen als u er een speciale bedoeling mee heeft (iets benadrukken). Het staat nogal schreeuwerig, of kinderlijk. Gebruik deze opmaak dus met mate, en daar waar het echt nodig is. Het komt het leesplezier van de mensen op het forum niet ten goede. Stelselmatig gehele berichten posten met vetgedrukte, schuine of gekleurde letters kan leiden tot een waarschuwing of ingrijpen van de moderators. De kleur rood is alleen toegestaan om te worden gebruikt door de moderators.
Er staat toch in Deu 24:16 dat je alleen om wat je zelf misdaan hebt ter dood gebracht mag worden?Believer in YHWH schreef:Nee, om wat jij en ik misdaan hebben. En nog gaan doen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- Believer in YHWH
- Banned
Als dit een echte vraag is lees dan:Fishhook schreef:Er staat toch in Deu 24:16 dat je alleen om wat je zelf misdaan hebt ter dood gebracht mag worden?Believer in YHWH schreef:Nee, om wat jij en ik misdaan hebben. En nog gaan doen.
Jesaja 53 (hele hoofdstuk)
en daarna Hebreeen 10 en Romeinen.
Jesaja (Isaia of afkorting ISA in engels) is oude testament.
Isa 53:1 Wie gelooft, wat wij gehoord hebben, en aan wie is de arm des Heren geopenbaard?
Isa 53:2 Want als een loot schoot hij op voor zijn aangezicht, en als een wortel uit dorre aarde; hij had gestalte noch luister, dat wij hem zouden hebben aangezien, noch gedaante, dat wij hem zouden hebben begeerd.
Isa 53:3 Hij was veracht en van mensen verlaten, een man van smarten en vertrouwd met ziekte, ja, als iemand, voor wie men het gelaat verbergt; hij was veracht en wij hebben hem niet geacht.
Isa 53:4 Nochtans, onze ziekten heeft hij op zich genomen, en onze smarten gedragen; wij echter hielden hem voor een geplaagde, een door God geslagene en verdrukte.
Isa 53:5 Maar om onze overtredingen werd hij doorboord, om onze ongerechtigheden verbrijzeld; de straf die ons de vrede aanbrengt, was op hem, en door zijn striemen is ons genezing geworden.
Isa 53:6 Wij allen dwaalden als schapen, wij wendden ons ieder naar zijn eigen weg, maar de Here heeft ons aller ongerechtigheid op hem doen neerkomen. Isa 53:7 Hij werd mishandeld, maar hij liet zich verdrukken en deed zijn mond niet open; als een lam dat ter slachting geleid wordt, en als een schaap dat stom is voor zijn scheerders, zo deed hij zijn mond niet open.
Isa 53:8 Hij is uit verdrukking en gericht weggenomen, en wie onder zijn tijdgenoten bedacht, dat hij is afgesneden uit het land der levenden? Om de overtreding van mijn volk is de plaag op hem geweest.
Isa 53:9 En men stelde zijn graf bij de goddelozen; bij de rijke was hij in zijn dood, omdat hij geen onrecht gedaan heeft en geen bedrog in zijn mond is geweest.
Isa 53:10 Maar het behaagde de Here hem te verbrijzelen. Hij maakte hem ziek. Wanneer hij zichzelf ten schuldoffer gesteld zal hebben, zal hij nakomelingen zien en een lang leven hebben en het voornemen des Heren zal door zijn hand voortgang hebben.
Isa 53:11 Om zijn moeitevol lijden zal hij het zien tot verzadiging toe; door zijn kennis zal mijn knecht, de rechtvaardige, velen rechtvaardig maken, en hun ongerechtigheden zal hij dragen.
Isa 53:12 Daarom zal Ik hem een deel geven onder velen en met machtigen zal hij de buit verdelen, omdat hij zijn leven heeft uitgegoten in de dood, en onder de overtreders werd geteld, terwijl hij toch veler zonden gedragen en voor de overtreders gebeden heeft.
100% loepzuivere Messiaanse profetie. Vervulling in Jezus Christus.
Joh_1:29 De volgende dag zag hij Jezus tot zich komen en zeide: Zie, het lam Gods, dat de zonde der wereld wegneemt.
Jezus is de vervulling van de wet en de profeten.
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley
En als de feiten je niet bevallen BAN je de poster gewoon. BIY
Het hele idee dat de mensheid niet deugt, en dat de zoon van God wordt gekruisigd om die mensheid te verlossen van hun zonde, is tegelijk bizar als naïef. Walgelijke constructie is het. Je moet gewoon demonisch zijn om dit te bedenken.Fishhook schreef:Er staat toch in Deu 24:16 dat je alleen om wat je zelf misdaan hebt ter dood gebracht mag worden?Believer in YHWH schreef:Nee, om wat jij en ik misdaan hebben. En nog gaan doen.
- Believer in YHWH
- Banned
Dat de mensheid niet deugt is (als je enig besef van werkelijkheid hebt) geen openbaring. Ik zou zeggen : zet de televisie eens aan of lees eens een krant......Samante schreef:Het hele idee dat de mensheid niet deugt, en dat de zoon van God wordt gekruisigd om die mensheid te verlossen van hun zonde, is tegelijk bizar als naïef. Walgelijke constructie is het. Je moet gewoon demonisch zijn om dit te bedenken.Fishhook schreef:Er staat toch in Deu 24:16 dat je alleen om wat je zelf misdaan hebt ter dood gebracht mag worden?Believer in YHWH schreef:Nee, om wat jij en ik misdaan hebben. En nog gaan doen.
10 tegen 1 dat morgen ook weer de grootste walgelijkheid op de voorpagina staat.
Wat naief is is denken dat je het zelf wel kan rooien. Maar goed. Het was beter geweest als niemand je het evangelie had laten zien. Nu ken je het. En God verwacht niet minder dan dat je daar naar handelt.
Maar nogmaals. Dat hoef niet. Keuze is aan jou.
Je gelooft wel in demonen en engelen (als ik je avatrar zie)?
Of was dat ook als spot bedoelt? Welterusten......
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley
Het idee dat de mensheid niet deugt vanwege de zogenaamde erfzonde van de eerste ouders is natuurlijk de grootste kul die er wordt geloofd. Als ik de televisie aanzet of de krant lees zie ik de grootste ellende veroorzaakt worden door mensen die spiritueel in de war zijn. Mensen die vurig en blind in een zogenaamd heilig schrift geloven en, met dat schrift als excuus, dood en verderf zaaien. Zogenaamd onder het mom van een hogere moraal, maar in werkelijkheid zo immoreel als de pest zijn.Believer in YHWH schreef: Dat de mensheid niet deugt is (als je enig besef van werkelijkheid hebt) geen openbaring. Ik zou zeggen : zet de televisie eens aan of lees eens een krant......
Inderdaad, de wereld is toe aan een nieuwe spiritualiteit.10 tegen 1 dat morgen ook weer de grootste walgelijkheid op de voorpagina staat.
God verwacht niks van mij. Het volstaat voor mij om er gewoon te zijn. Het is een misvatting, liever gezegd een waanidee, dat God iets van mij nodig heeft. God is almachtig toch? Dan heeft God niets van mij nodig.Wat naief is is denken dat je het zelf wel kan rooien. Maar goed. Het was beter geweest als niemand je het evangelie had laten zien. Nu ken je het. En God verwacht niet minder dan dat je daar naar handelt.
Inderdaad, vrije wil nietwaar?Maar nogmaals. Dat hoef niet. Keuze is aan jou.
Ik geloof alleen in engelen. God heeft ons, zoals ik het geloof, niets dan engelen gezonden.Je gelooft wel in demonen en engelen (als ik je avatrar zie)?
Of was dat ook als spot bedoelt? Welterusten......
Nee, dat verwacht JIJ.Believer in YHWH schreef:En God verwacht niet minder dan dat je daar naar handelt.
Of heb je soms een lijntje met god?
In dat geval kan ik je een psychiater van harte aanbevelen.
Die hebben wel vaker te maken met messianisme.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
- collegavanerik
- Superposter
u kunt niet rekenen, bovendien hebt u deze gedachte omdat de Arianen zijn uitgeroeid door Keizer Theodosius, Arianen waren christenen die een heel ander idee haden ove de goddelijkheid van jezus.Believer in YHWH schreef:Jezus was 100% God en 100% mens.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arianisme" onclick="window.open(this.href);return false;

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Beste believer, hoewel u nog steeds mijn eerdere vraag niet hebt beantwoord, voel ik mij toch genoodzaakt uitleg te vragen over onderstaande quote, omdat het mij telkens weer enorm schokt te lezen hoeveel negatieve impact religie heeft op de menselijke psyche:
Het is nl zo een tegengestelde levenshouding dan de mijne. Het leven is niet simpel, het is niet zwart/wit, wat goed is voor de één, kan voor de ander kwaad betekenen en omgekeerd. Mensen zijn niet volkomen slecht en evenmin volkomen goed! Mensen zijn mensen, met al hun fouten en gebreken! Weet u, ik heb heel veel meegemaakt, ik zou daardoor een verschrikkelijk negatieve blik op de mensheid moeten hebben, eigenlijk zou ik, als ik u goed begrijp uw denkbeelden moeten volgen/begrijpen en mensen moeten haten en ver/minachten...om wat "zij " mij allemaal aangedaan hebben. Echter, zo overdacht ik mij als 12 jarige reeds ....wanneer ik dat zou doen, dan heeft haat en ver/minachting gewonnen....en dát is nu juist wat ik niet wil...dát wát u dmv het christendom propagandeert is een sombere/negatieve/veroordelende/hatende levenshouding.....geen begrip/geen interesse/geen overdenking van het waarom mensen de dingen doen die ze doen. Onderwijl teksten opdreunend waar niet anders dan oordelen van af spatten....de bijbel zegt, god zegt.....een hysterisch mitrailleurvuur van bijbelteksten, zonder zelf ook maar één seconde na te denken. Waar komt die haat tegen mensen vandaan Believer? Wat is de reden dat u alle menselijke handelingen, ook de uwe, zo negatief moet bezien....wat is de reden dat u en ik zóóóó verschillend zijn? Zou u mijn levensverhaal kennen, dan zou uw reactie ...haat zijn. Mijn reactie op de gebeurtenissen in mijn leven is volkomen tegengesteld.....ik houd van mensen, ik verwerp vaak hun kleinzielige denkbeelden en gedragingen, maar ik probeer altijd ook het goede in hen te vinden en ik ben JUIST door zoveel negatieve gebeurtenissen in mijn leven en mijn positieve instellingen een heel sterk mens geworden, juist omdat ik die (religieuze) negativiteit niet toe sta. Zaken die negatief lijken, kunnen wanneer je er oog voor wilt/durft te hebben een heel positieve uitwerking hebben ...omdat het je...wanneer je het durft te overdenken, tot grote(re) intellectuele(re) eerlijker hoogte kan stuwen! Dát echter is een keus, waar je durf/moed voor moet hebben en die durf/moed ontbreekt bij mensen die een religie aanhangen. Liever blijven zij hangen in gekanker en geweeklaag over de zondige, slechte mens en strooien onnadenkend de Rom_3:10 teksten uit hun reclamevliegtuigjes. "Slecht, slecht, slecht ben JIJ mens" , "bekeer je, voordat het te laat is"! Arm mens, die al zo in de war is.....die een foutje heeft begaan en zich daar (veel té) schuldig over voelt, arm jong mens die naief is, eenzaam en die gemis aan liefde voelt, arm mens die een man of een kind of een vrouw heeft verloren, arm mens die na jaren diepe eenzaamheid in een huwelijk wat liefde zoekt, arm mens die zoveel vernedering, slaag en onrecht heeft moeten ondergaan als kind en die zo een reclamestrooisel in handen krijgt en denkt dat hij of zij daardoor Ultieme Liefde en/of vergeving voor zijn of haar "zonde" te zullen ontvangen. "God zal je redden" én "de mens is slecht"! Triest, zó dieptriest, zó negatief, en vooral ook zóóó kortzichtig, kleinzielig en kleinmenselijk.Als laatste moeten twee andere zo volkomen tegenstellingen mij van het hart....deze negatieve: http://www.freethinker.nl/forum/posting ... 31&p=97234" onclick="window.open(this.href);return false; en deze positieve:
Ik stel, zo realiseer ik mij telkens weer, harde vragen aan religieus overtuigden en meestal krijg ik er dan ook geen antwoorden op. Te bang als de meesten zijn om over die vragen of aanklachten tav hun overtuiging na te durven denken. U beweert dat geen mens rechtvaardig is, niet één....zo staat in de bijbel te lezen. Ik voel mij door uw eigen woorden en de woorden die u citeert heel, heel triest en dodelijk vermoeid worden...om u, om uw overtuiging, om de negativeit die religie en de aanhangers daarvan uitstralen.Communisme laat zien dat mensen slecht zijn. Ook wandaden in de naam van het Christendom laten zien dat mensen slecht zijn.
Tot zover een bewijs van de juistheid van de Bijbel.
Rom_3:10 gelijk geschreven staat: Niemand is rechtvaardig, ook niet een,
Het is om die reden dat we ons moeten laten leiden door Gods Geest.
Dan krijg je dat soort dingen niet.
Het is nl zo een tegengestelde levenshouding dan de mijne. Het leven is niet simpel, het is niet zwart/wit, wat goed is voor de één, kan voor de ander kwaad betekenen en omgekeerd. Mensen zijn niet volkomen slecht en evenmin volkomen goed! Mensen zijn mensen, met al hun fouten en gebreken! Weet u, ik heb heel veel meegemaakt, ik zou daardoor een verschrikkelijk negatieve blik op de mensheid moeten hebben, eigenlijk zou ik, als ik u goed begrijp uw denkbeelden moeten volgen/begrijpen en mensen moeten haten en ver/minachten...om wat "zij " mij allemaal aangedaan hebben. Echter, zo overdacht ik mij als 12 jarige reeds ....wanneer ik dat zou doen, dan heeft haat en ver/minachting gewonnen....en dát is nu juist wat ik niet wil...dát wát u dmv het christendom propagandeert is een sombere/negatieve/veroordelende/hatende levenshouding.....geen begrip/geen interesse/geen overdenking van het waarom mensen de dingen doen die ze doen. Onderwijl teksten opdreunend waar niet anders dan oordelen van af spatten....de bijbel zegt, god zegt.....een hysterisch mitrailleurvuur van bijbelteksten, zonder zelf ook maar één seconde na te denken. Waar komt die haat tegen mensen vandaan Believer? Wat is de reden dat u alle menselijke handelingen, ook de uwe, zo negatief moet bezien....wat is de reden dat u en ik zóóóó verschillend zijn? Zou u mijn levensverhaal kennen, dan zou uw reactie ...haat zijn. Mijn reactie op de gebeurtenissen in mijn leven is volkomen tegengesteld.....ik houd van mensen, ik verwerp vaak hun kleinzielige denkbeelden en gedragingen, maar ik probeer altijd ook het goede in hen te vinden en ik ben JUIST door zoveel negatieve gebeurtenissen in mijn leven en mijn positieve instellingen een heel sterk mens geworden, juist omdat ik die (religieuze) negativiteit niet toe sta. Zaken die negatief lijken, kunnen wanneer je er oog voor wilt/durft te hebben een heel positieve uitwerking hebben ...omdat het je...wanneer je het durft te overdenken, tot grote(re) intellectuele(re) eerlijker hoogte kan stuwen! Dát echter is een keus, waar je durf/moed voor moet hebben en die durf/moed ontbreekt bij mensen die een religie aanhangen. Liever blijven zij hangen in gekanker en geweeklaag over de zondige, slechte mens en strooien onnadenkend de Rom_3:10 teksten uit hun reclamevliegtuigjes. "Slecht, slecht, slecht ben JIJ mens" , "bekeer je, voordat het te laat is"! Arm mens, die al zo in de war is.....die een foutje heeft begaan en zich daar (veel té) schuldig over voelt, arm jong mens die naief is, eenzaam en die gemis aan liefde voelt, arm mens die een man of een kind of een vrouw heeft verloren, arm mens die na jaren diepe eenzaamheid in een huwelijk wat liefde zoekt, arm mens die zoveel vernedering, slaag en onrecht heeft moeten ondergaan als kind en die zo een reclamestrooisel in handen krijgt en denkt dat hij of zij daardoor Ultieme Liefde en/of vergeving voor zijn of haar "zonde" te zullen ontvangen. "God zal je redden" én "de mens is slecht"! Triest, zó dieptriest, zó negatief, en vooral ook zóóó kortzichtig, kleinzielig en kleinmenselijk.Als laatste moeten twee andere zo volkomen tegenstellingen mij van het hart....deze negatieve: http://www.freethinker.nl/forum/posting ... 31&p=97234" onclick="window.open(this.href);return false; en deze positieve:
Ik ben (wederom) een viertal uren bezig geweest een reactie aan u te te formuleren Believer....ik hoop daarom ten diepste dat u nu het fatsoen en de moed zult hebben om wel te reageren op mijn post!"Wat hoor ik!" sprak de oude paus met gespitste oren. "O, Zarathoestra, je bent vromer dan je denkt, met zulk een ongeloof! Eén of andere god i
n jou heeft je tot jouw goddeloosheid bekeerd. Is het niet je vroomheid zelf die jou niet meer aan een god doet geloven? En je overgrote oprechtheid
zal je ooit nog eens voeren naar gene zijde van goed en kwaad! Kijk toch, wat er uiteindelijk voor je overbleef! Je hebt ogen en hand en mond, die tot
zegenen zijn voorbeschikt sinds eeuwigheid. In jouw nabijheid ruik ik, ook al wil je de meest goddeloze zijn, een heimelijke wierookgeur van lange zegeningen;
ik krijg er een brok van in mijn keel. Laat me jouw gast zijn, Zarathoestra, voor één enkele nacht! Nergens op aarde voel ik me zo gelukkig als bij jou."
Zarathoestra antwoordt hierop: "In mijn domein mag niemand iets overkomen. Mijn grot is een veilige haven. En het liefst zou ik eenieder die treurt
weer op de vaste wal en op vaste benen zetten."
Nee, dat wil ik niet. Ik wil noch naar de hemel noch naar de hel. Ik wil het Niets. Boeddhisten noemen het Nirwana. Als jouw god dat niet voor elkaar kan krijgen is hij geen knip voor de neus waard. Hoef ik hem ook niet te aanbidden, net zo min als ik enige duivel aanbid.Believer in YHWH schreef:Ik vind het liefde vol dat de Heer waarschuwt voor het kiezen voor de duivel.
Want daar zul je dan ook echt voor de eeuwigheid verblijven.
Maar dat wilde je toch?
Kom bij mij niet aanzetten met dit valse dilemma.
Net als Hitlers beweegreden om alle joden uit te roeien. Hij verwachtte dat die uit winstbejag en machtswellust in een oorlog alle moeite zouden doen om de Duitse oorlogvoering te saboteren.Believer in YHWH schreef:Pre-emptive strike als het ware.
Je hebt me net een reden extra gegeven om niet te geloven, dankjewel.
Nog iets ter overdenking: als jouw god almachtig was, had hij een hemel op aarde kunnen scheppen, dwz een omgeving waarin de mens een vrije wil heeft en toch onveranderlijk het goede kiest. Heeft hij niet gedaan. Jouw almachtige, algoede en alwetende god is daarom een logische contradictie.
Het is wellicht daarom dat zoveel christenen zoveel rottigheid uithalen. Ze moeten eerst zichzelf bewijzen dat ze niet deugen om daarna "dank u" te kunnen zeggen tegen Jezus die hun schuld 2000 jaar geleden al betaald heeft.Believer in YHWH schreef:In Zijn liefde heeft Hij daarom Jezus laten betalen voor de schuld die op jou is. Het enige dat je mag doen is "dank u" zeggen. Daarvoor zul je wel je moeten realiseren dat je niet deugt.
Je geeft heel mooi de perversie van het christelijk geloof aan.
Afijn, Rere wees hier ook al op, dus ik zal erover ophouden.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.
Johan Cruijff
Johan Cruijff
MNb schreef:Deze bewering is van Augustinus van Hippo afkomstig, die zich boog over de vraag: wat was er voor de schepping? Zijn antwoord was dat de tijd mét de schepping geschapen werd en dat is logisch correct.
Maar dát beweerde ik dan ook niet. Ik beweerde, en dat is van Augustinus van Hippo afkomstig, dat de tijd mét de schepping geschapen werd. Alleen prefereer ik de term oerknal. Ik had de bedoeling schepping/oerknal te typen, maar ik leed weer eens aan beeldbuisdyslexie.Doppelganger schreef:Nou nee. Het is logisch gezien niet mogelijk voor iets om buiten de tijd te bestaan, omdat het verrichten van een bepaalde handeling (de vermeende schepping, bijvoorbeeld) altijd refereert aan een bepaald tijdspad. Elke gebeurtenis die plaatsvindt, vindt plaats over een bepaalde tijd.
Uiteraard zal een Godsaanhanger beweren dat God dat wel kan, omdat hij alles kan, maar logisch is het bepaald niet.
O wacht - je citeert mij onzorgvuldig. Ik leed er niet aan.
Het is niet zo netjes van je om dit weg te laten, want je suggereert dat ik iets anders beweerde dan ik feitelijk beweerde.Hetzelfde gaat op als we de schepping vervangen door de Oerknal. De vraag wat was er vóór de Oerknal/schepping is daarom zinloos.
Ik beweerde níet dat het logisch is dat er iets buiten de tijd bestaat.
Ik beweerde en houd dit vol dat de vraag wat was er vóór de Oerknal/schepping zinloos is.
Wil je dat niet meer doen? Dankjewel.
En dan zijn er nog twee mogelijkheden: de tijd-as heeft zijn oorsprong in de Oerknal (vergelijkbaar met de positieve x-as) of de tijd-as is cirkelvormig, zoals de combinatie 0-meridiaan en 180 graden meridiaan.siger schreef:of je beschouwt tijd als één van de cartesiaanse coordinaten: hoogte, breedte, diepte en tijd, dus op een oneindige glijdende schaal (de dingen zijn dan afhankelijk van de tijd.)
Vervang god door universum - ik zie niet waarom dat zichzelf niet had kunnen scheppen als een god dat kon; bedenk dat de tijd met de Oerknal begon te lopen en we hebben een sluitend atheïstisch wereldbeeld. Religie is onnodig.doctorwho schreef:Dus god schiep alles behalve zichzelf?
God was er altijd?
Ongeveer 20 eeuwen geleden was het een probaat middel tegen de wanhoop van een groot deel van de bevolking in het Romeinse Rijk. Wie een dergelijk uitzichtloos en diep ellendig leven leid kan er morele kracht aan ontlenen om door te zetten, getroost door het idee dat de veroorzakers van die ellende hun portie nog wel zullen krijgen. Het is daarom dat Nietzsche het christendom een slavenreligie noemde.Samante schreef:Het hele idee dat de mensheid niet deugt, en dat de zoon van God wordt gekruisigd om die mensheid te verlossen van hun zonde, is tegelijk bizar als naïef. Walgelijke constructie is het. Je moet gewoon demonisch zijn om dit te bedenken.
Dat is historisch niet correct. Arianen zijn uitgeroeid omdat de Bourgondiërs door de Franken werden verslagen; omdat eerst de Vandalen en toen de Oostgoten door de Byzantijnen onder Keizer Justinianus werden verslagen en die vervolgens door de Katholieke Lombarden. Koning Richard I der Westgoten zag enkele tientallen jaren later de bui hangen en ging tijdens het Derde Concilie van Toledo naar het Katholicisme over. Zij die weigerden werden afgemaakt tijdens daaropvolgende burgeroorlogen.collegavanerik schreef:omdat de Arianen zijn uitgeroeid door Keizer Theodosius
Dat Concilie vond zowat 200 jaar na Keizer Theodosius plaats.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.
Johan Cruijff
Johan Cruijff
Ik kom er weer even tussen, because I ain't got it. Waarom zou god die de macht en mogelijkheid heeft mensen dood te laten gaan, mensen in schakelen om zondaars te doden. Terwijl diezelfde god het mensen strikt verbied en / of geen uitspraak doet over mensen die uitzichtloos ondragelijk lijden een handje te helpen. Het meest logische antwoord is volgens mij dat ook deze god verzonnen is door mensen in een bepaalde tijd, waarin zeDoppelganger schreef:Okee, dus God mag moorden en mensen niet. Got it.Believer in YHWH schreef:You got it.....Doppelganger schreef:[2] Of geldt [1] alleen voor God en is dit voor mensen geen excuus om aan het moorden te slaan?
1. nog niet de hedendaagse technologie hadden
2. ZELF andere opvattingen hadden
Tamelijk aannemelijke conclusie.
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Tiepvauden ondur voorbehauwt.