Surrended en zijn twee vrouwen

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Surrendered
Ervaren pen

Bericht door Surrendered »

maartje schreef: Omdat dit citaat volkomen haaks staat op alle de regels van de islam. Hier wordt opgeroepen om je buiten je eigen streken aan te passen aan de daar geldende regels en je daar nuttig te maken. Bidden en vasten maakt je geen goed mens, maar wel hoe je anderen behandelt. Het heeft geen nut om koosjer/halal te eten als er verder niet veel anders doet dan vuilbekken tegen een ander.

En verder dacht ik, Bregje is zo dol op citaten plaatsen. Laat ik eens gezellig mee doen, maar dan vanuit een andere invalshoek. Verder ik vraag me verder af waarom eerst Jezus eerst gestuurd wordt met deze boodschap en 700 jaar later ineens Mohammed met zowat de tegengestelde mededelingen.

Mij dunkt me dat dit citaat aardig de lading dekt waar het op vredelievendheid aankomt.
Kan ik hier antwoord opgeven? Volgens mij ja. Ik zal jou een verhaal vertellen en een vraag stellen. Jij zult tegen mij zeggen wat je denkt dat de antwoord is, en daarna wat je er van begreep.

"Er waren twee vrouwen. Ze waren allebei buren, allebei moslim. De ene vrouw, bad elke dag. Dag en Nacht, non-stop etc. Ze vaste elke maandag en donderdag(omdat dit Sunnah is). In het kort, ze vervulde elk regel binnen de Islam. Maar; ze werd gehaat door iedereen. Waarom? Omdat zij asociaal was. Gierig, minachtend etc. etc. De andere vrouw, bad zoveel ze kon. Soms 5 keer per dag, soms 4 en soms meer. Deze vrouw was het tegenovergestelde van haar buur. Zij was gul, aardig, sociaal en ging met iedereen heel goed om. Ze werd dus ook geliefd onder haar buren, vrienden etc."

Welke vrouw ging naar de Hemel?

Groeten, Surrendered
"Kullu nefsun za'i gattu mevt"
Elke nafs zal de dood proeven.
Samsa
Bevlogen

Re: Maakt de islam mensen vredelievend?

Bericht door Samsa »

Surrendered schreef: Kan ik hier antwoord opgeven? Volgens mij ja. Ik zal jou een verhaal vertellen en een vraag stellen. Jij zult tegen mij zeggen wat je denkt dat de antwoord is, en daarna wat je er van begreep.
Wat een grappig spel, normaal spelen we hier het spel waarin wij vragen stellen en jij wegrent. Maar leuk voor de verandering..
Uiteindelijk allebei want ze zijn gelovig. Wellicht dat één van hen nog een tijdje in de hel moet verblijven, maar niet voor altijd. Welke dat is kunnen we niet weten dat schijnt alleen skydaddy zelf te weten. Overigens kan hij de hel ook weer opheffen, dus wellicht komt er helemaal niemand in terecht. Mocht Hitler buiten ons weten om bekeerd zijn tot de islam dan kunnen ze dus uiteindelijk gezellig met z'n drieen theedrinken.
maartje
Forum fan

Bericht door maartje »

Surrendered schreef:
maartje schreef: Omdat dit citaat volkomen haaks staat op alle de regels van de islam. Hier wordt opgeroepen om je buiten je eigen streken aan te passen aan de daar geldende regels en je daar nuttig te maken. Bidden en vasten maakt je geen goed mens, maar wel hoe je anderen behandelt. Het heeft geen nut om koosjer/halal te eten als er verder niet veel anders doet dan vuilbekken tegen een ander.

En verder dacht ik, Bregje is zo dol op citaten plaatsen. Laat ik eens gezellig mee doen, maar dan vanuit een andere invalshoek. Verder ik vraag me verder af waarom eerst Jezus eerst gestuurd wordt met deze boodschap en 700 jaar later ineens Mohammed met zowat de tegengestelde mededelingen.

Mij dunkt me dat dit citaat aardig de lading dekt waar het op vredelievendheid aankomt.
Kan ik hier antwoord opgeven? Volgens mij ja. Ik zal jou een verhaal vertellen en een vraag stellen. Jij zult tegen mij zeggen wat je denkt dat de antwoord is, en daarna wat je er van begreep.

"Er waren twee vrouwen. Ze waren allebei buren, allebei moslim. De ene vrouw, bad elke dag. Dag en Nacht, non-stop etc. Ze vaste elke maandag en donderdag(omdat dit Sunnah is). In het kort, ze vervulde elk regel binnen de Islam. Maar; ze werd gehaat door iedereen. Waarom? Omdat zij asociaal was. Gierig, minachtend etc. etc. De andere vrouw, bad zoveel ze kon. Soms 5 keer per dag, soms 4 en soms meer. Deze vrouw was het tegenovergestelde van haar buur. Zij was gul, aardig, sociaal en ging met iedereen heel goed om. Ze werd dus ook geliefd onder haar buren, vrienden etc."

Groeten, Surrendered

Die vlieger gaat niet op, Surrendered. Die twee vrouwen waren moslims. Was de lieve, barmhartige vrouw een kaffir geweest en de bitch een moslim, had de eerste kunnen fluiten naar de hemel en had de tweede nog een kansje gemaakt als ze berouw had getoond. Mohammed heeft nog nooit het graf van zijn moeder bezocht, want die was als kaffir gestorven, om mijn betoog maar even kracht bij te zetten. Een kaffir kan zo edel zijn als Ghandi en moeder Theresa bij elkaar, wat toegang tot de hemel betreft kan die het gewoon schudden.
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
Surrendered
Ervaren pen

maartje schreef: Die vlieger gaat niet op, Surrendered. Die twee vrouwen waren moslims. Was de lieve, barmhartige vrouw een kaffir geweest en de bitch een moslim, had de eerste kunnen fluiten naar de hemel en had de tweede nog een kansje gemaakt als ze berouw had getoond. Mohammed heeft nog nooit het graf van zijn moeder bezocht, want die was als kaffir gestorven, om mijn betoog maar even kracht bij te zetten. Een kaffir kan zo edel zijn als Ghandi en moeder Theresa bij elkaar, wat toegang tot de hemel betreft kan die het gewoon schudden.
Antwoord: De 2de vrouw. Nu de vraag; Waarom?

Groeten, Surrendered
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

Valt me tegen. :(

Dit was een inkoppertje. Het juiste antwoord is: hoogst waarschijnlijk geen van beide vrouwen.
Buhkari -- Volume 7, Book 62, Number 125:
...
The Prophet then said, ... Then I saw the (Hell) Fire, and I have never before, seen such a horrible sight as that, and I saw that the majority of its dwellers were women."

The people asked, "O Allah's Apostle! What is the reason for that?" He replied, "Because of their ungratefulness." It was said. "Do they disbelieve in Allah (are they ungrateful to Allah)?" He replied, "They are not thankful to their husbands and are ungrateful for the favors done to them. Even if you do good to one of them all your life, when she seems some harshness from you, she will say, "I have never seen any good from you.' "
De toegang tot de hemel wordt dus niet bepaald door vroomheid of goede sociale vaardigheden maar door dankbaarheid aan de echtgenoot.
Surrendered
Ervaren pen

Uncle Rat schreef:Valt me tegen. :(

Dit was een inkoppertje. Het juiste antwoord is: hoogst waarschijnlijk geen van beide vrouwen.
Buhkari -- Volume 7, Book 62, Number 125:
...
The Prophet then said, ... Then I saw the (Hell) Fire, and I have never before, seen such a horrible sight as that, and I saw that the majority of its dwellers were women."

The people asked, "O Allah's Apostle! What is the reason for that?" He replied, "Because of their ungratefulness." It was said. "Do they disbelieve in Allah (are they ungrateful to Allah)?" He replied, "They are not thankful to their husbands and are ungrateful for the favors done to them. Even if you do good to one of them all your life, when she seems some harshness from you, she will say, "I have never seen any good from you.' "
De toegang tot de hemel wordt dus niet bepaald door vroomheid of goede sociale vaardigheden maar door dankbaarheid aan de echtgenoot.
-.-
De 2de vrouw ging naar de Hemel. Ok? De vraag was; waarom?

Groeten, Surrendered
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Allemachtig.
Laat men zich nu werkelijk voor Sur's karretje spannen door het "juiste" antwoord te willen geven in een sprookjesquiz, zodat hij weer ergens over kan masturberen?

Alsjeblieft zeg.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Surrendered
Ervaren pen

Jagang schreef:Allemachtig.
Laat men zich nu werkelijk voor Sur's karretje spannen door het "juiste" antwoord te willen geven in een sprookjesquiz, zodat hij weer ergens over kan masturberen?

Alsjeblieft zeg.
Waarom reageer je?

Groeten, Surrendered
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Surrendered schreef:Waarom reageer je?

Groeten, Surrendered
Omdat ik een beetje niet goed wordt van het gegeven dat er mensen zijn die je spelletje willen meespelen.
Dat ongenoegen uit ik graag.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
siger

Bericht door siger »

Surrendered schreef:De 2de vrouw ging naar de Hemel. Ok? De vraag was; waarom?
Surrendered,

ben je wel zeker op het goede forum?
Hier lachen we ons vooral een bult met de hel en zo.

En met Jezus natuurlijk, maar NIET met Mohammed.
http://www.youtube.com/watch?v=HbqUdqqt ... detailpage" onclick="window.open(this.href);return false;
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

@ Sur,

Je negeert maar weer eens de antwoorden om je eigen doe-het-zelf-islam te promoten. Een islam die volledig in strijd is met die van Mohammed. Ik kan nog wel een hadith plaatsen waaruit blijkt dat de hel vol vrouwen zit etc., maar je negeert ze toch.

Het is al een bladzijde duidelijk dat je ons wilt vertellen dat de goede daden bepalend zijn voor de moslim. Maar volgens Mo gaan beide vrouwen 99% zeker naar de hel en bepaalt het houden aan de regeltjes je bestemming. En alle goede daden van de niet-moslims tellen sowieso niet.

Waarom ga je niet eens in op de feiten uit je religie?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Surrendered
Ervaren pen

Jagang schreef: Omdat ik een beetje niet goed wordt van het gegeven dat er mensen zijn die je spelletje willen meespelen.
Dat ongenoegen uit ik graag.
Ok. Dankjewel.

Groeten, Surrendered
Surrendered
Ervaren pen

siger schreef: Surrendered,

ben je wel zeker op het goede forum?
Hier lachen we ons vooral een bult met de hel en zo.

En met Jezus natuurlijk, maar NIET met Mohammed.
http://www.youtube.com/watch?v=HbqUdqqt ... detailpage" onclick="window.open(this.href);return false;
Het gaat nu niet om Hemel of Hel. Het gaat om de reden waarom de tweede vrouw wel naar de Hemel gaat en de eerste niet. Het heeft een heeeel andere reden, dan de hadiths die jullie plaatsen.

Groeten, Surrendered
Surrendered
Ervaren pen

gerard_m schreef:@ Sur,

Je negeert maar weer eens de antwoorden om je eigen doe-het-zelf-islam te promoten. Een islam die volledig in strijd is met die van Mohammed. Ik kan nog wel een hadith plaatsen waaruit blijkt dat de hel vol vrouwen zit etc., maar je negeert ze toch.

Het is al een bladzijde duidelijk dat je ons wilt vertellen dat de goede daden bepalend zijn voor de moslim. Maar volgens Mo gaan beide vrouwen 99% zeker naar de hel en bepaalt het houden aan de regeltjes je bestemming. En alle goede daden van de niet-moslims tellen sowieso niet.

Waarom ga je niet eens in op de feiten uit je religie?
Deze?
(Sahih Bukhari) Volume 7, Boek 62, Nummer 125:

Verteld door ‘Abdoellah bin Abbaas:
Toen zag ik het hellevuur en ik heb nooit eerder zo’n afschuwelijk ding gezien en ik zag dat de meerderheid van de hellebewoners vrouwen zijn.” De mensen vroegen: “Oh Apostel van Allah! Wat is de reden daarvoor?” Hij antwoordde: “Vanwege hun ondankbaarheid.”Er werd gevraagd: “Geloven zij niet in Allah (zijn ze ondankbaar aan Allah)?” Hij antwoordde: “Ze zijn niet dankbaar jegens hun mannen en ze zijn niet dankbaar genoeg voor de gunsten die aan ze worden bewezen. Zelfs als je goed doet aan één van hen je hele leven lang, zal ze zeggen als haar iets in je gedrag niet aanstaat: “Ik heb nooit iets goed van je gezien.”
"ik zag dat de meerderheid van de hellebewoners vrouwen zijn"
Dus niet onzin uitbraken met je 99% kans.

Groeten, Surrendered
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Surrendered schreef: “Ze zijn niet dankbaar jegens hun mannen en ze zijn niet dankbaar genoeg voor de gunsten die aan ze worden bewezen. Zelfs als je goed doet aan één van hen je hele leven lang, zal ze zeggen als haar iets in je gedrag niet aanstaat: “Ik heb nooit iets goed van je gezien.”
Groeten, Surrendered[/quote]

En dan maar volhouden dat de islam vrouwvriendelijk is. [-X
Ze moeten vooral dankbaar zijn de vrouwen, mannen schijnbaar niet?
Er is dus duidelijk verschil tussen mannen en vrouwen volgens de islam.

En dat mensen in deze blatante omzin geloven is mij een volkomen raadsel.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie