Kan ik hier antwoord opgeven? Volgens mij ja. Ik zal jou een verhaal vertellen en een vraag stellen. Jij zult tegen mij zeggen wat je denkt dat de antwoord is, en daarna wat je er van begreep.maartje schreef: Omdat dit citaat volkomen haaks staat op alle de regels van de islam. Hier wordt opgeroepen om je buiten je eigen streken aan te passen aan de daar geldende regels en je daar nuttig te maken. Bidden en vasten maakt je geen goed mens, maar wel hoe je anderen behandelt. Het heeft geen nut om koosjer/halal te eten als er verder niet veel anders doet dan vuilbekken tegen een ander.
En verder dacht ik, Bregje is zo dol op citaten plaatsen. Laat ik eens gezellig mee doen, maar dan vanuit een andere invalshoek. Verder ik vraag me verder af waarom eerst Jezus eerst gestuurd wordt met deze boodschap en 700 jaar later ineens Mohammed met zowat de tegengestelde mededelingen.
Mij dunkt me dat dit citaat aardig de lading dekt waar het op vredelievendheid aankomt.
"Er waren twee vrouwen. Ze waren allebei buren, allebei moslim. De ene vrouw, bad elke dag. Dag en Nacht, non-stop etc. Ze vaste elke maandag en donderdag(omdat dit Sunnah is). In het kort, ze vervulde elk regel binnen de Islam. Maar; ze werd gehaat door iedereen. Waarom? Omdat zij asociaal was. Gierig, minachtend etc. etc. De andere vrouw, bad zoveel ze kon. Soms 5 keer per dag, soms 4 en soms meer. Deze vrouw was het tegenovergestelde van haar buur. Zij was gul, aardig, sociaal en ging met iedereen heel goed om. Ze werd dus ook geliefd onder haar buren, vrienden etc."
Welke vrouw ging naar de Hemel?
Groeten, Surrendered