Evangelisatiehoekje waar Surrendered kan ge/overtuigen

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Moeders
Forum fan

Re: Evangelisatiehoekje waar Surrendered kan ge/overtuigen

Bericht door Moeders »

Beste Surrendered, ik wil je graag als vrouw zijnde antwoorden en proberen uit te leggen waarom islam heel erg denigrerend is voor vrouwen.
Surrendered schreef: Nou? Nee. Als ze wordt mishandeld kan zij direct scheiden. En dan kan zij best wel voor haar zelf zorgen. Ze kan naar haar familie gaan etc. En ze hoeft helemaal geen loon aftegeven. Haar loon mag ze gewoon houden.
"voor jezelf zorgen" is niet hetzelfde als "naar familie gaan". Ofwel een vrouw is afhankelijk van een man ofwel van familie...maar.... afhankelijk zal ze zijn.
Luister, voor de Islam was er geen gelijkheid en geen vrijheid in Saudi Arabië. De Islam was een bevrijding voor de vrouwen. Ze mochten alleen leven, ze hadden het recht buitenshuis te werken, ze mocht eigen bezittingen hebben. Ze was gelijk aan de man. Mannen moesten zorgen voor de familie etc.

Wanneer een vrouw gelijk is aan een man dan betekent dat dat ze dezelfde rechten en plichten hebben (zoals in kafir-land). In islam hebben mannen en vrouwen geen gelijke rechten en plichten. Ieder heeft zijn eigen "sexe-gerelateerde" rol en heeft daarnaar te leven....punt uit.
Je hebt geen grens in relaties in de Islam. Je mag zo vaak als je wil trouwen, scheiden(scheiden met redenen) etc. Mannen mogen tegelijkertijd maar 4 vrouwen hebben. En dan vraag ik eens aan jou. Als een vrouw is getrouw met vier mannen, wat zou er dan gebeuren met die kinderen(psychisch)?
Nou? Wat zou er gebeuren met kinderen wanneer een vrouw 4 mannen heeft?
En, welk voordeel heeft het voor kinderen wanneer een man 4 vrouwen heeft?
Zoals ik al zei, Islam legt geen grens met relaties. En er zijn geen onmenselijke straffen ervoor. Dat klopt niet.
In islam is maar plek voor 1 soort relatie:"man (4)vrouwen.
Meer keuzes zijn er niet. Eenieder die een ander soort relatie heeft wordt onmenselijk gestraft.
Kom op man. Denk is even na. Wat is er slecht aan slaan? Niet slecht begrijpen! Ik bedoel niet dat slaan goed is. Wat is er slecht aan slaan zonder pijn te laten voelen en zonder enig letsel te veroorzaken? Eigenlijk, is dat wel mogelijk? Iemand slaan zonder pijn te laten voelen?
Waarom zou je slaan anders dan om de ander te vernederen?

Waarom slaan zo "goed" is voor een relatie dan neem ik aan dat een vrouw een man ook mag slaan? (uiteraard zonder zichtbaar lichamelijk letsel te veroorzaken).

Toen ik getrouwd was heeft mijn man mij 1 keer een klap gegeven...... het duurde 10 minuten om mijn zoon, hond en kat te pakken en het pand voorgoed te verlaten.
Wanneer ik een moslima was geweest had ik dat niet kunnen doen en had ik kunnen wachten op de volgende klap. Gelukkig kan ik uitstekend voor mezelf zorgen en hoef geen genoegen te nemen met een man die zijn handjes op de verkeerde manier gebruikt.

Dat is natuurlijk waarom vrouwen in islam volkomen afhankelijk gehouden worden..... ze mochten eens op eigen benen gaan staan en een man zijn plaats wijzen.
Surrendered
Ervaren pen

Bericht door Surrendered »

Moeders schreef:"voor jezelf zorgen" is niet hetzelfde als "naar familie gaan". Ofwel een vrouw is afhankelijk van een man ofwel van familie...maar.... afhankelijk zal ze zijn.
Familie was maar een voorbeeld. Ze kan ook scheiden en zelfstandig leven.

Wanneer een vrouw gelijk is aan een man dan betekent dat dat ze dezelfde rechten en plichten hebben (zoals in kafir-land). In islam hebben mannen en vrouwen geen gelijke rechten en plichten. Ieder heeft zijn eigen "sexe-gerelateerde" rol en heeft daarnaar te leven....punt uit.[/quote]
Nee. Geen punt uit. Ja mannen vrouwen hebben gelijke plichten, en rechten. Een vrouw heeft haar plichten en een man zijn plichten. En die zijn evenveel, en zijn gelijk.
Nou? Wat zou er gebeuren met kinderen wanneer een vrouw 4 mannen heeft?
Als ik 4 vaders had, dan zou ik als eerst willen weten wie precies mijn vader is. Ten tweede zou ik slecht opgroeien. Jij weet zelfs beter dan mij dat een kind niet zonder moeder liefde kan. En dat moet een kind volledig krijgen. Met 4 vaders lukt dat niet.
En, welk voordeel heeft het voor kinderen wanneer een man 4 vrouwen heeft?
Geen. Een man mag ook niet zomaar met 4 vrouwen tegelijk trouwen. Daarvoor moet hij belangrijke redenen hebben, en hij moet voor de 4 vrouwen kunnen zorgen(gelijk zorgen).
In islam is maar plek voor 1 soort relatie:"man (4)vrouwen.
Meer keuzes zijn er niet. Eenieder die een ander soort relatie heeft wordt onmenselijk gestraft.
Nee, man en vrouw. Alleen geen man en man of vrouw en vrouw.

Waarom zou je slaan anders dan om de ander te vernederen?

Waarom slaan zo "goed" is voor een relatie dan neem ik aan dat een vrouw een man ook mag slaan? (uiteraard zonder zichtbaar lichamelijk letsel te veroorzaken).
Ja. Als een man een vrouw slaat mag de vrouw terug slaan. Als een vrouw een man slaat mag de man de vrouw slaan.
Toen ik getrouwd was heeft mijn man mij 1 keer een klap gegeven...... het duurde 10 minuten om mijn zoon, hond en kat te pakken en het pand voorgoed te verlaten.
Ik vind het jammer voor je. Maar je deed het fout. Je moest terug slaan, en daarna het pand verlaten.
Wanneer ik een moslima was geweest had ik dat niet kunnen doen en had ik kunnen wachten op de volgende klap. Gelukkig kan ik uitstekend voor mezelf zorgen en hoef geen genoegen te nemen met een man die zijn handjes op de verkeerde manier gebruikt.
Wanneer jij een moslim was geweest zou de man wachten op jouw klap, omdat jij de recht hebt om hem terug te slaan. Je kan ook gewoon, zoals jij al deed, scheiden. En als moslima kon je ook uitstekend voor jezelf zorgen. Waarom krijg jij en andere nou andere ideeën over de Islam? Ik begrijp niet dat jullie zo gemakkelijk in barbaren kunnen geloven.
Dat is natuurlijk waarom vrouwen in islam volkomen afhankelijk gehouden worden..... ze mochten eens op eigen benen gaan staan en een man zijn plaats wijzen.
Onjuist Moeders... onjuist.

Groeten, Surrendered
"Kullu nefsun za'i gattu mevt"
Elke nafs zal de dood proeven.
Jinny

Bericht door Jinny »

Misschien Sur, omdat de meeste die wij zien op TV barbaren zijn die ook moslim zijn.
Ik ben het niet (lang niet) op alle fronten met je eens, maar je bent beter te pruimen dan de haatbaarden.
Je zou zomaar eens een pilsje met me kunnen drinken en een leuke discussie voeren.
Moeders
Forum fan

Bericht door Moeders »

Beste surrendered, zolang mannen de "voogden" van vrouwen zijn is er geen "gelijk".

Zolang mannen 4 vrouwen mogen hebben maar vrouwen niet 4 mannen..is er geen "gelijk".
De reden voor deze ongelijkheid doet niet terzake...... het is en blijft ongelijk.

Zolang vrouwen mannen moeten gehoorzamen...is er geen gelijk.

Zolang vrouwen niet alleen mogen reizen...is er geen "gelijk".
Etc..etc.

Het hebben van (mannelijke en vrouwelijke) rechten en plichten houdt niet in dat ze daardoor "gelijk" zijn.
Pas wanneer die rechten en plichten DEZELFDE zijn ...... is er spake van gelijkheid.

En, nee.
Ik sla niet, nooit... ik ga weg.... simpel.
Nee, man en vrouw. Alleen geen man en man of vrouw en vrouw.
Inderdaad, alleen man/vrouw...... en.... alleen in een huwelijk.
Meer mogelijkheden zijn er niet...... en bij overtreding van die regel zijn er onmenselijke straffen.
Hokken, vriendje etc is er niet bij.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Surrendered schreef:
Ik vind het jammer voor je. Maar je deed het fout. Je moest terug slaan, en daarna het pand verlaten.

Groeten, Surrendered

:mrgreen: Die vind ik wel leuk Sur.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Surrendered
Ervaren pen

Moeders schreef:Beste surrendered, zolang mannen de "voogden" van vrouwen zijn is er geen "gelijk".
Er is niets of niemand in de Islam die zegt dat vrouwen en mannen niet gelijk kunnen onderhandelen, netzoals er niets of niemand zegt dat de man voogd moet zijn over de vrouw.
Zolang vrouwen mannen moeten gehoorzamen...is er geen gelijk.
En wie zegt dat mannen vrouwen niet moeten gehoorzamen? Er zijn zaken waarbij vrouwen mannen moeten gehoorzamen en er zijn zaken waarbij mannen vrouwen moeten gehoorzamen. Punt uit.
Zolang vrouwen niet alleen mogen reizen...is er geen "gelijk".
Etc..etc.
Dat is over aan de echtgenote van die vrouw. Ik zelf zou het niet fijn vinden, dat mijn vrouw alleen weg gaat. Omdat ik niet zou willen dat er wat gebeurt met mijn vrouw. Het is gewoon over aan de echtgenote.
En, nee.
Ik sla niet, nooit... ik ga weg.... simpel.
Zoals ik al zei, kan jij dat ook doen volgens de Islam(voor de Islam mocht dat niet, na de Islam wel).
Inderdaad, alleen man/vrouw...... en.... alleen in een huwelijk.
Vind ik 100% eerlijk en logisch. Hoe weet jij wat de reden is dat een persoon met jou trouwt? Hoe weet jij dat hij/zij geen slechte doelen hebben?
...bij overtreding van die regel zijn er onmenselijke straffen.
Alleen barbaren hebben onmenselijke straffen. Dan mag jij het zelf weten als jij deze regels overtreedt. Eigen schuld dikke bult... of niet?

Groeten, Surrendered
Surrendered
Ervaren pen

Jim schreef:Misschien Sur, omdat de meeste die wij zien op TV barbaren zijn die ook moslim zijn.
Ik ben het niet (lang niet) op alle fronten met je eens, maar je bent beter te pruimen dan de haatbaarden.
Je zou zomaar eens een pilsje met me kunnen drinken en een leuke discussie voeren.
Die moslims zijn, of die zich zelf moslim noemen? En nee dank je. Ik neem wel een glas sinaasappelsap. :)

Groeten, Surrendered
Surrendered
Ervaren pen

Fishhook schreef: :mrgreen: Die vind ik wel leuk Sur.
Mooi he? En het klopt ook nog echt. :D

Groeten, Surrendered
Jinny

Bericht door Jinny »

Surrendered schreef:
Jim schreef:Misschien Sur, omdat de meeste die wij zien op TV barbaren zijn die ook moslim zijn.
Die moslims zijn, of die zich zelf moslim noemen? En nee dank je. Ik neem wel een glas sinaasappelsap. :)

Groeten, Surrendered
Natuurlijk noemen ze zich moslim, dat doe jij toch ook?
En wat die jus betreft, kiep ik er wel wat bessen door, drinkt mijn meisje soms, heb je het verkeerde glas gepakt, kun jij niets aan doen. :D
Surrendered
Ervaren pen

Jim schreef:Natuurlijk noemen ze zich moslim, dat doe jij toch ook?
En wat die jus betreft, kiep ik er wel wat bessen door, drinkt mijn meisje soms, heb je het verkeerde glas gepakt, kun jij niets aan doen. :D
Ja, zij noemen zichzelf moslims. Maar je bent geen moslim als je bijv gelooft in Mohammed(vzmh) en niet gelooft in de andere profeten. Deze mensen(S4H etc.) veranderen de regels van de Sharia. Terwijl er niets of niemand in de Islam zegt dat kerst vieren niet mag, en er niets is in de Sharia tegen kerst, hebben deze mensen wel wat tegen kerstfeest. Zij zeggen anti-kerst. Elk moslim moet deelnemen. Deze mensen veranderen de Islam dus. En ze veranderen de weten van de Sharia, omdat ze die niet accepteren.

Groeten, Surrendered
Moeders
Forum fan

Bericht door Moeders »

Ik geef het op.... "gelijk" is volgens mij een onbekend begrip in islam.

De reacties van Surrendered blijven duiden op "ongelijkheid" maar hij blijft zeggen dat dat "gelijk" is.

Ik ben hetzelfde tegengekomen met de begrippen "moeten en mogen". Dat zijn ook begrippen die in islam door elkaar gebruikt worden en waar de betekenis niet begrepen wordt.

surrendered: netzoals er niets of niemand zegt dat de man voogd moet zijn over de vrouw.
Trouwens surrendered, dat mannen de voogden zijn van vrouwen staat letterlijk in de koran. Dat vrouwen mannen moeten gehoorzamen staat er ook en dat mannen vrouwen moeten gehoorzamen staat er niet.
4:34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie u ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Surrendered schreef:Ja, zij noemen zichzelf moslims. Maar je bent geen moslim als je bijv gelooft in Mohammed(vzmh) en niet gelooft in de andere profeten. Deze mensen(S4H etc.) veranderen de regels van de Sharia. Terwijl er niets of niemand in de Islam zegt dat kerst vieren niet mag, en er niets is in de Sharia tegen kerst, hebben deze mensen wel wat tegen kerstfeest. Zij zeggen anti-kerst. Elk moslim moet deelnemen. Deze mensen veranderen de Islam dus. En ze veranderen de weten van de Sharia, omdat ze die niet accepteren.

Groeten, Surrendered

Ook allemaal nepmuslims zeker ?

http://teletekst.nos.nl/?132-01
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

sharia? vrije interpretatie door de imams, heb je een leidraad voor sharia waarin staat dat je een kind van 8 de handen moet afhakken omdat het een appel steelt?

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Surrendered
Ervaren pen

LordDragon schreef:sharia? vrije interpretatie door de imams, heb je een leidraad voor sharia waarin staat dat je een kind van 8 de handen moet afhakken omdat het een appel steelt?

MVG, LD.
Nee. Dat staat er niet. Hoezo? Heeft iemand dit dan gedaan?

@ Geert, link werkt niet.

Groeten, Surrendered
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Moeders schreef:Ik geef het op.... "gelijk" is volgens mij een onbekend begrip in islam.

De reacties van Surrendered blijven duiden op "ongelijkheid" maar hij blijft zeggen dat dat "gelijk" is.

Ik ben hetzelfde tegengekomen met de begrippen "moeten en mogen". Dat zijn ook begrippen die in islam door elkaar gebruikt worden en waar de betekenis niet begrepen wordt.

... Dat vrouwen mannen moeten gehoorzamen staat er ook en dat mannen vrouwen moeten gehoorzamen staat er niet.
4:34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie u ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

Precies. De enige manier waarop moslims zich kunnen aanpassen aan modern seculier denken is het op dezelfde manier te doen als christenen dat moeten doen: de uitspraken in hun heilige geschriften die ons moderne denken niet meer serieus kan nemen zoveel mogelijk onder het vloerkleed vegen, en wanneer men ze onder de neus geschoven krijgt proberen met woordgegoochel toch aan te laten sluiten op moderne denkbeelden.
Het boekgeloof is en blijft letterlijk een kinderachtige bezigheid, iets wat enkel iemand kan doen die geestelijk nooit is opgegroeid tot een wet voor zichzelf.
Surrendered schreef:Ik zelf zou het niet fijn vinden, dat mijn vrouw alleen weg gaat. Omdat ik niet zou willen dat er wat gebeurt met mijn vrouw.
Zegt een jochie van 14?
Indien ik dat echt moet geloven, dan :lol:
Born OK the first time
Plaats reactie