"voor jezelf zorgen" is niet hetzelfde als "naar familie gaan". Ofwel een vrouw is afhankelijk van een man ofwel van familie...maar.... afhankelijk zal ze zijn.Surrendered schreef: Nou? Nee. Als ze wordt mishandeld kan zij direct scheiden. En dan kan zij best wel voor haar zelf zorgen. Ze kan naar haar familie gaan etc. En ze hoeft helemaal geen loon aftegeven. Haar loon mag ze gewoon houden.
Luister, voor de Islam was er geen gelijkheid en geen vrijheid in Saudi Arabië. De Islam was een bevrijding voor de vrouwen. Ze mochten alleen leven, ze hadden het recht buitenshuis te werken, ze mocht eigen bezittingen hebben. Ze was gelijk aan de man. Mannen moesten zorgen voor de familie etc.
Wanneer een vrouw gelijk is aan een man dan betekent dat dat ze dezelfde rechten en plichten hebben (zoals in kafir-land). In islam hebben mannen en vrouwen geen gelijke rechten en plichten. Ieder heeft zijn eigen "sexe-gerelateerde" rol en heeft daarnaar te leven....punt uit.
Nou? Wat zou er gebeuren met kinderen wanneer een vrouw 4 mannen heeft?Je hebt geen grens in relaties in de Islam. Je mag zo vaak als je wil trouwen, scheiden(scheiden met redenen) etc. Mannen mogen tegelijkertijd maar 4 vrouwen hebben. En dan vraag ik eens aan jou. Als een vrouw is getrouw met vier mannen, wat zou er dan gebeuren met die kinderen(psychisch)?
En, welk voordeel heeft het voor kinderen wanneer een man 4 vrouwen heeft?
In islam is maar plek voor 1 soort relatie:"man (4)vrouwen.Zoals ik al zei, Islam legt geen grens met relaties. En er zijn geen onmenselijke straffen ervoor. Dat klopt niet.
Meer keuzes zijn er niet. Eenieder die een ander soort relatie heeft wordt onmenselijk gestraft.
Waarom zou je slaan anders dan om de ander te vernederen?Kom op man. Denk is even na. Wat is er slecht aan slaan? Niet slecht begrijpen! Ik bedoel niet dat slaan goed is. Wat is er slecht aan slaan zonder pijn te laten voelen en zonder enig letsel te veroorzaken? Eigenlijk, is dat wel mogelijk? Iemand slaan zonder pijn te laten voelen?
Waarom slaan zo "goed" is voor een relatie dan neem ik aan dat een vrouw een man ook mag slaan? (uiteraard zonder zichtbaar lichamelijk letsel te veroorzaken).
Toen ik getrouwd was heeft mijn man mij 1 keer een klap gegeven...... het duurde 10 minuten om mijn zoon, hond en kat te pakken en het pand voorgoed te verlaten.
Wanneer ik een moslima was geweest had ik dat niet kunnen doen en had ik kunnen wachten op de volgende klap. Gelukkig kan ik uitstekend voor mezelf zorgen en hoef geen genoegen te nemen met een man die zijn handjes op de verkeerde manier gebruikt.
Dat is natuurlijk waarom vrouwen in islam volkomen afhankelijk gehouden worden..... ze mochten eens op eigen benen gaan staan en een man zijn plaats wijzen.