Surrendered schreef:<< >>
Als ik twijfel onderzoek ik het.
<< >>
Zou je het volgende dan willen onderzoeken voor me?
- De Islam zorgt bij een aantal Moslim(a)s voor de angst dat (geliefde) ongelovigen in de Hel zullen branden. De Koran is daar dan ook duidelijk over, want ondanks de vermeende barmhartigheid van Allah staat zulks klip en klaar beschreven in de Koran! Ik lees dat jij schrijft dat het slecht is om te denken dat Allah iemand in de Hel zal laten branden omdat Allah barmhartig is, maar daarmee onderzoek jij je twijfel niet, daarmee ontloop jij die twijfel.
Feitelijk schrijf jij dat er onjuistheden in de Koran staan:
alleen dat al zou je aan het twijfelen mnoeten brengen, toch?
Godsdienstvrijheid betekent onder andere dat je mag twijfelen en
dat je die twijfel mag onderzoeken, niet dat je die twijfel ontloopt door middel van dogma's zoals:
"Allah is barmhartig, dus zulke gedachtes zijn slecht en daarom twijfel ik niet"
*
Als ik je keuze voor de Islam goed begrijp vond die keuze met name vanuit je gevoel plaats,
omdat jij je goed voelt bij lichamelijke en geestelijke reinheid en hygiëne en
omdat het vele bidden je een fijn en rustig gevoel geeft, klopt dat?
*
Heb je ook goed nagedacht en verstandelijke argumenten overwogen alvorens de sjahada uit te spreken?
Zou je die argumenten op willen schrijven hiero? Ik ben namelijk nieuwsgierig hoe jij tot de overtuiging bent gekomen dat Allah bestaat en dat de Koran het onfeilbare Woord van Allah is.
Vooral ook omdat jij aangaf niet van jongs af aan geïndoctrineerd te zijn en
het dus een vrije keus was om tot die overtuiging te komen.
*
Ik begrijp wel DAT het voor jou onvoorstelbaar is dat Allah niet zou bestaan,
maar ik begrijp niet WAAROM het voor jou onvoorstelbaar is dat Allah niet zou bestaan ...
... begrijp jij wel dat het voor ongelovigen onvoorstelbaar is dat Allah bestaat en
dat ongelovigen meer keuze vrijheid hebben omdat zij in alle vrijheid (ook in stilte!)
het eventuele bestaan van Allah kunnen/mogen overwegen?
Ja, dat begrijp ik.
<< >>
Zou je me dan ook uit willen leggen
WAAROM het voor jou onvoorstelbaar is dat Allah niet zou bestaan ...
... gewoon, als gedachte-experiment:
- "Wat ALS ik me zou vergisen en Allah niet zou bestaan?"
*
Heb jijzelf als Moslim dalik niet de plicht om
je eigen kinderen een Islamitische opvoeding te geven en
als je vrouw vervolgens een afvallige zou worden,
ben je dan niet verplicht om van haar te scheiden?
Geen idee.
En als je toekomstige echtgenote na verloop van tijd een afvallige wordt,
blijf je dan getrouwd met je afvallige vrouw en
hoe moet dan met de Islamitische opvoeding van je kinderen?
Zoals ik al zei. Geen idee.
<< >>
Mag ik daaruit concluderen dat je voor de Islam gekozen hebt zonder dat je weet
welke gevolgen dat zal hebben voor de rest van je leven?
*
Sorry als ik voor jouw gevoel soms op een wat botte manier doorvraag ...
... ik houd niet zo van om de hete brei heendraaien, ik kies liever voor duidelijkheid dan beleefdheid.
Ik vroeg door over het persoonlijke vragen stellen aan Allah omdat ik wilde weten of je een persoonlijke relatie hebt met Allah, door je heldere antwoord is me nu duidelijk dat je een persoonlijke relatie hebt met Allah. Het maakt me tevens duidelijk dat jouw geloof voor jou positieve aspecten bevat, zoals dat het je ook een bepaalde mate van steun verleent in het overwinnen van dagdagelijkse beslommeringen.
Waarom geeft Allah nooit zelf antwoord?
Laat ik het zo zeggen. Je bent op school. Je maakt een toets. In dit geval dan examen toets. Zou het logisch zijn om aan medeleerlingen te gaan vragen waarom de directeur nooit met je praat tijdens toetsen? Zou dat logisch zijn? Volgens mij zou de hele klas diegenen uitlachen.
<< >>
Als ik je goed begrijp dan zie je jouw leven als een finale test, als een soort examen?
Is de Koran daarbij dan het studie-boek, Imams de leerkrachten en de Sharia het regelement van orde?
Ja, dat Allah de directeur is die nooit met je praat is me duidelijk ...
Zijn dat denkbeelden die
vanuit de Islam komen of heb je het zelf als voorbeeld bedacht
om mij duidelijk te maken waarom
volgens jouzelf Allah nooit antwoord?
Openbaringen waren via via. De Soennah is het leven van Mohammed(vzmh). Hij had zijn hele leven aangepast aan de Islam. Daarom dat hij op zijn kleding lette, dat hij zijn tanden poetste. Dat hij andere niet ging kwetsen etc. Of fluisteren etc.
<< >>
Is daarom Mohammed jouw grootste voorbeeld hoe te leven, omdat hij zijn hele leven aanpastte aan de Islam? Is er geen enkel aspect aan Mohammeds leven waar je twijfels bij voelt?
Bijvoorbeeld bepaalde handelingen en gedrag welke Mohammed destijds ten toon spreidde
welke jij zelf heden ten dage nooit zo zou willen uitvoeren omdat jij je dan een slecht mens zou vinden?
Betekent het feit dat je mijn vraag niet begrijpt, dat je nog nooit gehoord hebt van de Mahdi met zijn Mahdi-leger? Ook niet bekend met Dajjal? Ik heb begrepen dat men binnen de islam een sterk geloof heeft in het einde der tijden, hoe zit dat dan bij jou?
Gayah, doe je dit expres? Ik begrijp alleen niet wat je precies bedoelt met de vraag.
<< >>
Ja, dat doe ik expres! Zoals ik al eerder schreef:
- "Sorry als ik voor jouw gevoel soms op een wat botte manier doorvraag ...
... ik houd niet zo van om de hete brei heendraaien,
ik kies liever voor duidelijkheid dan beleefdheid."
Natuurlijk ken ik Mahdi(a.s) en de Mahdi-leger(ten minste het is niet echt een leger maar ja). Natuurlijk ken ik de Dajjal. Ik heb ook een sterk geloof aan het Eind der Tijden. Vooral een sterk geloof in het Beoordeling. Waarbij diegenen die gelijk hebben hun rechten krijgen en diegenen die ongelijk hebben ervoor moeten betalen(wat ik dus heel logisch vind).
Groeten, Sur
Als je fouten maakt moet je daarvoor boeten? Ja, daar is wel wat voor te zeggen hoor!
Maar als je dan betaald hebt voor je fouten, moet je daar dan voor blijven boeten?
Er is ook nog zoiets als gerechtigheid, toch?
- Gedachtenexperiment:
Jij leeft je hele leven volgens de Islam.
Ik leef mijn hele leven als heks,
waarbij ik Gaia, Moeder Aarde als mijn Moedergodin beschouw en Allah verwerp.
Het laatste jaar van jouw leven ga jij (om één of andere reden)
over tot een leven als heks waarbij jij Gaia, Moeder Aarde als jouw Moedergodin beschouwt.
Het laatste jaar van mijn leven ga ik (om één of andere reden)
over tot een leven volgens de Islam.
- Wie van ons tweetjes is bij Allah en
- wie van ons tweetjes zal eeuwig branden?
Is dat barmhartige gerechtigheid?