Fouten in de Koran

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Marinus
Bevlogen

Re: Fouten in de Koran

Bericht door Marinus »

Jim schreef:Hoeveel anekdotes moet je hebben voordat het een trend blijkt?
Ik moet er persoonlijk veel hebben. Het duurde even voordat ik van islamofiel islamofoob was. Ik schat dat mijn islamofobie gebaseerd is op ettelijke duizenden anekdotes. Ja, ik kom uiteindelijk vanaf de positie dat de Islam een religie van kusjes en knuffels is die gekenmerkt wordt door een nobele geschiedenis. Dat leerde je vroeger namelijk op school.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Jinny

Bericht door Jinny »

Heb je een andere school gehad dan ik.
Wij kregen (zeer) summier iets over het katholieke geloof te horen omdat dat mainstream was in ons dorp.
Ik heb de islam van dag een een rot religie gevonden.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Jim schreef:Heb je een andere school gehad dan ik.
Ik zat wat dat betreft op een dhimmie-opleiding. Gelukkig kwam het alleen aan de orde met triviale vakken als Godsdienst, maar het was het typische apologetische youtube-gebabbel aangevuld met suikersprookjes van Mo de Gans. De Westerse cultuur was inferieur aan de Islamitische, zo veel was duidelijk.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Jinny

Bericht door Jinny »

Ik heb alleen op de lagere school iets met godsdienst van doen gehad.
Daarna nooit meer in een schoolse situatie.
En ik zat op een klein openbaar schooltje in een klein dorpje diep in de KNH.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Marinus schreef:Ik moet er persoonlijk veel hebben. Het duurde even voordat ik van islamofiel islamofoob was.
Jim schreef:Heb je een andere school gehad dan ik.
Ik zat wat dat betreft op een dhimmie-opleiding. Gelukkig kwam het alleen aan de orde met triviale vakken als Godsdienst, maar het was het typische apologetische youtube-gebabbel aangevuld met suikersprookjes van Mo de Gans. De Westerse cultuur was inferieur aan de Islamitische, zo veel was duidelijk.
Ik zit een beetje bevreemd jou regels te lezen.
Geen enkel "oh ja" gevoel.

Wat was dat voor opleiding?
Internationale school in Abu Dhabi? :D
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Het enige wat mij is blijven hangen is: Het mohammedanisme werd te vuur en te zwaard verspreid en gelukkig hield Karel de Grote ze tegen (Slag bij Poitiers 732). Maar het duurde nog eeuwen voordat de Spanjaarden zich konden bevrijden van de islamitische overheersing.
Aan de islam in het Midden-oosten is volgens mij nooit aandacht besteed.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Vilaine schreef:Het enige wat mij is blijven hangen is: Het mohammedanisme werd te vuur en te zwaard verspreid en gelukkig hield Karel de Grote ze tegen (Slag bij Poitiers 732). Maar het duurde nog eeuwen voordat de Spanjaarden zich konden bevrijden van de islamitische overheersing.
In ieder geval werd bijna heel christelijk Noord-Afrika door de islam verzwolgen (met als "hoogtepunt" de verbranding van boeken van de bibliotheek van Alexandrië door mohammedaanse barbaren).
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Vilaine schreef:Het enige wat mij is blijven hangen is: Het mohammedanisme werd te vuur en te zwaard verspreid en gelukkig hield Karel de Grote ze tegen (Slag bij Poitiers 732). Maar het duurde nog eeuwen voordat de Spanjaarden zich konden bevrijden van de islamitische overheersing.
Dat is inderdaad heel knap, zestien jaar voordat hij geboren was.... (Karel de Grote 748 - 814)
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
Eindelijk!
Het bewijs van reïncarnatie is geleverd:
collegavanerik schreef:<< >>
Dat is inderdaad heel knap, zestien jaar voordat hij geboren was.... (Karel de Grote 748 - 814)
        • :lol:
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
vegan-revolution
Superposter

Het was waarschijnlijk een andere Karel, namelijk Karel Martel, de grootvader van Karel de Grote, volgens wat hier staat.

Zie ook Slag bij Poitiers.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Karel Martel, je hebt gelijk.
Even had ik het Roelantslied in mijn hoofd.
Ronceveaux 778 (klopt het nu wel?)
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Hoe betrouwbaar zijn de geschiedkundige reconstructies?
De Slag bij Tours.
De moslimimperialisten waren Poitiers al een heel eind voobij.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

vegan-revolution schreef:In ieder geval werd bijna heel christelijk Noord-Afrika door de islam verzwolgen (met als "hoogtepunt" de verbranding van boeken van de bibliotheek van Alexandrië door mohammedaanse barbaren).
Ik dacht dat dat nu juist door christenen gedaan was.
In 48 voor christus is het meeste al verbrand tijdens de oorlog tussen Cleopatra en haar broer Ptolemaeus en in 398 na Christus is de rest verbrand in opdracht van de bisschop van Alexandrië.
Er zijn daana, tot dat kalief Omar de boeken die tegen de Islam liet verbranden, natuurlijk nieuwe geschreven maar om hem nu alleen de schuld te geven lijkt mij iets te veel.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
vegan-revolution
Superposter

Fishhook schreef:
vegan-revolution schreef:In ieder geval werd bijna heel christelijk Noord-Afrika door de islam verzwolgen (met als "hoogtepunt" de verbranding van boeken van de bibliotheek van Alexandrië door mohammedaanse barbaren).
In 48 voor christus is het meeste al verbrand tijdens de oorlog tussen Cleopatra en haar broer Ptolemaeus en in 398 na Christus is de rest verbrand in opdracht van de bisschop van Alexandrië.
Er zijn daana, tot dat kalief Omar de boeken die tegen de Islam liet verbranden, natuurlijk nieuwe geschreven maar om hem nu alleen de schuld te geven lijkt mij iets te veel.
Ik heb toch niet beweerd dat kalief Omar de enige in de geschiedenis is geweest die opdracht gaf om daar boeken te verbranden.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

vegan-revolution schreef:
Fishhook schreef:
Ik heb toch niet beweerd dat kalief Omar de enige in de geschiedenis is geweest die opdracht gaf om daar boeken te verbranden.
Ok, laten we er theistische barbaren van maken.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie