Wat houdt moslims gevangen in de islam ?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Vilaine
Bevlogen

Re: Wat houdt moslims gevangen in de islam ?

Bericht door Vilaine »

Dit heeft niets te maken met de islam. Er is geen dwang in de islam. Deze man is geen moslim. Mogelijk iemand die in opdracht van een regering of organisatie de islam zwart moet maken.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
iznogoodh
Banned

Bericht door iznogoodh »

Vilaine schreef:Dit heeft niets te maken met de islam. Er is geen dwang in de islam.
De sharia spreekt je tegen. Die eist de doodstraf voor afvalligheid.
iznogoodh
Banned

Bericht door iznogoodh »

Peter van Velzen schreef:Ik weet van Molimm geestelijke bekend staan om hun domme uitspraken. Maar deze komt wel voor de eerste plaats in de rij van domme moslimuitspraken in aaanmerking.
Hij spreekt slechts dat uit wat de sharia voorschrijft.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Vilaine schreef:Dit heeft niets te maken met de islam. Er is geen dwang in de islam. Deze man is geen moslim. Mogelijk iemand die in opdracht van een regering of organisatie de islam zwart moet maken.
https://www.youtube.com/watch?v=7XRCYlZ4XOQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

iznogoodh schreef:
Peter van Velzen schreef:Ik weet van Moslim geestelijke bekend staan om hun domme uitspraken. Maar deze komt wel voor de eerste plaats in de rij van domme moslimuitspraken in aaanmerking.
Hij spreekt slechts dat uit wat de sharia voorschrijft.
Wacht even!
Dus er is een gecanoniseerde Islamitische wetgeving waarin staat dat alle moslims van hun geloof zullen afvallen als daar niet de doodstraf op zou staan?

Dat is mogelijkerwijs nog een dommere uitspraak :lol:
Ik wens u alle goeds
Jabba de Hut
Forum fan

Bericht door Jabba de Hut »

vegan-revolution schreef:
Jabba de Hut schreef:Noem het CD maar ik wil het op de volgende manier zien. God IS barmhartig. Dat in en in slechte mensen hun daden jaren kunnen blijven uitvoeren en God ze maar niet gelijk laat sterven komt omdat God ze iedere keer een kans geeft om hun leven te beteren.
Dan wil ik je het volgende voorbeeld voorleggen :

Er zijn uiteraard meer van dit soort voorbeelden. En dan lijkt het er toch op dat het gedrag van iemand (dus ook hoe iemand op de omgeving reageert) volledig bepaald wordt door de biochemische machinerie waaruit diegene is samengesteld? Dan valt er toch geen kans te geven als ieder mens zich onvermijdelijk als een soort biochemische robot moet gedragen en het er dus maar net vanaf hangt welk biochemisch lot jou getroffen heeft (gecombineerd met het lot van in welke omgeving je geboren werd)?
Jabba de Hut schreef:Vakantie. Jullie zullen de bullshit van de langstzittende gelovige op het FT forum een tijdje moeten missen. Ik kom terug in september.
Een goede vakantie toegewenst! Ook van "bullshit" valt altijd nog wel iets te leren. En niet alles dat aanvankelijk "bullshit" lijkt te zijn hoeft niet altijd (na nadere bestudering) "bullshit" te blijken.
Ik heb het er druk gehad destijds en ben nu pas in de gelegenheid om te reageren. Ach de biochemische factoren. Ook dit is mij bekend en ook dit heb ik meegenomen in de gedachtenvormingen.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Jabba de Hut schreef:Ach de biochemische factoren. Ook dit is mij bekend en ook dit heb ik meegenomen in de gedachtenvormingen.
Dan ben ik benieuwd hoe en hoe je dit kunt rijmen met "kansen geven" en "barmhartige god".
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
vegan-revolution
Superposter

En toen bleef het stil .......... (!)
oarom

Bericht door oarom »

With the help of Islam to intimidate people they feared and obeyed.
But terrorism is still present. Organized gangs of killers shoot down planes, kill people, undermine the structure.
This is discussed in the article http://www.naij.com/tag/1335-iran.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The woman tried to kill the rapist, and condemned her.
A. T. Jist
Ervaren pen

Bericht door A. T. Jist »

Hmm, volgens mij is dat wat de "moslim" gevangen houdt in de Islam simpelweg de zeer strenge sociale controle. Eigenlijk de lafheid van het hebben van een eigen mening uit angst om er niet meer bij te horen.
In een wereld waar alles mogelijk ZOU kunnen zijn, is er nog geen reden om alles maar aannemelijk te vinden.
vegan-revolution
Superposter

Die lafheid is zeer begrijpelijk als je nagaat met welke dreigementen die sociale controle gepaard gaat. Onder meer doodstraf voor afvalligheid.
A. T. Jist
Ervaren pen

vegan-revolution schreef:Die lafheid is zeer begrijpelijk als je nagaat met welke dreigementen die sociale controle gepaard gaat. Onder meer doodstraf voor afvalligheid.
Dat is deels begrijpelijk, maar het verliezen van de sociale contacten is vaak al genoeg.
In een wereld waar alles mogelijk ZOU kunnen zijn, is er nog geen reden om alles maar aannemelijk te vinden.
A. T. Jist
Ervaren pen

Ik heb vaak het idee dat het meer het religieuze ego is dat men graag in stand houdt.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Bij Humberto Tan zag is gisteravond een dame van "nietmijnislam" die veel inspiratie putte uit de islam. Ze noemde ook een paar zeer vredelievende teksten. Weliswaar uit hun verband en waarschijnlijk onbekend met de origine.
Maar ik kan me voorstellen, dat je gelovig bent (er moet toch een schepper.god zijn) en van de islam een paradijselijk beeld vormt en door dat ideaalbeeld "gevangen" blijft in de islam. Het geeft kennelijk zin aan haar bestaan.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
A. T. Jist
Ervaren pen

Vilaine schreef:Bij Humberto Tan zag is gisteravond een dame van "nietmijnislam" die veel inspiratie putte uit de islam. Ze noemde ook een paar zeer vredelievende teksten. Weliswaar uit hun verband en waarschijnlijk onbekend met de origine.
Maar ik kan me voorstellen, dat je gelovig bent (er moet toch een schepper.god zijn) en van de islam een paradijselijk beeld vormt en door dat ideaalbeeld "gevangen" blijft in de islam. Het geeft kennelijk zin aan haar bestaan.
Dat is dus gewoon misleiding en ontkenning van de feiten. Het is zeer zeker ook haar Islam, het is namelijk gebaseerd op precies de zelfde onzin als dat waar de zelfmoordenaar in geloofd. Want ook zij omarmd een walgelijk geschrift dat vol staat met haatzaaierij en religieuze discriminatie.
Plaats reactie