Evangelisatiehoekje waar Surrendered kan ge/overtuigen

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Surrendered
Ervaren pen

Evangelisatiehoekje waar Surrendered kan ge/overtuigen

Bericht door Surrendered »

Hallo,

We gaan dit topic verdelen in verschillende zaken(als iedereen daar mee eens gaat).
Het gaat hier over het bestaan van een Schepper. Jullie(iedereen die heeft gereageerd in de topic de definitie van het woord geloof) gaan allemaal verschillende "bewijzen" schrijven over het niet bestaan van een Schepper. Wel verschillende bewijzen, niet hetzelfde.

Nadat iedereen dat heeft gedaan ga ik 100 bewijzen schrijven over het bestaan van een Schepper.

Gr, Surrendered
"Kullu nefsun za'i gattu mevt"
Elke nafs zal de dood proeven.
steen
Forum fan

Re: Het bestaan van een Schepper

Bericht door steen »

Surrendered schreef:Hallo,

We gaan dit topic verdelen in verschillende zaken(als iedereen daar mee eens gaat).
Het gaat hier over het bestaan van een Schepper. Jullie(iedereen die heeft gereageerd in de topic de definitie van het woord geloof) gaan allemaal verschillende "bewijzen" schrijven over het niet bestaan van een Schepper. Wel verschillende bewijzen, niet hetzelfde.

Nadat iedereen dat heeft gedaan ga ik 100 bewijzen schrijven over het bestaan van een Schepper.

Gr, Surrendered
Misschien begrijp ik het niet helemaal (of helemaal niet) maar wie gaat hier in trappen denk je ?
Hoe kan ik nou bewijzen dat er geen god is als er geen god is ?
http://www.joodsmonument.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Aäron Loterijman

Willi Kulla, de SS'er die hem in het Baarnse Bos doodschoot.

Daarin wordt de overlijdensdatum van 25 april 1945 vermeld.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Ik wil er eventueel wel in mee, als je eerst bewijst dat kabouters niet/wel bestaan. Aan jou de keuze. :mrgreen:

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Surrendered
Ervaren pen

steen schreef:
Surrendered schreef:Hallo,

Gr, Surrendered
Misschien begrijp ik het niet helemaal (of helemaal niet) maar wie gaat hier in trappen denk je ?
Hoe kan ik nou bewijzen dat er geen god is als er geen god is ?
Met voorbeelden : :)
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Surrendered,
Dat wordt
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blufpoker
plus van jouw kant blasfemische onanie, want jij moet bij het doorgeven
van je bewijs duidelijk en helder, voor iedereen leesbaar, etaleren wat de bewijskracht zou zijn. Jij beweert daarmee dat de waarde van je bewijs minimaal dat ene detail uit de 100 betreft.

Want ik zeg telkens "Laten zien" en dat zal jij nooit doen.

En zo breek jij jouw godheid af tot onaantoonbare details en dat is voor iedere reli-gelovige blasfemie.
Omdat je dat voor je eigen gerief doet en niet voor dat van jouw schepper tussen de vele scheppers, heet het ook nog onanie.

r.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Surrendered
Ervaren pen

Alsjeblieft geen reacties buiten dit topic. En ik ben geen reli-gelovige. Ik heb geen zin om hier mijn hele verleden te vertellen. KOM MET VOORBEELDEN. Om te bewijzen dat één Schepper bestaat hoef je dat niet per se te laten zien, omdat we weten dat ik niet aan jou kan laten zien. Ik kan jouw alleen overhalen.
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Surrendered schreef:Alsjeblieft geen reacties buiten dit topic. En ik ben geen reli-gelovige. Ik heb geen zin om hier mijn hele verleden te vertellen. KOM MET VOORBEELDEN. Om te bewijzen dat één Schepper bestaat hoef je dat niet per se te laten zien, omdat we weten dat ik niet aan jou kan laten zien. Ik kan jouw alleen overhalen.
Surrendered,
Aannemende dat je het tegen mij hebt:
a) Ik ben binnen het topic,
b) Scheppers en dergelijke vallen binnen het reli-geloof. Onafhankelijk van jouw wel/niet reli-geloven. En ik bedel helemaal niet om jouw verleden, want dat is wegens je anonimiteit oninteressant en heeft ook geen enkele bewijskracht.
c) Mij overhalen doe je niet met blasfemische onanie.

En het zal toch het toppunt zijn dat jij zegt niet reli-gelovig te zijn en toch iets wil verkondigen over een of andere schepper.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

"We gaan............... " is een foute start.
We gaan namelijk helemaal niets.

God bestaat niet!

Klaar!
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Surrendered
Ervaren pen

Cluny schreef:"We gaan............... " is een foute start.

God bestaat niet!

Klaar!
Ok. Haal me dan over dat de Schepper niet bestaat.
Surrendered
Ervaren pen

kiks schreef:Ik wil er eventueel wel in mee, als je eerst bewijst dat kabouters niet/wel bestaan. Aan jou de keuze. :mrgreen:

Groet

kiks
Dwergen wel maar kabouters niet. OF ben jij d'er een? :lol:
steen
Forum fan

Bericht door steen »

Beste surrendered, ik kwam per ongeluk op jou onderwerp "Het bestaan van een schepper" terecht.
En reageerde een beetje impulsief met mijn opmerking; 'hoe dat nou moet; dat bewijzen dat er een god bestaat' bedoel ik.

Want je kunt niet bewijzen dat er een god bestaat en je kunt ook niet bewijzen dat ie niet bestaat.

Daarna ben ik gaan zien wat jij nog meer gepost hebt en daar heb ik jou dus wel een klein beetje leren kennen.

Voor mij geldt; dat ALS er een god bestaat dan had hij mij dat wel laten weten.
Alles wat jij straks aan gaat voeren als bewijzen van zijn bestaan vind ik prutswerk.
Er is niets om mij heen dat mij in de verleiding brengt in een god of in een hogere alles controlerende macht te gaan geloven.

Het spijt me maar discusieren over wel of niet een god is tijdverspillen en ik begin daar dus ook niet aan.
Dus ik ga hierna ook niet meer op dit onderwerp reageren.

Ik heb wel een advies aan jou; Ga eens lekker een tijdje in dit Forum op zoek naar dit onderwerp en andere onderwerpen die jou interesseren en besteed is een paar weken aan alleen maar lezen.

Gewoon computer aan zetten en LEZEN wie weet vind je dat na een tijdje nog hardstikke leuk ook.
Je hebt je niet voor gesteld maar ik wens je alsnog veel genoegen hier op dit Forum.

met vriendelijke groet, Steen
http://www.joodsmonument.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Aäron Loterijman

Willi Kulla, de SS'er die hem in het Baarnse Bos doodschoot.

Daarin wordt de overlijdensdatum van 25 april 1945 vermeld.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Surrendered schreef:
Cluny schreef:"We gaan............... " is een foute start.

God bestaat niet!

Klaar!
Ok. Haal me dan over dat de Schepper niet bestaat.
Nee. Je zoekt het zelf maar uit.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Surrendered
Ervaren pen

Maar de kans dat er een Schepper bestaat, is groter dan dat ie niet bestaat. Toch?
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Surrendered schreef:Maar de kans dat er een Schepper bestaat, is groter dan dat ie niet bestaat. Toch?
Vervelend.
Eindig ik mijn reactie in een onredelijk topic van een hardnekkige en ongeneeslijke woestijngelovige met Klaar! en dan reageer ik toch, met deze erbij zelfs 2 keer.
Surrendered
Ervaren pen

:) Nog meer bewijzen dat er geen Schepper bestaat of zijn we geen vrienden meer?
Plaats reactie