Pagans are idiots - By Brett Keane

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Sebastiaan
Bevlogen

Pagans are idiots - By Brett Keane

Bericht door Sebastiaan »

Afbeelding

De atheist Brett Keane heeft een kort filpje gepost genaamt Pagans are idiots waarin de gemiddelde Pegan er niet echt goed van afkomt en vaak niets meer zijn dan jonge hippies die geen benul hebben met waar ze mee bezig zijn. Terecht of onterecht?

Ik vond ook een een reactie die de boodschap alleen maar bevestigt
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Gerben
Forum fan

Bericht door Gerben »

Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, maar als ik moet geloven wat ik wel eens op TV zie, heeft hij wel redelijk gelijk.
Je kunt geloven dat de kat dood is.

Je kunt geloven dat de kat levend is.

Je kunt geloven dat er helemaal geen kat in de kast zit.

Of je weet dat je het niet kunt weten.
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Ik vind het maar een hoop gezeik, en ik denk dat er atheïsten zijn die graag goeroe spelen, allemaal erg nietszeggend en allemaal behoorlijk denigrerend naar elkaar toe.
Sebastiaan
Bevlogen

Atli schreef:Ik vind het maar een hoop gezeik, en ik denk dat er atheïsten zijn die graag goeroe spelen, allemaal erg nietszeggend en allemaal behoorlijk denigrerend naar elkaar toe.
denegreren naar elkaar toe? en waar baseer je die mening op? mijn ervaring is juist het omgekeerde (met name met amerikaanse atheisten)
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Ik baseer mijn mening in deze op wat mijn gevoel mij vertelt......

Hierna heb ik dit zorgvuldig afgewogen 0,000000001 seconde en vind deze mening er wel me doorgaan :wink:
Sebastiaan
Bevlogen

Atli schreef:Ik baseer mijn mening in deze op wat mijn gevoel mij vertelt......

Hierna heb ik dit zorgvuldig afgewogen 0,000000001 seconde en vind deze mening er wel me doorgaan :wink:
Dus met andere woorden, je baseert je mening op wat je graag wilt zien en wilt er niet krities over denken? vind je dat niet op zijn minst een beetje naief?
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Nee, ik vind dit niet naïef. Ik hoef niet met iedere galspuwende atheïst mee te gaan.
Tatar
Forum fan

Bericht door Tatar »

Vanuit neutraal standpunt zou ik Paganisme niet serieus nemen en zou het me niet aanspreken. Er zijn echter wat factoren waardoor ik er wel positief tegenover sta.

1) Het is een jeugd/sub cultuur, meer moet je er niet achter gaan zoeken. Mensen willen gewoon iets hebben om zich te kunnen vermaken. Als ze dit mooi vinden moeten ze het vooral doen. Ik houd bijvoorbeeld van techno-feesten. Als je techno als een religie gaat zien, begrijp ik dat je het dom vind. Echter, het is alleen een uitlaatklep, ik zoek er verder niets achter.

2) We hebben als Europeanen eeuwenlang te maken gehad met 'mind control' van de Roomskatholieke en Protestantse kerk. Alsof dat niet genoeg is komen er nu hordes Mohammedanen uit allerlei hoeken en gaten om ons 'de les te leren in spiritualiteit'. Wat is er nu mooier dan deze waanzin tegen te gaan, door terug te gaan naar de barbaarse, heidense roots? Ik vind het echt heerlijk! Zo'n lekkere anti-reactie! Wat veel Paganisten eigenlijk zeggen is: in de fik met jullie Jezus, God, Maria, Allah en Mohammed, wij doen het lekker zoals wij het willen.

Dus aan de éne kant zie ik Paganisme als een jeugd/subcultuur, waardoor ik het niet kan haten. Aan de andere kant zie ik het als een anti-reactie op de Godsdienstwaanzin die ons al eeuwenlang heeft bestormd vanuit het 'geciviliseerde' Zuiden en Oosten en nu weer op aan het komen is vanuit de woestijn.

Tegen mensen die iets hebben tegen het Paganisme zou ik willen zeggen: maak je eerst maar druk om de nog altijd machtige Roomskatholieke kerk en de psychopatische Mohameddanen. Als je daar geen last meer van hebt, dan kan je je druk gaan maken om die 'verdorven' en 'maffe' Paganisten.

Amen.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Gerben schreef:Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, maar als ik moet geloven wat ik wel eens op TV zie, heeft hij wel redelijk gelijk.
En DAT is nu juist wat je beter niet kan doen. Wie gelooft er nu alles wat je op tv ziet :wink:
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Geef dan maar zelf aan wat het dan wel is ajb.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Paganisme, ietsisme, wicca voor mij is het van hetzelfde laken een pak. Heb me in grijs verleden wel in dergelijke zaken verdiept. Conclusie = grote onzin. Tenzij iemand mij er alsnog van overtuigd dat er toch onvermoede geheime (maar toch voor ingewijden bewaard gebleven want zo gaat dat nu eenmaal) kennis een waarheid in zit.
En pagan is niets anders dan heiden. Dat ben ik als niet gelovige ook :D
Laatst gewijzigd door doctorwho op 01 mar 2007 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Sararje schreef:Geef dan maar zelf aan wat het dan wel is ajb.
OK een paar feiten:

Paganisme is net als de bijbelse religies nogal breed. Alleen maken we wat minder ruzie.

Pagans lopen niet in zwarte kleren met zware make up op. Wat je dus op dat "filmpje" ziet is flauwekul.Waarom zou iemand die van de natuur met al z'n kleuren houd zich in een zwarte schaduw veranderen ?

De meeste pagans gebruiken geen drugs en zijn zeer matig met alcohol. Aangezien helder van geest zijn een vereiste is voor sommige dingen.

Pagans geloven in de natuur en zien de natuur ( in de breedste zin van het woord) als iets goddelijks.

De rest hangt af van de religie die je aanhangt.

As above, so below
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Paganisme is net als de bijbelse religies nogal breed. Alleen maken we wat minder ruzie.
Goh, iemand spreekt hier in koninklijk meervoud.
Pagans lopen niet in zwarte kleren met zware make up op. Wat je dus op dat "filmpje" ziet is flauwekul.Waarom zou iemand die van de natuur met al z'n kleuren houd zich in een zwarte schaduw veranderen ?
Ik ken genoeg mensen die zichzelf Pagan noemen en zichzelf in het zwart kleden, zijn zij ineens geen "ware"gelovigen meer omdat jij dat zo voorschrijft, omdat de leer dat zo voorschrijft, omdat de demiurg dat voorschrijft of omdat jij dat gewoon zo vindt? Hoe dan ook, in alle gevallen vind ik het vreemd dat jij op basis van enkel hun kledingkeuze kan opmaken of ze ware gelovigen zijn.
De meeste pagans gebruiken geen drugs en zijn zeer matig met alcohol. Aangezien helder van geest zijn een vereiste is voor sommige dingen.
Wie eist dat op welke grond?
Pagans geloven in de natuur en zien de natuur ( in de breedste zin van het woord) als iets goddelijks.
Zie jij Ebola of AIDS of Kanker ook als iets goddelijks?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Atli
Banned
Contacteer:

Bericht door Atli »

Ik wil nog even wat kwijt over die meneer brett keane, ik vind dat je een mening mag hebben over religie, ik ben in alle gevallen negatief, dus ook over paganisme. Maar Brett Keane komt bij mij heel dicht bij een fascist als hij "paganisten niet nuttig voor de maatschappij"gaat noemen en allerlei ziekelijk stereotypetjes rondbazuint. Ik vind het een walgelijk filmpje van zure gefrustreerde atheïst.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Sararje schreef:
Goh, iemand spreekt hier in koninklijk meervoud.
Ik ken genoeg mensen die zichzelf Pagan noemen en zichzelf in het zwart kleden, zijn zij ineens geen "ware"gelovigen meer omdat jij dat zo voorschrijft, omdat de leer dat zo voorschrijft, omdat de demiurg dat voorschrijft of omdat jij dat gewoon zo vindt? Hoe dan ook, in alle gevallen vind ik het vreemd dat jij op basis van enkel hun kledingkeuze kan opmaken of ze ware gelovigen zijn.
Wie eist dat op welke grond?
Zie jij Ebola of AIDS of Kanker ook als iets goddelijks?

1 ik spreek van WE omdat ik niet de enige ben.

2 Het ging over dat filmpe.. er worden allemaal mensen getoont in gitzwarte kleren met zware make up zodat je nieteens meer kan zien hoe ze er echt uitzien. daar sloeg mijn opmerking op. Dat heeft namelijk niks met pagan zijn te maken.

3 Nou probeer eens helder na te denken met een paar glazen drank op.

4 ik zie DE HELE natuur als iets goddelijks. en daar ligt ziekte maar ook genezing.
net zoals er Dood en leven ligt

As above, so below
Plaats reactie