Waarom ik in (???) geloof
Moderator: Moderators
Re: Waarom ik in God geloof
De ongelovigen zijn voor gelovigen prooi om op te jagen. Zieltjes winnen is belangrijk. Er is totaal geen respect voor de overtuiging van atheïsten. Zij hebben er gewoon nog niet goed over nagedacht. Zo merk ik dat de houding is van gelovigen tegenover atheïsten. Dat is geen respect tonen of je naaste liefhebben.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Wat mij betreft geen ban, hoewel wel verdient! Ik vind het altijd uitermate vermakelijk hoe de meeste christenen hier het christelijke geloof zelf belachelijk maken, en in welke bochten ze zich wringen om toch maar weer eens niet concreet op een duidelijke vraag in te gaan!
Deze herinner me ik nog als de dag van gisteren:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =31&t=4245" onclick="window.open(this.href);return false;
Vermakelijk!
Deze herinner me ik nog als de dag van gisteren:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =31&t=4245" onclick="window.open(this.href);return false;
Vermakelijk!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Je bent hier aan het trollen.Henry schreef:Helemaal niet! De VS is een staat met een grondwet en een rechtsspraak. 'Terreur' is een belachelijke term in dit verband. Maar ALS een atheïst terwille van wat hij als waarheid ziet bereid zou zijn om enkele klanten op te offeren dan zou ik daar respect voor kunnen opbrengen. Jullie nemen bij voorbaat en nodeloos een slachtofferrol aan en dat getuigt niet van moed.iznogoodh schreef:Feit is dat christenen daar dus terreur uitoefenen. Christenen zoals jij. Het is goed dat je erkent dat intolerante christenen daar terreur uitoefenen tegenover andersdenkenden en dat je hen die erover klagen opeens tot 'loser' bestempelt. Het zegt alles over je. Zijn er veel religieuze fascisten in jouw familie? Voed je je kinderen en klienkinderen ook op in dat bedenkelijke, religieuze gedachtengoed dat hen leert dat het kapotmaken van andersdenkenden geen probleem is?Henry schreef:En die atheïsten in de VS durven niet voor hun waarheid uit te komen, omdat het hun een paar klanten kost? Wat een losers.
De rest van je aantijgingen en insinuaties negeer ik.
Het verwijt dat ik Henry maak is dat hij weigert discussie te voeren.Rereformed schreef:Je had beter met open vizier opnieuw kunnen gaan beginnen, Henk. Wat je nu deed is ontegensprekelijk misleidend. Je hebt ook gelijk dat je je (voor zover ik het gevolgd heb) inderdaad aan de forumregels hebt gehouden.
Je bent dus een moeilijk geval om nu te beoordelen.
Je geval zal in het moderatorteam besproken worden. Ook stel ik de mening van alle andere forummers op prijs of je een ban verdient of niet.
Mij verbaast het uitblijven van een reactie als die van moderator jinn (als ik de juiste nick noem) en die luidde dat een ban gaat volgen als je systematisch de discussie saboteert, zoals Henry doet. Bijvoorbeeld door te weigeren om antwoorden te geven, druk gebruik te maken van red herrings en meer van dat soort truken waardoor je je niet meer onderscheidt van de psychopathische troll die erop uit is om mensen het bloed onder hun nagels vandaan te halen.
Het is mijn mening dat op geen enkel forum dat soort trolls op tijd wordt aangepakt.
Ik schaam me, dat ik dit (duivelse) doortrapte gedrag niet herkend heb.iznogoodh schreef:
Het is mijn mening dat op geen enkel forum dat soort trolls op tijd wordt aangepakt.
Wat dat betreft heb ik respect voor Robbert! We zijn het ook absoluut niet eens en ik begrijp hem nog steeds niet, maar hij is in ieder geval (zoals ze zeggen: een goed christen betaamt) eerlijk!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik heb het over Henry. Zijn Robbert en Henry dezelfde personen volgens jou?dikkemick schreef:Ik schaam me, dat ik dit (duivelse) doortrapte gedrag niet herkend heb.iznogoodh schreef:
Wat dat betreft heb ik respect voor Robbert! We zijn het ook absoluut niet eens en ik begrijp hem nog steeds niet, maar hij is in ieder geval (zoals ze zeggen: een goed christen betaamt) eerlijk!
Nee nee!!iznogoodh schreef:Ik heb het over Henry. Zijn Robbert en Henry dezelfde personen volgens jou?dikkemick schreef:Ik schaam me, dat ik dit (duivelse) doortrapte gedrag niet herkend heb.iznogoodh schreef:
Ik heb respect voor Robbert, NIET voor Henry. Door Henry voel ik me misleid/bedrogen. Door Robbert niet.
Was ik zo onduidelijk???
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
De meerderheid heeft zich ervoor uitgesproken dat je geen ban hoeft te krijgen. Je gedrag wordt wel unaniem afgekeurd.Henry schreef:Ik wacht het oordeel van de moderators af.
We hebben in aanmerking genomen dat het oorspronkelijke besluit was dat je wel terug mocht komen, onder voorwaarde dat je niet aan het subforum 'Getuigenissen van afvalligen en twijfelaars' deelneemt, iets wat je toen zei niet te kunnen accepteren. De beslissing is dus dat je mag blijven, maar deze voorwaarde blijft echter van kracht.
Born OK the first time
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
@iznogoodhiznogoodh schreef:Je bent hier aan het trollen.Henry schreef:Helemaal niet! De VS is een staat met een grondwet en een rechtsspraak. 'Terreur' is een belachelijke term in dit verband. Maar ALS een atheïst terwille van wat hij als waarheid ziet bereid zou zijn om enkele klanten op te offeren dan zou ik daar respect voor kunnen opbrengen. Jullie nemen bij voorbaat en nodeloos een slachtofferrol aan en dat getuigt niet van moed.iznogoodh schreef:Feit is dat christenen daar dus terreur uitoefenen. Christenen zoals jij. Het is goed dat je erkent dat intolerante christenen daar terreur uitoefenen tegenover andersdenkenden en dat je hen die erover klagen opeens tot 'loser' bestempelt. Het zegt alles over je. Zijn er veel religieuze fascisten in jouw familie? Voed je je kinderen en klienkinderen ook op in dat bedenkelijke, religieuze gedachtengoed dat hen leert dat het kapotmaken van andersdenkenden geen probleem is?
De rest van je aantijgingen en insinuaties negeer ik.
Ik kom regelmatig jouw klacht tegen dat Henry aan het trollen is en de discussie niet aangaat.
Laat voor jou duidelijk zijn dat ik eerder deze bijdrage van jou beschouw als trollen.
1) Jij komt hier met een beschuldiging dat christenen 'terreur' uitoefenen. Het gebruik van deze term is niet gerechtvaardigd.
2)Je beschuldigt Henry ervan één van hen te zijn, oftewel iemand die terreur pleegt. Dit is alweer een zware aantijging die niet gerechtvaardigd is.
3)Je beweert dat Henry toegeeft dat christenen in Amerika terreur uitoefenen. De bewering is onwaar.
4)Je komt met een grove en treiterende ad hominem "Zijn er veel religieuze fascisten in jouw familie?"
5)Henry geeft op jouw bijdrage een beargumenteerd antwoord. Je conclusie dat hij aan het trollen is, is ongegrond.
Gelieve op een zakelijker manier in discussie te zijn met Henry, of, indien hij je irriteert, negeer hem.
Born OK the first time
- Bevlogen
Zo, de nootjes en het drankje staan weer klaar! Succes iedereen. 
We will dance again!
Ik verwacht van jou ook een bijdrage, eten wij dit keer de nootjes oplost and not found yet! schreef:Zo, de nootjes en het drankje staan weer klaar! Succes iedereen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Héhé.Zo, de nootjes en het drankje staan weer klaar! Succes iedereen.
Rereformed,
Zou er toch graag een extra voorwaarde bijzien. En dat is dat Henry, geheel volgens de regels, vanaf nu wel antwoord op elke (beschaafde) vraag. Anders ga je, van o.a. mij hier, toch ook moeilijk kunnen verwachten dat we hem gewoon negeren.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
- Bevlogen
Je kent me Piet, been there, seen it, done that! En ik vind het altijd uitermate vermakelijk hoe juist christenen hier het geloof belachelijk en juist ongeloofwaardig maken. Ik heb de link naar dit topic naar twee gelovige broers van mij gestuurd, en geloof me of niet, die vragen zich echt af wat een christen op dit forum doet. Ik denk dat de christenen die hier voor het eerst komen zich ook totaal niet inlezen. En de meesten, is mijn ervaring, zijn hit en run gelovigen. Maar het zei zo, ik schenk nog een drankje in, nootjes staan er nog!PietV. schreef:Ik verwacht van jou ook een bijdrage, eten wij dit keer de nootjes oplost and not found yet! schreef:Zo, de nootjes en het drankje staan weer klaar! Succes iedereen.
We will dance again!
- Bevlogen
Voor een gedeelte heb je hier gelijk in. Over het algemeen is de behoudende christelijke religie geen jagersclub. Die vind je meer onder de evangelisten en de JG's. En respect is er inderdaad niet. Ik kan alleen uit mijn eigen ervaring spreken. Mijn ouders hebben geen respect voor mijn atheiseme, maar ze accepteren dat wel. Maar dat geld andersom ook, ik heb geen respect voor hun religie, maar als ik bij mijn ouders eet, accepteer ik het gebed voor het eten, het hoofdstuk uit de bijbel lezen en het dankgebed daarna. Hetzelfde geld voor mijn broers en zussen, die allemaal nog hardcore gelovig zijn. Respect moet je verdienen, en is in dit geval gewoon teveel gevraagd, dus we zijn begonnen met wederzijdse acceptatie. In mijn ogen een goed begin, en ook in de praktijk werkt dit super! En ik citeer hierbij mijn zeer gelovige moeder: als je niet met elkaar door 1 deur kunt wat betreft religie, dan is er altijd nog de liefde! En liefde gaat altijd voor religie!Bonjour schreef:De ongelovigen zijn voor gelovigen prooi om op te jagen. Zieltjes winnen is belangrijk. Er is totaal geen respect voor de overtuiging van atheïsten. Zij hebben er gewoon nog niet goed over nagedacht. Zo merk ik dat de houding is van gelovigen tegenover atheïsten. Dat is geen respect tonen of je naaste liefhebben.
We will dance again!
- Karssenberg
- Banned
Het staat mij niet meer voor ogen, dat het niet kunnen accepteren van die voorwaarde een rol speelde. Mijn verbanning door de toenmalige moderator was voor mijn gevoel totaal, omdat het op IP-niveau plaatsvond, hoewel een andere moderator mij naderhand aangaf, dat zoiets gemakkelijk te omzeilen was. Dat laatste gaf mij enige vrijmoedigheid om mij toch maar weer te registreren,zij het noodgedwongen onder een andere gebruikersnaam. En voor mijn besef met hetzelfde IP-adres.Rereformed schreef:De meerderheid heeft zich ervoor uitgesproken dat je geen ban hoeft te krijgen. Je gedrag wordt wel unaniem afgekeurd.Henry schreef:Ik wacht het oordeel van de moderators af.
We hebben in aanmerking genomen dat het oorspronkelijke besluit was dat je wel terug mocht komen, onder voorwaarde dat je niet aan het subforum 'Getuigenissen van afvalligen en twijfelaars' deelneemt, iets wat je toen zei niet te kunnen accepteren. De beslissing is dus dat je mag blijven, maar deze voorwaarde blijft echter van kracht.
Nu maakt het onderwerp 'van christelijk geloof naar ongeloof' waar ik aan deelnam onderdeel uit van het subforum 'Getuigenissen van ....' Ik begrijp, dat van mij gevraagd wordt om mij dus ook van van dat onderwerp afzijdig te houden? Zo ja, dan zal ik mij moeten terugtrekken uit die discussie. Die is trouwens voor wat mij betreft wel tot rust gekomen. Ik zal in de toekomst wel lezen wat ook daar geschreven wordt en hoop, dat ik mij in voorkomende gevallen zal kunnen weerhouden om daar een reactie te geven.
Ik ben de moderatoren erkentelijk voor de coulance, die jegens mij is betracht.
Als het technisch mogelijk is zou ik wel graag mijn oorspronkelijke gebruikersnaam HenkK met bijbehorend mailadres ... weer terugkrijgen.
[Edit Bonjour: email adres verwijderd. ]
Wie de waarheid spreekt hoeft niet bang te zijn voor tegenspraak.