Sorry maar hier ben ik niet mee akkoord. Ik zie geen enkele reden om de gemeenschappelijke voorouder van de mens en de huidige andere apen, niet ook tot de apen te rekenen.doctorwho schreef:Je weet inmiddels dat er geen sprake is van afstammen van de apen maar dat de apen, waaronder primaten als de mens een gemeenschappelijke voorouder kenden?Floris1976 schreef:Het enigste dat ik over de ET heb geleerd (tot voor kort) is dat wij mensen van de apen afstamden. Dus geen extra info, alleen dat. Als je verder geen info tot je neemt m.b.t. dit onderwerp en het christelijke geloof aanhangt is het niet zo heel vreemd dat je de ET op zo'n moment verwerpt. Had ik vroeger geweten wat ik nu weet had ik wellicht het geloof eerder losgelaten. Dit zeker met wat ik nu weet over het ontstaan van de bijbel en de politieke belangen die daar bij gespeeld hebben, naar verluid.
Wij mensen hebben ook gemeenschappelijke voorouders met andere zoogdieren. Dat spreekt niet tegen dat we ook afstammen van zoogdieren.