Evolution Vs. God!

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
William15

Evolution Vs. God!

Bericht door William15 »

Zoals de meesten van jullie weten, kom ik uit het uiterst conservatieve en religieuze Urk.

Een aantal jaren geleden toen social media net een beetje in gebruik kwam hier, deed het filmpje 'Evolution Vs. God' de ronde. Een eye opener voor bijna iedereen hier.

Het filmpje verdween uit het zicht, echter nu doet het weer de ronde over mijn hele Facebook en iedereen vindt het prachtig.

Het filmpje is gemaakt door Ray Comfort en die volg ik ook op Twitter. Hij heeft af en toe zulke rare uitspraken. Ik wil graag een mooi stukje schrijven over dit befaamde filmpje.

Wat moet ik er sowieso allemaal in vermelden? Ik wil namelijk niet na de tijd met een mond vol tanden staan.

Help me please :)
PietV.
Erelid

Re: Evolution Vs. God!

Bericht door PietV. »

Dacht dat Ray Comfort niet meer bestond, maar hij bestaat nog steeds om de wereld te laten zien dat argumenten niet nodig zijn om mee te kunnen doen.

Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Tik in op youtube "evolution vs god"

Dan zijn dit de eerste twee hits.
Ik wens u alle goeds
Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik »

Ik ben na een paar minuten gestopt met kijken.
Wat een afgrijselijk irritante gast, die interviewer.
Hij heeft maar 1 doel en dat is de mensen die hij vragen stelt de grond in boren.
Hij voert geen geprek, maar is bezig iedereen die het niet met hem eens is direct af te blaffen.
Ze krijgen de kans niet om een normaal antwoord te geven.
Typisch christelijk indoctrinatie gedrag.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)
William15

Bericht door William15 »

Feedback!

http://www.thatguyfromthevillage.com/evolution-vs-god/" onclick="window.open(this.href);return false;
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

The bananaman!
Geweldige humor.
Maar om met deze mensen in "discussie" te gaan is vragen om moeilijkheden. Het enige dat ze willen is aandacht en de opponent zo snel mogelijk belachelijk maken.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

William15 schreef:Feedback!

http://www.thatguyfromthevillage.com/evolution-vs-god/" onclick="window.open(this.href);return false;

=D> =D>
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Octo
Forum fan

Bericht door Octo »

William15 schreef:Feedback!

Netjes gedaan, William!
I don't know. That is my gospel. I preach the gospel of I don't know. (Bill Maher)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Eerlijk gezegd is het überhaupt al vreemd dat er nog gediscussieerd/gedebatteerd wordt over de evolutietheorie versus creationisme/religie. Waarom wordt er niet evenveel aandacht besteed aan relativiteitstheorie versus creationisme/religie?
Omdat de ET (onbewust) het fundament van sommige gelovigen aanvalt. Adam en Eva als mythe, daar moet je als die hard bibble-belt gelovige wel even van slikken. Beter is dan om het te negeren, of om de ET op alle (onzinnige) fronten aan te vallen.
En deden ze dit laatste maar. Iedere wetenschappelijke theorie staat open voor suggesties/aanvallen/falsificaties/verbeteringen. Maar je moet je dan wel aan bepaalde spelregels houden.
Alleen maar heel hard roepen: "De ET is fout, want ik geloof in God en Adam en Eva" is roepen in de woestijn. Je zult moeten gaan aantonen welke haken en ogen er aan de theorie zitten (en die zijn er echt wel) en moet met iets beters komen. Tot nu toe is dat nog niemand (Ook Ray Confort niet) gelukt!
En juist door deze creationisten (tot aan de rechtszaal toe, hetgeen ze steeds weer verliezen) is de ET nog vele malen sterker onderbouwd dat welke andere theorie dan ook.
Vandaar dat de paus, de slimmere apologeten/filosofen de ET geaccepteerd hebben. Ze kunnen niet anders. Of je moet je eigen intellect verloochenen. God is absoluut irrelevant. HIJ is nu nog verantwoordelijk (aldus voornoemde gelovigen) voor het ontstaan van leven (of het implanteren van de ziel, waar ook absoluut geen bewijs voor is!) maar ook dit zal een kwestie van tijd blijken te zijn.
Toch durf ik wel te zeggen dat evolutie (als je er goed over nadenkt) een goddelijke theorie is!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Plaats reactie