Het is tijd voor een revolutie!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mypos
Banned

Het is tijd voor een revolutie!

Bericht door Mypos »

Persoonlijk vond ik dit een erg goeie brief. Hij verwoordt het mooi zoals ik en (ik denk) een heleboel mensen er over denken. En ik wou dat hier graag even met jullie delen. :) Ik zal hier een klein stukje neerzetten want het is geloof ik niet de bedoeling om hier lukraak allemaal lappen met tekst neer te zetten.. :wink:

Het is tijd voor een revolutie.
Door Geert Kimpen.
Ik weet niet hoe het u vergaat, maar met verbijstering volg ik het financiële nieuws op radio, tv en in de kranten. Voor het eerst in mijn leven heb ik een soort van onderbuik gevoel over een mondiale crisis die zijn weerga niet kent. Ik ben geen doemdenker, geen Maya-adept die denkt dat er in 2012 allemaal schokkende zaken gaan gebeuren, geen complot-aanhanger. Maar het slechte nieuws dat onafgebroken over ons heen dondert, boezemt me angst in.
Dat bedrijven failliet kunnen gaan, lijkt me evident. Dat banken omver kegelen, vond ik erg schokkend maar is inmiddels eigenlijk al vertrouwd nieuws geworden. Maar dat nu ook landen op het punt staan in te storten, vind ik huiveringwekkend. Geen landen in Afrika, noch in Zuid-Amerika, nee, hier vlakbij, bondgenoten in onze Europese Unie.
Ik zie de zenuwachtigheid in de ogen van onze politieke leiders, die nog nauwelijks hun natuurlijke kalmte en zelfvertrouwen kunnen bewaren. Ik neem notitie van de vele geheime tops die plaatsvinden en waarvan niemand weet wat er precies bedisseld wordt. Ik onderga gelaten de ene afkondiging na de andere van op til staande bezuinigingen, donkere prognoses, en net als ieder ander, heb ik nog geen flauw idee welke impact al deze rampspoed op jouw of mijn leven concreet zal hebben.

http://www.geertkimpen.com/nieuws.html" onclick="window.open(this.href);return false;
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
Cluny
Banned

Re: Het is tijd voor een revolutie!

Bericht door Cluny »

Een nieuwe kans die betaald wordt met verbeterd forumgedrag.
Lijkt mij redelijk.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Geert Kimpen schreef:Het enige dat ik wel weet, of voel, is een onbehaaglijk gevoel van ongelooflijk opgelicht te zijn. Een soort onmachtige kwaadheid van genaaid te zijn door een financieel systeem dat dol is gedraaid waarvan jij en ik niet de voordelen genoten, maar nu wel de rekening van moeten betalen.
Miljarden vliegen ons om de oren als grootheden die niemand meer kan vatten. Niemand begrijpt hoe soms in een weekend tijd, met druk overleg op geheime locaties, enkele miljarden gevonden kunnen worden om een bank overeind te houden. Hoe het mogelijk is dat we blijkbaar wel miljarden ‘ergens op een rekening' hebben staan om Griekenland te redden. Maar hoe onverbiddelijk anderzijds onze leiders beweren dat we moeten bezuinigen op alles wat voor ons mensen lief en noodzakelijk is.
Een stukje uit de link van Mypos. Het is voor de gewone burger inderdaad ondoorzichtig. De schrijver roept op tot een revolutie. Met zijn allen de straat op. In Manhattan gebeurd dit op kleine schaal. In Europa zie je geen tekenen van echt verzet. Er is eerder een soort gelatenheid, men wacht tot de boel in één stort. Tot landen omvallen en de rekening verschoven wordt naar de pensioenen en hoge werkloosheidscijfers. En ondertussen wordt er gegoocheld met getallen. Rentepercentages en het massaal opkopen van staatsobligaties verschijnen in beeld, maar als er echt structureel iets moet veranderen, dan zijn we waarschijnlijk te laat.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
a.r.

Bericht door a.r. »

Nadat ik gisteren al dit bericht ben tegengekomen:
http://welingelichtekringen.nl/15761-10 ... geten.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en wat mij een mix van verontrusting en hoop bezorgde...in de zin van...."voer harde actie, maar laat het vreedzaam/geweldloos blijven" (ik ben en blijf uiteindelijk de "eeuwige optimist" : 8*) /wink: ), kwam ik zojuist eveneens op Welingelichte kringen deze berichten tegen:
De Koppensneller
Occupy Amsterdam: oproep om na Wall Street het Beursplein in Amsterdam te bezetten
http://www.at5.nl/artikelen/69343/beurs ... rdam-bezet" onclick="window.open(this.href);return false;
http://welingelichtekringen.nl/15785-we ... ocent.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.at5.nl/artikelen/69343/beurs ... rdam-bezet" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben de laatste jaren vele mensen tegengekomen die, net als ik, ladingen kritiek hadden en hebben op (zo ongeveer) alles wat er speelt op deze aardkloot en/maar die zich daarin vaak machteloos en volkomen alleen voelden staan, ook al omdat het vaak moeilijk te verwoorden was/is én voldoende kennis te hebben om alle implicaties te kunnen inschatten en to the point te kunnen verwoorden wát er allemaal aan schort en hoe het beter kan (en moet)! Het woord "revolutie" is daarbij vaak gevallen en bezorgde mij koude rillingen, omdat revolutie bij mij beelden oproept van uitzinnig geweld! De bovenstaande berichten en (oproepen tot) demonstratie /revolutie, doen mij echter denken aan de jaren 80 toen "wij" in Amsterdam en Den Haag vreedzaam met honderdduizenden demonstreerden tegen kernwapens, of de revolutie en de val van de muur in Berlijn.

Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=9LsqfgPx_Rw" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb ik teveel hoop?
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Ik lees in het door Mypos geposte artikel vooral hoe het niet moet, en niet hoe het wel moet.
Wat de revolutie zou moeten inhouden blijft mij te vaag.

Daarnaast zie ik veel populistische anti-elitaire retoriek.
"Onze gestudeerde Rutte weet het toch zeker niet beter dan ons eigen gezonde verstand?"

Roepen dat het anders moet is niet zo moeilijk, maar laten zien hoe het dan moet is een heel ander verhaal.

Eerst maar eens een geloofwaardig alternatief.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

a.r. schreef:<< >>
Heb ik teveel hoop?
Veel is afhankelijk van hoe de overheid gaat reageren.
Als men met geweld antwoord op vreedzame demonstraties,
wellicht als reactie op enkele raddraaiers,
dan is het niet onwaarschijnlijk dat de vlam in de pan slaat.

Maar ik hoop met je mee, en ik verwacht dat men maandag weer gewoon aan het werk gaat ...
... maar degenen die geen werk (meer) hebben zouden het lang uit kunnen houden!

Als de hel echt losbreekt ga ik pleiten,
ik ben volledig bereid om voor de volle 100% samen te knokken vóór een gezamenlijk doel en/of
tegen een gezamenlijke vijand, maar om nou onderling geweld te gaan gebruiken: Dan ben ik weg!
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

a.r. schreef:Nadat ik gisteren al dit bericht ben tegengekomen:
http://welingelichtekringen.nl/15761-10 ... geten.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en wat mij een mix van verontrusting en hoop bezorgde...in de zin van...."voer harde actie, maar laat het vreedzaam/geweldloos blijven" (ik ben en blijf uiteindelijk de "eeuwige optimist" : 8*) /wink: ), kwam ik zojuist eveneens op Welingelichte kringen deze berichten tegen:
De Koppensneller
Occupy Amsterdam: oproep om na Wall Street het Beursplein in Amsterdam te bezetten
http://welingelichtekringen.nl/15785-we ... ocent.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben de laatste jaren vele mensen tegengekomen die, net als ik, ladingen kritiek hadden en hebben op (....)
Den Haag vreedzaam met honderdduizenden demonstreerden tegen kernwapens, of de revolutie en de val van de muur in Berlijn.

http://www.youtube.com/watch?v=9LsqfgPx_Rw" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb ik teveel hoop?
Hmm interessante artikelen! Dat van Anonymous maar ook die van de nederlandse Occupy. Ik denk dat ik daar maar eens heen ga.

Het is trouwens niet alleen Occupy Wallstreet. Daarvoor zijn er ook al soortgelijke initiatieven geweest in Portugal, Spanje, Engeland, Griekenland. Mensen zijn wakker aan het worden gelukkig.

Wat betreft de hoop kan ik je zeggen dat ik die deel. Hoe ik erover denk heeft het allemaal te maken met 2012. Om een quote te gebruiken van David Icke: Great time to be alive! :)

Quote bijgewerkt Jim
“The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant. We have created a society that honors the servant and has forgotten the gift.”
Jinny

Bericht door Jinny »

Mypos, let op het quoten.
Besteed er aandacht aan.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Mypos schreef:Wat betreft de hoop kan ik je zeggen dat ik die deel. Hoe ik erover denk heeft het allemaal te maken met 2012. Om een quote te gebruiken van David Icke: Great time to be alive! :)
Je gelooft toch niet in die Maya-onzin?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

Jagang schreef:
Mypos schreef:Wat betreft de hoop kan ik je zeggen dat ik die deel. Hoe ik erover denk heeft het allemaal te maken met 2012. Om een quote te gebruiken van David Icke: Great time to be alive! :)
Je gelooft toch niet in die Maya-onzin?
Jazeker wel. Je ziet de tekenen toch ook overal. Economie staat op instorten. Enorm veel aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, overstromingen. Overal bizar weer, worden overal weer-records gebroken. Er vallen zomaar bosjes met vogels uit de lucht overal ter wereld (magnetisch veld verandering). etc, etc.

Heb trouwens nog een hele goeie lezing gezien die gegeven werd op de TU Delft over de veranderingen op aarde. Word gegeven door een vrouw die heel mooi de voorspellingen van de oude volken combineert met wetenschappelijke feiten. Zo worden we gebombardeerd met een soort van energiedeeltjes en de wetenschappers hebben geen idee waar het vandaan komt en wat het doet. Maar het is in de afgelopen jaren enorm toegenomen.

Het kan toch ook niet langer zo? Het is nu wel duidelijk dat de overheden niet voor ons werken maar voor de banken/multinationals etc.
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

Jim schreef:Mypos, let op het quoten.
Besteed er aandacht aan.
Ok Jim. Zal er eens ff naar kijken. Dit is wel het enige forum wat ik ken dat daar zo moeilijk over doet trouwens maar goed.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Mypos schreef:Jazeker wel. Je ziet de tekenen toch ook overal. Economie staat op instorten.
Da's al eerder gebeurd. Zie: Grote Depressie jaren '30.
Enorm veel aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, overstromingen.
Zijn er altijd al geweest.
Alleen wonen er steeds meer mensen in gebieden waar dat plaatsvindt, waardoor het steeds vaker het nieuws haalt.
Overal bizar weer, worden overal weer-records gebroken.
Records worden al gebroken sinds het weer wordt bijgehouden, net zoals er van meet af aan al records worden gebroken in de sport.
Zal ook altijd blijven gebeuren.

Zijn het geen warmterecords, dan zijn het kouderecords.
Is het geen droogte, dan is het wel een overstroming.
Als het niet in Amsterdam is, dan wel in Timboektoe.

Qua records kunnen we nog een heel eind vooruit.
Er vallen zomaar bosjes met vogels uit de lucht overal ter wereld (magnetisch veld verandering). etc, etc.
De oorzaken voor die dode vogels zijn doorgaans niet bekend.
Niettemin vallen ze al sinds mensenheugenis nu en dan bij bosjes uit de lucht.
Heb trouwens nog een hele goeie lezing gezien die gegeven werd op de TU Delft over de veranderingen op aarde. Word gegeven door een vrouw die heel mooi de voorspellingen van de oude volken combineert met wetenschappelijke feiten.
Veel te vaag omschreven.
Kan ik niets mee.

Maar als je vele mythen kent, moet het niet zo moeilijk zijn om een aantal wetenschappelijke feiten te koppelen aan diverse mythologieën.
Je moet alleen niet de fout maken te denken dat "onze voorouders het allemaal al lang wisten".
Zo worden we gebombardeerd met een soort van energiedeeltjes en de wetenschappers hebben geen idee waar het vandaan komt en wat het doet. Maar het is in de afgelopen jaren enorm toegenomen.
De zon bombardeert ons al sinds het ontstaan van de aarde met energiedeeltjes.
Energiedeeltjes zijn niet mysterieus.
Het kan toch ook niet langer zo? Het is nu wel duidelijk dat de overheden niet voor ons werken maar voor de banken/multinationals etc.
Maar nog steeds zie ik niet waarom al het bovenstaande en dit voortekenen zouden moeten zijn die wijzen op de juistheid van het Maya-verhaal.

En wie zijn "etc."?
"Etc." wordt te vaak gebruikt om een verhaal groter te maken dan het in werkelijkheid is.
Henry Ford
Mypos
Banned

Bericht door Mypos »

Ik zal even op twee punten van je ingaan anders wordt het te ingewikkeld.

Eerste punt is de CRISIS. De crisis die we nu hebben is zelfs nog erger als de Grote Depressie in de jaren 30. Kan hier als je wilt wat linkjes neerzetten van mensen (zoals de directeur van de CB in Engeland) die dat ondersteunen. Ik weet niet of je het doorhebt maar in 2008 toen het allemaal begon zijn we op een haar na een complete instorting van het financiele systeem mis gelopen. Dan waren we terug geweest bij de ruilhandel. En er is toen onwijs veel geld tegen aan gesmeten om de banken overeind te houden. Wat er toe heeft geleid dat nu hele landen op het punt staan om failliet te gaan. Als we zo doorgaan als we nu doen (gewoon nog meer geld ertegen aan gooien) gaat het sowieso vallen. Ze kunnen het misschien nog wat meer rekken maar in de komende vijf jaar zal het gaan vallen. Dat is dus nog even wat anders als de Grote Depressie.

Tweede punt is over de energie waar we mee gebombardeerd worden. Ik vind het wel knap dat jij zo stellig van alles beweerd terwijl je er de ballen verstand van hebt. Je leest mijn reactie en probeert elk punt dat ik maak onderuit te halen door te zeggen dat dat altijd al zo geweest is. Zonder ook maar enig onderzoek of wat dan ook. Als NASA met berichten naar buiten komt dat de wetenschappers voor een raadsel staan waar die energie vandaan komt en wat het met ons en de aarde doet. Dan zal jij wel weten dat het heel normaal is? Kom op man, doe me een lol en ga eens op de inhoud in en stel je open voor nieuwe inzichten.
a.r.

Bericht door a.r. »

Wat betreft de hoop kan ik je zeggen dat ik die deel. Hoe ik erover denk heeft het allemaal te maken met 2012. Om een quote te gebruiken van David Icke: Great time to be alive!
Zucht......en je begon zo goed! Ik was het niet (helemaal) met de schrijver van het artikel eens, maar dacht zijn en jouw punt wel te begrijpen....en dát is nu weer zo jammer! Het heeft natuurlijk geen ene moer te maken met 2012/mayakalender of whatever ander geloof in paranormale zaken. Het moet opgeleukt worden/mysterieuzer gemaakt worden, terwijl er niets mysterieus aan is. Er zijn mensen die zich ten koste van anderen door liegen en bedriegen rücksichtslos enorm verrijkt hebben en daar hebben velen genoeg van, ze zien dat het systeem door en door verrot is en willen dat het systeem verandert. Daar is niets mysterieus of magisch aan, het is gewoon het logisch gevolg van "de kruik gaat net zo lang te water tot ie barst".
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

"Mypos schreef:
Je ziet de tekenen toch ook overal. Economie staat op instorten. Enorm veel aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, overstromingen. Overal bizar weer, worden overal weer-records gebroken. Er vallen zomaar bosjes met vogels uit de lucht overal ter wereld (magnetisch veld verandering). etc, etc.
Waar heb ik dit meer gelezen? Volgens mij in de bijbel en vele oude verhalen en verslagen.

Dat van die geheimzinnige energiedeeltjes vind ik erg interessant. Ik kan er niets over vinden, althans van een bombardement.
Als ik google dan kom ik op geheimzinnige deeltjes rond ons zonnestelsel, die ons mogelijk beschermen tegen intergalactische straling, recentelijke ontdekt, maar wellicht al zo oud als het heelal.

Heb je links voor mij?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
Plaats reactie