Herman van Veen bedreigd om PVV-uitspraken

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

http://www.nu.nl/binnenland/2119544/her ... raken.html
Uitgegeven: 10 november 2009 07:49
Laatst gewijzigd: 10 november 2009 08:58

AMSTERDAM - Herman van Veen is bedreigd door PVV-aanhangers. Hij heeft veel boze mails gehad, zei hij maandagavond in het televisieprogramma Pauw en Witteman.

Aanleiding voor de dreigementen is een artikel dat De Telegraaf maandag publiceerde. Daarin stond dat Van Veen de PVV met de NSB vergeleek.
Van Veen ontkent dat hij heeft gezegd dat de PVV hetzelfde is als de NSB. Op zijn website schrijft hij dat hij alleen bedoelde dat de PVV niet net als de NSB mag worden. Hij vreest daarvoor omdat maar één man de leiding heeft.
De PVV is volgens hem daarom geen partij, maar een beweging. PVV-leider Geert Wilders heeft eerder aangegeven deze structuur te kiezen om te voorkomen dat uitbuiters die de partij voor eigen gewin willen gebruiken invloed krijgen.

Kwalijk

Wilders verwerpt alle bedreigingen die mogelijk vanuit zijn achterban zijn geuit aan het adres van zanger Herman van Veen. ''Hij dient absoluut niet te worden bedreigd en als dat wel het geval is, vind ik dat zeer kwalijk'', stelde de PVV-leider dinsdag.
Hij voegt er wel direct aan toe dat hij hoopt dat ''het demoniseren van de PVV door het maken van domme opmerkingen en kwalijke vergelijkingen stopt''. Van Veen zei maandagavond in het tv-programma Pauw & Witteman dat hij duizenden mails heeft gekregen van onder anderen PVV-aanhangers waarin ''hele nare, beangstigende dingen'' staan.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Maria
Moderator

Re: Herman van Veen bedreigd om PVV-uitspraken

Bericht door Maria »

Van Veen zei maandagavond in het tv-programma Pauw & Witteman dat hij duizenden mails heeft gekregen van onder anderen PVV-aanhangers waarin ''hele nare, beangstigende dingen'' staan.
Allemaal mails van mensen, die zich beroepen op vrijheid van meningsuiting, maar dan alleen voor zichzelf.
Vrijdenker is het grootste deel van de PVV '"beweging" zeker niet, lijkt mij.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Circe
Geregelde verschijning

Bericht door Circe »

Ik zou willen dat liedjeszangers net dàt doen waar ze goed in zijn: liedjes zingen.
Waarom is iemand die gelooft in ontvoeringen door aliens een labiele idioot, en is iemand die gelooft dat er 72 maagden in het hiernamaals op hem liggen te wachten, een godvruchtig persoon wiens overtuiging moet 'gerespecteerd' worden? (pdw)
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Circe schreef:Ik zou willen dat liedjeszangers net dàt doen waar ze goed in zijn: liedjes zingen.
En verder moeten ze hun mond houden?
Waar ben jij goed in?

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Circe schreef:Ik zou willen dat liedjeszangers net dàt doen waar ze goed in zijn: liedjes zingen.
Teleurgesteld in je partij, Circe? Die begint aardig op een zekere andere groep te lijken ondertussen... Van Veen heeft het over duizenden mails.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Circe
Geregelde verschijning

Bericht door Circe »

Wat is "mijn" partij? ik kom niet uit Nederland, maar ook hier in Vlaanderen voert men een politiek om schrijvers, zangers, liedjesmakers en clown op te voeren als dé ultieme politiekers bij uitstek. Het stoort me mateloos. Vooral als men dan met belastingsgeld optredens gaat sponsoren die één bepaalde partij demoniseren... en tiens waar heb ik dat nu nog gezien?
Waarom is iemand die gelooft in ontvoeringen door aliens een labiele idioot, en is iemand die gelooft dat er 72 maagden in het hiernamaals op hem liggen te wachten, een godvruchtig persoon wiens overtuiging moet 'gerespecteerd' worden? (pdw)
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Circe schreef:Wat is "mijn" partij? ik kom niet uit Nederland, maar ook hier in Vlaanderen voert men een politiek om schrijvers, zangers, liedjesmakers en clown op te voeren als dé ultieme politiekers bij uitstek. Het stoort me mateloos. Vooral als men dan met belastingsgeld optredens gaat sponsoren die één bepaalde partij demoniseren... en tiens waar heb ik dat nu nog gezien?
Dat is in dit geval helemaal niet aan de orde. Je geeft bovendien geen antwoord op vragen.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
collegavanerik
Superposter

"PVV is geen NSB"
"Islam is Vrede"
aan de vruchten herkent men de boom :twisted:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

PVV-leider Geert Wilders heeft eerder aangegeven deze structuur te kiezen om te voorkomen dat uitbuiters die de partij voor eigen gewin willen gebruiken invloed krijgen.
Hij wil niet regeren, omdat het hem na al die tijd nog niet is gelukt een geschikte groep mensen te vinden om samen met hem te regeren.
Of zou hij dat niet eens geprobeerd hebben?

Dat is hetgeen, waarop hij zijn achterban van ondertussen een groot gedeelte van Nederland inschat.
Hebben die mensen dat dan niet door, hoe ze door hun eigen (partij) leider ingeschat en beledigd worden.

Natuurlijk is het heel wat prettiger om in een oppositie te zitten, dan om alles waar te moeten maken wat je zegt.
En bovendien te moeten schipperen met de ideeën van andere grote partijen om tot een regeringsbesluit te kunnen komen.
Kijk maar hoe ondankbaar de taak is van Wouter Bos in een tijd van economische crisis om over de centen te moeten waken.

Het is veel veiliger om alleen maar te hoeven protesteren.
En de rest van je partijprogram pas stukje bij beetje te onthullen op het moment, dat er iets aan de orde is waardoor je leert wat de massa wil horen.

En dat kan ook alleen maar, als je alles in je eentje wil doen.
collegavanerik
Superposter

Het recente amateuristisch gestuntel van de Mos in de kamer geeft me ook niet veel hoop op een professionele democratische partij.
Afbeelding Hebr 6:
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Heb jij het programma gezien Circe?
Waarom kom je op de proppen met propaganda optredens en belastinggeld?
Ik moet het toch echt met Kiks eens zijn.
Je reactie is nu wel wat erg kort door de bocht.

Dat is hier totaal niet aan de orde.
Laat je gedachten daardoor niet kleuren, hoe je moet denken over de uitspraak van Van Veen.

Hij heeft totaal niet gezegd, dat de PVV niet zou mogen bestaan.
Alleen dat zij zich moeten gedragen, als een partij met vertegenwoordigers voor de steeds groeiende achterban.
Zonder een bredere leiding, dan maar 1 persoon, is volgens hem geen politieke partij, maar een beweging.
Ik zou nog wel verder willen gaan.
Voor mij gedraagt hij zich, en heeft hij een aanhang, alsof hij een goeroe is.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Marinus schreef:
Teleurgesteld in je partij, Circe? Die begint aardig op een zekere andere groep te lijken ondertussen... Van Veen heeft het over duizenden mails.
Ik vind niet dat een politieke partij verantwoordelijk is voor wat zijn achterban uithaalt, Wilders heeft dan ook duidelijk afstand genomen van de bedreigingen. De PVDA is toch ook niet verantwoordelijk dat sommige figuren uit zijn achterban homo's in elkaar mept? Ik vind het altijd nogal vreemd dat een partij verantwoordelijk wordt gesteld van wat zijn achterban doet, al kreeg Van Veen 100.000 mails. Daar heeft Wilders niets mee te maken. Je kan namelijk niet zelf je kiezers uitzoeken.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Kitty schreef:Ik vind niet dat een politieke partij verantwoordelijk is voor wat zijn achterban uithaalt, Wilders heeft dan ook duidelijk afstand genomen van de bedreigingen. De PVDA is toch ook niet verantwoordelijk dat sommige figuren uit zijn achterban homo's in elkaar mept? Ik vind het altijd nogal vreemd dat een partij verantwoordelijk wordt gesteld van wat zijn achterban doet, al kreeg Van Veen 100.000 mails. Daar heeft Wilders niets mee te maken. Je kan namelijk niet zelf je kiezers uitzoeken.
Mee eens hoor, maar het laat wel zien dat het een deel van de PVV-aanhang niet om Vrijheid te doen is.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Iedere partij heeft kiezers die om bepaalde aspecten kiezen voor een partij. De PVV heeft natuurlijk een achterban waarvan een deel een enorme hekel heeft aan moslims en daarom stemmen op de partij die hun afweer zo duidelijk mogelijk verwoord. Andere kiezers zullen PVV stemmen om hun afkeer van de regerende partijen duidelijk te maken en zo heeft iedere kiezer zijn eigen motief om te stemmen op een bepaalde partij. De stemmers op de PVV zijn allemaal gekken of islamhaters wordt ook wel gehoord, maar dat lijkt mij dus te kort door de bocht. Er zijn ook mensen die zijn voor verandering, die willen eens iets anders dan de linkse kerk. Wilders roept ook nog wel eens iets nuttigs.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Cluny
Banned

Herman, wat een mooie arische naam!

Bericht door Cluny »

En zelfs dat doet Herman niet goed.
Wat een arische naam is dat trouwens, Herman.
Ik durf te wedden dat kinderen van NSB-ers rond 1940 vaak de naam Herman kregen.
Laatst gewijzigd door Cluny op 10 nov 2009 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Plaats reactie