Het is nog veel onrechtvaardiger dan van der Staaij denkt. Er zijn zelfs gezinnen waarvan het oudste kind ook een baan heeft. Drieverdieners! hoe onrechtvaardig is dat?! Rechttrekken! en snel een beetje.De partij vindt dat tweeverdieners bevoorrecht worden boven gezinnen waarin maar een van de ouders werkt. In het belastingsysteem moet die 'onrechtvaardigheid' worden rechtgetrokken.
Maar dan ook 500 euro bij een miskraam. Want die mensen deden hun best, maar ja, als god niet meewerkt, kunnen zij dat toch niet helpen? En zij hadden toch ook een kinderwagen gekocht? en alvast een gloednieuwe babykamer ingericht?Voor het eerste kind stelt ze een geboortebonus van 1000 euro in het vooruitzicht, voor de aanschaf van de kinderwagen en de inrichting van de babykamer. De kinderbijslag wordt per kind met vijftig euro per jaar verhoogd.
Dat zij reële kosten van der Staaij, daar kan je niet omheen. Het is al erg genoeg dat voor hen die kinderbijslag niet doorgaat...
Mag ik aannemen dat Islamitische ouders derhalve geen aanspraak kunnen maken op de voorgestelde fokpremie?De orthodoxe protestanten hechten sterk aan godsdienstvrijheid, maar dat betekent voor hen niet dat elke religie gelijk behandeld moet worden. "Blind en onhistorisch gelijkheidsdenken doet geen recht aan de werkelijkheid", vindt de SGP. "De overheid mag, sterker nog, móet oog hebben voor het onderscheid dat er is tussen godsdiensten."
Ook hier doelt ze op de islam.
Maar katholieken weer wel? Of toch ook maar liever niet vanwege het onderscheid waar een blinde overheid oog voor móet hebben. Dus vrouwe justitia wordt uitgerust met een ooglapje in plaats van een gezichtsbedekkende blinddoek?
Vanwege dat onderscheid dat zij moet kunnen maken....Ja, nee...ik snap het helemaal.
Maar Waar staat dat het de taak van de overheid is oog te hebben voor het verschil tussen godsdiensten?
Ik erger mij ook rot aan al die islamitische symbolen. Een halve maan wat is dat nou? en dat dan bovenop zo'n lullig minaretteke, het is allemaal zo onhistorisch als wat. En het lijkt wel ontworpen door een halfblinde architect die het onderscheid niet kan maken tussen een kloeke kerktoren en zo'n iel minaretje. Minaret..zie je het begint al in de min.Van gemeenten verwacht de partij terughoudendheid bij het toestaan van moskeeën en minaretten, zodat het publieke domein niet wordt bepaald door islamitische symbolen. Ook is de SGP gekant tegen gebedsoproepen vanaf de moskee, en tegen de erkenning van islamitische feestdagen.
wilt u meer of minder minaretten? Oei wat zeg ik nu?
En dan die gebedsoproepen ja, dat is te dol om over te praten natuurlijk. Als ze dat toestaan dan kan ik doordat geblèr en gejammer die prachtige kerkklokken niet meer horen...en kom ik natuurlijk veel te laat voor mijn vrome historisch verantwoorde Bijbellezing