Korte samenvatting: een 11-jarig, christelijk meisje met het Syndroom van Down is in Pakistan opgepakt vanwege vermeende godslastering. Ter info: christenen zijn daar een (uiteraard niet geliefde) minderheid en aangifte vanwege blasfemie is in dat soort landen aan de orde van de dag. Ik kan me herinneren dat ik vorig jaar een artikel las over een Pakistani die in onmin leefde met zijn buurman. De buurman deed vervolgens aangifte tegen hem vanwege godslastering (hetgeen nooit bewijsbaar had plaatsgevonden) en de man werd prompt gearresteerd. Vooruitzicht: mogelijk de doodstraf.Down Syndrome girl Rimsha accused of blasphemy in Pakistan
A CHRISTIAN girl with Down Syndrome has been arrested on blasphemy charges in Pakistan, accused of burning pages inscribed with verses from the Koran.
Police arrested Rimsha, who is recognised by a single name, on Thursday after she was reported holding in public burnt pages which had Islamic text and Koranic verses on them, a police official said.
A conviction for blasphemy is punishable by death in Pakistan.
The official said that the girl, who he described as being in her teens, was taken to a police station in the capital Islamabad, where she has been detained since.
Angry Muslim protesters held rallies demanding she be punished, said the official, who requested anonymity because of the sensitivity of the case.
[LEES VERDER]
Ongelofelijk hoe lichtzinnig daar met andermans leven omgesprongen wordt. En dan ook nog een jong meisje met downsyndroom, en dan ook nog vanwege het vermeende tenentrappen van een niet-bestaande kosmische voyeur. Je zou er bijna om lachen als het niet zo in-en-intriest was.