De splitsing van Oekraïne.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Chronos
Ervaren pen

Re: De splitsing van Oekraïne.

Bericht door Chronos »

Ook huurlingen weten de weg in Oekraïne
door Gillis Kersting

Het conflict in Oekraïne trekt steeds meer buitenlandse vrijwilligers aan. De Zweedse ex-militair Mikael Skillt verruilde zijn goedbetaalde baan en luxueuze woning in Stockholm voor een onzeker bestaan aan de frontlinie.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2290 ... sen__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En wat zijn die ultra rechtse nationalisten nu?
De niet bestaande nazis in de ogen van alwetende cluny.

http://america.aljazeera.com/articles/2 ... alion.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe kan het dat een regering zulke para militaire groeperingen kan toestaan?
Tenzij zij zelf boter op hun hoofden hebben.
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Fish schreef:Als je nu gaat denken dat de Oekraïnse regering (eventueel met medewerking van de amerikanen) een burgerluchtvaart vliegtuig opzettelijk uit de lucht schiet om de separatisten de schuld te geven ben je ook bezig met een CT.
En je bent ook bezig met CT als je die mogelijkheid bijvoorbaat uitsluit.
Waarom niet zoveel mogelijk feiten voor het licht houden:

siger

Bericht door siger »

Fish schreef:
siger schreef:
Fish schreef:Als je nu gaat denken dat de Oekraïnse regering (eventueel met medewerking van de amerikanen) een burgerluchtvaart vliegtuig opzettelijk uit de lucht schiet om de separatisten de schuld te geven ben je ook bezig met een CT.
Dat beweert toch niemand?
Daar zou je van staan te kijken.
Ik bedoelde natuurlijk: dat beweert niemand hier. Je kan wel alles vinden met google, maar wil je die bewering nu in de schoenen schuiven van iemand die deelneemt aan de discussie?
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

De splitsing van Oekraïne
Vergeet het maar, Oekraïne wordt geheel van Rusland.
Het wordt een heel koude winter.
Een algemene mobilisatie zal worden uitgevaardigd.
Bereid je maar alvast voor dat je kinderen, neven, nichten en kennissen in lijkenzakken terug zal komen.
'Gevolgen sancties Rusland niet te overzien'
Het instellen van zware, economische sancties tegen Rusland door de Europese Unie komt neer op een ''sprong in het diepe''.
http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/384 ... rzien.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Beste mensen,

Ik ga me niet uitlaten over wel of niet fascisten in Kiev of het wel of niet gelijk van de separatisten, maar er is mij in dit conflict (en dat neem ik dan erg breed) wel het een en ander opgevallen. In de afgelopen 2 weken bijvoorbeeld het volgende, dat niet op deze wijze in het NOS-journaal is gekomen, noch (of amper) in de kranten.
http://www.nujij.nl/algemeen/niemand-st ... 7282.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;

Post nummer 59.
siger

Bericht door siger »

Inderdaad, er is verharding en massificatie aan beide zijden.
De oorlog is in zijn eerste fase: die van haat , verdachtmakingen en regelrechte leugens.
The Better Angels of Our Nature zijn weer gevallen engelen geworden.

Ieder moet nu maar voor zichzelf uitmaken of hij het bloed van onze kinderen aan zijn handen heeft.
Er komt een gouden tijd voor wapenfabrikanten.
En voor al de anderen: de miserie waarom ze geroepen hebben.

Ooit leren we het nog wel, maar niet meer tijdens mijn leven.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

lanier schreef:
Cluny schreef:
lanier schreef:Dat kan mij niets schelen...
Ik heb het even nagekeken.
De vorige die met dezelfde bullshit kwam, verkoos na erkenning dat hij totaal geen benul had over de door hem presenteerde "info" om te vertrekken.
Maar omdat ik het idee heb dat jij nog wel even op Freethinker blijft hangen.
Heb jij enig idee wat je met deze bullshitbabbel made in Russia aan moet?
Erg scheutig ben je niet met de presentatie van jouw kennis van zaken betreffende deze YouTube link.
Omdat het al minstens de derde keer is dat dit wij Russen hebben het niet gedaan gebabbel langskomt trek ik de conclusie dat deze Russische leugenpraat uitgediept moet worden want vanzelf weggaan doet het blijkbaar niet.
Aangezien ik weinig trek heb om jouw werk te moeten gaan doen, verzoek ik je nu wat dringender:
Die Russische propagandelink, welke info staat er in en wat moet ik daar mee?

Wat moet jij ermee? Het was een reactie van mij richting Fish.Daar heb jij weinig mee te maken. Lees het daarnaast in de goede context aub.
Dit is een forum. Het is meer dan een chat-site.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Documentaire: Genocide door het regime in Kiev, mede dankzij de EU
http://www.ohln.nl/index.php/opmerkelij ... kzij-de-eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Laatst gewijzigd door Chronos op 30 jul 2014 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Chronos schreef:
Documentaire: Genocide door het regime in Kiev, mede dankzij de EU
1 zin, 4 fouten.
Het is geen documentaire, het is een pro-Rusland propaganda film. Het is geen genocide, het is oorlog. Het is geen regime van Kiev, het is gewoon overheid of regering of zo. En deze oorlog tussen de aanvaller Rusland en de aangevallene Oekraïne is niet mede dankzij de EU maar geheel dankzij het imperialistisch Rusland van de KGB-rat Poetin die stukken Oekraïne bij zijn eigen Russische rijk wil voegen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Cluny schreef:
1 zin, 4 fouten. Het is geen documentaire, het is een pro-Rusland propaganda film. Het is geen genocide, het is oorlog. Het is geen regime van Kiev, het is gewoon overheid of regering of zo. En deze oorlog tussen de aanvaller Rusland en de aangevallene Oekraïne is niet mede dankzij de EU maar geheel dankzij het imperialistisch Rusland van de KGB-rat Poetin die stukken Oekraïne bij zijn eigen Russische rijk wil voegen.
Het is oorlog, waarom mocht MH17 dan over oorlogsgebied vliegen?
Cluny, de warmonger, is weer lekker Pravda achtig bezig. .
Met het veelvuldig gebruik van het woord "rat" geeft hij zelf aan waartoe hij in staat is.
Uiteraard helpt het om de boel nog verder te laten escaleren.
Ik denk niet dat er nog een weg terug is dankzij de warmongers.
In plaats van geld, tijd en energie te gebruiken om de Ebola en MERS epidemieën bestrijden wordt er wapens gekocht.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Rusland valt zijn buurland Oekraïne van binnenuit aan en het is oorlog.
Daar kan ik verder niets aan doen.
Rusland schiet een verkeersvliegtuig afgeladen met vooral Nederlanders uit de lucht.
Daar kan ik ook niets aan doen.
Het is vreemd dat je mij liefde voor oorlog in de schoenen wilt schuiven terwijl je zelf staat te juichen bij elk Russisch succesje en als er een leugenpropagandastukje van het oorlogszuchtige Rusland op internet verschijnt ben jij er als de kippen bij om een link in die richting op FT te plaatsen.
Liefde voor deze oorlog zit m.i. ongezond veel in jou en daarbij wat even kwalijk is, liefde voor de vijandige agressor op wereldveroveringstocht, jouw vriend Rusland.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Waar komt je extreme aversie tegen Poetin en co vandaan?
Ik denk ik vraag het maar gewoon.
Het is natuurlijk niet nieuw voor me, je hebt talloze topics geopend over voormalige USSR staten.
Die ik allemaal gelezen heb, de Kaukasus bv is, al tijden, in geopolitiek opzicht een interessante regio.

Wat me de laatste tijd opvalt is die emotionele felheid, ik ben eigenlijk ongeacht het onderwerp altijd de Cluny gewend die het hoofd koel houdt.
Kijk van mij mag je, ik heb er geen last van maar het valt me wel op.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
DiMensie

Bericht door DiMensie »

Fenomeen schreef:Wat me de laatste tijd opvalt is die emotionele felheid
Understatement voor haat?
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Emotionele felheid.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

DiMensie schreef: En je bent ook bezig met CT als je die mogelijkheid bijvoorbaat uitsluit.
\
Ik sluit die mogelijkheid niet bij voorbaat uit, al lijkt hij mij zeer onwaarschijnlijk.

Zeker als iemand als Alex Jones zich er sterk voor gaat maken.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie