Herman van Veen bedreigd om PVV-uitspraken

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Re: Herman van Veen bedreigd om PVV-uitspraken

Bericht door The Prophet »

Cluny schreef:
Circe schreef:Ik zou willen dat liedjeszangers net dàt doen waar ze goed in zijn: liedjes zingen.
En zelfs dat doet Herman niet goed.
Wat een arische naam is dat trouwens, Herman.
Ik durf te wedden dat kinderen van NSB-ers rond 1940 vaak de naam Herman kregen.
Waar slaat dit op?

Zoals gebruikelijk bij mediahypes is de nuance weer ver te zoeken. Van Veen heeft niet gezegd: "PVV = NSB", maar dat een beweging zonder leden en met 1 sterke leider riskant kan zijn, zie het voorbeeld van de NSB.

That said vind ik het niet handig om weer WO2-vergelijkingen erbij te halen. Daar speel je Wilders alleen maar mee in de kaart.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Circe schreef:Ik zou willen dat liedjeszangers net dàt doen waar ze goed in zijn: liedjes zingen.

En verder moeten ze hun mond houden?
Waar ben jij goed in?
Groet Kiks
De bekende jij-bak als aanval verdoezelt natuurlijk het feit niet dat "Iemand" die op basis van een metier, bekendheid/beroemdheid heeft verkregen, dan automatisch náást dat metier hoeft uit te blinken.

Het kan zijn dat die 'iemand' dan evenveel de melk laat overkoken of de aardappeltjes laat verkolen als iedere andere gemiddelde Nederlander die nooit om welke reden dan ook in de schijnwerpers van de media terecht is gekomen!

En zijn mening (naast dat eigen metier!) evenveel waard is als de mening van die willekeurige gemiddelde Nederlander uit de 17 millioen anderen!
Cluny
Banned

Herman, wat een mooie arische naam!

Bericht door Cluny »

Herman.
Het is best wel gemakkelijk iets NSB-achtigs bij iemand neer te leggen.
Dat zouden tegenstanders van Wilders eens een keer af moeten leren.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Van Veen heeft niet gezegd: "PVV = NSB", maar dat een beweging zonder leden en met 1 sterke leider riskant kan zijn, zie het voorbeeld van de NSB.
Dan dát gezegd hebbende geeft v.Veen een brevet van onvermogen over zichzelf af!

Want de NSB had wel zéér degelijk leden (onze oud-minister v. Buitenlandse zaken en secr. v.d. Navo [de Hr. Luns] probeerde zijn lidmaatschap van die partij af te schuiven op zijn broer die dat ondertekend zou hebben!maar bleek toch een korte tijd lid te zijn geweest van die partij)
Ook werden leden v.d. NSB geinterneerd in het begin v.d. oorlog enz. enz.(wat onmogelijk zou zijn geweest bij anonieme ondersteuners v.d. ideeën van Ir. Mussert.
Maverick
Banned

Bericht door Maverick »

PVV-leider Geert Wilders heeft eerder aangegeven deze structuur te kiezen om te voorkomen dat uitbuiters die de partij voor eigen gewin willen gebruiken invloed krijgen.
Wilders doet inderdaad moeite om extremer rechts buiten de deur te houden.
Mariakat schreef: Hij wil niet regeren, omdat het hem na al die tijd nog niet is gelukt een geschikte groep mensen te vinden om samen met hem te regeren.
Of zou hij dat niet eens geprobeerd hebben?

Dat is hetgeen, waarop hij zijn achterban van ondertussen een groot gedeelte van Nederland inschat.
Hebben die mensen dat dan niet door, hoe ze door hun eigen (partij) leider ingeschat en beledigd worden.

Natuurlijk is het heel wat prettiger om in een oppositie te zitten, dan om alles waar te moeten maken wat je zegt.
En bovendien te moeten schipperen met de ideeën van andere grote partijen om tot een regeringsbesluit te kunnen komen.
Kijk maar hoe ondankbaar de taak is van Wouter Bos in een tijd van economische crisis om over de centen te moeten waken.

Het is veel veiliger om alleen maar te hoeven protesteren.
En de rest van je partijprogram pas stukje bij beetje te onthullen op het moment, dat er iets aan de orde is waardoor je leert wat de massa wil horen.

En dat kan ook alleen maar, als je alles in je eentje wil doen.
Wilders word omringd door domkoppen.

Het ligt ook aan de domheid van Wilders zijn standpunten, en het controversiele karakter ervan. Wie met Wilders gaat werken, kan het in Nederland verder wel vergeten. Mensen die met Fortuyh gewerkt hebben. lopen ook overal tegen gesloten deuren aan.

Er zijn ook wat slimmere mensen die Wilders steunen, maar die zullen er niet mee te koop lopen in dit stadium van het de machtsontwikkeling van extreem rechts.
Kitty schreef:Ik vind niet dat een politieke partij verantwoordelijk is voor wat zijn achterban uithaalt, Wilders heeft dan ook duidelijk afstand genomen van de bedreigingen. De PVDA is toch ook niet verantwoordelijk dat sommige figuren uit zijn achterban homo's in elkaar mept? Ik vind het altijd nogal vreemd dat een partij verantwoordelijk wordt gesteld van wat zijn achterban doet, al kreeg Van Veen 100.000 mails. Daar heeft Wilders niets mee te maken. Je kan namelijk niet zelf je kiezers uitzoeken.
In het algemeen klopt dit, in dit specifieke geval klopt het niet. Wilders speelt de vermoorde onschuld, maar neemt keer op keer stelling tegen de Islam, tegen Islamitische jeugd, tegen Islamitische hoofddoekjes. Ook worden klassieke linkse partijen door hem op één hoop gegooid met de radicale Islam: het zijn allemaal vijanden.

Wilders zet aan tot haat tegen Moslims en zet inmiddel nu dus ook tot haat tegen progresieve elementen in de samenleving. Er is dus en verband tussen het gedrag van Wilders en het gedrag van de achterban.

Mocht Van Veen gelijk krijgen en mocht de PVV radicaliseren, dan ga je op een gegeven moment richting een Noord Iers achtige burgeroorlog met straatgeweld tussen PVV aanhangers enerzijds en links plus allochtonen anderzijds. Er zijn al enkele van dit soort opstootjes geweest ( met andere extreem rechtse groepen ) maar de opstootjes krijgen niet veel aandacht. Gaat Van Veen er dan met zijn boterzachte woorden tussen in staan?

De geschiedenis leert dat als partijen als die van Wilders, Lepen, Haider en Dewinter eenmaal radicaliseren, dat alleen woorden dan niet meer helpen om de vestiging van een dictatuur te voorkomen. Soms moet je vechten voor vrijheid.

Het heden leert echter dat dergelijke partijen landelijk gezien niet boven de 30% uitkomen - wat maar beter is ook. Ook kunnen ze alleen 30% halen als zij het niet al te gek maken met hun ziekelijke praatjes.

IMO moeten als je simpel bekijkt partijen als de PVV en Vlaams belang verboden worden, maar tegelijkertijd zit je met het probleem dan verbieden minder goed werkt dan te proberen in ieder geval minimaal 60% van de mensen niet op de haatzaaiers van extreem rechts te laten stemmen. Immers, verbied je een partij, dan voed je de onvrede en een nieuwe partij is zo opgericht. Houd je ze op max 40%, dan houd je totale controle over de staat. Je kan de PVV helemaal buiten de deur houden.

Probleem hier is wel de vijfde colonne van de PVV: mensen die een hoop te verliezen hebben als ze openlijk de PVV zouden steunen, maar die het ondertussen wel met Wilders eens zijn. Die zitten nu al overal in het staatsapparaat.

Het is ook duidelijk dat men niet weet hoe men Wilders moet aanpakken, iedereen doet maar wat. Het grootste gevaar is dus wellicht de verdeeldheid van de tegenstanders van Wilders?

Uiteindelijk is het probleem dat mensen het eens zijn met Wilders.

http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... t=&pgNum=2

Hier Van Veen bij P&W. Hij is duidelijk niet van deze tijd. Als je kiest voor de openbaarheid, dan moet je geen enkele angst tonen en je moet ook nooit al te makkelijk vluchten in vergelijkingen met de NSB. Genuanceerde door Flower Power omgeven betogen werken niet meer, die worden door tegenstanders uit hun verband getrokken en met een megafoon de wereld in geblazen. Dan sta je achter en kan je het vervolgens alleen maar erger maken, wat Van Veen ook doet in dit programma.

Ook is dit zijn boodschap : ik laat mij bang maken. Dat sterkt de aanhangers van Wilders alleen maar, zo krijg je nog meer bedreigingen.

We hebben meer behoefte aan leiders die zich niet bang laten maken door Wilders, maar die zich afvragen hoe we van deze racist met zijn racistische partij af kunnen komen. Zonder angst voor hun eigen lot.

Van Veen is waarschijnlijk de laatste Nederlander die wakker geworden is. :?

Overigens, raar maar waar, sluit ik niet uit dat Wilders gewoon gelijk heeft, voor wat betreft de Islamisering van NL. Ik vind slechts dat de feiten de andere kant opwijzen, namelijk richting het verwestersen van de Islamitische bevolking in Nederland. Ook voor mij is Islamisering van NL niet acceptabel. maar de PVV is een grote gevaar dan de Islam.

Dat Wilders in zijn gedrag een extermist en een ophitser is, lijk me wel duidelijk. Het is jammer dat mannen als Pechtold misbruik van de situatie maken om ook veel stemmen trekken. Ze maken elkaar sterker.
Alleen de dwazen weten antwoorden op alle vragen en dat zal voorlopig wel zo blijven.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

fbs33 schreef: De bekende jij-bak als aanval verdoezelt natuurlijk het feit niet dat "Iemand" die op basis van een metier, bekendheid/beroemdheid heeft verkregen, dan automatisch náást dat metier hoeft uit te blinken.
Er is niemand die dat beweert. Dat wil niet zeggen dat je buiten je metier je mond moet houden.
fbs33 schreef:En zijn mening (naast dat eigen metier!) evenveel waard is als de mening van die willekeurige gemiddelde Nederlander uit de 17 millioen anderen!
Mee eens.
Kennelijk zien de PVV aanhangers dat anders, gezien de reacties.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

fbs33 schreef:
Van Veen heeft niet gezegd: "PVV = NSB", maar dat een beweging zonder leden en met 1 sterke leider riskant kan zijn, zie het voorbeeld van de NSB.
Dan dát gezegd hebbende geeft v.Veen een brevet van onvermogen over zichzelf af!..............
Leden zijn er genoeg, naar ik mag aannemen, als ik zie hoe groot de achterban is.
Het gaat, dacht ik, om bestuursleden van de partij
Van Veen ontkent dat hij heeft gezegd dat de PVV hetzelfde is als de NSB. Op zijn website schrijft hij dat hij alleen bedoelde dat de PVV niet net als de NSB mag worden. Hij vreest daarvoor omdat maar één man de leiding heeft.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Mariakat schreef:
fbs33 schreef:
Dan dát gezegd hebbende geeft v.Veen een brevet van onvermogen over zichzelf af!..............
Leden zijn er genoeg, naar ik mag aannemen, als ik zie hoe groot de achterban is.
Van Veen ontkent dat hij heeft gezegd dat de PVV hetzelfde is als de NSB. Op zijn website schrijft hij dat hij alleen bedoelde dat de PVV niet net als de NSB mag worden. Hij vreest daarvoor omdat maar één man de leiding heeft.
Het is een een-lid-partij:
Partijorganisatie
De Partij voor de Vrijheid is een vereniging met een besloten karakter. Sympathisanten kunnen zich aanmelden als donateur en vrijwilliger, maar niet als lid. Over het beleid van de partij kan dus niet gestemd worden. Het is een van de weinige partijen die ooit in het Nederlandse parlement vertegenwoordigd waren die geen leden hebben [1][2].

Wilders richtte 24 november 2004 de "Stichting Groep Wilders" (thans: "Stichting Vrienden van de PVV") op met als doel het uitdragen van standpunten en inzamelen van geld. Wilders is het enige bestuurslid van deze stichting. Omdat de Kieswet voorschrijft dat alleen verenigingen als partij mee kunnen doen bij een verkiezing, richtte hij op 30 maart 2005 ook de "Vereniging Groep Wilders" (thans: "Partij voor de Vrijheid") op. Omdat een vereniging twee oprichters moet hebben werd dit gedaan door de "Stichting Groep Wilders" samen met Wilders in privé-hoedanigheid. Wilders is anno 2007 het enige lid van deze vereniging. Critici, waaronder voormalig beoogd nummer twee op de kieslijst Bart Jan Spruyt, zien het bestuursbeleid als autocratisch optreden van Geert Wilders, die "geen concurrenten wil"[3].
http://nl.wikipedia.org/wiki/Partij_voor_de_Vrijheid
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

kiks schreef:
fbs33 schreef: De bekende jij-bak als aanval verdoezelt natuurlijk het feit niet dat "Iemand" die op basis van een metier, bekendheid/beroemdheid heeft verkregen, dan automatisch náást dat metier hoeft uit te blinken.
Er is niemand die dat beweert. Dat wil niet zeggen dat je buiten je metier je mond moet houden.
fbs33 schreef:En zijn mening (naast dat eigen metier!) evenveel waard is als de mening van die willekeurige gemiddelde Nederlander uit de 17 millioen anderen!
Mee eens.

Groet

kiks
De crux berust natuurlijk in het feit dat (s)linkse P&W proberen om zo'n opmerking extra glans te geven door te parasiteren op de bekendheid van v.Veen in een ander metier!
(Een slinksheid waar de 'heren' zich p.p. 2x de Balkenende-norm voor laten betalen [maar dit terzijde! :D ]
Dat 'kunstje' is wereldwijd bekend en vermoedelijk al gebruikt sinds de grijze oudheid, haha.
En gebruikt worden zolang de meute daar in trapt vermoed ik.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Dank je voor de info.
De PVV is dus autocratischer dan de vroegere NSB.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Fbs33,

De bedreigingen waren volgens mij n.a.v. een interview in de Telegraaf.
P&W gebruiken het in hun programma, en Wilders gebruikt het (net zo handig) door afstand te nemen van de bedreigingen. Staat ie toch weer mooi in het middelpunt.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Mariakat schreef:
fbs33 schreef:
'Leden' zijn er misschien genoeg te krijgen, maar op dit moment is er geen één lid (behalve G.W.?)

Verder laat je de toelichting op dat 'brevet' weg! Waarom?

Bij mijn weten (uit geheugen en niet geverifieerd) had de NSB naast Mussert ook andere kopstukken!

Verder heb ik G.W. liever (als de beste tussen de slechten) dan E.v.d.Laan die antwoorden geeft die geen antwoorden zijn op de vragen die gesteld zijn!

Overigens stop ik hiermee, omdat elkaar vliegen afvangen een nutteloze zaak is (gezien het grote aantal vliegen!)
Maverick
Banned

Bericht door Maverick »

fbs33 schreef:De crux berust natuurlijk in het feit dat (s)linkse P&W proberen om zo'n opmerking extra glans te geven door te parasiteren op de bekendheid van v.Veen in een ander metier!
(Een slinksheid waar de 'heren' zich p.p. 2x de Balkenende-norm voor laten betalen [maar dit terzijde! :D ]
Dat 'kunstje' is wereldwijd bekend en vermoedelijk al gebruikt sinds de grijze oudheid, haha.
En gebruikt worden zolang de meute daar in trapt vermoed ik.
Heb je de uitzending gezien? Van Veen zit er bij als een bevend hondje, Pauw stelt evengoed enkele kritische vragen en verwijt Van Veen tussen de regels door naief te zijn. Van Veen laat met zijn antwoorden blijken naief te zijn. Het is een dinosaurus uit de tijd dat je erg kritisch uitlaten over rechtse dictaturen erg acceptabel was. ( die rechste dictaturen die in zijn hoogtij dagen een actueel en hot ithem waren ).

Echter, wat kon het de door de VSA gesteunde dictators in de Zuid Amerika schelen wat een stelletje geitenwollen sokken dragers in Nederland riepen? Hij kreeg geen weerwerk in die tijd, het was nog voor de opkomst van extreem rechts 1.0, Jan Maat. We zitten nu bij versie 3.0 , Wilders.

Ik vind dat Paul en Witteman inderdaad veel te veel geld krijgen. Indien de lonen daar omlaag gaan, hoef ik ook niets steeds die reclame's te zien - dat zou dan wel wat minder kunnen. Dat echter is terloops opgemerkt.

Het verwijt in hun richting is deels juist, alhoewel de toonzetting me niet aanstaat - deze mannen proberen wel degelijk boven de partijen te staan, maar weten kennelijk dat het toeschouwersperspectief een illusie is. Wat ik altijd ongelukkig heb gevonden, is dat de Vara en NOS samen programma's maken. Vroeger had je dan eens de KRO met zijn blik, dan eens de TROS, dan eens de VARA. Nu heb je 6 dagen per week dezelfde geluiden in Netwerk, een vandaag, NOVA en P&W.

Hoe de omroep zo links geworden is ( dat zie ik ook wel ) terwijl er in Nederland nog nooit een 100% progresief kabinet geweest is, dat is een raadsel op zich.

Het debat als geheel raakt steeds meer gepolariseerd. Dat is jammer. In Vlaanderen verschijnt Dewilde een hoogst enkele maal op TV, word het debat veel netter gevoerd en is het probleem mext extreem rexhts even groot. Maar daar zijn geen twee mensen als Van Gogh en Fortuyn doodgeschoten. Dus een gepolariseerd debat heeft wel degelijk invloed op moord aanslagen lijkt mij.

Van Veen lijkt me geen target. De Mails zou hij moeten opvatten als "Houd je bek dicht!!". Van Veen zou maar het beste met pensioen kunnen gaan, hij is er duidelijk aan toe. Zijn soort betrokkenheid is ook extreem - extreem 20ste eeuws.

We blijven zitten met een nu ook door hem gepolariseerd debat. Hoe het debat niet kan polariseren met mensen als Wilders in de zaal is een behoorlijke uitdaging, maar onze zuiderburen laten zien dat het ook anders kan. Daar verlaagd niemand zich tot het nivo van Dewinter. Het maakt een beetje uit: Dewinter lult nu zichzelf vast. Hij krijgt de ruimte om te spreken en lult zich vast. Wilders is een ander verhaal. Veel minder praatziek, meer het hit-and-run type. Een uitdagende tegenstander dus.

Overigens, P&W schijnen hem min of meer dagelijks uit te nodigen voor debat. :?
Alleen de dwazen weten antwoorden op alle vragen en dat zal voorlopig wel zo blijven.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Ik schreef:Leden zijn er genoeg, naar ik mag aannemen, als ik zie hoe groot de achterban is.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 15#p193302
Met nogmaals dank voor de info van Collega over het ledenstelsel.
Dat er dus niet is, dus ook geen bemoeienissen van leden.
fbs schreef:'Leden' zijn er misschien genoeg te krijgen, maar op dit moment is er geen één lid (behalve G.W.?)
Het punt is dat Geert W. dat dus niet wil.
Verder laat je de toelichting op dat 'brevet' weg! Waarom?
De puntjes achter mijn gedeeltelijke quote geven aan, dat er in jouw oorspronkelijke tekst nog meer volgde. Ik moet niet steeds alles te citeren.
Bij mijn weten (uit geheugen en niet geverifieerd) had de NSB naast Mussert ook andere kopstukken!
Dat had je tenminste aangegeven in het vorige bericht, waarnaar ik quote .
Waarmee jij duidelijk maakte, dat de NSB vroeger wel leden had.
Verder heb ik G.W. liever (als de beste tussen de slechten) dan E.v.d.Laan die antwoorden geeft die geen antwoorden zijn op de vragen die gesteld zijn!
Dat kan.
Overigens stop ik hiermee, omdat elkaar vliegen afvangen een nutteloze zaak is (gezien het grote aantal vliegen
Ik zie heel vaak vliegen, maar nu ben ik toch een beetje kippig.
Zie jij die nu wel?

Ik zie nog niet wat deze berichtjes als toegift zouden kunnen zijn.
Of het zou moeten zijn, dat hieruit duidelijk de conclusie wordt die ik al eerder trok.

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 15#p193306
Mariakat schreef:De PVV is dus autocratischer dan de vroegere NSB.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

kiks schreef:
Mee eens.

Groet

kiks
Nou, ik ben ook al uitgemaakt voor alles wat mooi en lelijk is, alleen omdat ik de Heilige Profeet Geert bekritiseerde.
van Veen was nu natuurlijk een makkelijk doelwit, omdat hij publiekelijk kritiek gaf op de PVV.
Maar ik raad werkelijk niemand aan om ergens in het westen of zuiden des lands op een zeepkist te gaan staan en de PVV te bekritiseren.

Dan zijn we spontaan een "behulpzame" bevolkingsgroep rijker, denk ik.

Het probleem is inderdaad dat Wilders een alleenheerser is, en als hij binnen zijn eigen partij al niet kan omgaan met tegenstand, hoe moet dat dan in een coalitie?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Plaats reactie