Hoe verder met het vluchtelingenprobleem?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lanier
Superposter

Re: Hoe verder met het vluchtelingenprobleem?

Bericht door lanier »

Spot on:
http://www.independent.co.uk/voices/the ... 69531.html" onclick="window.open(this.href);return false;
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

lanier schreef:Spot on:
http://www.independent.co.uk/voices/the ... 69531.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben geen fan van het regime in Saoedi-Arabië, maar is het anti-Salman-Rushdie-regime in Iran minder erg ?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

vegan-revolution schreef:
lanier schreef:Spot on:
Ik ben geen fan van het regime in Saoedi-Arabië, maar is het anti-Salman-Rushdie-regime in Iran minder erg ?
Jij maakt de vergelijking dus ik ben zeer benieuwd naar je visie.
vegan-revolution
Superposter

Precies kan ik het niet weten, maar ik schat in dat beide regimes ongeveer even erg zijn.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

vegan-revolution schreef:Precies kan ik het niet weten, maar ik schat in dat beide regimes ongeveer even erg zijn.
Want? Je moet het toch ergens op baseren? Het artikel wat ik aanhaalde beschrijft een hele hoop zaken gekoppeld aan SA. Dan verwacht ik wel van jou na deze uitspraak waarin Iran overeenkomt.
vegan-revolution
Superposter

Indicatief zou dit artikel kunnen zijn : http://www.knack.be/nieuws/wereld/mense ... 42219.html" onclick="window.open(this.href);return false;
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

vegan-revolution schreef:Indicatief zou dit artikel kunnen zijn : http://www.knack.be/nieuws/wereld/mense ... 42219.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het gaat hier over het vluchtelingenprobleem veroorzaakt en aangewakkerd door terroristen gefinancierd door SA. Ik zie niet in wat de binnenlandse politiek van Iran hiermee te maken heeft.
vegan-revolution
Superposter

OK. Ik snap nu dat dat de link is die jij met dit door jou vermelde artikel wilt leggen. In het artikel zelf wordt echter niet verwezen naar de vluchtelingenstroom. Wel staat er in welke kwalijke invloed SA in zijn algemeenheid in allerlei delen van de wereld (waaronder in SA zelf) uitoefent.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Hebben jullie dat ook wel eens? Van die bizarre gedachten 's nachts, als je half wakker ligt of misschien wel droomt?
Laatst had ik wel een heel bizarre gedachten vlucht.
Er is hier wel eens ter sprake gekomen, dat in de 50-er jaren veel economische vluchtelingen richting Canada, Australië en Nieuw Zeeland (en zelfs Zuid Afrika) gingen. Het kwam ineens in mij op, dat er ook oorlogsvluchtelingen waren tijdens de 2de wereldoorlog (Soldaat van Oranje gezien??).
Mijn gedachten vlucht ging verder in analogie van die oorlogsvluchtelingen.
Het zijn vooral jonge mensen, die naar Europa vluchten. Ik zag voor me, dat ze hier opgeleid werden tot terrorist (of verzetsman of hoe je het maar noemen wilt) en under cover gedropt werden in IS. Dat anderen een leger of luchtmacht opleiding volgden, dat Syrische vluchtelingen als piloten IS bombardeerden en dat er een D-day kwam, waarop al die vluchtelingen als soldaat landen op de kusten van het Midden-Oosten en de onderdrukte landen daar bevrijdden.
Zou dat eigenlijk niet de diepste wens zijn van al die jonge vluchtelingen, die toch de overgrote meerderheid vormen, een militaire opleiding volgen, terug gaan en de landen bevrijden en inrichten naar West-Europees model? Europees model, omdat ik aanneem, dat ze daar de voorkeur aan geven gezien hun voorkeur ook hier naar toe te komen.

Nou, was dat niet bizar? Was dat eigenlijk ook niet heel bizar in 1944/45??
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Zou dat eigenlijk niet de diepste wens zijn van al die jonge vluchtelingen, die toch de overgrote meerderheid vormen, een militaire opleiding volgen, terug gaan en de landen bevrijden en inrichten naar West-Europees model? Europees model, omdat ik aanneem, dat ze daar de voorkeur aan geven gezien hun voorkeur ook hier naar toe te komen.
Misschien toch niet. De vluchtelingen uit WO II kwamen uit democratische landen die bezet werden, niet uit landen die al dictatuur waren.

De voorkeur voor noordwest Europa heeft niets met veiligheid te maken, zodra je in Turkije bent, ben je veilig voor Assad, IS of voor wie je ook gevlucht bent.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Zijn er ideeën/scenario's denkbaar dat deze problematiek fatsoenlijk opgelost zou kunnen gaan worden? Hoe kan een overgroot deel van de wereldbevolking blijven toekijken hoe een ander werelddeel leeg stroomt met inwoners?
Iemand een idee wat de scenario zijn? Dat dit op deze manier zo niet door kan blijven gaan lijkt mij evident. Maar denken de wereldleiders er ook zo over? Zullen zij het ooit eens worden?? Of zou de mens echt op weg naar het einde zijn? Dit gaat nl. een heel groot deel van de wereld aan.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

gerard_m schreef:De voorkeur voor noordwest Europa heeft niets met veiligheid te maken, zodra je in Turkije bent, ben je veilig voor Assad, IS of voor wie je ook gevlucht bent.
Ik kan me voorstellen dat ze naar de vluchtelingen kampen kijken met Palestijnen die al meer dan 60 jaar veilig in het buitenland verblijven. (Niet eens veilig voor Israël trouwens.)
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Dergelijke kampen bestaan niet in de vele landen waar deze mensen doorheen reizen op weg naar Duitsland, Zweden of Nederland. Ook zijn er geen vluchtelingenstromen vanuit Turkse kampen naar bijv. Rusland of andere Arabische landen.

Ik zie niet wat dit met de palestijnen te maken heeft. De palestijnen in bv Jordanie mogen niet terug naar Israel en de vluchtelingenkampen van 60 jaar geleden zijn inmiddels een soort dorpen geworden. Dat ze nog bestaan is het gevolg van het feit dat deze vluchtelingen als politiek drukmiddel gebruikt worden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint »

Labyrint schreef:Geeft niet. Ik geef hier slechts en steeds aan dat ik de zaken minder rooskleurig zie. Ik weet geen echte oplossing behalve een deel van Syrie bezetten waar vluchtelingen heen gaan. Ik zeg ook nergens dat vluchtelingen niet geholpen moeten of mogen worden of dat de grenzen moeten sluiten maar ik maak me zorgen over onze broze empathie en de gevolgen op de lange termijn wanneer de beloften aan vluchtelingen niet zijn nagekomen en niemand meer naar ze omkijkt waar ze eerst met open armen werden ontvangen.

We overschatten onze zogenaamde westerse 'wijsheid'. Die daar ook het één en ander zélf vreselijk heeft ontwricht om het rustig en beheerst te zeggen.
En het is al begonnen. Jongeren, vaak zonder ouders en familie zijn voor een deel 'zwervende'.
Aldus volgens het programma. Éen Vandaag
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Er is gemondialiseerd. We zijn een beetje 'the global village' geworden, zoals men vroeger graag beschreef.
Dan moet je ook de dingen 'samen' doen. Dat gaat niet soepel in 1 dag of in 1 jaar etc., maar het móet uiteindelijk wel.
Dan kan je niet na mooie beloften 'de boel de boel' laten. En anderen kunnen ook niet op z'n simpelst 'doorhakken' op de middeleeuwse manier.
Inderdaad, mooie woorden. Maar 't is voor mij niet te vatten, dat men maar stompzinnig blijft doorrotzooien richting 'hels'.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Plaats reactie