Vrijwel zeker zal de militaire krijgsmacht van deze organisatie worden uitgebreid.
Vrijwel zeker zal het samenwerkingsverband van de leden strakker en uitgebreider worden.
In het lange artikel van Trouw wordt veel informatie gegeven over de NAVO en de vernieuwingen die de lidstaten met USA voorop van plan zijn en zo'n beetje waarom de lidstaten deze vergroting van de NAVO-macht noodzakelijk achten.
Trouw: Navo worstelt met de Russen
Het plaatje is wel leuk, de inhoud van het artikel is dat minder.

Omdat naar verwachting de NAVO voorlopig in het nieuws zal blijven ben ik zo vrij geweest om een apart NAVO topic te maken, hier kan dan het laatste nieuws worden geplaatst en is de mogelijkheid om alles betreffende de NAVO uitgebreid van commentaar te voorzien. Wat vaak in een ander topic niet mogelijk is zonder helemaal off topic te gaan.
Het is in dat lange schrijven van Trouw best wel moeilijk om een passende quote uit te zoeken.
Ik heb deze gekozen. Deze vond ik zelf dus het meest passend om te laten zien wat op dit moment de actualiteit is welke deze NAVO-top zal domineren.
Ik zal in de openingsbijdrage maar gelijk Nederland er bij betrekken.Onorthodox
Het conflict in Oekraïne heeft de Navo voor de grootste uitdaging geplaatst sinds de val van het IJzeren Gordijn. De Navo-top, die einde deze week begint in Wales, zou aanvankelijk gaan over de terugtrekking van de laatste Navo-eenheden uit Afghanistan. Maar de gebeurtenissen in Oekraïne hebben de agenda op zijn kop gezet. "We hebben ons volledig laten verrassen door het optreden van Rusland", geeft een bron toe die nauw berokken is bij de Navo-onderhandelingen. Sommigen spreken dan ook van een 'wake-up call' voor het bondgenootschap. "De Navo hoeft in ieder geval niet langer na te denken waarom ze nog bestaat", schrijft het toonaangevende tijdschrift The Economist in een commentaar.
Nederlander vindt NAVO weer belangrijkerVond eind vorig jaar 56 procent van de ondervraagden de NAVO nog van tamelijk tot zeer groot belang voor de veiligheid, na een zomer vol geweld in Oekraïne en in het Midden-Oosten is dat percentage gestegen naar 76 procent.
En dat zal ik de komende jaren in mijn portemonnee voelen.